چرا سایز کاهش می یابد اما من وزن کم نمی کنم؟


رژیم غذایی و کاهش وزن یک علم است. به یاد داشته باشید که کاهش وزن بدون اصول اصلاً ارزش ندارد. برای کاهش وزن ، باید اصول متابولیسم بدن را بدانید. همچنین باید اطلاعات کافی در مورد هر ماده غذایی داشته باشید. اساساً کاهش وزن به سختی قابل برگشت است. در برخی موارد ، ممکن است کاهش اندازه مشاهده کنید. اما وزن کم نکنید. چرا فکر می کنی مسئله اینه؟ در این مقاله می خواهیم شما را به طور کامل با این موضوع آشنا کنیم. پس بپیوندید

چرا کاهش اندازه اتفاق می افتد اما من وزن کم نمی کنم
18 مرد سنگ اضافه وزن روی سینک حمام

ترازو حقیقت را به شما نمی گوید

بهتر است در ابتدا با این عبارت شروع کنیم. ترازو حقیقت را به شما نمی گوید. چه مفهومی داره؟ خوب ، همه ما برای کاهش وزن به ترازو متکی هستیم. وقتی ترازو تعداد کمتری نشان می دهد ، خوشحال می شویم و می گوییم لاغر هستیم. پس چرا ترازو حقیقت را به ما نمی گوید؟ به گفته بسیاری از متخصصان تغذیه داخلی و خارجی ، برای کاهش وزن باید از متر استفاده کنید. متر بهترین ابزار و مقیاس برای اندازه گیری کاهش وزن یا چاقی است. متر هرگز به شما دروغ نمی گوید. این در حالی است که ترازو به شما زیاد دروغ می گوید.

بنابراین سوال این است که چرا و چگونه چراغ ها به ما دروغ می گویند؟ در حقیقت ، ابتدا باید به این سال پاسخ دهید. چرا بدنبال کاهش وزن هستید؟ اگر پاسخ شما بیشتر سلامت یا زیبایی بدن است ، نیازی به ترازو ندارید. در طول رژیم غذایی ، سعی می کنید چربی بدن خود را کاهش دهید. کاهش بافت چربی به شما کمک می کند اندامی سالم ، متناسب و زیبا داشته باشید.

حجم در مقابل کاهش وزن در مقابل کاهش وزن

بهتر است کمی در اینترنت جستجو کنید و حجم چربی را بدست آورید. در برخی از مقالات تصاویری را مشاهده می کنید که یک کیلوگرم چربی و یک کیلوگرم عضله یا همان ماهیچه را با هم مقایسه می کنند. چربی حدود 6 تا 7 برابر حجم ماهیچه است. بنابراین ، با کاهش یک کیلوگرم چربی خالص ، اندازه را بسیار کاهش می دهید. این در حالی است که شما تنها یک کیلوگرم وزن خود را کاهش داده اید. در عین حال ، افرادی که برای کاهش وزن از ورزش استفاده می کنند ، احتمال کاهش وزن آنها بیشتر از کاهش وزن است. این به این دلیل است که با کاهش بافت چربی ، بدن شروع به تولید بافت ماهیچه ای می کند.

در نتیجه ، شما مقدار زیادی بافت چربی را از دست می دهید و کاهش اندازه را تجربه می کنید. در عین حال ، به دلیل ساخت بافت ماهیچه ای ، کاهش وزن وجود ندارد.

چرا کاهش اندازه اتفاق می افتد اما من وزن کم نمی کنم

به فکر سلامتی خود باشید

در نهایت ، بهتر است به خود اعتماد داشته باشید. اگر احساس می کنید کالری مناسب مصرف می کنید و یک برنامه تمرین روزانه دارید ، نگران نباشید. در واقع به جای تکیه بر ترازو ، یک متر آن را جایگزین می کند. اندازه قسمت های مختلف بدن خود را به صورت هفتگی ثبت کنید. اگر با وجود رژیم غذایی مناسب و برنامه ورزشی ، در حال کاهش وزن یا کاهش وزن نیستید ، باید به متخصص تغذیه مراجعه کنید. البته این بسیار بعید است.

بنابراین دوستان ، نظر شما در مورد کاهش سایز و ارتباط آن با کاهش وزن چیست؟ آیا از این مشکل رنج می برید؟ آیا برای حل این مشکل به پزشک مراجعه کرده اید؟ تجربیات خود را با ما و سایر همراهان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید