دوره ایزو برای سالن‌های آرایشی و تمدید گواهینامه ایزو


دوره ایزو منجر به اخذ گواهینامه ایزو می‌شود. ایزو ویژه سالن‌ های زیبایی انواعی از استانداردهای عمومی و تخصصی را شامل می‌شود. امروزه ارائه خدمات ثابت و با کیفیت بالا برای مشتریان، به ویژه در این صنعت، امری حیاتی است. اخذ گواهینامه‌های ایزو، سالن‌های زیبایی را قادر می‌سازد تا تعهد خود را برای بهبود مستمر سیستم‌های کیفیت نشان دهند.

تمدید گواهینامه ایزو یعنی کسب‌وکاری که ایزو اخذ کرده است، باید برای تثبیت پایداری در پایان هر چرخه ۳ساله گواهینامه خود را به‌روز کند. اگر شرکت شما تحت استانداردهای ISO معتبر شده است، به این معنی است که در حال حاضر دارای ارزش برند در بازار است. برای حفظ این پایداری، کسب‌وکار شما باید در پایان هر چرخه ۳ساله با یک فرایند تمدید موافقت کند تا گواهینامه را به‌روز کند.

تمدید گواهینامه ایزو

تمدید گواهینامه ایزو یعنی کسب‌وکاری که ایزو اخذ کرده است، باید برای تثبیت پایداری در پایان هر چرخه ۳ساله گواهینامه خود را به‌روز کند.

اگر شرکت شما تحت استانداردهای ISO معتبر شده است، به این معنی است که در حال حاضر دارای ارزش برند در بازار است. برای حفظ این پایداری، کسب‌وکار شما باید در پایان هر چرخه ۳ساله با یک فرایند تمدید موافقت کند تا گواهینامه را به‌روز کند.

تفاوت بین سالن‌ زیبایی و آرایشگاه

سالن زیبایی فضایی توسعه‌یافته در یک مکان خصوصی است که معمولاً تخصصی‌‌تر از یک آرایشگاه است. سالن‌های زیبایی معمولا بر روی یک درمان یا ویژگی‌های زیبایی خاص تمرکز می‌کنند و خدمات گسترده‌ای در رابطه با سلامت پوست، زیبایی شناسی صورت، مانیکور ناخن، رایحه‌درمانی، مدیتیشن، اکسیژن درمانی و بسیاری از خدمات دیگر را ارائه می‌دهند اما آرایشگاه‌ها مکانی کوچک‌تر و جامعه‌ای دوستانه هستند که ممکن است در خانه مالک نیز قرار داشته باشند.

ایزو ویژه سالن‌های زیبایی برای هر دو نوع از این مجموعه‌ها کاربرد دارد و قادر است مشاغل کوچک را نیز وارد حیطه رقابتی کند.

خطرات عدم تمدید گواهینامه ایزو

برای تمدید گواهینامه شما به کارهای آماده سازی نیاز است، بنابراین بهتر است در اسرع وقت کارهای اجرایی را انجام دهید. شما نمی توانید اجازه دهید گواهینامه شما از بین برود. این به رقبای مستقیم شما مزیتی می دهد. شما نمی توانید شرایطی را تحمل کنید که رقبای شما گواهینامه ISO داشته باشند و شما چنین نباشید.

با از دست دادن گواهینامه ISO، خطر از دست دادن کسب و کار، آسیب رساندن به شهرت خود، و محدود کردن توانایی خود در مناقصه معاملات به سایر مشاغلی که نیاز به گواهینامه ISO دارند، خواهید داشت. مخاطرات بالا هستند. این اشتباه ساده می تواند به سودآوری کسب و کار شما آسیب برساند.

استانداردهای عمومی ISO چیست؟

استانداردهای عمومی ISO رایج ترین استانداردهای ISO هستند. در اینجا خلاصه ای از هر استاندارد کلی ISO آمده است:

  • استانداردهای مدیریت کیفیت که به سازمان ها کمک می کند کارآمدتر کار کنند و شکست محصول را کاهش دهند.
  • استانداردهای مدیریت انرژی که مصرف انرژی را کاهش و بهینه می کند.
  • استانداردهای مدیریت زیست محیطی که اثرات زیست محیطی را کاهش می دهد.
  • استانداردهای ایمنی و بهداشت برای کاهش حوادث ناشی از کار.
  • استانداردهای ایمنی مواد غذایی که از مواد غذایی در برابر آلودگی محافظت می کند.
  • استانداردهای امنیتی فناوری اطلاعات برای ایمن نگه داشتن اطلاعات حساس و دور از چشمان غیرمجاز.
image 15

چرا گواهی ایزو بگیریم؟

گواهینامه های ایزو که از اشخاص ثالث دریافت می شوند، به عنوان مدرکی عمل می کنند که یک کسب و کار از استانداردهای تعیین شده توسط ISO پیروی می کند. به این ترتیب، آنها به القای اعتماد به مشتریان و سایر طرف های ذینفع کمک می کنند که کسب وکار خود را به نحو احسن انجام می دهد و برای کیفیت بالا تلاش می کند.

گواهینامه های ISO همچنین تعهد شرکت به اهداف مهم تجاری مانند رضایت مشتری و تولید را ثابت می کند. برخی از نهادهای بخش دولتی و خصوصی حتی از شرکت ها درخواست می کنند تا قبل از اینکه با آنها تجارت کنند، گواهی ISO را دریافت کنند. 

استاندارد چیست؟

استانداردها به کیفیت، ایمنی و سایر ویژگی‌های فنی هر محصول می‌پردازند؛ در واقع یک راهنمای فنی درنظر گرفته می‌شوند که به کمک آن‌ها می‌توان یک محصول را ایمن، کارآمد و سازگار با محیط تولید کرد.

این استانداردها شیوه‌های پذیرفته‌شده، الزامات فنی و اصطلاحات را برای صنایع مختلف ایجاد می‌کنند و از آن‌جایی‌که به راحتی قابل‌تشخیص و ارجاع هستند، شرکت‌ها را قادر می‌سازند تا محصولات خود را با خیال راحت تولید کرده و به فروش برسانند.

ما استانداردهای زیادی برای محصولات داریم که می‌توان به صورت اختصاصی برای خود کشور و یا در سطح بین‌المللی باشد. به صورت مثال: هر کشوری از استانداردی برای بررسی کیفیت محصول بهره میگیرد که برای کشورهای اسلامی می‌توان به نشان حلال اشاره کرد.

اهمیت دریافت گواهینامه ISO

اکثر شرکت هایی که به دنبال گواهینامه های ISO هستند، آنهایی هستند که صادرات جهانی دارند، به این معنی که لازم است آنها به توافقات تجاری در کشورهای مختلف پایبند باشند. برای چنین مشاغلی، گواهی استانداردهای جهانی تقریباً یک الزام است، بنابراین ISO 9001 برای موفقیت آنها بسیار مهم است.



Source link