این مقاله بحث برانگیز را بخوانید و درباره همه چیز درباره ی رژیم کتوژنیک بیشتر

انواع سالاد کتوژنیک رژیم غذایی کتوژنیک یکی از روشهای شناخته شده برای لاغری است که تاثیر آن در کاهش وزن و بهبود سلامتی بدن اثبات شده غیرمجازها در رژیم کتوژنیک چیست؟ است. رژیم کتوژنیک به عنوان یک رژیم چربی سوز شناخته می شود و با استفاده از این رژیم علاوه بر لاغری و کاهش وزن، می توانید بیماری هایی مثل دیابت و پارکینسون را درمان کنید. کاهش وزن این رژیم برای کاهش و کم کردن وزن بسیار مناسب است و از بروز بیماری هایی مانند سرطان جلوگیری می کند مطالعات نشان می دهد که این رژیم بیشتر از رژیم های کم چربی توصیه می شود و نیازی به شمردن کالری ها و مقدار غذای مصرفی ندارید تحقیقات نشان داده اند که افرادی که این رژیم را رعایت کرده اند 2. 2 برابر بیشتر از کسانی که رژیم کم چرب و کالری داشتند وزن کم کردند و سطح چربی خون و کلسترول بد در آن ها بهبود یافت . Th is post was do ne by GSA  Co​nt᠎en᠎t ​Gene ra tor ᠎DEMO!

کتوژنیک در بدنسازی دیگر فواید این رژیم برای درمان بیماری های عصبی مثل صرع مفید است مطالعات نشان داده اند که این رژیم در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها تاثیر به سزایی دارد که عبارتند از : بیماری های قلبی :این رژیم عوامل خطرناکی مانند چربی بدن سطح کلسترول بد فشار خون و قند را بهبود می بخشد و برای پیشگیری از بیماری قلبی مفید است . در حقیقت ، رژیم کتو با افزایش کلسترول LDL “بد” همراه است که مقدار آن در خون با خطر بیماری قلبی ارتباط مستقیمی دارد.

این رژیمها، با تحریک سلولهای ایمنی نوع T در ریه، باعث افزایش ترشح مخاط میشوند. بعد از مشخص شدن تیپ بدنی حتی شاید مجبور به تغییر نوع رژیم شوید؛ مثلا اگرشما قصد ساختن بیشتر عضلات و افزایش کیفیت آنها را داشته باشید این رژیم شاید مناسب هدف شما نباشد. اسکیموهای شمال کانادا می دانستند که کدام برف را برای نوشیدن آب کنند و کدام برف را برای پختن گوشت، میدانستند آب دریا نمکش را در طی زمان از دست میدهد و یخ تازه نمک دارد، ولی برف تازه هیچ نمک ندارد و می دانستند یخ قدیمتر آب دریا بهترین اندازه نمک را دارد.

ادویه جات : نمک فلفل گیاهان و ادویه جات متنوع میان وعده های سالم که در رژیم لاغری کتوژنیک مصرف می شود : گوشت یا ماهی چرب آجیل یک مشت پنیر پنیربا روغن 1 الی 2 عدد تخم مرغ آب پز شکلات تلخ 90 در صد میلک شیک با شیر بادام پودر کاکائو و کره بادام زمینی ماست پر چرب با کره ی بادام زمینی و پودر کاکائو توت فرنگی و خامه با رعایت این رژیم غذایی هم به خوبی وزن کم می کنید هم به سلامت عمومی بدن خود کمک می کنید و زندگی سرشار از سلامتی و نشاط خواهید داشت .

در رژیم کتوژنیک، تامین نیاز منیزیم بدن دشوارتر هم می شود چون بسیاری از غذاهای حاوی منیزیم مانند لوبیاها و میوه ها سرشار از کربوهیدرات هستند که مصرف آنها در این رژیم قدغن است. محصولات کم چرب : باید بدانید که این غذاها دارای کربوهیدرات بالایی هستند و فراوری شده هستند چاشنی ها و ادویه ها : این غذاها دارای چربی های ناسالم و شکر هستند چربی های ناسالم : باید مصرف مایونز و روغن ها را کاهش دهید مواد غذایی که می توانیم در این رژیم استفاده کنیم گوشت : گوشت قرمز استیک ژامبون سوسیس بیکن مرغ بوقلمون ماهی : ماهی قزل آلا ماهی تن ماهی خال خالی تخم مرغ : تخم مرغ دارای مقدار بالای امگا 3 کره و خامه پنیر آجیل پنیرهای فراوری نشده بادام و گردو و بذر کتان تخمه کدو و تنبل روغن های سالم : روغن زیتون روغن نارگیل و آوو کادو سبزیجات با کربوهیدرات پایین گوجه فرنگی پیاز فلفل و…

