رژیم روح | مقالات ورزشی اصول لاغری


اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، باید چربی های روانی را حذف کنید و این منجر به کاهش چربی در اطراف کمر می شود. بنابراین ، در واقع ، اولین قدم برای کاهش وزن با ذهن شروع می شود.

قبل از اینکه بتوانید با کاهش وزن سالم از تغییرات فیزیکی لذت ببرید ، ابتدا باید یک تغییر ذهنی ایجاد کنید که به شما کمک می کند عادت های بد قدیمی خود را ترک کنید. کلید شروع تغییر این است که در مورد آن درست فکر کنید – شما می خواهید به جای رژیم غذایی سریع کاهش وزن ، شیوه زندگی مناسب را تغییر دهید. هدف خود را کنترل وزن بدانید و به خاطر داشته باشید که می خواهید در آینده نزدیک به رژیم غذایی جدید و سالم خود پایبند باشید.

کاهش وزن

هرکسی بهانه خودش را دارد. وقتی سعی می کنید شیوه زندگی و رژیم غذایی خود را بهبود بخشید ، اکثر افراد تا زمانی که مشکل خاصی وجود نداشته باشد ، خوب عمل می کنند.

برای کاهش وزن باید صبور باشید

یکی از مشکلات ذهنی اصلی برای کاهش وزن ، خواستن بیش از حد یا سریع است و خوب است بدانید که کاهش وزن برای رضایت بیشتر افراد رژیم غذایی بسیار کند است. در حقیقت ، هنگامی که به آرامی وزن خود را کاهش می دهید ، بهترین نتایج را به دست می آورید.

خود را با وزن ایده آل تصور کنید

اگر می خواهید لاغر باشید ، خود را لاغر نشان دهید. آینده خود را برای شش ماه تا یک سال آینده تجسم کنید و فکر کنید که چقدر خوب هستید و چه احساسی دارید بدون اضافه وزن.

عکسهای قدیمی از لاغرتر شدن خود را بیابید و آنها را در مکانی قرار دهید که به شما یادآوری کند که در تلاش برای رسیدن به چه چیزی هستید. از خود بپرسید که آن زمان چه می کردید و می توانید امروز در سبک زندگی خود ادغام شوید. به فعالیتهایی فکر کنید که دوست دارید انجام دهید اما به دلیل وزن خود نمی توانید انجام دهید.

انتظارات واقع بینانه دارد

وقتی پزشکان از بیماران خود می پرسند که چقدر می خواهند وزن خود را کاهش دهند ، بیماران معمولاً برای وزن ایده آل خود عددی می خواهند ، اما اینطور نیست. محدوده وزن واقعی را تعیین کنید ، نه یک عدد.

انتظار داشته باشید که در آینده نسبت به خودتان احساس خوب و واقعی داشته باشید

اهداف کوچک تعیین کنید

لیستی از اهداف کوچکتر تهیه کنید که به شما در رسیدن به اهداف کاهش وزن کمک می کند. این اهداف کوچک باید مواردی باشند که بدون ایجاد اختلال در زندگی ، شیوه زندگی شما را بهبود بخشد ، مانند:

  • هر روز میوه و سبزیجات بیشتری بخورید
  • حداقل 30 دقیقه در روز ورزش کنید
  • به جای سیب زمینی سرخ شده همراه غذا سالاد سفارش دهید
  • برای بالا رفتن از نردبان و نفس کشیدن

همه می دانیم که تغییر سخت است و وقتی سعی می کنید تغییرات زیادی انجام دهید بسیار دشوار است ، بنابراین کوچک شروع کنید و به آرامی سبک زندگی خود را بهبود بخشید.

از حمایت عزیزان لذت ببرید

ما به همه حمایت ها نیاز داریم ، به ویژه در شرایط سخت. یک دوست ، عضو خانواده یا گروه حمایتی را پیدا کنید که بتوانید به طور منظم با آنها ارتباط برقرار کنید. مطالعات نشان می دهد افرادی که با دیگران چه بصورت حضوری و چه آنلاین ارتباط برقرار می کنند ، عملکرد بهتری نسبت به افرادی دارند که رژیم غذایی خود را به تنهایی انجام می دهند.

یک برنامه عملیاتی دقیق داشته باشید

هر شب وعده های غذایی سالم را برای روز بعد برنامه ریزی کنید. برنامه ریزی پیش رو 80 درصد نبرد است. اگر مجهز به برنامه ریزی دقیق باشید ، نتایج بهتری خواهید گرفت.

