نکاتی برای جلوگیری از اتلاف وقت و شروع کارآمد بودن


چگونه جلوی هدر دادن زمان را بگیریم

زمان با ارزش ترین چیزی است که ما داریم. با این حال، بسیاری از ما زمان خود را به خوبی مدیریت نمی کنیم، که باعث می شود زمان را تلف کنیم.

زمان اغلب به دلیل کارهای معمولی که هر روز انجام می دهیم تلف می شود. بسیاری از این فعالیت ها هیچ ارزشی به زندگی ما اضافه نمی کنند.

اگر شما هم احساس می‌کنید بخشی از این دنیا هستید، پس بخوانید تا بدانید چگونه می‌توانید زمان خود را کنترل کنید و شروع به کارآمدی کنید.

اتلاف وقت یکی از بزرگترین قاتلان بهره وری است زیرا انرژی شما را کاهش می دهد و اشتیاق شما را از بین می برد.

اتلاف وقت روی اعتماد به نفس شما نیز تاثیر می گذارد. این می تواند باعث شود که احساس کنید با ناتوانی کافی برای انجام درست وظایف، دیگران را ناامید می کنید.

چگونه جلوی هدر دادن زمان را بگیریم

امروز، ما در مورد روش‌های موثری صحبت خواهیم کرد که به کاهش زمان تلف شده و آسان‌تر کردن کار بدون به خطر انداختن کارایی کمک می‌کنند.

راه های مختلفی برای جلوگیری از اتلاف وقت در محل کار و افزایش بهره وری وجود دارد. در اینجا تعداد کمی از آنها هستند:

یک محیط کاری مناسب برای کار تنظیم کنید

برای اینکه بتوانید بهره وری داشته باشید، باید محیطی مناسب برای کار داشته باشید.

اگر احساس می کنید در خانه کارایی ندارید، در خانه کار نکنید. اطمینان حاصل کنید که در مکانی هستید که بتوانید بدون حواس پرتی اطراف، روی کار تمرکز کنید.

از کار در مکان های پر سر و صدا مانند رستوران ها، کافی شاپ ها و غیره خودداری کنید.

اگر احساس می‌کنید زمان زیادی را تلف می‌کنید، سعی کنید برنامه‌ای برای جلوگیری از این موقعیت‌ها ایجاد کنید. برای جلوگیری از اتلاف وقت، زمان خود را در تقویم خود برنامه ریزی کنید.

از اتلاف وقت روی مسائل بی اهمیت خودداری کنید

اگر شغل یا حرفه شما مستلزم سطح بالایی از مسئولیت است یا اگر برای یکی از شرکت های پرتأثیر کار می کنید، می دانید که زمان چقدر مهم است.

با این حال، مطمئناً با افرادی برخورد کرده اید که مسئولیت پذیری بسیار بالایی دارند و هنوز از زمان تلف کردن خود آگاه نیستند.

این افراد در امور غیر مهم مشغول می شوند و هر روز زمان زیادی را از دست می دهند. از اتفاقاتی که در اطرافتان می گذرد آگاه باشید، از اینکه بخشی از آن نباشید.

اگر کسی کاری را انجام می دهد، سعی کنید بفهمید که چه کاری انجام می دهد و آن را در برنامه کاری خود بپذیرید. از اینکه ببینید چقدر در زمان خود صرفه جویی می کنید شگفت زده خواهید شد.

روز خود را از قبل برنامه ریزی کنید

برنامه ریزی برنامه کاری از قبل می تواند به شما کمک کند تا از حواس پرتی های غیر ضروری در طول زمان کار جلوگیری کنید.

با یادداشت برداری در مورد جلسات، کنفرانس ها و غیره در تقویم خود، برنامه کاری خود را از قبل سازماندهی کنید. این به شما کمک می کند تا از دیر رسیدن به جلسات یا رویدادهای مهم در زمان کار خودداری کنید.

برنامه ریزی روزتان به شما کمک می کند تا روی مسائل مهم تمرکز کنید و از اتلاف وقت خودداری کنید.

یک برنامه روزانه برای کار داشته باشید

حتما شنیده اید که مردم می گویند زمانی که یک برنامه منظم برای کار داشته باشند، بهره وری بیشتری دارند. درست است که اگر روتینی بیابید که برای شما مفید باشد و به شما کمک کند کارآمدتر کار کنید، بهره وری بیشتری از همیشه در زندگی خود خواهید داشت.

هنگامی که روتینی را پیدا می کنید که برای شما مفید باشد، تمرکز بیشتری خواهید داشت و نیازی نیست دائماً به این فکر کنید که قرار است بعداً چه کاری انجام دهید. این به شما کمک می کند تا بهره وری بیشتری داشته باشید و هوشمندانه کار کنید.

توصیه می شود زمانی که یک روال کار را دنبال می کنید، یک روند گردش کار را دنبال کنید. این فرآیند گردش کار می تواند به شما کمک کند تا درک بهتری از روند کاری خود، شناسایی تنگناها و غیره داشته باشید.

Notifications را خاموش کنید و از اینترنت جدا کنید

ما این روزها 24 ساعته به اینترنت متصل هستیم و این یکی از دلایلی است که باعث حواس پرتی ما می شود.

با این حال، باید از این واقعیت آگاه باشید که وقتی آنلاین می شوید یا از سایت های رسانه های اجتماعی اعلان دریافت می کنید، نه تنها حواس خود را پرت می کنید بلکه زمان را نیز تلف می کنید.

تمام اعلان‌های خود را خاموش کنید، تمام سایت‌های رسانه‌های اجتماعی را قبل از شروع به کار ببندید و خود را از اینترنت جدا کنید. این به شما کمک می کند در حین کار تمرکز بیشتری داشته باشید و حواس پرتی کمتری داشته باشید.

شما باید این موارد را در حین کار در نظر داشته باشید و از اینکه ببینید در حین انجام این کار چقدر در زمان خود صرفه جویی خواهید کرد شگفت زده خواهید شد.

به یاد داشته باشید، هرچه تمرکز بیشتری داشته باشید، می توانید بهره وری و کارآمدتر باشید.

در هنگام ناهار پیاده روی کنید یا یک جلسه میز ایستاده داشته باشید

بسیاری از افراد زمانی که در محل کار هستند احساس می کنند بهره وری ندارند. این به این دلیل است که آنها هیچ ایده ای ندارند که چگونه می توانند بهره وری بیشتری داشته باشند.

یکی از دلایل آن این است که ساعت های طولانی بدون استراحت کار می کنند.

شما باید در محل کار استراحت کنید، پیاده روی کنید، یک فنجان قهوه یا یک میان وعده بخورید.

این به شما کمک می کند تا آرامش داشته باشید و تمرکز بیشتری داشته باشید. پیاده روی سطح اکسیژن شما را در بدن افزایش می دهد، که برای کار موثر ضروری است. همچنین کمک می کند تا ذهن خود را از تمام افکاری که شما را از کارتان منحرف می کنند پاک کنید.

چند دقیقه استراحت باعث افزایش بهره وری می شود.

زمانی که کار نمی کنید، با وقت خود کار مفیدی انجام دهید

اگر وقت خالی دارید، همیشه باید به این فکر کنید که با آن چه کاری می توانید انجام دهید. مثلا:

  • اگر یک ساعت یا حتی کمتر در برنامه خود دارید، می توانید کتاب بخوانید.
  • می توانید آنلاین شوید و شروع به جستجوی موضوعات مرتبط با کار خود کنید.
  • می توانید یک نقشه ذهنی از موضوعاتی ایجاد کنید که می خواهید در مورد آنها بیاموزید و می خواهید با اعضای تیم خود بحث کنید.
  • آیا نوشتن را دوست دارید؟ می توانید در مورد موضوعاتی که به آنها علاقه دارید یک پست وبلاگ بنویسید.

کارهای زیادی وجود دارد که می توانید با اوقات فراغت خود انجام دهید که می تواند به شما کمک کند تا در کار خود بهره وری بیشتری داشته باشید.

خط پایین

راه‌های زیادی برای بهره‌وری بیشتر وجود دارد، برخی از آن‌ها آسان‌تر از دیگران هستند، اما همگی مؤثر هستند.

افراد زیادی هستند که مولد نیستند، اما زمانی که بدانید چگونه کارآمد باشید، احساس خواهید کرد که کارهای بیشتری انجام می دهید و به نتیجه می رسانید. سپس زمان زیادی برای کار، زمان برای خانواده و زمان برای خود خواهید داشت.

علاوه بر نکات ذکر شده در بالا، به یاد داشته باشید که نظم و انضباط شخصی مهم ترین عادتی است که باید ایجاد کنید تا مطمئن شوید که زمان خود را به خوبی مدیریت می کنید. مهم نیست که با چه تعداد حواس پرتی با آن مواجه می شوید، شما را در مسیر درست نگه می دارد.

امیدوارم از این مقاله ارزشی گرفته باشید و از اتلاف وقت در محل کار و اوقات فراغت خود جلوگیری کنید. به کار خود ادامه دهید و سازنده بمانید.

با تشکر از شما برای خواندن! برای حمایت از وب سایت و کار من، لطفا روی دکمه زیر کلیک کنید! پیشاپیش متشکرم
برای من یک قهوه بخر