این 8 را در مورد کتوژنیک برای لاغری بخوانید تا کسب و کار خود را دو برابر کنید.

رژیم کتوژنیک خوبه یا نه شربت افرا هم با اینکه دارای منیزیوم و روی است ، نسبت به شکر مفید تر است اما برای رژیم کتو مناسب نیست و دارای مقدار غیرمجازها در رژیم کتوژنیک چیست؟ زیادی کربوهیدرات است. ۲- دوچرخه سواری: دوچرخه سواری علاوه بر اینکه باعث لاغری شکم و پهلو میشود همچنین سبب تقویت قلب نیز میشود. رژیم کتوژنیک موجب تقویت حساسیت به انسولین و کاهش چربی میشود و برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ یا پیش دیابت، فواید سلامتی زیادی دارد. در رژیم کتوژنیک منبع سوخت و ساز بدن از کربوهیدرات به چربی تغییر میکند که به آن کتوزیس گفته میشود.

راهنمای رژیم کتوژنیک در ادامه بررسی میکنیم که چطور رژیم کتوژنیک باعث کاهش وزن میشود. این مورد مقداری بحث برانگیز است به این علت که به طور طبیعی تصور می شود رژیم های غذایی که به مقدار زیادی گوشت و چربی متکی هستند کلسترول خون را بالا می برند و باعث بروز مشکلات قلبی می شوند. روغن MCT می تواند انرژی را تامین کرده و به افزایش سطح کتون کمک کند. این اتفاق همراه با افزایش کتونها فواید زیادی برای سلامتی دارد. این رژیم لاغری محبوب برای افرادی که دچار اضافه وزن هستند و تلاش میکنند که به تناسب اندام برسند، توصیه میشود.

نکته2: خواب کافی و زود هنگام در شب و نداشتن استرس از عوامل مهم در این رژیم به شمار میروند. مصرف کافی ویتامینها و مواد معدنی، برای رژیم کتوژنیک در شیردهی بسیار مهم است. بیماری چاقی: اگر شاخص توده بدن بیشتر از 40 باشد و یا اگر بدون داشتن دیابت نوع 2، مقاومت انسولین دارید، رژیم کتو می تواند بسیار مفید و سودمند باشد. بهطور خلاصه این رژیم شامل غذاهای بدون کربوهیدرات یا کم کربوهیدرات، با پروتئین متوسط و چربی بالا میشود. در ادامه فهرستی از مواد غذایی ارائه میشود که در رژیم کتوژنیک مصرف آنها باید کاهش پیدا کند و یا قطع شود: – غذاهای شیرین: نوشابه، آبمیوه، اسموتیها، کیک، بستنی، آبنبات و غیره.

در بین غذاهای دریایی، صدفها و هشتپا دارای میزان کمی کربوهیدرات هستند و از آنها میتوان در رژیم کتوژنیک استفاده کرد. رژیم کتوژنیک چرخهای یا هدفمند روشهای بسیار پیشرفتهتری هستند و عمدتاً بدنسازها یا ورزشکارها از آنها استفاده میکنند. از ران مرغ و مایونز دست ساز برای سالاد الویه کتوژنیک استفاده شده است. نسخههای متفاوتی از رژیم کتوژنیک وجود دارند که عبارتند از: – رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات با مصرف پروتئین در حد متوسط و چربی زیاد است.

همچنین لازم است تا پروتئین را در حد معتدل مصرف کنید. آزمایشهای خون، ادرار و تنفسی وجود دارند که به شما کمک میکنند تا با اندازهگیری میزان کتون تولیدشده توسط بدنتان تعیین کنید آیا وارد وضعیت کتون زدگی شدهاید یا خیر. وقتی کبد پر از چربی باشد ، کبد نمی تواند قند را بپذیرد و سطح قند خون بیشتر می شود و باعث آسیب به سلول ها و دیابت می شود. آسیبهای مغزی. بعضی از پژوهشها نشان میدهند که رژیم کتوژنیک میتواند پیامدهای آسیب ضربهمغزی را کاهش دهد.

