دستیابی به آرامش درونی و آزادی واقعی با کریا یوگا


آرامش درونی و آزادی واقعی

از زمان های بسیار قدیم، مردم برای زندگی با هدفی بالاتر تلاش کرده اند. هنگامی که دستاوردهای مادی نتوانند به ما آرامش درونی پایدار بدهند، اما نیاز به خودآگاهی حتی قوی‌تر می‌شود، سفر بیداری معنوی واقعاً آغاز می‌شود.

و این سفر اغلب به شکل تمرین کریا یوگا است.

کریا یوگا که در دوران تاریکی گم شده است، یک سادانا یا رشته باستانی است که بر زندگی هدفمند و بالاتر و تمرین مراقبه فوق آگاهانه متمرکز است.

در قرن نوزدهم توسط ماهاواتار باباجی از طریق شاگردش لاهیری ماهاسایا احیا شد. بعدها این پاراماهانسا یوگاناندا بود که در سال 1920 فلسفه و تمرین کریا یوگا را برای جویندگان معنوی در غرب آورد.

هدف عالی کریا یوگا کمک به همه کسانی است که می خواهند راهی باز به سوی روح خود ایجاد کنند و خود را نه تنها در جسم و ذهن بلکه در روح نیز متحول کنند.

این یک تکنیک قدیمی است که می‌تواند به کسانی که آن را تمرین می‌کنند کمک کند تا با کنار گذاشتن همذات پنداری خودشیفته و خودخواهانه با ذهن و بدن، خود واقعی خود را به خاطر بسپارند.

همانطور که پاراماهانسا یوگاناندا بیان کرد، کریا یوگا راهی زیبا برای باز کردن آگاهی فرد به سوی نعمت های خداست. این راهی برای دستیابی به وضوح و تمرکز ذهنی بیشتر، تقویت شهود و گسترش آگاهی شما است.

آشنایی با تمرین کریا یوگا

کریا یوگا یک سیستم یکپارچه است که تنفس پرانایاما، آسانا (وضعیت بدنی)، مدیتیشن و مانترا را برای بالا بردن هوشیاری و انرژی درونی با هم ترکیب می کند.

این تکنیک‌ها برای کمک به کنترل بیشتر بر زندگی خود و یافتن سکون در دنیایی هستند که به نظر نمی‌رسد از حرکت باز بماند.

به اندازه کافی جالب توجه است که وقتی فرد کنترل بیشتری بر زندگی خود به دست می آورد، توانایی بیشتری برای پذیرش وقایع و لذت بردن از زندگی در زمان وقوع پیدا می کند. بنابراین، کریا یوگا یک مسیر معنوی مؤثر است که می تواند به فرد کمک کند انرژی درونی خود را متمرکز کند و از طریق تحقق خود با الهی ارتباط برقرار کند.

البته دستیابی به سکون درونی و آزادی واقعی مستلزم صبر و فداکاری است تا بتوانند آگاهی خود را از حواس پرتی بدن و محیط اطراف خارج کنند.

تکنیک پرانایاما در تمرین کریا یوگا می تواند به فرد کمک کند تا انرژی خود را به درون هدایت کند و به رام کردن هرج و مرج و حواس پرتی ذهن و بدن و رسیدن به سعادت واقعی کمک کند.

برای آماده کردن بدن و ذهن برای مدیتیشن کریا یوگا، پاراماهانسا یوگاناندا یک سری تمرینات تنفسی را ترویج می کند که به فرد کمک می کند استرس و تنش را از بین ببرد و فرد را قادر می سازد تا وارد یک وضعیت واقعی آگاهی شود.

گام بعدی این است که از عوامل حواس پرتی کناره گیری کنید و توجه خود را بر درک آگاهی الهی نهفته در درون متمرکز کنید.

هنگامی که توانستید به بالاترین سطح تمرکز دست یابید، می توانید ویژگی های الهی را که خود واقعی فرد دارد، بیابید.

شاید دوست داشته باشید بخوانید: نقل قول ها و گفته های یوگا.

فواید تمرین کریا یوگا

به گفته ریشی های باستانی، ستون فقرات و مغز به عنوان درخت زندگی دیده می شود. این سیستم ظریف از مراکز انرژی و کانال ها، هر اندام و عصب بدن را زنده می کند.

از طریق کریا یوگا، فرد یاد می‌گیرد که چگونه جریان انرژی درونی را به سمت بالا و پایین ستون فقرات خود حرکت دهد و درک کامل ویژگی‌های الهی را که به طور طبیعی خود واقعی شخص دارد، تسریع بخشد.

تمرین کریا یوگا همچنین فرد را قادر می‌سازد تا فعالیت‌های منظم قلب، مغز و ریه‌ها را کنترل کرده و به آرامش و سکون درونی دست یابد. بنابراین، ذهن و بدن از حواس‌پرتی‌ها، احساسات و افکار منظم رها می‌شوند و حس یکی بودن با الهی را می‌دهند.

کریا یوگا بالاترین روش ارتباط با خدا و درک این موضوع است که همه ارواح اساساً الهی هستند.

اگرچه تسلط بر تمرین‌ها و تکنیک‌های کریا یوگا نیازمند فداکاری است، اما می‌توان فوراً از تحولات و مزایای ظریف مسیر کریا یوگا لذت برد. البته برخی از موهبت‌ها به زمان بیشتری نسبت به برخی دیگر آشکار می‌شوند، در حالی که برخی دیگر به تدریج آشکار می‌شوند.

  • تمرین کریا یوگا وضوح بیشتر و درک بهتری را به ارمغان می آورد تا به دنبال راهنمایی در درون باشید. با این کار، آرامش و آرامش درونی بیشتر می شود زیرا دیگر نیازی به نقوش بیرونی و کمک برای یافتن هدف عالی خود ندارید.
  • تمرین کریا یوگا شهود را تقویت می‌کند و به فرد اجازه می‌دهد تا مشکلات روزانه را به طور مؤثرتری برطرف کند. با به دست آوردن کنترل بیشتر بر زندگی خود، ناامیدی های ناشی از مشکلات روزانه نیز از بین می رود.
  • کریا یوگا بر نیروی حیات در بدن تمرکز می کند و با از بین بردن استرس مضر و حواس پرتی، هارمونی بهتر و بالاتر را امکان پذیر می کند.
  • تمرین کریا یوگا قدرت شفای فرد را تقویت می‌کند و منجر به سیستم ایمنی قوی‌تر، سطوح انرژی بالاتر، سیستم عصبی انعطاف‌پذیرتر و حضور آرام‌تر می‌شود.
  • شاید یکی از مهمترین و قدرتمندترین فواید تمرین کریا یوگا کمک به هماهنگی آگاهی فرد با الهی باشد، بنابراین به آنها اجازه می دهد بدون توجه به آنچه زندگی به ارمغان می آورد، آرامش درونی و آزادی واقعی را حفظ کنند.

تراز یکپارچه ذهن، بدن و روح

کریا یوگا با ترکیب موثرترین عناصر یوگا، هماهنگی کامل ذهن، بدن و روح را امکان پذیر می کند و آگاهی الهی درونی ما را بیدار می کند.

از این طریق می توانیم ذهن خود را به روی ابعاد جدید هستی بگشاییم و به ماهیت واقعی خود به عنوان موجودات روحانی پی ببریم.

همانطور که در بالا ذکر شد، همه ما مشتاق زندگی پرمعناتر هستیم و به وجود خود هدفی بالاتر می دهیم که فراتر از اهداف مادی است. کریا یوگا این مسیر معنوی را برای ما باز می کند.

درباره نویسنده
جین گیلمن استوارت یک نویسنده مستقل و متخصص در زمینه سلامت و تندرستی است. او تقریباً یک دهه است که کریا یوگا را تمرین می کند و هدف او ارتقای ذهن آگاهی و زندگی آگاهانه معنوی از طریق نوشتن است. برای اطلاعات بیشتر در مورد حمایت از سلامت معنوی او، می توانید به EllenGraceObrian.com مراجعه کنید.