نکاتی در مورد بهبود خود برای متحول کردن زندگی شما


نکاتی در مورد خودسازی

معمول است که موفقیت افرادی را زیر سوال ببریم که به نظر می رسد همه چیز را دارند. طبیعی است که فکر کنیم شاید خوش اقبالی آنها ناشی از شانس استثنایی باشد.

ممکن است در مورد افرادی که در لیست های معتبری مانند فهرست میلیونرهای فوربس یا 30 نفر زیر 30 سال قرار گرفته اند، متعجب شوید. تقریباً غیرقابل باور به نظر می رسد که چگونه آنها توانستند به چنین ارتفاعاتی برسند. راز موفقیت آنها چه بود؟

اکثر افراد موفق برای کار روی خودشان وقت می گذارند و این در سبک زندگی آنها مشهود است. بر اساس گزارش های آماری، 10 درصد از افراد موفق در جهان روزانه درگیر بهبود خود هستند.

برای رشد فردی بهینه، تعیین زمانی برای خودسازی بسیار مهم است. شما باید خود را شایسته سرمایه گذاری بدانید و رشد خود را در اولویت قرار دهید.

سفر شما به سوی رشد خود با گامی در مسیر درست آغاز می شود. این با شناخت واقعی شما که هستید و چه چیزی برای شما مفید است شروع می شود.

این مقاله به طور خاص برای افرادی است که به دنبال راه هایی برای افزایش رشد شخصی خود هستند و در مورد چگونگی شروع فکر می کنند.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که قبل از شروع سفر خودسازی، داشتن درک روشنی از آنچه که خودسازی مستلزم آن است، بسیار مهم است.

خودسازی چیست؟

خودسازی همانطور که از نامش پیداست. این مربوط به کار روی خود برای بهبود توانایی و خروجی است.

این بدان معناست که شما باید در مورد تلاش برای کار روی خودتان عمدی باشید.

رشد شامل توسعه هر بخش از زندگی شما است که شامل سلامت روانی، بدن فیزیکی، شخصیت و ارزش‌های شما و زندگی معنوی شما می‌شود.

در اینجا 9 نکته موثر در بهبود و توسعه خود وجود دارد که به یک زندگی متحول کننده کمک می کند:

1. هر روز بخوانید

خواندن هر روز یک کتاب، شروعی عالی برای خودسازی است. لازم نیست یک کتاب کامل باشد. شما می توانید به اندازه یک صفحه در روز مطالعه کنید.

کلید توسعه پایگاه دانش و ظرفیت ذهنی شما ثبات است. هر روز ذهن خود را با کلمات انگیزشی تغذیه کنید و در مورد آن عمدی باشید. این به این دلیل است که بر نحوه تفکر و رفتار مثبت شما تأثیر می گذارد.

صدها کتاب خودسازی در هر جایگاه وجود دارد. شما می توانید آنها را به صورت آنلاین به عنوان نسخه نرم افزاری یا آفلاین به عنوان نسخه چاپی خریداری کنید. بیشتر این کتاب‌ها راهنماهایی در مورد چگونگی بهبود خود هستند. تنها چیزی که نیاز دارید نظم و انضباط و انگیزه مناسب است.

2. یک زبان جدید یاد بگیرید

یادگیری یک زبان جدید می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر زبان جدید با آنچه شما صحبت می کنید بسیار متفاوت باشد.

تصور کنید که یک زبان مادری انگلیسی هستید و سپس سعی می کنید چینی را یاد بگیرید. این کار دشواری خواهد بود و نیاز به فداکاری و کار سخت بیشتری دارد.

یادگیری یک زبان جدید شما را از دو جهت بهبود می بخشد. به شما نظم و انضباط می آموزد و البته با زبانی جدید به شما پاداش می دهد.

3. یک سرگرمی جدید انتخاب کنید

این به شما بلیط نمی دهد تا سرگرمی های بد و خود را تخلیه کنید. در عوض، سرگرمی‌ای پیدا کنید که شما را به چالش می‌کشد. این شما را متعهد و متمرکز نگه می دارد و در نهایت منجر به رشد خود می شود.

می توانید به سرگرمی هایی مانند یوگا بپردازید. این به شما کمک می کند مدیتیشن کنید و درون خود را پیگیری کنید. رشد خود همیشه به این معنی نیست که چیزهای بیشتری به خودتان اضافه کنید. همچنین می تواند آنچه را که از قبل برای هماهنگی درونی دارید مدیریت کنید.

از طرف دیگر، می توانید ورزش کردن را به عنوان یک سرگرمی شروع کنید. ورزش کردن توانایی شما را برای فداکاری افزایش می دهد و همچنین سلامت جسمی شما را بهبود می بخشد.

4. یک دوره جدید را انتخاب کنید

یادگیری هرگز پایانی ندارد. گام‌های کوچک و مداوم روزانه می‌تواند شما را به یک پایگاه دانش تبدیل کند.

