یک چگونه از رژیم کتوژنیک خارج شویم ایجاد کنید که والدین شما به آن افتخار خواهند کرد

با حذف روزی ۵۰ گرم از میزان مصرفی کربوهیدرات های برنج و نان باید آن را به میزانی برسانیم که مورد غیرمجازها در رژیم کتوژنیک چیست؟ نیاز بدن است. می توانید از روزی ۱۰ دقیقه پیاده روی شروع کنید و آن را تا آخر هفته به ۳۰ دقیقه برسانید. روزی ۵۰ گرم از کربوهیدرات و انواع غذاهای شیرین را از برنامه غذایی تان کم کنید. بیش از ۵۰ درصد غذاهای ایرانی متشکل از مواد غذایی کربوهیدرات دار مثل برنج، سیب زمینی، ماکارونی و نان هستند. سبزیجات سبز تیره و برگ دار همیشه بهترین انتخاب برای مصرف سبزیجات در رژیم کتوژنیک است.

پروتئین همیشه باید در کنار چربی برای باقیمانده کالری مورد نیاز شما در روز مصرف شود. به این ترتیب همیشه یک روش انعطاف پذیر برای سوخت و ساز سلولی دارید و پس از کاهش وزن همیشه تناسب اندام دارید و دوباره چاق نمی شوید. در رژیم کتو متابولیسم یا سوخت و ساز سلولی را بدون آن که اذیت شوید به صورت انعطاف پذیری در می آورید تا چربی های انباشته شده بدن به سرعت از بین برود. از جمله مواد غذایی ضد التهاب می توان به موادی مانند سبزی جات برگ دار، سیب، مرکبات، پیاز قرمز و آناناس اشاره کرد.

برای به حداقل رساندن این میزان، می توانید یک رژیم غذایی معمولی کم کربوهیدرات را برای چند هفته اول امتحان کنید. و این رب انار برتی کاهش صفرا، غلیان و جوشش خون پر فایده میباشد. آنتیاکسیدانهای موجود در روغن زیتون با کاهش التهاب و بهبود عملکرد شریانها، به حفظ سلامت قلب کمک میکند. رژیم کتوژنیک یک رژیم پرچرب با کربوهیدرات کم است که شباهت زیادی به رژیم کم کربوهیدرات آتکینز دارد. یادمان نرود حتی وقتی شکر و غذاهای شیرین می خوریم کالری زیادی جذب می کنیم و بدن ناچار است آن ها را به صورت چربی ذخیره کند.

از روغن زیتون برای چاشنی سالاد و آماده کردن غذاهای تان استفاده کنید. ران مرغی که در روغن زیتون پخته شده است ، همراه با کلم بروکلی و پنیر یا استیک با یک واحد کره و یک ظرف اسفناج که با روغن زیتون ترکیب شده است، میل کنید. از رایج ترین سبزیجات کم کربوهیدرات می توان به اسفناج،کاهو،گل کلم، کلم بروکلی و لوبیا سبز اشاره نمود. سبزیجات برگ دار- اسفناج ، کلم ، کلم بروکلی ، گل کلم و غیره. لبنیات پرچرب – پنیرها و خامه های پرچرب ، کره و غیره.

میوه – سیب ، موز ، پرتقال و غیره. شما باید کربوهیدرات های خود را محدود نگه دارید و بیشتر به مصرف سبزیجات ، آجیل و لبنیات روی بیاورید.کربوهیدرات تصفیه شده مانند گندم (نان ، ماکارونی ، غلات) ، نشاسته (سیب زمینی ، لوبیا ، حبوبات) یا میوه های با کربوهیدرات بالا نخورید. مقدار زیادی سبزیجات کم کربوهیدرات بخورید و از مصرف بیش از حد غذاهایی با کربوهیدرات بالا مانند سیب زمینی، حبوبات، شکر و غلات خودداری کنید. مکمل های اسید چرب امگا 3 مانند روغن ماهی سرشار از اسید چرب های امگا 3، اسید ایکوزاپنتائوئیک (EPA) و اسید داکوزاگزائنیک (DHA) هستند که مزایای زیادی برای سلامت دارند.

Th​is content h​as be en  do ne ​by GSA ​Cont᠎ent Ge᠎nerato᠎r DEMO.

