نقش کلسیم در بدن چیست؟ در مورد این ماده حیاتی بیشتر بدانید


همه ما نام کلسیم را شنیده ایم. ما می دانیم که کلسیم به سلامت استخوان ها کمک می کند. اما آیا این تنها عملکرد کلسیم برای حفظ سلامت استخوان است؟ در این مقاله در مورد نقش کلسیم در بدن صحبت خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید تا نقش این ماده معدنی مهم را بهتر بشناسید.

نقش کلسیم در بدن چیست؟

  • تنظیم ضربان قلب بدن ؛
  • کاهش بی خوابی ؛
  • تأثیر مهم بر متابولیسم آهن در بدن ؛
  • تنظیم سیستم عصبی بدن ، به ویژه انتقال محرک های عصبی.
  • استحکام استخوان ؛
  • عملکرد بهتر ماهیچه ها ؛
  • انتقال پیام های عصبی ؛
  • به لخته شدن خون کمک می کند ؛
  • به سلامت دهان و دندان کمک کنید.
نقش کلسیم در بدن چیست؟

علائم کمبود کلسیم در بدن چیست؟

  • پوکی استخوان؛
  • پوکی استخوان؛
  • راشیتیسم ؛
  • ناخن و دندان شکسته ؛
  • در عضله ؛
  • ضعف عضلانی؛
  • عفونت های مکرر ؛
  • کاهش وزن.

بهترین منابع کلسیم کدامند؟

  • انواع محصولات لبنی ؛
  • کورن ؛
  • ساردین و ماهی ؛
  • بادام ؛
  • ریواس؛
  • غلات ؛
  • شکل.

چرا ما کلسیم مصرف می کنیم و هنوز علائم کمبود کلسیم را داریم؟

جالب است بدانید که دریافت کلسیم کافی نه تنها به بدن شما در رساندن کلسیم کمک می کند. در واقع بدن شما نیاز به جذب کلسیم کافی دارد. مهمترین عامل جذب کلسیم در بدن ویتامین D است. در صورت فقدان ویتامین D ، بدن شما فقط 10 تا 15 درصد کلسیم مورد نیاز خود را جذب می کند. به این ترتیب بقیه کلسیم حذف می شود. این موضوع دو موضوع اصلی را مطرح می کند. در وهله اول ، شما انتظار دارید که سیستم بدن شما خوب کار کند و کلسیم کافی دریافت کند. اما این اصلا اینطور نیست. دوم ، 85 تا 90 درصد کلسیم حذف می شود. دفع کلسیم در کلیه ها اتفاق می افتد. این امر همچنین باعث تجمع کلسیم در کلیه ها می شود. این بدان معناست که شما همچنین مشکلات شدید کلیوی دارید. برای جذب بهتر کلسیم ، علاوه بر ویتامین D ، باید منیزیم نیز مصرف کنید.

نقش کلسیم در بدن چیست؟

بهترین منبع کلسیم چیست؟

بسیاری از سبزیجات حاوی کلسیم هستند. برای مثال ، می توانید با خوردن انواع کلم و اسفناج مقداری کلسیم دریافت کنید. اما شیر بدون شک بهترین منبع کلسیم است. طبق توصیه پزشکان و متخصصان تغذیه ، هر فرد بالغ باید روزانه بین 1 تا 2 لیوان شیر مصرف کند. همچنین مصرف 1 لیوان ماست توصیه می شود. اگر رژیم غذایی بدون چربی دارید ، می توانید از انواع محصولات لبنی کم چرب استفاده کنید. حتی اگر با محصولات لبنی مشکل گوارشی دارید ، می توانید محصولات لبنی بدون لاکتوز را جایگزین کنید.

برای سالم تر بودن می توانید از محصولات پروبیوتیک استفاده کنید. این محصولات حاوی انواع باکتری های مفید هستند. بنابراین آنها می توانند میکروارگانیسم های بدن شما را متعادل کنند.

دوستان عزیز ، نظر شما در مورد نقش کلسیم در بدن چیست؟ آیا تا به حال از نقش کلسیم در بدن اطلاع داشته اید؟ چگونه کلسیم خود را دریافت می کنید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و همراه تلفن همراه خود به اشتراک بگذارید. به یاد داشته باشید همه ما مشتاقانه منتظر دیدن نظرات و تجربیات شما هستیم عزیز.

دیدگاهتان را بنویسید