Da ta was cre at ed

​wi th the  help ᠎of G SA C​ontent Generat​or DEMO!

علاوه بر این ثابت شد که این رژیم میزان تری گلیسیرید و HDL خون را نیز به حد نرمال میرساند. در یک تحقیق در سال 2019 محققان به این نتیجه رسیده اندکه شواهدی مبنی بر سودمند بودن رژیم کتوژنیک در دراز مدت وجود ندارد. اصطلاحا به داشتن این علائم آنفولانزای کیتوجنیک می گویند که خوشبختانه جای نگرانی نیست و با مقدار کمی تنظیمات در رژیم، و کیتو – سازگاری تمام علائم آن از بین می رود و به خصوص تمرکز فکری از قبل نیز بیشتر می شود.

در این شرایط بدن برای تامین انرژی، چربی ها را می سوزاند. با ما همراه باشید تا هر آنچه که برای شروع رژیم کتوژنیک به آن نیاز دارید را مطالعه کنید. در دو هفته اول شروع رژیم کیتوجنیک کلیه ها به جای نگه داشتن نمک آن را به سرعت همراه ادرار از بدن بیرون می فرستند. در این رژیم ، شما می بایست مصرف کربوئیدرات خود را به کمتر از 20 تا 50 گرم در روز کاهش دهید.به خاطر داشته باشید که یک موز با اندازه متوسط حدود 27 گرم کربوهیدرات دارد.

میزان توصیه شده مصرف پروتئین برای زنان به طور متوسط 46 گرم و برای مردان 56 گرم در روز است. به طور کلی، محدود کردن مصرف کربوهیدرات به حدود 20 تا 50 گرم در روز و پر کردن رژیم با چربیها مانند گوشت، ماهی، تخممرغ، آجیل و روغن های سالم اساس این رژیم است. در حالیکه پس از اتمام این رژیم، معمولا به دلیل قحطی انواع مواد غذایی که برای بدن اتفاق افتاده است، فرد مایل به خوردن انواع مواد غذایی می شود و وزنی را که طی این مدت از دست داده است، طی چند روز با مصرف مواد غذایی پرکالری دوباره کسب می کند و به وزن اولیه خود باز می گردد.

بیماری پارکینسون: نتایج تحقیقی عنوان کرده است که این رژیم، نشانه های بیماری پارکینسون را از بین می برد. این تغییرات معمولا توسط ورزشکارانی که به دنبال استفاده از رژیم کتوژنیک برای افزایش عملکرد و استقامت هستند و نه توسط افرادی که به طور خاص بر کاهش وزن تمرکز دارند، انجام می شود. بر همین اساس افرادی که از این نوع رژیمها استفاده میکنند معمولاً دچار کاهش حاد ریزمغذیها، اختلالات پوست و ایمنی خواهند شد. طرفداران این رژیم بر این باورند که با این رژیم راحت تر توانسته اند وزن خود را کاهش دهند و اشتهای خود را کمتر نمایند.

پارکینسون : علائم این بیماری را کاهش می دهد . آن ها میدانستند که اگر از این چشمه بنوشند، به مرور احساس سرگیجه می کنند و اگر از آن یکی آب بنوشند، احساس می کردند حالشان خوب است. به همین دلیل پیروی طولانی مدت از این رژیم می تواند اثرات مخربی بر بدن شما داشته باشد. یک نکته بسیار مهم آن است، در صورتی که بیماری دیابت نوع ۲ به دلیل افزایش وزن و چاقی ایجاد شده است. شاید برای شما هم عجیب باشد که یک رژیم با مصرف درصد بیشتری چربی، چگونه می تواند به بیماری قلبی کمک کرده یا از بروز آن پیشگیری کند.

نسبت ها اغلب ۶۰٪ چربی ، ۳۵٪ پروتئین و ۵٪ کربوهیدرات می باشد. شکارچیان، شکارها و دام ها در اطراف جاهایی که نمک وجود داشته، رابطه شان شکل گرفته است. 4) یکی دیگر از مزایای کوچک اما بسیار مهم در رابطه با رژیم غذایی کتوژنیک این است که وقتی در حالت کتوز قرار دارید، به نظر میرسد کتون ها با پروتئین زیاد اشتها را سرکوب میکنند و از طرف دیگر رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا باعث گرسنگی بیشتر میشود. تحقیقات و مطالعات نشان دادند که 7 نفر از 12 نفر که دیابت داشتن با گرفتن این رژیم مصرف دارو های دیابت را قطع کردند این رژیم همراه با کم کردن وزن دیابت را کنترل می کند .

رژیم کتوژنیک سیکلیکال (CKD ) در این رژیم برای دوره ای مشخص مصرف کربوهیدرات بالا می رود به عنوان مثال در 5 روز از این رژیم 2 روز کربوهیدرات بالا مصرف می کنید این رژیم توسط ورزشکاران و بدنسازان استفاده می شود . لازم است بدانید که عمومیترین نوع رژیم غذایی کتوژنیک نوع استاندارد آن است و انواع دیگر آن بیشتر برای ورزشکاران و بدنسازان تجویز میشود. این ممکن است به نظر احمقانه برسد، درحالی که بسیاری از متخصصین همیشه گفته اند که نمک کمتری مصرف کنید که البته در مورد نمک آشپزخانه تا حدی این سفارش صحیح است.» در حقیقت این متخصصین همان ها هستند که می گویند کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید، سلامت تر زندگی کنید.

ممکن است در ابتدای رژیم غذایی کتوژنیک، احساس سردرد، خستگی و ضعف، سرگیجه، حالت تهوع، عدم تمرکز، کاهش انگیزه و کج خلقی داشته باشید که همه ی این موارد از علایم تب کتو می باشد. اگر نمک بدن کم شود سرگیجه، کوفتگی، سردرد، و حواس پرتی ایجاد می شود. مثلاً اگر حدود پنج روز کربوهیدرات کم استفاده کرد می تواند حدود ۲ روز کربوهیدرات بیشتری استفاده کند. چرا که سوخت و ساز بدن ورزشکاران با دیگر افراد متفاوت است و نیاز به انرژی بیشتری دارند. یک راه حل ساده این است که آب بیشتری بنوشید و سعی کنید مقدار آن را به یک گالن در روز بیشتر نزدیک کنید.

مطالعه دیگری نشان داد که این رژیم میزان حساسیت به انسولین را تا ۷۵ درصد افزایش میدهد و از این طریق میتواند

دیابت را کنترل کرده و نیاز به

مصرف داروهای دیابتی را کاهش دهد. بعضی گزارش کرده اند که در دو هفته اول توانایی تمرکز همیشگی را ندارند، بعضی کم خواب و بعضی دچار به هم ریختگی معده می شوند. هرچه بدن شما تغییر کند تا چربی را برای انرژی استفاده کند، همهی استحکام و استقامت شما به حالت عادی بازمیگردد. در نگاه اول، این رژیم به عنوان یک رژیم لاغری بهنظر نمیرسد!

در این مقاله به رژیم کتو فستینگ بیشتر خواهیم پرداخت. دکتر تن به این نتیجه رسید که علیرغم کتاب ها و اطلاعات مختلفی که در خصوص این رژیم وجود دارد مردم باید از این موضوع آگاه باشند که محدودیت های در استفاده از این رژیم وجود دارد که باید از آنها آگاه باشند. نوشیدنیها: آب، آب تصفیه شده، دانه شنبلیله خیس شده در آب، دوغ کم سدیم، چای سبز، چای گیاهان دارویی، قهوه سیاه و آب میوه و سبزیجات تازه. در کنار شخصی اینکه احتمالا راه رفتن نیز برایتان دردسر شده، همراه خود این جاری همچنان سرزنده بمانید.