چگونه چاق شویم؟ (5 نکته ساده برای افزایش سریع وزن)


چگونه چاق شویم

برخلاف بسیاری از افرادی که در کاهش وزن و کاهش وزن بنابراین ، برای برخی دیگر از افراد این س howال مطرح می شود که چگونه چاق شویم؟
معمولاً چندین روش برای افزایش وزن وجود دارد.
اما ابتدا باید در نظر بگیرید که آیا شخص واقعاً نیاز به افزایش وزن دارد یا خیر؟
برای بررسی این امر ، بهتر است bmi را محاسبه کنید. از این طریق می توان تعیین کرد که آیا فرد نیاز به افزایش وزن دارد یا خیر.
سپس به بررسی راه حل های مناسب برای این مبحث می پردازیم. با ما بمان.

مطالب مرتبط با نحوه چاق شدن

چگونه می دانیم که نیاز به افزایش وزن داریم؟

یکی از شاخص هایی که می تواند وضعیت سلامت وزن را تا حدی تعیین کند ، محاسبه شاخص توده بدن است. وقتی با قد و وزن به عدد مشخصی می رسیم ، می توانیم به فکر افزایش وزن باشیم.

فرمول محاسبه Bmi: وزن بدن (بر حسب کیلوگرم) تقسیم بر ارتفاع مربع (برحسب سانتی متر)

اگر این عدد کمتر از 18.5 شود ، به این معنی است که فرد زیر وزن است. اگر این عدد بیش از 25 باشد ، فرد دارای اضافه وزن است.
اما این معیار کاملاً صحیح نیست و بسیاری از عوامل دیگر مانند سن ، جنس ، فعالیت بدنی ، ژنتیک و حتی شرایط آب و هوایی باید برای فرد مورد توجه قرار گیرد. اما تقریباً ، ممکن است گزینه خوبی باشد.

چگونه در کوتاه مدت وزن خود را افزایش دهیم؟

چگونه چاق شویم

یکی از مهمترین سوالاتی که همه افراد کم وزن با آن روبرو هستند این است که چگونه وزن خود را افزایش دهند تا در سریع ترین زمان ممکن به نتیجه برسند.
اول ، عواملی وجود دارد که می تواند منجر به کاهش وزن بیش از حد شود. در اکثر موارد ، وقتی این عوامل حذف شوند ، وزن شروع به افزایش می کند:

  • مشکلات غده ای مانند پرکاری تیروئید که باعث می شود افزایش متابولیسم بدن و در نتیجه منجر به کاهش وزن می شود.
  • مشکلات موثر در خوردن مانند بی اشتهایی عصبی که یکی از عوامل روانی است.
  • بیماری سلیاک که اکثر مردم از آن مطلع نیستند. این بیماری باعث آسیب به پرزهای روده شده و مانع جذب ویتامین ها و مواد معدنی می شود.
  • ابتلا به دیابت ، به ویژه اگر نوع 1 باشد و کنترل نشود.
  • عفونت یا شرایطی مانند انگل ، سل ، HIV یا ایدز نیز می تواند باعث کاهش وزن شود.
  • وجود تومورهای سرطان زا باعث افزایش کالری سوزی و کاهش وزن می شود.

اما یکی از دلایل کاهش وزن می تواند تغذیه نامناسب باشد. معمولاً غذاهایی وجود دارند که باعث افزایش وزن می شوند. بنابراین ، ما به روشهای زیر بهترین غذاهایی را که زمینه افزایش وزن را فراهم می کند معرفی می کنیم تا بتوانید با روش های سالم برای این کار آشنا شوید.

آجیل و کره بادام زمینی

آجیل و آجیل می توانند به تامین مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدن شما کمک کنند.
از طرف دیگر ، گزینه مناسبی برای افزایش وزن است. زیرا آنها کالری بالایی را برای بدن تأمین می کنند. این گروه از غذاها را می توان به عنوان بهترین میان وعده استفاده کرد. انواع مغزهایی که می توانند برای افزایش وزن مورد استفاده قرار گیرند شامل موارد زیر است:

