آموزش آرایش صورت لکه دار


924ad5ce 405a 4c7f 898c 68a2247d9dea

بروز لکه های تیره روی پوست مشکلی شایع است که در اثر افزایش سن، نور خورشید، ژنتیک، ابتلا به برخی بیماری ها و مصرف بعضی داروها ایجاد می شود. علاوه بر درمان هایی که برای رفع این مسئله وجود دارند با آموزش آرایش صورت لکه دار می توانید به راحتی پوستتان را یکدست نمایید.

در این مطلب می خواهیم نکات ساده و کاربردی را برای پوشاندن لکه های صورت با استفاده از لوازم آرایشی به شما آموزش دهیم. پس اگر به هر دلیلی دچار لک های پوستی شده اید؛ پیشنهاد می کنیم مطالعه آن را از دست ندهید.

پوشاندن لک های صورت با آرایش

توجه داشته باشید که برای پوشاندن لک های صورت با آرایش، لزوماً نیاز به محصولات تخصصی و وسایل گریم ندارید. بلکه برای این کار می توانید مانند روش پوشاندن زخم صورت با آرایش ، از لوازم آرایش روزمره و معمولی خودتان استفاده کنید.

البته ذکر این نکته نیز ضروری است که استفاده بیش از حد لوازم آرایش خود یکی از دلایل بروز لک بوده و تکرار این امر ممکن است باعث تشدید لک های صورتتان شود. پس توصیه می کنیم همیشه در پایان روز میکاپ خود را کاملاً شسته و از کرم های ضد لک و روشن کننده برای درمان این تیرگی ها استفاده نمایید.

بهترین روش پوشاندن لک صورت

استفاده از کرم پودر، کانسیلر و پرایمر بهترین روش پوشاندن لک صورت است؛ البته باید نکات ساده ای را در این خصوص رعایت کنید تا لکه ها به خوبی کاور شوند. در ادامه مطلب درباره این روش ها با شما صحبت خواهیم کرد.

پوشاندن لک صورت با کرم پودر

اولین و مهم ترین گام برای پوشاندن لک صورت با کرم پودر، استفاده از یک کرم پودر با تناژ رنگی مناسب است. دقت داشته باشید که استفاده از محصولاتی با رنگ روشن تر یا تیره تر از رنگ طبیعی پوست باعث ایجاد نمایی نازیبا و بیشتر نمایان شدن لک ها خواهند شد.

در پاسخ به این سوال که چگونه لک صورت را با کرم پودر بپوشانیم، باید بگوییم بهتر است طبق مراحل زیر عمل نمایید:

  1. با استفاده از یک شوینده مناسب پوستتان را کاملاً بشویید؛ این کار به افزایش ماندگاری میکاپ کمک زیادی می کند.
  2. به کمک مرطوب کننده و پرایمر پوست خود را برای میکاپ آماده کنید.
  3. مقدار مناسبی از کرم پودر را روی تمام نواحی صورت قرار داده و چند ثانیه صبر کنید؛ این کار باعث می شود کاور کرم پودر افزایش یابد.
  4. نحوه پخش کردن کرم پودر روی پوست، تاثیر زیادی در پوشش لک و تیرگی دارد. به همین دلیل بهتر است ابه کمک براش مخصوص کرم پودر این کار را انجام دهید.
  5. بعد از گذشت چند دقیقه و فیکس شدن مواد آرایشی می توانید از اسپری یا پودر تثبیت کننده برای افزایش ماندگاری میکاپتان کمک بگیرید.

پوشاندن لک صورت با کانسیلر

کانسیلر کاور بیشتری نسبت به کرم پودر دارد و به همین دلیل پیشنهاد می کنیم برای کاور کردن تیرگی های شدید از این روش استفاده کنید.

توجه داشته باشید که بسیاری از میکاپ آرتیست های حرفه ای روش پوشاندن لک صورت با کانسیلر را به کمک کانسیلرهای رنگی انجام می دهند، با این حال به کمک کانسیلرهای معمولی نیز می توانید این کار را انجام دهید، تنها لازم است اصول ساده ای را رعایت نمایید.

جهت استفاده از کانسیلر برای پوشاندن لک صورت مراحل آماده سازی پوست را طبق بخش قبلی انجام دهید و سپس به سراغ مراحل زیر بروید:

  1. یک کانسیلر همرنگ پوستتان را انتخاب کرده و آن را تنها روی قسمت های تیره به صورت نقطه ای بزنید.
  2. با استفاده از بلندر آرایشی مرطوب و حرکات ضربه ای کانسیلر را روی پوست محو کنید تا نواحی تیره کاملاً هم رنگ پوستتان شود.
  3. می توانید برای طبیعی تر شدن نتیجه، در پایان کار کمی پنکیک را به کمک براش به کل صورت بزنید.

f22232c3 5bcf 4307 8303 8825a48f7474

پرایمر برای پوشاندن لک صورت

برای کاور کردن لک های سطحی و کمرنگ می توانید از پرایمر کمک بگیرید. بعضی از پرایمرها علاوه بر افزایش ماندگاری میکاپ، این قابلیت را دارند که پوست را تا حد زیادی صاف و یکدست کنند. در این روش نیز لازم است در قدم اول پوست خود را پاکسازی کنید.

روی پوست خشک و تمیز مقداری کرم مرطوب کننده زده و صبر کنید تا کاملاً جذب شود. سپس مقدار کمی از پرایمر مورد نظر خود را به کمک نوک انگشتان روی تمام نواحی صورت پخش کنید و مجدداً چند دقیقه منتظر بمانید تا پرایمر جذب پوست شود.

در این مرحله می توانید از کرم پودر و کانسیلر همیشگی خود استفاده کنید؛ البته توجه داشته باشید که استفاده از این محصولات طبق روش هایی که در بالا بیان کردیم می تواند اثر شگفت انگیزی در پوشش تیرگی ها داشته باشد.

سخن پایانی

در این مقاله درباره بهترین روش پوشاندن لک صورت با شما عزیزان صحبت کردیم و سه روش ساده و کاربردی را آموزش دادیم. امیدواریم با مطالعه آن و استفاده از نکات ذکر شده بتوانید یک میکاپ بی نقص و عالی انجام دهید و پوستتان را به راحتی یکدست نمایید.



Source link