آیا رژیم غذایی کتوژنیک میتواند به کاهش وزنتان کمک کند؟ سندرم تخمدان پلی کیستیک: رژیم کتوژنیک میتواند به کاهش سطح انسولین کمک کند، که ممکن است نقش کلیدی در سندرم تخمدان پلی کیستیک داشته باشد. درواقع، پژوهشهای زیادی نشان میدهند این رژیم غذایی میتواند به کاهش وزن و افزایش سلامت شما کمک کند. افرادی که رژیم کتو را دنبال میکردند، به طور میانگین ۲ پوند (۰.۹ کیلوگرم) بیشتر از گروهی که رژیم کمچربی را دنبال میکردند، وزن کم کردند. رژیم کتوژنیک، یک رژیم بسیار کم کربوهیدرات و پرچربی است که با رژیم غذایی اتکینز و رژیم غذایی کم کربوهیدرات شباهتهایی دارد.

به عنوان مثال، 50 گرم کربوهیدرات معادل 2 برش نان و یک موز است. رژیم کتوژنیک در گروه تغذیه به عنوان “بسیار ناقص” رتبهبندی شده بود. دیدیم که وقتی کیتو – سازگار هستیم، عکس العمل بدن ما نسبت به چربی ها چقدر متفاوت و مثبت است و چگونه به سرعت چربی های ذخیره بدن می سوزد؛ حتی اگر در برنامه غذایی ما سه برابر حد استاندارد چربی باشد. رژیم کتوژنیک برای افراد با بی ام ای 25-30 مناسب بوده و به افرادی که چاقی بیش از حد دارند توصیه نمیشود.

اینجاست که در عین راحتی و اطمینان بعد از 21 روز به وزن و بدن ایده آلتون میرسید. از دیگر عوارض این رژیم ، آنفولانزای کتو است ، افراد معمولا چند روز بعد از شروع رژیم به این آنفلانزا مبتلا می شوند که علائم آن تهوع ، اختلالات گوارشی ، احساس گرسنگی ، کاهش عملکرد ذهن و علائم دیگری است. شکلهای مختلفی از روزه منقطع وجود دارد اما مرسومترین روش شامل محدود ساختن مصرف مواد غذایی به حدود ۸ ساعت در روز و گرفتن روزه در ۱۶ ساعت باقیمانده است.

این رژیم شامل کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و استفاده از چربی بهجای آن است. با درنظرگرفتن ارتباط میان وزن و دیابت نوع ۲، میبینیم که این رژیم فواید مهمی دارد. رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش چربی اضافی که ارتباط نزدیکی با دیابت نوع ۲، پیش دیابت و سندروم متابولیک دارد، به شما کمک میکند. البته این نکته مهم است که مصرف پروتئین متعادل شود، به این دلیل که پروتئین در صورت مصرف زیاد میتواند به گلوکز تبدیل شود، که ممکن است انتقال به حالت کتوز را به تاخیر بیندازد.

زیرا پروتئین میتواند به گلوکز تبدیل شود و اگر مقدار زیادی پروتئین مصرف کنید، قرارگرفتن شما در وضعیت کتون زدگی کند میشود. مطالعهای قدیمی نشان داد که رژیم کتوژنیک حساسیت به انسولین را تا ۷۵ درصد افزایش میدهد. علائم مشخصی نشان میدهند که شما وارد وضعیت کتون زدگی شدید؛ مانند افزایش تشنگی، خشکی دهان، تکرر ادرار و کاهش اشتها یا کاهش گرسنگی. رعایت رژیم غذایی کتوژنیک اثربخشترین راه برای کتون زدگی است. رژیم غذایی کتوژنیک راه مؤثری برای کاهش وزن و کاهش عوامل پرخطر ابتلا به بیماریهاست.

بهطورکلی، کتون زدگی شامل محدود ساختن مصرف کربوهیدرات به حدود ۲۰ تا ۵۰ گرم کربوهیدرات در هر روز و پرکردن جای آن با استفاده از چربیهایی مانند گوشت، ماهی، تخممرغ، آجیل و روغنهای سالم است. رژیم کتو با پروتئین بالا: این رژیم که شبیه به رژیم کتوژنیک استاندارد است، شامل مصرف پروتئین بیشتر است. رژیم غذایی کتوژنیک چرخهای (CKD): این رژیم غذایی شامل دورههایی با مصرف کربوهیدرات زیاد است، مانند رعایت پنجروز رژیم کتوژنیک و پسازآن دو روز رژیم کربوهیدرات زیاد. زمانی که این اتفاق میافتد، بدن شما برای تأمین انرژی از طریق چربیسوزی بسیار بهتر عمل میکند.

بیماری پارکینسون. اگرچه به تحقیقات بیشتری نیاز است اما یک پژوهش پی برد که رژیم کتوژنیک به کاهش علائم بیماری پارکینسون کمک میکند. حتی رژیم گرفتن هم نیاز به مشاوره و آگاهی و آموزش دارد. قاعدتا استفاده از رژیم کتوژنیک یکی از تکنیک های مشاوره تغذیه بود. درمان کم خونی، فقر آهن و همچنین پاکسازی رحم بانوان، دو مورد از مهمترین فواید استفاده از رب انار است. یعنی در مورد نمونه برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری صحبت کنیم. یعنی ۷۵ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین و پنج درصد کربوهیدرات مصرف میشود.

بیماری صرع. پژوهشها نشان دادهاند که رژیم کتوژنیک باعث کاهش قابلتوجه تشنج در کودکان مبتلا به صرع میشود. زمانی که ذخایر گلوکز به پایان برسد، بدن ما به چربیها متوسل میشود. رژیم کتو براساس مقدار بسیار کم کربوهیدرات و مقدار زیاد اسید چرب شناخته میشود. مهمتر از آن، این رژیم غذایی به حدی سیرکننده است که میتوانید بدون شمارش کالری یا پیگیری مواد غذایی مصرفیتان، وزن کم کنید. رژیم کتوژنیک به چه افرادی توصیه نمیشود؟ در طول رژیم کتوژنیک چه غذاهایی باید بخوریم؟ درست است که گروه غلات و بسیاری از مواد نشاستهای و خوراکیهای حاوی کربوهیدرات را به حداقل میرسانید، اما مصرف مقدار معینی از بادام زمینی در طول روز احساس سیری طولانیتری میدهد و حسی به خوردن مکرر خوراکیها پیدا نمیکنید.

تمام مطالعات مورد بررسی، بیش از 12 ماه طول کشیده بود. اطلاعات ارائهشده در این مقاله عمدتاً در مورد رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD) است؛ البته بسیاری از این اصول برای نسخههای دیگر این رژیم نیز اعمال میشوند. این رژیم ها معمولا برای افراد عادی مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین در مقاله غذا های مجاز برای مصرف در رژیم کتوژنیک به طور مفصل در این مورد توضیح داده شده است. همانطور که گفتیم، تحقیقات علمی راجع به رژیم کتوژنیک در شیردهی بسیار محدود هستند و در همین تحقیقات اندک هم صحبت چندانی درباره مزایای رژیم کتوژنیک در شیردهی به میان نیامده است.

امروزه تحقیقات بر روی رژیم کیوجنیک که توسط دانشمندان تغذیه در سطح دانشگاههای معتبر انجام می شود، ثابت کرده است که نظریه مذکور صحیح نبوده است. افرادی که کبد چرب بخصوص گرید 2 به بالا دارند حتما از این رژیم پرهیز کرده و با پزشک خود مشورت کنند. رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم به شما اجازه میدهد تا در زمان ورزش، کربوهیدرات مصرف کنید. اما همچنین به این معناست که مجبورید میوه ها و سبزیجات خاصی را که منبع کربوهیدرات ها هستند را نیز، محدود کنید. ​This post has be᠎en do​ne  by GSA C​onte​nt Gen erat or DEMO!