خواص Chia Som؛ اگر می خواهید چاق بمانید ، این چای چیا سام را برای چاقی نخورید!


چگونه دانه های چیا را مصرف کنم

آیا با خواص چیا سوم آشنا هستید؟ دانه های چیا به سلامت قلب کمک می کنند و علاوه بر مزایای دیگر ، به کاهش وزن نیز کمک می کنند. بنابراین شک نکنید که آنها در رژیم غذایی شما گنجانده شده اند. دانه های چیا فواید بیشماری دارند. آنها منابع عالی فیبر ، آنتی اکسیدان ها ، کلسیم ، منیزیم ، روی و فسفات هستند. در این مقاله اطلاعات پزشکی ، برخی از مزایای Chia Som را به شما معرفی می کنیم. این مزایا قطعاً شما را ترغیب می کند که دانه های چیا را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.

خواص چیا سوم

به گفته انجمن تغذیه آمریکا ، دانه های چیا به دلایل زیر برای بدن مفید هستند:

  • آنها حاوی پتاسیم بیشتری نسبت به موز یا موز هستند.
  • این دانه ها همچنین پروتئین بیشتری نسبت به سبزیجات دارند.
  • فیبرهای این غلات دو برابر جو دوسر است.
  • این دانه ها سه برابر عدس و اسفناج آهن دارند.
  • آنها همچنین سه برابر آنتی اکسیدان های کرن بری دارند.
  • کلسیم دانه های چیا پنج برابر شیر است.

1- خواص دانه چیا برای لاغری:

دانه های چیا به تسریع متابولیسم و ​​چربی سوزی کمک می کند. دانه های چیا وقتی با آب و لیمو ترکیب شوند ، بدن را تمیز کرده و با یبوست مبارزه می کنند. در تحقیقات علمی ، خواص چیا سوم برای کاهش وزن ثابت شده است. در اینجا یک روش بسیار ساده و م toثر برای استفاده از چیا سوم برای کاهش وزن آمده است:

جزء:

  • 1 قاشق غذاخوری چیا سوم (5 گرم)
  • یک فنجان آب گرم (200 گرم)
  • 1 لیمو (100 گرم)

آماده سازی:

  • ابتدا آب را به دو فنجان تقسیم کرده و دانه چیا را در یکی از آنها قرار دهید.
  • اجازه دهید مغزها حداقل 40 دقیقه خیس بخورند (این مخلوط باید به طور قابل توجهی ضخیم تر باشد).
  • بعد از 40 دقیقه ، آب لیمو را بردارید و آن را در یک فنجان آب دیگر بریزید.
  • دو مایع را با هم مخلوط کرده و مخلوط کنید تا یکدست شود.

برای استفاده از خواص شربت برای کاهش وزن ، سعی کنید این دستور غذا را با معده خالی بنوشید.

بیشتر بدانید: بهترین راه ها برای جلوگیری از چاقی

خواص دانه های شربت با عسل

این دانه ها منبع طبیعی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که به حفظ عملکرد صاف سیستم گردش خون کمک می کند.

  • این دانه ها همچنین به کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید کمک می کنند.
  • علاوه بر این ، آنها خطر ابتلا به بیماری های التهابی مزمن را کاهش می دهند.
  • این دانه ها همچنین خطر عوارض جانبی روی سیستم عصبی را کاهش می دهند.

2- سطح بالایی از انرژی را تأمین می کند:

وقتی دانه های چیا می خورید ، می توانید دوز مناسب کربوهیدراتهای پیچیده را در اختیار بدن خود قرار دهید. این مواد مغذی به مدت طولانی انرژی بدن شما را تامین می کنند.

اگر تا به حال کمبود انرژی را تجربه کرده اید و معمولاً خیلی زود خسته می شوید ، می توانید دانه های چیا را به رژیم غذایی خود اضافه کنید ایده خوبی است. علاوه بر این ، اگر ورزش می کنید یا معمولاً در طول روز بسیار فعال هستید ، دانه های چیا به افزایش استقامت شما کمک می کند.

