24 ترفند ساده برای داشتن رژیم غذایی سالم (قسمت 2)


ترفند رژیم غذایی سالم

در قسمت اول 8 ترفند برای داشتن رژیم غذایی سالم را مرور می کنیم و در این مقاله 8 مورد بعدی برای رژیم سالم را مورد بحث قرار می دهیم.

  1. رستوران فست فود مورد علاقه خود را جایگزین کنید

خوردن غذاها ممکن است لزوماً حاوی غذاهای ناسالم نباشد.

رستوران فست فود مورد علاقه خود را با یک رستوران سالم جایگزین کنید.

بسیاری از رستوران های فست فود سالم و آشپزخانه های مختلط غذاهای سالم و خوشمزه ارائه می دهند.

آنها می توانند جایگزین خوبی برای همبرگر یا پیتزای مورد علاقه شما باشند. علاوه بر این ، شما به طور کلی می توانید این وعده ها را با قیمت مناسب خریداری کنید.

  1. حداقل یک دستور سالم در هفته امتحان کنید

تصمیم گیری در مورد شام می تواند یک احساس خستگی پایدار در افراد ایجاد کند ، به همین دلیل است که اکثر مردم دستورالعمل های یکسانی را بارها و بارها امتحان می کنند.

احتمالاً سالهاست از دستورالعمل های مشابه استفاده می کنید.

چه این دستورالعمل ها سالم باشند و چه ناسالم ، امتحان چیز جدیدی همیشه سالم است.

سعی کنید حداقل یک وعده غذایی جدید در هفته امتحان کنید. این می تواند نسبت غذاها و مواد مغذی را که می خورید تغییر دهد ، و اگر خوش شانس هستید ، دستور العمل جدیدی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

روش دیگر ، سعی کنید نوع سالم تری از غذاها را تهیه کنید.

  1. به جای سیب زمینی سرخ کرده سیب زمینی آب پز بخورید

سیب زمینی معمولاً بسیار پر شده است و در بشقاب افراد قرار دارد.

این بدان معناست که نحوه پخت آنها میزان سلامت آنها را تعیین می کند.

برای کسانی که تازه شروع به کار کرده اند ، 100 گرم سیب زمینی پخته حاوی 94 کالری است ، در حالی که همین مقدار سیب زمینی بو داده سه برابر کالری یا 319 کالری دارد.

علاوه بر این ، سیب زمینی سرخ کرده به طور کلی حاوی ترکیبات مضر مانند آلدهیدها و روغن های ترانس است.

جایگزینی سیب زمینی سرخ شده با سیب زمینی آب پز یا آب پز یک راه عالی برای کاهش کالری و اجتناب از ترکیبات مضر است.

  1. ابتدا سبزیجات بخورید

یک راه خوب برای اطمینان از خوردن سبزیجات خوردن آنها در ابتدای غذا است.

اگر این کار را در زمان گرسنگی شدید انجام دهید ، ابتدا سبزیجات را می خورید و سپس اشتهای کمتری برای سایر غذاهای ناسالم و ترکیبات بالقوه مضر خواهید داشت.

این باعث می شود کمتر غذا بخورید و کالری سالم جذب کنید ، در نتیجه ممکن است وزن کم کنید.

علاوه بر این ، خوردن سبزیجات قبل از یک وعده غذایی غنی از کربوهیدرات بر سطح قند خون تأثیر مثبت دارد.

این امر باعث کاهش سرعت جذب کربوهیدرات ها در جریان خون می شود و می تواند در کنترل قند خون بلند مدت و کوتاه مدت در افراد مبتلا به دیابت موثر باشد.

  1. برای داشتن رژیم غذایی سالم ، میوه را به جای آب میوه بخورید

میوه ها بسیار سالم هستند. آنها منابع غنی از آب ، فیبر ، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها هستند.

مطالعات مداوم خوردن میوه را با خطر کاهش بیماری های مختلف مانند بیماری های قلبی ، دیابت و سرطان مرتبط کرده است.

از آنجا که میوه ها حاوی انواع فیبر و ترکیبات گیاهی هستند ، قندهای آنها به طور کلی به آرامی هضم می شوند و تغییرات زیادی در سطح قند خون ایجاد نمی کنند.

با این حال ، این برای یوسن صدق نمی کند.

اکثر آب میوه ها از میوه های واقعی تهیه نمی شوند و بیشتر آنها حاوی شکر و عصاره هستند. آنها حتی می توانند به اندازه نوشیدن شکر خالص قند داشته باشند.

حتی آب میوه های واقعی نسبت به خود میوه مقاومت کمتری در برابر جویدن دارند. این باعث می شود آب میوه تأثیر بیشتری بر سطح قند خون داشته باشد.

همچنین مصرف مقادیر زیاد غذا را در یک زمان آسان می کند.

  1. آشپزی در خانه بیشتر

سعی کنید بیشتر شب ها به جای غذا خوردن در خانه آشپزی کنید

اول ، برای بودجه شما بهتر است.

ثانیا ، با پختن غذا برای خودتان ، دقیقاً می دانید چه چیزی در آن وجود دارد. نیازی نیست نگران غذاهای ناسالم یا پرکالری باشید.

حتی اگر غذای بیشتری می پزید ، برای وعده بعدی غذا دارید و یک وعده غذایی سالم یا رژیم غذایی دیگر برای شما تضمین شده است.

در نهایت ، نشان داده شده است که آشپزی در خانه خطر افزایش وزن بیش از حد ، به ویژه در کودکان را کاهش می دهد.

  1. فعال تر باشید

فعال تر باشید

غذای خوب و ورزش معمولاً دست به دست هم می دهند.

ثابت شده است که ورزش باعث بهبود خلق و خو و کاهش احساس افسردگی ، استرس و اضطراب می شود.

اینها دقیقاً همان احساساتی هستند که خوردن احساسی و تفریح ​​دارند.

ورزش علاوه بر کشش ماهیچه ها و استخوان ها به کاهش وزن ، افزایش سطح انرژی ، کاهش بیماری های مزمن و بهبود خواب کمک می کند.

هر روز 30 دقیقه ورزش کنید یا در صورت امکان به سادگی پیاده روی های کوتاه انجام دهید.

  1. نوشیدنی های شیرین را با نوشیدنی های شیرین یا آب خنک جایگزین کنید

نوشیدنی های شیرین احتمالاً می توانند چیزهای ناسالمی باشند که می خورید.

آنها سرشار از قند مایع هستند که با تعداد زیادی بیماری مانند بیماری های قلبی ، چاقی و دیابت نوع 2 همراه است.

همچنین ، مغز شما هیچ کالری مایع مانند کالری جامد را ثبت نمی کند. این بدان معناست که شما نمی توانید با نوشیدن در حالی که کمتر غذا می خورید کالری را جذب کنید.

یک نوشیدنی شیرین 500 میلی لیتری حاوی 210 کالری است.

نوشیدنی های شیرین را با نوشیدنی های بدون قند جایگزین کنید یا به سادگی آب خنک کننده را برای نوشیدن انتخاب کنید.

انجام این کار کالری اضافی را می سوزاند و میزان قند و کالری اضافی شما را کاهش می دهد.

در بخش بعدی ، 8 ترفند دیگر را مورد بحث قرار می دهیم که به شما در داشتن رژیم غذایی سالم کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید