رژیم سوئد | عوارض جانبی رژیم سوئدی


مردم کشورهای شمال اروپا و ساکنان سوئد ، نروژ و دانمارک در سراسر جهان به دلیل سبک زندگی سالم و ساده خود شناخته می شوند. ساکنان این کشورها معمولاً از رژیم نوردیک پیروی می کنند که بسیار شبیه رژیم مدیترانه ای است. با این حال ، این برنامه رژیم غذایی سوئدی توانسته توجه بسیاری را در جهان به خود جلب کند و با تبدیل شدن به یک روند در کوتاه مدت ، به بسیاری از افراد کمک کند وزن خود را کاهش داده و به اندامی ایده آل دست یابند.

رژیم سوئد کدام رژیم است؟

رژیم سوئد کدام رژیم است؟

این برنامه رژیم غذایی یک برنامه رژیم غذایی کوتاه مدت است که به طور خاص برای کاهش وزن طراحی شده است و می تواند وزن شما را در عرض دو هفته بین سه تا ده کیلوگرم کاهش دهد. این رژیم غذایی محدودیت های قابل توجهی دارد و اعتقاد بر این است که به سرعت متابولیسم بدن شما را افزایش می دهد. به همین دلیل ، این برنامه رژیم غذایی تضمین می کند که وزن از دست رفته تا دو سال بعد به بدن بازگردانده نمی شود.

متخصصان تغذیه توصیه می کنند که رژیم را بعد از پایان رژیم و بعد از هفته دوم به طور کامل ترک کنید و در صورت تمایل آن را سه ماه بعد تکرار کنید. رعایت رژیم غذایی معمولی به شدت توسط رژیم گیران توصیه نمی شود.

مطالعه: رژیم سلیاک چیست؟

قوانین رژیم:
از خوردن چای ، قهوه و نوشابه (نوشیدنی های شیرین) خودداری کنید.
2 لیتر آب در روز بنوشید.
• رژیم را بیش از 13 روز ادامه ندهید. رژیم خود را قبل از روز ششم متوقف نکنید.
• رژیم غذایی را کمتر از سه ماه تکرار نکنید.
• می توانید مکان ظهر و عصر را در یک روز تغییر دهید.

چه غذاهایی در رژیم سوئدی مجاز است؟

• گوشت ، مرغ ، بوقلمون ، ماهی و صدف
• تخم مرغ آلی
سبزیجات روی زمین: کلم ، گل کلم ، قارچ ، خیار ، پیاز ، فلفل ، گوجه فرنگی ، کلم بروکلی ، کلم بروکسل ، مارچوبه ، کدو ، بادمجان ، زیتون ، اسفناج ، کاه ، آووکادو و غیره.
• محصولات لبنی طبیعی: مانند ماست ، کره ، خامه ترش ، پنیر خامه ای ، پنیر چرب و غیره.
• آجیل خشک: مانند آجیل ، بادام ، تخمه آفتابگردان ، تخمه کدو ، آجیل ، بادام هندی (محدود) و غیره.

داشتن رژیم غذایی یکی از موارد ضروری برای کاهش وزن است. برای مشاهده آن کلیک کنید.

نوشیدنی ها: آب (حداقل 2 لیتر در روز) ، قهوه و چای (بدون شیرین کننده و بدون شکر!)
• روغن های گیاهی
• برخی از غلات مانند جو و چاودار مجاز است.
چه غذاهایی در رژیم غذایی مجاز نیست؟
• نوشابه ، آب میوه های شیرین و دلچسب

شیر و البته به این دلیل که می تواند حاوی مقدار زیادی قند شیر باشد.
• روغن های تصفیه شده و مارگارین
دسرها: کیک ، شیرینی ، شکلات ، بستنی ، میله گرانول ، شیرین کننده های مصنوعی و محصولات لبنی با قند بالا
• موسلی ، نان ، ماکارونی ، برنج ، سیب زمینی ، سیب زمینی سرخ کرده ، چیپس ، صدف ، لوبیا و عدس. این مواد حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات هستند.

موضوعات مرتبط: رژیم ژنتیکی

مزایای برنامه رژیم غذایی

ارزش غذایی:
درست مانند رژیم مدیترانه ای ، رژیم سوئدی مواد مغذی زیادی برای بدن انسان فراهم می کند. به عنوان مثال ، در طول این رژیم غلات کامل ، میوه ها و سبزیجات می توانند بسیاری از مواد مغذی را بدون کالری تأمین کنند. خوردن برخی از انواع توت ها می تواند منبع آنتی اکسیدان برای بدن باشد و توجه بیشتر به ماهی می تواند اسیدهای چرب امگا 3 را در رژیم غذایی شما نقش داشته باشد.

همه گروه های غذایی اصلی در رژیم سوئدی وجود دارد. حتی غذاهای فرآوری شده نیز استفاده نمی شوند و این به تنهایی به سلامت بدن کمک زیادی می کند.

سلامت عمومی بدن

سلامت عمومی بدن

دو مطالعه ، یکی به مدت شش ماه و دیگری به مدت 12 هفته ، نشان داده است که رژیم سوئدی می تواند فشار خون را کاهش دهد. مطالعه دیگری که گروه زیادی از بیماران را در مدت زمان طولانی مورد تجزیه و تحلیل قرار داد ، نشان داد که می تواند از سکته مغزی و حمله قلبی جلوگیری کند. برای مشاهده رژیم لاغری هم اکنون کلیک کنید.

آگاهی زیست محیطی
رژیم سوئدی اثرات مضر بسیار کمتری بر محیط زیست دارد و می تواند تا حد زیادی در حفظ طبیعت و کره زمین کمک کند.

ثبات
رژیم سوئدی نه تنها سازگار با محیط زیست است (بر مصرف غذاهایی که روشهای پایدار تولید می کنند تأکید دارد) بلکه زندگی افراد را نیز تغییر می دهد. افرادی که این رژیم را انتخاب می کنند معمولاً به خوردن غذاهای ساده تشویق می شوند و محدودیت های غذایی زیادی در این رژیم وجود ندارد.

پیشنهادات عالی: رژیم غذایی ساحل جنوبی

مکمل های غذایی

هزینه بالا: همه محصولات مجاز در این رژیم ، از جمله ماهی و سایر محصولات ارگانیک می توانند گران باشند. غذاهای دریایی جزء اصلی این رژیم غذایی هستند و دسترسی به شهرها و کشورهای دور از دریا می تواند مشکل و گران باشد. دسترسی به مزارع ارگانیک و استفاده از محصولات آنها نیز می تواند هزینه این رژیم را افزایش دهد.

زمان بر
یافتن و تهیه غذا در رژیم سوئدی علاوه بر هزینه زیاد ، زمان بر است. از آنجا که استفاده از غذاهای فرآوری شده در برنامه سوئدی توصیه نمی شود ، باید زمان زیادی را صرف تهیه و پخت این غذا در خانه کنید. علاوه بر این ، برنامه ریزان رژیم و رژیم غذایی معتقدند که غذاهای رژیم سوئدی باید به آرامی و آگاهانه مصرف شوند.

رژیم سوئد چطور؟

اندکی پس از معرفی آن ، روند جهانی وجود داشت. امروزه از بسیاری از مردم جنوب آسیا و خاورمیانه استقبال می شود و از این رژیم پیروی می کنند. با مرور نظرات افرادی که از این رژیم پیروی کرده اند ، می توان دریافت که الزامات این رژیم غذایی برای کاهش سریع وزن و در زمان کوتاه صحیح است و همه طرفداران رژیم چنین کاهش وزن را تجربه کرده اند.

با این حال ، بسیاری از متخصصان تغذیه در سراسر جهان معتقدند که کاهش وزن در مدت زمان کوتاه و بسیار سخت می تواند بدن را شوکه کند و حتی در طولانی مدت منجر به چاقی شود. کاهش مایعات بدن و دریافت کمتر از 1000 کالری در روز از جمله موضوعات جدی این رژیم است که کارشناسان به آن اشاره کرده و آن را به عنوان پارامترهای مضر برای بدن در نظر می گیرند.

آیا رژیم سوئدی برای من مناسب است؟

آیا رژیم سوئدی برای من مناسب است؟

رعایت این رژیم برای زنان باردار ، دیابتی ها و افراد مبتلا به بیماری های زیرزمینی توصیه نمی شود. حتی اگر به غذاهای دریایی تازه دسترسی ندارید یا علاقه ای به خوردن ماهی و میگو ندارید ، پیروی از رژیم غذایی با مشکل مواجه می شوید. رعایت این رژیم برای افراد بالای 35 سال توصیه نمی شود.

برنامه غذای سوئدی را تجربه کنید

این برنامه رژیم غذایی برای کاهش سریع وزن و در زمان کوتاه طراحی شده است و تمرکز اصلی آن بر استفاده از غذاهای تازه است. پیروی از این رژیم می تواند چالش برانگیز باشد ، اما افرادی که از این رژیم پیروی کرده اند در عرض دو هفته 5 تا 9 پوند وزن کم کرده اند.

نکته مهم پیروی از این برنامه رژیم غذایی توجه به مصرف روزانه 2 لیتر آب است. افرادی که از این رژیم پیروی می کنند معمولاً خیلی زود دچار کم آبی بدن می شوند و دچار خواب آلودگی و بی حالی می شوند. بسیاری از متخصصان تغذیه نیز معتقدند به دلیل کاهش سریع مایعات بدن ، افراد در ابتدای این رژیم کاهش وزن شدیدی را تجربه می کنند.

در حالی که در سایر برنامه های رژیم غذایی کم آبی در بدن رخ نمی دهد و در نتیجه میزان کاهش وزن با شیب کم دنبال می شود.
بسیاری از افرادی که برن را امتحان کرده اند معتقدند که پیروی از دستورالعمل های این برنامه رژیم غذایی به صورت گروهی و ایجاد کمپین های کاهش وزن راهی موثر برای کاهش وزن است. این کمپین ها می توانند شرایط دشوار رژیم غذایی را برای افراد آسان کرده و انگیزه کافی را برای افراد ایجاد کنند تا سعی کنند در عرض دو هفته وزن خود را کاهش دهند.

خلاصه مقاله

این رژیم یکی از رژیم های نسبتاً دشوار اما بسیار م forثر برای کاهش وزن است. این برنامه رژیم غذایی معتقد است که با افزایش میزان متابولیسم بدن در کمتر از 15 روز ، می تواند باعث کاهش وزن قابل توجهی در افراد شود. هر دوره رژیم غذایی 14 روز است و باید حداقل 90 روز بین هر دوره فاصله داشته باشد.

مصرف دو لیتر آب در روز یکی از مهمترین عناصر در رژیم سوئدی است زیرا به دلیل رژیم غذایی سخت افراد به راحتی می توانند از کم آبی بدن و خستگی شدید رنج ببرند. در بسیاری از موارد عدم توجه به این نکات باعث می شود افراد رژیم غذایی سوئدی را خیلی زودتر ترک کنند. این رژیم غذایی علاوه بر مزایای بسیار ، می تواند طولانی و گران نیز باشد.

نقطه قوت اصلی این برنامه رژیم غذایی این است که به محیط زیست آسیب نمی رساند. رعایت این رژیم برای زنان باردار و افراد بالای 35 سال توصیه نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید