بهترین انواع موسیقی برای مدیتیشن و یوگا را کشف کنید


موسیقی برای مدیتیشن و یوگا

مدیتیشن و یوگا مزایای ذهنی و جسمی قابل توجهی دارند. این شیوه ها به دلیل فواید گوناگونی که دارند، طی قرن ها رایج شده اند. استفاده از موسیقی یک تکنیک عالی برای بهبود اثر کلی این شیوه هاست.

برخی از مردم فکر می‌کنند که کلاس‌های مدیتیشن باید در سکوت کامل برگزار شود، اما اگر موسیقی متناسب با حال و هوا را پخش کنیم، موسیقی به ایجاد روحیه کمک می‌کند. و موسیقی صحیح ممکن است به ایجاد یک محیط آرام و دلپذیر برای مدیتیشن و یوگا کمک کند.

اما فقط برخی از آنها استعداد طبیعی برای ساخت لیست های پخش فوق العاده و موثر را دارند. ما کار را انجام داده‌ایم و شش لیست پخش مدیتیشن ساخته‌ایم که ممکن است برای کلاس‌های خود در نظر بگیرید.

نکاتی برای قرار دادن یک لیست پخش

به لیست پخش خود گوش دهید تا ببینید آیا با حال و هوای کلاس مطابقت دارد یا خیر

به یاد داشته باشید، حال و هوای کلاس شما باید در انتخاب موسیقی شما منعکس شود. با گوش دادن کامل به هر قطعه از ابتدا تا انتها، اطمینان حاصل کنید که هیچ تغییر ناگهانی بین آهنگ ها، تغییرات صوتی با صدای بلند، یا قطعات کلامی حواس پرت کننده وجود ندارد.

موسیقی‌ای که دانش‌آموزان در حین تمرین گوش می‌دهند می‌تواند به طور قابل‌توجهی بر روحیه آنها تأثیر بگذارد، بنابراین تا حدودی به این موضوع فکر می‌شود.

الهام بخش مردم

آهنگ هایی با سرعت ثابت و شاداب انتخاب کنید تا به کلاس خود انرژی دهید.

موسیقی آهسته و روان و متناسب با حال و هوای ملایم برای یک کلاس آرامش بخش شبانه ایده آل است.

حالتی را که امیدوارید ایجاد کنید، مدت زمانی که قصد دارید برای صحبت کردن صرف کنید و هدف کلی کلاس هنگام انتخاب موسیقی برای پخش در حین مدیتیشن در نظر بگیرید.

موسیقی با متن یا موسیقی بدون متن

مردم به شدت احساس می کنند که آیا آهنگ های متن ترانه باید در لیست پخش مدیتیشن قرار گیرند یا خیر.

ممکن است شنیدن صدای شما در حین مدیتیشن هدایت شده برای دانش آموزان دشوار باشد اگر موسیقی با کلمات زیاد پخش کنید.

اگر نگران حواس‌پرتی بودن کلمات هستید، به موسیقی کاملا ملودیک بچسبید، زیرا این اطمینان حاصل می‌کند که مراقبه‌کنندگان با گوش دادن به شعر آهنگ از تمرین دوری می‌کنند.

دنباله لیست پخش را با دقت برنامه ریزی کنید

انتخاب آهنگ های مناسب برای کلاس درس هنگام تهیه لیست پخش بسیار مهم است.

اگر نیاز به صحبت در حین گوش دادن به موسیقی دارید، به زمان گوش دادن خود فکر کنید و از آهنگ هایی با اشعار حواس پرتی یا بیش از حد دوری کنید.

به این فکر کنید که چه زمانی می خواهید کلاس شما ساکت و آرام باشد و چه زمانی که آنها به تنهایی از موسیقی شادتر بهره مند می شوند.

انتخاب آهنگ های لیست پخش شما باید منعکس کننده تفکر دقیق و توجه به نحوه استفاده از آنها در کلاس باشد.

بهترین انواع موسیقی برای مدیتیشن و کلاس های یوگا

در اینجا چند مورد از بهترین انواع موسیقی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

1. موسیقی کلاسیک

اگر بهترین انواع موسیقی را برای گوش دادن در حین انجام یوگا فهرست کنید، موسیقی کلاسیک در آن وجود دارد. این ساز از سازهایی تشکیل شده است که آهنگ های آرامش بخش و آرامش بخش را می نوازند.

بهترین چیز در مورد این نوع موسیقی این است که بر ذهن شما تأثیر می گذارد تا بتوانید در جسم و روح خود آرام بمانید.

موسیقی کلاسیک به راحتی قابل تشخیص است زیرا پیانو اغلب ابزار اصلی برای نواختن آن است. اگر می‌خواهید از موسیقی کلاسیک برای تمرینات یوگا و مدیتیشن خود استفاده کنید، می‌توانید موسیقی مدیتیشن رایگان را به صورت آنلاین پیدا کنید.

2. موسیقی محیطی

موسیقی محیطی نوع دیگری از موسیقی است که اغلب در کلاس های مدیتیشن و یوگا استفاده می شود، زیرا آرامش بخش است و افراد را آرام می کند.

ملودی ها و ریتم ها در این ژانر معمولاً آهسته و تکراری هستند و بر آرامش تمرکز دارند.

با پشتیبانی از موسیقی محیطی، مراقبه‌کنندگان می‌توانند آرامش داشته باشند و روی تنفس خود تمرکز کنند و آنها را به حالت آرامش نزدیک‌تر کند.

3. صداهای طبیعت

صداهای طبیعت مانند آواز پرندگان، امواج اقیانوس و بارندگی می تواند آرامش بخش باشد و آنها را به انتخابی عالی برای مدیتیشن و کلاس های یوگا تبدیل می کند.

این صداها با طبیعت ارتباط برقرار می کنند و باعث ایجاد حس آرامش و آرامش می شوند. گوش دادن به صداهای طبیعت همچنین می تواند به پوشاندن صداهای حواس پرت کننده در محیط کمک کند و به تمرین متمرکزتر اجازه دهد.

4. موسیقی دستگاهی

موسیقی دستگاهی نیز اغلب در کلاس‌های یوگا و مدیتیشن نواخته می‌شود، زیرا اغلب ملودی‌های ملایم و آرام‌بخش و ضرب‌های آرام و ثابتی دارد.

این موسیقی می تواند به افراد کمک کند تا احساس آرامش و آرامش کنند، بنابراین می توانند روی تنفس و مراقبه تمرکز کنند.

موسیقی دستگاهی را می توان بر روی پیانو، گیتار، فلوت، یا چنگ و موارد دیگر نواخت.

5. ضربات دو گوش

ضربات دو گوش موسیقی است که با پخش دو فرکانس مختلف در هر گوش ساخته می شود. این ضربانی ایجاد می کند که مغز می تواند بشنود.

ضربان های دو گوش با ایجاد تطابق امواج مغزی با فرکانس خاصی به افراد کمک می کند تا آرام شوند، تمرکز کنند و مدیتیشن کنند.

می توانید از طریق هدفون یا بلندگو به این ضربات گوش دهید و می توانند به ایجاد فضایی آرام و آرام برای مدیتیشن و یوگا کمک کنند.

6. ذکر

استفاده از ذکر به عنوان یک عمل مذهبی و معنوی به قرن ها قبل برمی گردد.

آواز، تکرار موسیقایی یک کلمه، عبارت یا مانترا است. عمل ذکر آثار مفیدی از جمله ایجاد حالت آرامش و آرامش دارد.

آواز تبتی و سبک های سرود گریگوری تنها چند نمونه از سبک های آواز خواندن هستند.

نتیجه

پخش موسیقی در پس‌زمینه در حین مدیتیشن، تمرکز و تنظیم نفس را آسان‌تر می‌کند. انتخاب موسیقی مناسب که با اهداف تمرین همسو باشد، می تواند تجربه را به اوج جدیدی برساند.

آرام کردن ذهن و بدن می تواند نگرانی ها و سایر افکاری را که در بیداری شما را آزار می دهد از بین ببرد. تمرین یوگا و مدیتیشن به شما کمک می کند تا افکاری را که حواس تان را پرت می کنند آرام کنید.