  • بادام (به ویژه کره بادام زمینی)
  • آجیل
  • هتل
  • بادام زمینی

از انواع میوه ها و میوه های خشک استفاده کنید

دریافت کالری بیشتر می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند. جالب است بدانید که میوه های خشک به دلیل از دست دادن آب و کاهش حجم کالری بیشتری نسبت به میوه های تازه دارند.
بهتر است میوه هایی را انتخاب کنید که کربوهیدرات و قند زیادی دارند ، مانند موز. گزینه های زیر برای میوه های خشک نیز مناسب است:

  • تاریخ
  • کشمش و کشمش
  • انجیر خشک شده
  • آلو خشک

چگونه با مصرف بیشتر برنج وزن خود را افزایش دهیم؟

برنج یکی از منابع کربوهیدرات است که می تواند به راحتی برای افزایش وزن مفید باشد. یک وعده برنج پخته حدود 200 کالری ، مقداری چربی و حدود 45 گرم کربوهیدرات را تأمین می کند.
برنج برای افرادی که اشتهای سریع و پایینی دارند گزینه مناسبی است.
البته ، باید در نظر داشته باشید که نباید تنها منبع کربوهیدرات باشد. گزینه های دیگر مانند غلات کامل باید در نظر گرفته شود.

چگونه با اسموتی چاق شویم؟

چگونه در کوتاه مدت وزن خود را افزایش دهیم؟

گروه دیگری از غذاها که می توانند به شما در افزایش وزن کمک کنند اسموتی ها هستند.
اسموتی های خانگی حاوی مقدار زیادی ویتامین هستند. همچنین بسته به مواد مورد استفاده در آنها ، مقادیر متفاوتی پروتئین به بدن عرضه می شود. آنها می توانند به عنوان میان وعده های سالم برای چاقی استفاده شوند.

طرز تهیه چند اسموتی خوشمزه برای چاقی

اسموتی شکلاتی
برای تهیه این اسموتی ، باید مواد زیر را در مخلوط کن ترکیب کنید:
دو لیوان شیر کم چرب
یک موز
یک قاشق شکلات
یک قاشق آجیل خام مورد علاقه شما

اسموتی وانیلی
برای تهیه اسموتی وانیلی ، باید مواد زیر را در مخلوط کن ترکیب کنید:
دو لیوان شیر کم چرب
یک وعده توت تازه یا توت یخ زده
یک وعده ماست پروتئین چربی
وانیل به میزان دلخواه

اسموتی فندقی
برای دانستن نحوه افزایش وزن ، بهتر است اسموتی فندق را از دست ندهید:
دو لیوان شیر شکلاتی کم چرب
یک قاشق عسل
یک قاشق غذاخوری پوست قرمز بدون فندق
مقدار مورد نظر شکلات

اسموتی کارامل
برای تهیه این اسموتی ، باید مواد زیر را در مخلوط کن ترکیب کنید:
دو لیوان شیر کم چرب
و نصف سیب
یک قاشق عسل
مقدار مورد نظر کرم کارامل

به مصرف پروتئین توجه کنید

پروتئین مهمترین ماده مغذی بدن برای ساخت و حفظ بافت ماهیچه ای است.
هنگامی که کالری زیاد است ، بدن آنها را به عنوان بافت چربی ذخیره می کند. اما وقتی کالری اضافی از پروتئین دریافت شود ، بدن آن را به شکل بافت ماهیچه ای ذخیره می کند.

با این حال ، بهتر است مقدار متعادل پروتئین بخورید. زیرا علاوه بر اینکه شما را از خوردن غذاهای دیگر پر کرده و از آن جلوگیری می کند ، می تواند باعث ایجاد برخی از آنها شود مشکلات گوارشی سید
از جمله بهترین منابع دریافت پروتئین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انواع گوشت قرمز
  • مرغ و مرغ
  • ماهی
  • Ee
  • محصولات لبنی
  • آجیل و دانه ها
  • بونن

مطالب مرتبط با نحوه چاق شدن

نتیجه

در این مقاله ، مهمترین استراتژی ها را برای پاسخ به س howال چگونگی افزایش وزن مورد بحث قرار می دهیم. اما افرادی که به شدت کم وزن هستند ، بهتر است ابتدا دلیل اصلی عدم افزایش وزن را بررسی کرده و سپس رژیم غذایی و رژیم غذایی خود را دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید