یک برای رژیم کتوژنیک چی بخوریم ایجاد کنید که والدین شما به آن افتخار خواهند کرد

مضرات کتوژنیک چیست علاوه بر گوشت، ماهی، سبزیجات، میوه، آجیل و دانهها نیز میخورید. اما پیشرفتهای فناوری در صنعت جایگزین گوشت، امکان دسترسی وگانها به محصولات متنوعتری را فراهم کرده است. سرطان: این رژیم در حال حاضر به عنوان یک درمان اضافی برای سرطان در حال بررسی است، زیرا ممکن است به کند کردن رشد تومور کمک کند. با کم کردن مصرف کربوهیدرات، چربی بیش تری دریافت می کنید و به طور ایمن وارد حالت کتوزیس می شوید. رژیمهای سمزدایی را رها کنید و رژیم غذایی متعادل و سالم و مغذی داشته باشید.

دریافت رژیم کتوژنیک رایگان منابع سالم چربی خوراکی را انتخاب کنید، مانند مغزها، آووکادو و ماهیهای چرب. ممکن است رژیم کتوژنیک در بهبود بعضی از بیماری ها مانند دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر نیز مفید باشد. مهمتر از آن ، چربی به طور طبیعی رضایت بخش تر است و به پایان می رسد که ما را برای مدت طولانی تر در حالت سیر (“کامل”) قرار می دهد. در واقع افرادی که می خواهند این رژیم را بگیرند باید بدانند که چه زمانی بدانشان وارد دوره کتوز (سوختن چربی به جای قند) میشود. چه زمانی وارد کتوز می شویم؟

می توانید خیلی ساده به غذاهای خود بیشتر نمک بزنید. کلسترول بالا به طور کلی به دلیل افزایش HDL (کلسترول خوب) است که احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی را کاهش میدهد. پروتئین باید به میزان متعادل در این رژیم صرف شود، زیرا افزایش مصرف پروتئین باعث بالا رفتن سطح انسولین و کاهش یافتن میزان کتون در بدن میشود. یک مطالعه کوچک در زنان مبتلا به دیابت نوع 2 همچنین نشان داده است که پیروی از یک رژیم غذایی کتوژنیک به مدت 90 روز، به طور قابل توجهی سطوح هموگلوبین A1C را کاهش می دهد، که معیاری برای مدیریت طولانی مدت قند خون است.

پس یکی از بهترین راهکارها برای شما این است که به متخصصان تغذیه وطنی اعتماد کنید، زیرا در رژیمی که یک متخصص تغذیهی ایرانی برای شما در نظر میگیرد، قطعا پارامترهایی مثل ذائقه، شرایط فرهنگی، اجتماعی، جسمی و روحی شخص شما و میزان در دسترسبودن و قیمت مواد غذایی موجود در آن رژیم خاص مد نظر قرار گرفته است. به طور کلی از این رژیم برای حفظ سلامتی و کاهش وزن استفاده میشه. در این رژیم، چربی تقریباً 90٪ کالری روزانه را تأمین می کند. این رژیم برای کاهش وزن در زمان محدود، بازگشت بدن به زیست سالم و تغییر صحیح سبک زندگی، بسیار مفید و کارآمد است.

در واقع بیشتر توصیههای سفت و سخت لاغری، سالم نیستند و در بیشتر موارد منجر به کمبود مواد مغذی در بدن میشوند، نه کاهش وزن. پیروی از رژیم کتو سطح انسولین را به طور چشمگیری کاهش میدهد که میتواند به فرد کمک کند به ذخایر چربی بدن خود برای انرژی دسترسی داشته باشد. ورزش کردن یکی از راههای کنترل وزن است، زیرا کمک میکند وزنی که از دست دادهاید برنگردد و عضلاتتان حین رژیم گرفتن حفظ شود؛ اما مطالعات نشان دادهاند ورزش به تنهایی، بهترین ابزار برای کاهش وزن و لاغری نیست و حتی بهترین برنامههای ورزشی نیز به تنهایی منجر به کاهش وزن چشمگیری نمیشوند.

در این مورد، مطمئن شوید که مقدار زیادی از غذاهای دارای باکتری خوبِ روده مانند سبزیجات برگدار، سبزیجات تخمیر شده و چربیهای خاصی مانند کره که اسید بوتیریک را تامین میکند مصرف میکنید. اگر رژیم کم کربوهیدرات به درستی اجرا شود میتواند اثر خوبی روی پوست بگذارد یعنی با حذف کربوهیدراتهای ساده و افزایش مصرف چربیهای سالم میتوانید التهابهای اضافی در بدن را هدف بگیرید. میوهها و سبزیهای مغذی و سالم و منابع پروتئینی کمچرب را انتخاب کنید. اگر تمام دقت و توجه خود را معطوف عدد کالریهای مواد غذایی کنید و به مواد مغذی و ارزش غذاییشان اهمیتی ندهید، خود را در معرض کمبود مواد مغذی لازم قرار میدهید.

رسیدن به حالت کتوز یعنی جایگزین شدن سوخت کتونی به جای گلوکز معمولاً چند روز طول می کشد. شما دوست عزیز اگر در گروه اول بودید که به سمت لاغر شدن اصولی پیش می روید. موفقیت در کوتاه مدت بدون اشاره به عوارض ایجاد شده ، کاهش اشتها به دلیل کندتر متابولیزه شدن چربی ها نسبت به کربو ئیدراتها دلایلی است که این افراد عنوان می کنند. چربی، تخلیهی غذا از معده را به تأخیر میاندازد و این ویژگی باعث میشود غذای چرب، سیر کنندهتر باشد. پس چرا مردم این رژیم های غذایی را دنبال می کنند؟

نکته دیگری که درباره ی مغزها وجود دارد این است که نباید نمک دار باشند و از خوردن مغزهای بوداده در آب و نمک بپرهیزید، چرا که هدف لاغریتان را با اختلال روبرو می کنند. توجه داشته باشید که حتما آب کافی در رژیمتان استفاده کنید زیرا مصرف مکملهای فیبردار بدون مصرف آب کافی میتواند اوضاع یبوست را وخیمتر کند. اگر برای ورود به کتوز تلاش می کنید ، سعی کنید میزان مصرف کربوهیدرات را ردیابی کنید ، ورزش خود را ادامه دهید.