روغن کره حاوی بوتیریک اسید است. ولی خودمان می توانیم با حذف انواع دود، الکل و غذاهای حاوی کربوهیدرات از یک طرف و ورزش و سبک زندگی سالم از طرف دیگر تا حد زیادی مانع از بروز استرس و در نتیجه کاهش رادیکال های آزاد بدن شویم. از طرف دیگر تغذیه سالم باعث می شود تا رادیکال های آزاد جذب شده به میزان زیادی از بدن دفع شود. میتوانید از نیمرو استفاده کنید و گاهی برای تنوع به آن بیکن اضافه کنید.

یا یک روز پیاده روی یک روز انجام حرکات کششی تا تنوع داشته باشد. اساس این رژیم بر پایه دریافت مواد غذایی است تا چربی های انباشته شده که بخش زیادی ناشی از گلوکز یا همان شکر معروف است از بین ببرد. در رژیم کتو پایه اصلی صبحانه است، زیرا از غذاهایی با محتوای پروتئین و کلسیم بالاست و تا حد زیادی با خوردن آن احساس سیری میکنید. استثنائاتی نیز وجود دارد که از جمله آووکادو ، میوه های ستاره ای و انواع توت ها را می توان در حد اعتدال مصرف نمود.

در مقادیر کم ، کتونها مشکلی را برای سلامتی ایجاد نمی کنند ، اما اگر سطح آنها در خون بیش از حد بالا رود ، بدن را مسموم می کنند و منجر به پروسه ای به نام کتواسیدوز می شود . در طی هفته اول باید غذاهای شیرین، غلات، چربی های اشباع شده، غذاهای پرکالری و پرچربی را شناسایی کنید و میزان مصرف آن ها را کم کنید. در طول سه هفته یعنی در پایان روز ۲۱ چنان تغییری در بدتان احساس می کنید که دیگر حاضر نیستید سراغ غذاهای غیر سالم بروید.

لیست غذای کتوژنیک مثلا بعد از ۲۱ روز رژیم می

توانید جمعه یک کیک شکلاتی خامه ای میل کنید یا میان وعده هایی مثل پفک و چیپس بخورید. برای شروع رژیم غذایی کتو پیشنهاد می کنیم از اول ماه شروع کنید تا دقیقا بتوانید برای ۳ هفته یا ۲۱ روز برنامه ریزی کنید. اگر سابقه سنگ کلیه دارید قبل از شروع رژیم کتوژنیک حتماً با پزشک خود مشورت کنید. به محض این که احساس کردید دوباره دارید اضافه وزن پیدا می کنید یا دوباره سرو کله التهابات پیدا شد دوباره رژیم کتو را شروع کنید.

در رژیم کتو باید مرحله به مرحله کاری کنیم که انرژی های ذخیره شده به شکل چربی شروع به سوختن کند. برای شروع یک رژیم کتوژنیک نیاز به برنامه ریزی است. این استراتژی باعث میشود تا بدن بیاموزد که برای تولید انرژی مورد نیاز خود میبایست به سوزاندن چربیها روی بیاورد. از آنجا که خوراکیهای بسیاری در این برنامه غذایی محدود میشود، باید برای بدست آوردن برخی از آنها و جلوگیری از فقر ویتامینها به مکملها روی بیاورید. حالا می توانید به مدت یک هفته به روش قبلی غذا خوردن تان برگردید.

بعد از این مدت ( حالا به انتخاب خودتان ۳ یا ۶ هفته ای) به اندازه کافی وزن کم کرده اید. با این حال، شایان ذکر است که از آنجایی که رژیم غذایی کربوهیدراتها را محدود میکند، معمولاً فیبر رژیمی کمی دارد که ممکن است تأثیر منفی بر سلامت روده از جمله وجود باکتریهای خوبِ روده داشته باشد. این دو اسید می توانند التهاب را کاهش دهند، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کم کنند و از زوال عقلی جلوگیری کنند.

