کراتین و بوتاکس مو مناسب چه کسانی با چه موهایی است؟


افرادی که از وضعیت موهای خود ناراضی هستند؛ معمولا با مراجعه به سالن‌های زیبایی یا جستجو در اینترنت، روش‌های مختلفی برای بازسازی و ترمیم موهای خشک و آسیب دیده خود پیدا می‌کنند. بدون شک بوتاکس و کراتین مو نیز از جمله روش‌های رایج و تضمینی برای درمان این قبیل موها بوده و حتما موقع تحقیق؛ با این دو مورد هم مواجه شده‌اید. اما شاید برایتان سوال باشد که کراتین بهتر است یا بوتاکس؟! پاسخ این سوال کاملا به وضعیت موهای شما بستگی دارد؛ و پیش از انتخاب هر یک از روش‌های نام برده، باید به شناخت دقیقی از موهای خود دست یابید؛ پس در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات مفیدی حول محور بوتاکس و کراتین مو، با شما به اشتراک بگذاریم.

خرید کراتین مو اصل و خرید بوتاکس مو اصل جزء الزاماتی است که باید در کنار تمامی نکاتی که در این مطلب ذکر می شود، به آنها توجه ویژه ای داشته باشید.

کراتین مو چیست و کراتینه کردن به چه معناست؟

کراتینه مو از جمله ترفندهایی است که در سال‌های اخیر توجه بسیاری از زیبا جویان را در سرتاسر دنیا به سمت خود جلب کرده و حتی بلاگرهای متعددی در فضای مجازی به تبلیغات گسترده این سبک از درمان مو روی آورده‌اند. مواد شیمیایی کراتین سبب افزایش استحکام و درخشندگی موها شده و اگر موهای شما فر یا مجعد باشد؛ به واسطه این روش صاف و لطیف خواهد شد.

در فرایند کراتینه کردن؛ موها را به ترکیبی که حاوی ماده کراتین است، آغشته کرده و برای مدتی به آن استراحت می‌دهند تا پروتئین و سایر مواد مورد نیاز توسط مو جذب شده و به اصطلاح مو دوباره احیا شود. ضمنا توجه داشته باشید که اگر به درستی از موهای خود مراقبت کنید؛ میزان ماندگاری این روش بین 3-6 ماه خواهد بود و پس از آن احتمالا مجددا نیاز به کراتینه کردن مواهی خود خواهید داشت.

کراتین مو مناسب چه کسانی است؟

یکی از متداول‌ترین سوالاتی که در رابطه با کراتین و بوتاکس مو مطرح می‌شود؛ این است که موهای من نیاز به کراتین دارد یا بوتاکس؟! برای یافتن پاسخ این سوال علاوه بر دانستن وضعیت موهایتان؛ نیاز به شناخت تفاوت‎هایی که بین آثار کراتین و بوتاکس مو وجود دارد؛ خواهید داشت. لذا در این قسمت به بررسی کاربرد کراتین مو پرداخته و در ادامه ماهیت و کاربرد بوتاکس مو را بررسی خواهیم کرد. اصولا کراتین مو موجب صافی و درخشندگی مو می‎شود؛ لذا افرادی که موهای فر، وز شده یا خشک دارند؛ می‌توانند به کمک این روش موهایشان را احیا و بازسازی کنند.

بوتاکس مو چیست و بوتاکس کردن به چه معناست؟

اجزایی به نام فیبر در ساختار مو وجود دارد که اگر آسیبی بدان وارد شود؛ مو نیز کم پشت و شکننده خواهد شد. در این میان روشی به نام بوتاکس کردن وجود دارد که با تزریق ماده‎ای به نام فیلر در عمق موها؛ فیبرهای مو احیا شده و حجم آنها افزایش می‎یابد. بدین ترتیب موها حجیم‌تر شده و درخشان‌تر به نظر می‎رسند.

طی فرایند بوتاکس کردن؛ موها به ترکیبات شیمیایی خاصی آغشته شده و برای چند دقیقه به آن‌ها استراحت داده می‌شود. سپس در پایان کار موها را با شامپوی مخصوصی شستشو می‌دهند که باید درصد سولفات پایینی داشته باشد. پس از آن، میزان ماندگاری این روش کاملا به نوع نگهداری شما از موهایتان بستگی دارد؛ یعنی هر اندازه اصول مراقبتی را جدی‌تر گرفته و کمتر از لوازمی نظیر اتو مو، سشوار یا شامپوهای سولفات دار استفاده کنید؛ میزان ماندگاری آن بیشتر خواهد بود.

بوتاکس مو مناسب چه کسانی است؟

همانطور که گفته شد، بوتاکس موجب ترمیم ساختار مو شده و حجم آن را افزایش می‎دهد. پس کسانی که به دلیل رنگ و دکلره‌های مکرر، یا هر علت دیگری موهایشان آسیب دیده و نیاز به ترمیم دارد؛ یا حتی افرادی که موهایشان کم پشت است، می‌توانند با انجام بوتاکس بار دیگر لذت داشتن موهایی نرم و خوش حالت را تجربه نمایند.

بهترین گزینه برای کراتین و بوتاکس چه موهایی است؟

پاسخ به این سوال بستگی به نیاز شما دارد؛ یعنی اگر هدفتان زیبایی ظاهری مو باشد، کراتین گزینه مناسبی خواهد بود. زیرا در این روش موها نرم و صاف‌تر شده و درخشندگی بیشتری خواهند داشت؛ اما اگر هدفتان ترمیم و احیای ساختار مو باشد، باید از بوتاکس بهره بگیرید. زیرا درمان عمیق ساختار مو به وسیله مواد موجود در محلول بوتاکس، امکان پذیر خواهد بود.

پس به طور خلاصه افرادی که موهای خشک و شکننده، وز شده یا فر و مجعد دارند، می‌توانند از کراتین مو استفاده کنند. آن دسته از کسانی هم که موهایشان به شدت ضعیف و کم حجم شده، می‌توانند برای درمان و ترمیم آن از بوتاکس بهره بگیرند.

منبع:

کراتین شمس



Source link