با شرکت در کلاس های آنلاین شروع کنید تا ذهن خود را تازه کنید و خود را دوباره اختراع کنید. هر روز خود را وقف یادگیری چیزهای جدید کنید.

5. یک اتاق الهام بخش ایجاد کنید

در حالی که برای شروع یک سفر عزم و اراده لازم است، برای حفظ و استقامت در مسیر هم الهام و هم انگیزه لازم است.

آیا در فضایی هستید که در آن الهام قطع شده است؟ سپس باید آنجا را ترک کنید و برای الهام گرفتن جستجو کنید، یا بهتر است برای خودتان یکی بسازید.

می توانید ابتدا با فهرست کردن همه چیزهایی که شما را الهام می بخشد، یک اتاق الهام بخش ایجاد کنید. این می تواند دعا، موسیقی، طبیعت یا حتی فکر عزیزان شما باشد. سپس می توانید جلو بروید و خود را با این چیزها محاصره کنید.

هنگام طراحی اتاق خود خلاق باشید. این در سفر خودسازی شما بسیار ضروری خواهد بود.

6. بر ترس های خود غلبه کنید

ترس عاملی است که مانع پیشرفت در هر حوزه ای از زندگی می شود. گاهی اوقات، می توان با اطمینان گفت که شما را از شروع کاری جدید باز می دارد. برای بهبود خود باید بر ترس های خود غلبه کنید.

چندین رویکرد برای دستیابی به این هدف وجود دارد. اولین قدم این است که ترس های خود را بشناسید و به جای اجتناب از آنها، نحوه مقابله با آنها را تعیین کنید. پس از آن، جمع آوری شجاعت برای رویارویی با آنها بسیار مهم است.

اگر دوباره احساس اضطراب و ترس کردید، زمان مورد نیاز خود را بردارید و آرام باشید. نگران هیچ چیز نباش. دعا کردن را بیاموزید و تمام ترس های خود را به خدا بسپارید. به موسیقی آرامش بخش گوش دهید یا کتابی بردارید.

7. درگیر بازتاب خود شوید

همانطور که قبلاً گفتیم، خودسازی تنها به معنای افزودن بیشتر به خودتان نیست. همچنین به این موضوع می پردازد که چگونه می توانید آنچه را که در حال حاضر دارید مدیریت کنید.

این در مورد ایجاد تعادل بین درونی و بیرونی شماست. یک راه عالی برای انجام این کار، درگیر شدن در تفکر خود است.

با درگیر شدن در آن، می‌توانید بخش‌های مشکل‌ساز زندگی‌تان را شناسایی کنید، و سپس می‌توانید زمانی را برای استراتژی مناسب در مورد اینکه چگونه می‌توانید برای بهبود آن زمینه‌ها ادامه دهید، اختصاص دهید.

8. مثبت اندیشی را تقویت کنید

رشد خود مستلزم داشتن ذهنیت مثبت همیشه از شماست. یکی از کهن‌ترین کتاب‌های جهان در امثال 23: 7 می‌گوید: “زیرا انسان همانطور که در دل خود می‌اندیشد، او نیز چنین است”. برای مثبت اندیشی باید شروع به مثبت اندیشی کنید.

می توانید این کار را با نوشتن جملات تاکیدی مثبت انجام دهید. سپس این کلمات مثبت را هر روز برای خود تأیید کنید. بدین ترتیب مثبت اندیشی به ناخودآگاه شما تزریق می شود.

9. چیزهای بیشتری را برای شکرگزاری پیدا کنید

خودسازی همچنین شناسایی نعمت های شما و سپاسگزاری از آنهاست. فقط با نگاه کردن به چیزهایی که تاکنون به دست آورده اید و ایجاد نگرش سپاسگزار نسبت به آنها می توانید خود را بهبود بخشید. شما باید به خاطر داشته هایتان سپاسگزار باشید.

این به شما کمک می کند تا ذهنیت مثبتی داشته باشید و همچنین به شما انگیزه کافی برای انجام کارهای بیشتر می دهد.

نتیجه

در نهایت، آرزوی هر فرد این است که از گذشته خود پیشی بگیرد و بهتر شود. با این حال، این یک کار ساده یا ساده نیست.

برای اینکه بتوانید پیشرفت و ارتقای شخصی را تجربه کنید، لازم است که خود را مستحق تلاش و سرمایه گذاری لازم برای رشد بدانید.

راه های مختلفی برای سرمایه گذاری روی خودتان وجود دارد، از جمله ثبت نام در یک دوره، خواندن کتاب و رعایت نکاتی که قبلا ذکر شد.

در شروع سفر به سوی خودسازی متوقف نشوید. بیشتر فشار بیاورید و سعی کنید تا آخر منظم باشید. ازش عادت کن

به یاد داشته باشید که یک سفر هزار مایلی تنها با یک قدم آغاز می شود.