3- خواص دانه چیا و درد مفاصل:

از آنجا که دانه های چیا آنتی اکسیدان های عالی هستند و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند ، به تسکین درد آرتروز کمک می کنند.

در عین حال ، به دلیل سطح بالای روی و مس ، تولید کلاژن را تحریک می کند. به همین دلیل است که دانه های چیا به عملکرد صحیح مفاصل کمک می کنند. همچنین خطر مشکلات مربوط به آرتروز ، آرتروز و دررفتگی استخوان یا مفصل را کاهش می دهد.

4- حجم عضلات:

دانه های چیا یک ماده مغذی توصیه شده برای افزایش حجم ماهیچه ها هستند زیرا حاوی مقدار زیادی فیبر ، امگا 3 ، امگا 6 و امگا 9 هستند.

در عین حال ، آنها دارای یک اثر بازسازی کننده و شفابخش هستند که برای تمرینات با شدت بالا بسیار مفید است.

5- آبرسانی به بدن:

این دانه ها می توانند بین 10 تا 12 برابر وزن خود در آب جذب کنند. بنابراین ، خوردن آن به حفظ تعادل الکترولیت ها کمک می کند و همچنین بدن را برای مدت طولانی تری هیدراته نگه می دارد.

6- خواص دانه چیا با عسل برای تقویت روحیه:

این دانه ها سرشار از تریپتوفان هستند. تریپتوفان یک اسید آمینه ضروری برای تولید سروتونین است که معمولاً به عنوان هورمون شادی شناخته می شود.

در نتیجه ، خوردن دانه های چیا می تواند به تنظیم خواب ، بهبود روحیه و رفع افسردگی و اضطراب کمک کند. سعی کنید قبل از خواب شربت و عسل دانه چیا بنوشید تا کیفیت خواب افزایش یابد.

7- مبارزه با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد:

سطوح بالای آنتی اکسیدان ها و دانه های چیا به مبارزه با رادیکال های آزاد ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش کمک می کند. همچنین از بروز علائم پیری مانند خطوط ریز و چین و چروک جلوگیری می کند.

خواص دانه های شربت برای پوست

خواص چیا سوم برای پوست

یکی از مهمترین کاربردهای دانه چیا افزایش سلامت پوست است. در اینجا مزایای این دانه های فاقد مواد مغذی برای پوست آورده شده است:

8- جلوگیری از پیری زودرس پوست:

این دانه ها به لطف آنتی اکسیدان ها و دانه های چیا ، ترمیم پوست را تسریع کرده و خطر آسیب بیشتر را کاهش می دهند.

دانه های چیا با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند ، بنابراین شما باید آنها را برای کاهش سرعت پیری سلول ها و پاکسازی بدن مصرف کنید.

9- خواص دانه های چیا برای تسکین التهاب پوست:

بیشتر مشکلات پوستی ناشی از نوعی التهاب در پوست است. دانه های چیا دارای خواص خنک کننده هستند که می توانند به تسکین التهاب و حفظ سلامتی و آرامش کمک کنند.

10- سد پوستی را تقویت می کند:

داشتن سد پوستی قوی برای محافظت از پوست در برابر عوامل خارجی و به حداقل رساندن احتمال آکنه و آسیب UV بسیار مهم است. دانه های چیا سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که به تقویت این سد و محافظت در برابر آسیب های محیطی کمک می کند.

11- تشعشعات پوست را افزایش می دهد:

یکی از مهمترین خواص چیا سوم برای پوست ، خواص درخشندگی آن است. دانه های چیا سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین A ، ویتامین C ، آهن و پتاسیم هستند و مصرف منظم آنها می تواند به افزایش درخشندگی و قابلیت ارتجاعی پوست کمک کرده و پوست را کاملا درخشان کند.

بیشتر بخوانید: آیا ویتامین ها و مکمل ها به رشد مو کمک می کنند؟

12- آبرسانی به پوست:

همانطور که در بالا ذکر شد ، دانه های چیا می توانند آب زیادی را در خود نگه دارند و بنابراین می توانند یک غذای بسیار آبرسان به رژیم غذایی شما اضافه کنند. هیدراتاسیون کلید حفظ سلامت پوست است و دانه های چیا می توانند بسیار مفید باشند.

خواص دانه های شربت برای مو

خواص چیا سوم برای مو

اگر می خواهید موهای براق و ضخیم داشته باشید ، حتما این دانه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. اگر به تازگی مشغول خوردن دانه های چیا هستید ، سعی کنید غذای کوچک را شروع کرده و به تدریج میزان مصرف خود را افزایش دهید. بیایید نگاهی به فواید چیا سوم برای سلامتی بیندازیم.

13- تقویت مو:

دانه های چیا علاوه بر ویتامین ها و مواد معدنی ، سرشار از پروتئین (l-lysine) و فسفر هستند که هم فولیکول های مو را تقویت کرده و هم خطر شکستگی و ریزش مو را کاهش می دهند.

14- خواص دانه های چیا برای رشد مو:

سطوح بالای اسیدهای آمینه ضروری به افزایش سلامت پوست سر از داخل ، جلوگیری از ریزش مو و افزایش رشد مو کمک می کند.

15- کشش بیشتر:

وقتی دانه های چیا به ماسک مو یا سایر داروهای خانگی اضافه می شوند ، بافت ژل به نظر می رسد که یک ترمیم کننده عالی است. این مرواریدها می توانند به افزایش کشسانی مو کمک کرده و موهای خاکستری و خشک را ابریشمی و صاف کنند.

16- درخشندگی به موها می بخشد:

دانه های چیا سرشار از روی هستند. این ماده مغذی نقش مهمی در بهبود توانایی تارهای مو برای محافظت از خود در برابر آسیب های محیطی (به ویژه قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش) دارد. همچنین می تواند منجر به تولید سلول های جدید و سالم مو شود ، با بافت بهبود یافته و براق بالا!

17- خواص دانه چیا برای مو و جلوگیری از نازک شدن:

یکی دیگر از مواد مغذی ضروری که غنی از دانه های چیا است مس است. این ماده به دلیل خاصیت افزایش گردش خون در پوست سر و جلوگیری از نازک شدن موها شناخته شده است.

بیشتر بدانید: پیشگیری و درمان ریزش موی آندروژنیک یا ریزش موی ارثی

چگونه دانه های چیا را مصرف کنم

علاوه بر خوردن دانه های چیا با معده خالی ، می توانید آنها را در هر زمان از روز بخورید و به غذاهای مورد علاقه خود اضافه کنید.

دانه های چیا را با غذاهای زیر ترکیب کنید:

  • ماست
  • عشق
  • دسر
  • سالاد
  • غلات
  • محصولات پخته شده

لازم به ذکر است که شما نباید مقادیر زیادی از این دانه ها را مصرف کنید. حداکثر دو قاشق غذاخوری در روز کافی است. این مصرف روزانه می تواند به کاهش خطر مشکلات گوارشی و شریانی و همچنین سطح قند خون کمک کند. توصیه می کنیم از خواص چیا سوم برای کاهش وزن غافل نشوید و حداقل سه بار در هفته از آن استفاده کنید.

اگر سرما خورده اید و نمی توانید از دانه های چیا در رژیم غذایی خود استفاده کنید ، سعی کنید آن را با عسل مصرف کنید. دانه های چیا دارای دو برابر خاصیت عسل بوده و حافظه را تقویت می کنند.

منابع: اخبار-پزشکی ، خودی ، قدم های سالم تر ، خط سلامت ، زیبا

دیدگاهتان را بنویسید