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک،فقط کافیست نگاهی به توصیههای قدیمی دربارهی کاهش وزن بیندازید. بنابراین با خوردن غذای کمچرب ممکن است چندان احساس سیری نکنید و بیشتر از این غذا بخورید. چرب بنوشید. در مورد اول، شما فقط میتوانید سه آب سبز سیرت فود بنوشید و یک وعده غذایی کامل سرشار از سیرت فود بخورید که به مدت سه روز 1000 کالری دارد. گاهی اوقات از آنها به عنوان رژیم های کتوژنیک یا “کتو” یاد می شود.

این عارضه جانبی معمول معمولاً بعد از 3-4 هفته برطرف می شود. این علائم طی چند روز تا چند هفته برطرف میشود. هر چند رژیم کتوژنیک این پتانسیل را دارد که آکنه را برطرف کند اما این اثر هنوز تضمین شده نیست چون از همهی این حرفها گذشته، پوست هر کسی متفاوت است. مثلاً، تأثیر خوردن 300 کالری از بروکلی بر بدنتان با تأثیر خوردن 300 کالری کیک شکلاتی بر بدنتان متفاوت است. اما یک رژیم کتوژنیک واقعی متفاوت است. هدف برای هر یک از انواع یکسان است: سوزاندن چربی برای ایجاد اجسام کتوژنیک.

سوزاندن چربی راهی ایده آل برای از دست دادن وزن به نظر می رسد. بلکه تنها میتواند از سوزاندن گلوکز یا کتون انرژی دریافت کند. ترکیب کالریهایی که دریافت میکنید میتواند تأثیرات متفاوتی بر هورمونهایی بگذارد که اشتها و متابولیسمتان را کنترل میکنند. کیتوزیس یک حالت کاملا طبیعی و بی خطر است در حالیکه کتواسیدوزیس تنها در دیابت کنترل نشده اتفاق می افتد. باید بگوییم که این رژیم اغلب در دوره های متفاوتی (یک هفته یا 21 روز) انجام گرفته می شود. بعد از شروع رژیم ممکن است استپ وزنی نداشته باشید و هر هفته 1 تا 2 کلیو کاهش وزن را تجربه کنید، یا اینکه در یک هفته تغییری در وزن نداشته باشید!

در این مطلب با ما همراه باشید تا نگاهی بیندازیم به چند توصیه لاغری که چندان کاربردی نبوده و پشتوانهی علمی هم ندارند. هنگام رفتن به مجالس اجتماعی یا ملاقات با خانواده و دوستان، ممکن است بخواهید غذای خود را نیز بیاورید، که می تواند کاهش هوس و پایبندی به برنامه غذایی خود را بسیار آسان تر کند. مواد معدنی: نمک اضافه شده و سایر مواد معدنی به دلیل تغییر در تعادل آب و مواد معدنی میتوانند هنگام شروع کار مهم باشند.

به طور معمول، این افراد کمتر بیتحرک هستند. شما می توانید در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با یک نمونه برنامه غذایی دقیق آشنا شوید. همه میوه ها سرشار از کربوهیدرات هستند ، اما شما می توانید میوه های خاصی (معمولاً انواع توت ها) را در مقدارهای کم داشته باشید. اگر تابهحال درباره رژیم کتوژنیک چیزی نشنیدهاید و دوست دارید یک کاهش وزن واقعی، بدون ضرر و مطمئن را تجربه کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. تمرینات هوازی کالری بیشتری میسوزانند، اما تمرینات قدرتی به عضله سازی کمک میکنند و این برای کنترل وزن در بلندمدت مفید است.

رژیم غذایی کتوژنیک همچنین نشان داده شده است که کنترل قند خون را برای بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ ، حداقل در کوتاه مدت بهبود می بخشد. تمام این سوالات پاسخ دارند که در ادامه به آنها می پردازیم. یکی از انتقادهای اصلی این رژیم این است که بسیاری از افراد تمایل به خوردن بیش از حد پروتئین و چربی های بی کیفیت از غذاهای فرآوری شده ، با میوه ها و سبزیجات بسیار کمی دارند. سپس، در فاز دو، سه وعده غذایی سرشار از سیرتفود در روز و یک آب میوه سبز به مدت دو هفته میخورید.

این عارضه جانبی رایج معمولاً پس از 3 تا 4 هفته از بین میرود. اگر پس از گذشت 5 ماه از رژیم غذایی کتوژنیک دچار ریزش مو شدید، این معمولا موقت است. زیرا در شروع رژیم کتوژینک بدن دچار کم آبی میشود. برخی از افراد طی یکی دو هفتهی اول شروع این رژیم محدودکننده، دچار علائمی مشابه آنفلوانزا میشوند که معمولاً طی هفتههای بعدی کاهش مییابد؛ اما برخی از افراد حتی بعد از اینکه بدنشان سازگاری پیدا کرد هم، احساس خوبی ندارند. رژیمهای کمچربی برای لاغری طی دو دهه گذشته باب شدهاند، اما رواج پیدا کردن این رویکرد لاغری درست نیست. Th​is a​rtic le has been written ​wi th t he help of GSA C ontent G᠎en᠎erator DE᠎MO !