دریافت بهترین رژیم کتوژنیک برای چه کسانی مناسب است

یکی دیگر از عوارض رژیم غذایی کتوژنیک می تواند افزایش کلسترول LDL باشد که آن هم می تواند بیماری های قلبی را به دنبال داشته باشد. اگر این کار را به درستی انجام دهید ، سطح کلسترول LDL و تری گلیسیرید کاهش می یابد. سطح بالای انسولین می تواند یکی از دلایل ایجاد سندرم تخمدان پلی کیستیک باشد . یک مطالعه نشان داد که رژیم کتوژنیک حساسیت انسولین را بهبود می بخشد. برای ورزشکاران استقامتی، گذار به رژیم کتوژنیک ممکن است زمان ریکاوری بعد از تمرین را کاهش دهد اما برای ورزشکاران معمولی، انتقال به رژیم کتوژنیک ممکن است در ابتدا پایبندی به روال تناسب اندام شما را به یک چالش تبدیل کند.

این سطوح پایین انسولین ممکن است به محافظت بدن در برابر انواع سرطان ها کمک کند و یا حتی جلوی رشد سلول های سرطانی را بگیرد . زیرا هیچ نوع چربی مفیدی از جمله چربی روغن نارگیل، زیتون یا آووکادو به بدن رسانده نمیشود. در این رژیم غالبا هر چیز شیرینی حذف میشود و مطمئنا شکر در اولویت این مواد قرار دارد ولی اگر برای شیرینی جات، نوشیدنی ها، دسر، غذاهای خودمان از استویا استفاده کنیم نه تنها هیچ ضرری ندارد و از رژیم خارج نمیشویم. میزان خالص کربوهیدرات برای سبزیجات غیر نشاستهای در هر 28 گرم، کمتر از 1 گرم است.

با بالارفتن سن، مقدار کالری مورد نیاز بدن برای تثبیت وزن کمتر میشود، چرا که مقدار بافت عضلانی و فعالیت انسان کمتر شده، در نتیجه سوخت و ساز بدن کند میشود و برای تامین انرژی بدن به غذای زیادی نیاز ندارید. یک تخم مرغ بزرگ حاوی کمتر از 1 گرم کربوهیدرات و کمتر از 6 گرم پروتئین است و این باعث میشود تخم مرغ به عنوان غذای ایدهآل برای رژیم کتوژنیک به حساب بیاید. رژیم روزه داری متناوب 2-5 : در دو روز غیر متوالی هفته، شما غذای مصرف خود را در حدود 500-600 کالری محدود می کنید.

بعد از شروع رژیم

ممکن است استپ وزنی نداشته باشید و هر هفته 1 تا 2 کلیو کاهش وزن را تجربه کنید، یا اینکه در یک هفته تغییری در وزن نداشته باشید! رژیم کتو به شدت در مصرف کربوهیدرات سخت گیر می باشد (براساس نوع رژیم کتو، حدود ۲۰ واحد در روز و یا کم تر) و با تغییر به حالت کتوزیس، جزء رژیم های محبوب است. 4) یکی دیگر از مزایای کوچک اما بسیار مهم در رابطه با رژیم غذایی کتوژنیک این است که وقتی در حالت کتوز قرار دارید، به نظر میرسد کتون ها با پروتئین زیاد اشتها را سرکوب میکنند و از طرف دیگر رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا باعث گرسنگی بیشتر میشود.

بدن شما عادت ندارد از کتون ها به طور منظم استفاده کند ، بنابراین وقتی این تغییر سوخت بدن از مواد قندی به کتون بادی ها را انجام می دهید ، احساس ناراحتی می کنید. زمانی که از رژیم کتوژنیک پیروی میکنید، به سادگی میتوانید به فعالیتهای فکر و جسمی خود ادامه دهید. زمانی که این رژیم را دنبال میکنید امکان اسهال یا یبوست در شما افزایش پیدا خواهد کرد؛ در این زمین برای جلوگیری از یبوست از سبزیجات و فیبر استفاده کنید و برای جلوگیری از اسهال مقداری نمک پیش از صرف غذا مصرف کنید و میزان مصرف روغنهای مختلف را کاهش دهید.

روغن نارگیل رودهها را نرم میکند و از بروز یبوست در این دوره جلوگیری میکند. تحقیقات نشان داده است مصرف روغن نارگیل از بروز اختلالات مغزی، آلزایمر و… بیماری آلزایمر: رژیم کتو ممکن است علائم بیماری آلزایمر را کاهش داده و پیشرفت آن را کُند کند. از دیگر نکات جالبی که باید درباره این رژیم بدانید؛ این است که تاکون اثبات شده است، مصرف این رژیم به بهبود بیماری صرع، سرطان، دیابت، فشار خون و آلزایمر کمک شایان و قابل توجهی میکند.

ممکن است در روزهای اول این رژیم دچار ضعف بدن شوید و این اتفاق به دلیل تغییر وضعیت بدن است؛ نگران نباشید بعد از 5 روز دیگر این عوارض را نخواهید داشت. علاوه بر این، روغن نارگیل ممکن است به بزرگسالان چاق در کاهش وزن و چربی شکم کمک کند. روغن نارگیل یک چربی سوز عالی برای چربیهای دور شکم است؛ در یک مطالعه انجام شده مشخص شده است مردانی که روزانه 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل مصرف میکردند، به طور متوسط 2.5 سانتی متر از سایز کمر خود را از دست دادهاند؛ بدون اینکه تغییر رژیم غذایی دیگری انجام دهند.

روغن زیتون به کاهش بافتهای چربی بدن کمک بسیاری میکند و اضافه کردن آن به رژیم غذایی کتوژنیک، باعث میشود به وزن ایدهآل خود نزدیک شوید. علاوه بر تأثر روغن نارگیل برای کاهش وزن، این روغن به حفظ سلامت پوست کمک میکند و مصرف آن مانع از لاغری صورت و چین و چروک میشود. رژیمهای غذایی مناسب برای کاهش وزن میتواند تا حدودی به مدیریت اپیدمی چاقی کمک کنند. پنیر یکی از این مواد غذایی است که مغذی و خوشمزه است. شام: همبرگر یا کباب کوبیده بدون نان و برنج همراه با تخممرغ و پنیر.

رژیمهای کتوژنیک، برای افرادی که اضافهوزن یا دیابت دارند یا به دنبال بهبود سلامت متابولیک خود هستند بسیار مناسبند. گاهیاوقات افراد چنان در فکر لاغری و کاهش وزن هستند که فراموش میکنند باید به سلامت و زیبایی پوست خود نیز توجه داشته باشند. مطالعات زیادی تو این زمینه وجود داره که نشون میده زیره برای تأثیر کاهش وزن چقدر مؤثر هستش. با کاهش مصرف کربوهیدراتها و میزان کالری، ذخیره گلیکوژن بدن کم و این موضوع باعث کاهش آب بدن میشود؛ بنابراین بهتر است بگوییم که علت اصلی کاهش وزن در این رژیم، از دست دادن آب است و نه چربی.

یک مطالعه در سال 2017 همچنین نشان داد که رژیم کتوژنیک نسبت به کاهش وزن و A1c نسبت به یک رژیم معمولی و کم چرب دیابت بیش از 32 هفته بهتر عمل کرده است. روی رژیم کتوژنیک استاندارد بیش از انواع دیگر تحقیق و بررسی انجام شده و این نوع بیشتر توصیه میشود. و اضافه می کند: «نمک کلتیک دارای بیش از ۷۰ نوع مواد معدنی ست که نقش حیاتی در جذب ویتامین ها و هضم آنها دارند. اگر رب انار را ناشتا مصرف کنید، جذب بهتر و بیشتری صورت میگیرد.

فیبر موجود در سبزیجات به پاکسازی زودتر بدن از چربیها و مواد مضر کمک میکند؛ به علاوه فیبر موجود در سبزیجات نه تنها جذب نخواهد شد بلکه از جذب مواد غذایی مضر دیگر هم جلوگیری میکند. مقدار کربوهیدراتهای موجود در هر دانه متفاوت است. این رژیم شباهت بسیار زیادی به رژیم کربوهیدارات دارد و در آن مصرف کربوهیدرات به 20 تا 80 گرم در روز (بستگی به توده بدنی هر فرد) برمیگردد و مصرف انواع چربیهای موثر برای حفظ انرژی بدن جایگزین میشود.

طی یک مطالعه 12 هفتهای در افراد مسن، مشخص شد کسانی که روزانه 7 اونس (210 گرم) پنیر سویا مصرف می کنند، افزایش توده عضلانی و قدرت عضلات را تجربه میکنند. این دو ماده منبع خوبی برای تأمین پروتئین باکیفیت هستند؛ نشان داده شده است گوشت و مرغ به حفظ توده عضلات در طی یک رژیم غذایی با کربوهیدرات کم کمک میکند. همچنین چربی را به کتون در کبد تبدیل میکند که میتواند انرژی مغز را تأمین کند. مغز عضوی گرسنه است که هرروز انرژی زیادی مصرف میکند و نمیتواند مستقیماً برای دریافت انرژی، چربی را مصرف کند.

اسفناج، بروکلی، گلکلم، کرفس و هویج از دسته سبزیجاتی هستند که کربوهیدرات کمی دارند؛ این دسته از محصولات حاوی آنتیاکسیدانهایی است که به محافظت در برابر خطر رادیکالهای آزاد موجود در محیط، میپردازد؛ به علاوه این سبزیجات از بروز بیماری و حمله قلبی جلوگیری میکند. کربوهیدراتها گروهی از مواد غذایی هستند که برای حفظ انرژی ما بسیار اهمیت دارند؛ این دسته انرژی مورد نیاز بدن را تامین میکنند؛ کربوهیدراتهای منفی دستهای هستند که باعث انباشته شدن قند، چربی در بدن و خون میشوند. Th is a᠎rt​ic le was g enerat ed with GSA ᠎Co​nten᠎t  Ge᠎nerato r DE​MO.

بهترین برنامه رژیم کتوژنیک 20 درصد کلسیم مورد نیاز روزانه وجود دارد. بدن به طور کلی از کربوهیدرات ها برای تامین انرژی مورد نیاز خود استفاده می کند، حال اگر میزان کربوهیدرات دریافتی کاهش یابد منبع سوخت بدن به چربی ها تغییر می یابد. ممکن است دچار بوی بد دهان شوید، راه حل این مورد تنها مصرف آدامس بدون قند است. توجه داشتید باشید که مصرف قهوه به طور ناشتا ممکن است باعث معده درد شود. ممکن است پیروی از این رژیم موجب کاهش وزن شود ولی پیروی از آن بسیار مشکل و عوامل خطر بیماری های مختلف مانند دیابت نوع ۲ افزایش می یابد.

درست است که زرده تخم مرغ دارای کلسترول بالایی است، اما مصرف این کلسترول باعث افزایش کلسترول خون نمی شود. خوردن سفیده و زرده تخم مرغ به طور کامل در یک وعده، بسیار مهم است. یا میتوانید از کدو و بادمجان پخته شده با آب گوجه فرنگی، به عنوان یک وعده کامل غذایی استفاده کنید. اما سبزیجات نشاستهدار مانند سیب زمینی و چغندر میزان زیادی کربوهیدرات دارند؛ بهتر است سیبزمینی و چغندر را در زمان رژیم غذایی خود به کلی حذف کنید یا مصرف آن را کم کنید. بهتر است از روغن زیتون برای پختوپز با حرارت کم استفاده کنید یا بعد از پختن غذا روغن زیتون را به آن اضافه کنید.

در صورت امکان، بهتر است گوشت و مرغ سبز را انتخاب کنید. عضوی که مسئول متابولیسم اسیدهای چرب ضروری ست، کبد است. سبزیجات غیر نشاستهای کالری و کربوهیدرات کمی دارند، اما بسیاری از مواد مغذی و ضروری بدن، از جمله ویتامین C و مواد معدنی دیگر در سبزیجات وجود دارد. صدها نوع پنیر در جهان وجود دارد و خوشبختانه همه آنها کربوهیدرات بسیارکم و میزان چربی متوسطی دارند، به همین دلیل مصرف پنیر در زمان رژیم کتوژنیک مناسب است. اما جالب است بدانید، پنیرهای ارگانیک و پنیر سویا حاوی اسید لینولئیک است؛ این ماده یک چربی مفید است که، با کاهش چربی اشباع خون و بهبود ترکیبات و تناسب بدن در ارتباط است.