اساس این رژیم از نظر علم و متخصصان بر کارآیی موثر سوخت و ساز سلولی، سلامت عمومی بدن، چربی سوزی و از بین بردن بیماری ها است. هورمون انسولین در بدن مسئول

کنترل قند خون است و البته بر سوخت و ساز چربی و پروتئین هم تاثیر میگذارد. از بهترین نوشیدنی ها در رژیم کتوژنیک میتوان به چای اشاره کرد که مصرف آن برای افزایش چربی سوزی، کاهش قند خون خوب است، ولی تعداد کثیری از افراد نمیتوانند چای را بدون قند و یا شکر مصرف کنند.

لاغری علاوه بر انجام ورزشهای مختلف، نیاز به رعایت کردن تغذیه روزانه هم دارد. برای میان وعده ها و تامین کالری مورد نیاز یا وقت هایی که دل تان می خواهد چیزی بخورید از انواع آجیل، تخمه و میوه استفاده کنید. محدودیت کالری هم در این رژیم وجود ندارد و نیازی به ورزش های سنگین نیست. پزشک به شما نشان می دهد که آیا این رژیم برای امتحان کردن بی خطر است یا خیر. مطالعه دیگری در 34 فرد مسن نشان داد که کسانی که به مدت 8 هفته رژیم کتوژنیک را دنبال کردند، تقریباً 5 برابر چربی کل بدن، از کسانی که رژیم کمچربی را دنبال می کردند، چربی از دست دادهاند.

مصرف کل کربوهیدرات خود را به 35 گرم یا کمتر در روز محدود کنید. اگر بیشتر اوقات غذاهای سالم بخورید، به سلامت کبد و کلیههایتان کمک کردهاید و آنها نیز به بدنتان کمک میکنند به طور طبیعی پاکسازی و سمزدایی شود. در هفته آخر یک باره کربوهیدرات را حذف می کنید و خود را با دنیای جدید غذاهای کم چربی، بدون شکر و کربوهیدرات وقف دهید. حتی اگر سعی کنیم رژیم غذایی مان حاوی رادیکال های آزاد نباشد یا حداقل خیلی کم باشد به هر حال از طریق آب و هوا و نور خورشید رادیکال های آزاد را جذب می کنیم.

خصوصا اگر برای کاهش وزن به رژیم کتوژنیک روی آورده باشید. برای رفع این مشکل، مصرف کربوهیدراتتان را کاهش دهید و بار دیگر نکات فوق را مرور کنید. این اتفاق از طریق احساس گرسنگی کمتر رخ میدهد. همچنین زمانی که شما یک رژیم غذایی با چربی و پروتئین بالا دریافت می کنید ، اشتهای شما به غذا خوردن کمتر می شود و این مورد نیز کمک میکند که بیشتر وزن کم کنید . هرچه مصرف کربوهیدرات های خود را محدودتر کنید (کمتر از 25 گرم کربوهیدرات خالص در روز) ، سریعتر وارد کتوز می شوید.

۳- لوبیا: انواع لوبیا مانند لوبیای سیاه، لوبیا چیتی را در رژیم غذایی خود قرار دهید. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا و هدفمند عمدتا توسط ورزشکاران و بدنسازان مورد استفاده قرار میگیرد. کیتو دایت در رتبه بندی US News از بین 39 رژیم غذایی در رتبه 37 قرار دارد. آشامیدن آب بین ۸ تا ۱۰ لیوان را فراموش نکنید. چگونه بی تفاوتی نسبت به دیگران را برطرف کنیم؟ مصرف کربوهیدارت در طی هفته اول تا آخر رژیم باید به ۲۰ تا ۳۰ گرم در روز برسد. اگر برای تان سخت است و گرسنه می شوید می توانید بین ۱۰ تا ۲۰ گرم کربوهیدرات را به طور روزانه مصرف کنید.

این رژیم با محدود کردن مصرف کربوهیدرات، باعث میشود سلولهای بدن قند کافی برای تولید انرژی نداشته و به دنبال منبع انرژی دیگری باشند. باید به این نکته توجه داشته باشید که علیرغم توصیه به مصرف چربی در این رژیم چربی های مضر در هر شرایطی ممنوع می باشند. • این مقدار، 4 گرم کربوهیدرات خالص به ما می دهد. محدودیت کالری هم در این رژیم وجودندارد و نیازی به ورزش های سنگین نیست. حداقل 70٪ کالری خود را از چربی دریافت کنید. این موارد را از زندگی خود حذف کنید.