سعی کنید برنامه تناسب اندام خود را به عنوان قرار ملاقات تعیین کنید. به عنوان مثال ، غذاهای ناسالم را جایگزین میوه ها و سبزیجات خشک کنید تا وسوسه نشوید.

با انجام چنین اقداماتی در زندگی خود ، سلامت خود را در اولویت قرار می دهید و در نهایت این رفتارهای سالم به بخشی عادی از زندگی شما تبدیل می شود.

به خودتان پاداش دهید.

با سفر به سینما ، مانیکور یا هر چیز دیگری که باعث می شود از دستاوردهای خود (به غیر از جوایز غذایی) احساس خوبی داشته باشید ، به خودتان پاداش دهید.

برای دستیابی به یکی از اهداف کوچک خود یا کاهش وزن یا چند اینچ دور کمرتان به خود پاداش دهید تا کار سخت خود را بشناسید و قدم هایی را که برای حفظ سلامتی برمی دارید جشن بگیرید.

عادت های قدیمی را کنار بگذارید به

به سختی می توان عادت های قدیمی را ترک کرد ، اما اگر می خواهید به کاهش وزن برسید ، نمی توانید مانند گذشته ادامه دهید.

به آرامی اما مطمئناً سعی کنید رفتارهایی را که منجر به افزایش وزن می شود و بالعکس با قدم های کوچکی که می توانید به راحتی و بدون احساس فشار بر آنها انجام دهید ، شناسایی کنید.

به عنوان مثال ، اگر سیب زمینی می خورید ، میان وعده خود را از یک کوکی یا چیپس به یک تکه میوه تغییر دهید. شب بعد ، فقط سعی کنید یک نوشیدنی بدون کالری بخورید. در نهایت ، می توانید هنگام تماشای تلویزیون شروع به تمرین کنید.

راه دیگر برای شروع عادت های بد: غذاهای وسوسه انگیز و بدون کالری را در آشپزخانه خود کنار بگذارید و گزینه های سالم را جایگزین آنها کنید.

حتما با یک متخصص مشورت کنید

کار با متخصص تغذیه به شما این امکان را می دهد که برنامه کاهش وزن را متناسب با سبک زندگی ، نیازهای تغذیه ای و هرگونه وضعیت پزشکی داشته باشید و یکی از این موارد شامل غذاهای سالم است که دوست دارید و می خواهید بخورید. دلیل اینکه اکثر مردم برنامه رژیم غذایی خود را کنار می گذارند این است که طرحی را انتخاب کرده اند که برای آنها مناسب نیست. یک متخصص تغذیه همچنین می تواند به شما کمک کند تا از نظر ذهنی برای این چالش آماده شوید.

دنبال کردن

وزن خود را به طور منظم حفظ کنید. مطالعات نشان می دهد که پیگیری این اطلاعات به ارتقاء رفتارهای مثبت و به حداقل رساندن رفتارهای ناسالم کمک می کند. فقط دانستن اینکه بدنبال غذا هستید می تواند به شما در مقاومت در برابر آن تکه کیک کمک کند!

خودتان را باور کنید

ممکن است در گذشته وزن خود را کاهش داده باشید ، اما این بدان معنا نیست که اکنون در حال کاهش وزن هستید. مطمئناً روزهایی پیش رو دارید که از یک برنامه تمرین شده غذا می خورید یا آن را کنار می گذارید ، اما مثبت اندیشی و ادامه برنامه ضروری است. بدانید که دستیابی به اهداف کاهش وزن بسیار طولانی است. حتی کاهش 2 کیلوگرم برای سلامتی مفید است و می تواند به شما انگیزه دهد تا 2 کیلوگرم بعدی را کاهش دهید. بدانید که کاهش وزن به ندرت به صورت مستقیم اتفاق می افتد و اگر روزی غذا می خورید ، ناراحت نشوید – در وعده بعدی به برنامه خود بازگردید.

حال ، اگر هنوز نمی توانید با رعایت همه این موارد وزن خود را کاهش دهید ، می توانید دلیل کاهش وزن خود را توضیح دهید هی وارسی.

منابع

https://www.webmd.com/diet/obesity/features/8-ways-to-think-thin#3

https://www.everydayhealth.com/weight-pictures/ways-to-mentally-prepare-for-weight-loss.aspx

https://aaptiv.com/magazine/ how-to-mentally-prepare-for-weight-loss

دیدگاهتان را بنویسید