تغذیه کودک رژیم غذایی کودکان بهترین برنامه غذایی کودکان


چاقی و لاغری در افراد از ابتدای زندگی مشاهده می شود. گاهی مادران نگران وزن کم فرزندان خود هستند و گاهی اوقات با استرس کودکان دارای اضافه وزن به تغذیه کننده ها می روند.

رژیم غذایی کودکان و بزرگسالان کاملاً متفاوت است. یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی می تواند در این مورد به والدین کمک کند.تغذیه کودک

پس از دو سال ، کودکان می توانند انواع مختلفی از غذاها را بخورند. آنها می توانند وعده های غذایی خود را با سایر اعضای خانواده به اشتراک بگذارند ، حتی اگر برخی از وعده های غذایی برای جلوگیری از بهبودی نیاز به تغییر داشته باشند. اما اگر بتوانند غذای بزرگسالان بخورند ، کودکان خردسال علاوه بر اعضای بزرگسال خانواده ، نیازهای تغذیه ای خاصی نیز دارند. این نیازهای ویژه ممکن است برای والدین چندان روشن نباشد ، اما کودکان بزرگسالان کوچکی نیستند و بنابراین عادات غذایی بزرگسالان همیشه متناسب با نیازهای آنها نیست. تفاوت اصلی بین نیازهای کودکان و بزرگسالان این است که بدن کودکان هنوز در حال رشد است ، بنابراین داشتن رژیم غذایی مغذی برای آنها بسیار مهم است. بافت جدیدی که باید ساخته شود از هیچ چیز ناشی نمی شود: تغذیه آن باید مواد اولیه آن را تأمین کند.

به عنوان مثال ، پروتئین برای ساختن سلولهای جدید استفاده می شود و نقش حیاتی در بدن دارد. و کودکان به کلسیم بیشتری احتیاج دارند زیرا مواد معدنی برای رشد استخوان ضروری هستند. سایر ویتامین ها و مواد معدنی نیز برای کودکان بسیار مهمتر از بزرگسالان هستند ، زیرا کمبود آنها می تواند یک فرایند مهم رشد را مختل کرده و در دراز مدت آسیب برساند. خوشبختانه نوزادان در دو سال اول کمتر مستعد این مشکلات هستند زیرا رشد سریع دوران نوزادی به مرحله کندتری کاهش یافته است. اما ارائه یک رژیم غذایی مغذی در نهایت به آنها کمک می کند تا بزرگسالان سالم تری شوند. تفاوت دیگر این است که کودکان نسبت به بزرگسالان به غذای کمتری نیاز دارند و گاهی حتی کمتر از آنچه والدین فکر می کنند. همانطور که در فصل قبل گفتیم ، رژیم غذایی کودکان و لباس این توانایی را دارد که بدانند چه موقع گرسنه هستند و چقدر باید بخورند. والدین اغلب متفاوت فکر می کنند و سعی می کنند با هر ترفندی فرزندان خود را بیشتر تغذیه کنند و معتقدند که آنها به اندازه کافی غذا نمی خورند. کودکانی که می توانند هنگام گرسنگی غذا بخورند و هیچ محدودیتی برای زندگی ندارند ، تقریباً همیشه کالری کافی برای رشد دارند. والدین باید به توانایی بدن برای تنظیم میزان مصرف خود اعتماد کنند و کودکان را تشویق کنند که در زمان سیری خود را متوقف کنند. والدین همچنین ممکن است نگرانی هایی در مورد عادات غذایی فرزندان خود داشته باشند. یک مطالعه جدید در فنلاند عادات غذایی گروهی از کودکان پنج ساله را که والدین آنها سوءتغذیه می دانند با عادت گروه کنترل مقایسه می کند. محققان دریافتند غذاهای کم کالری کالری کمتری نسبت به غذاهای گرم و کالری بیشتری از میان وعده ها دریافت می کنند. اما در نهایت ، تفاوت تغذیه ای واقعی بین دو گروه وجود نداشت. حتی اگر کودکان در یک وعده غذایی کمتر بخورند ، ممکن است نیاز به خوردن بیشتر داشته باشند ، معمولاً سه وعده غذایی کوچک با چند میان وعده در طول روز. از آنجا که میان وعده ها بخش بزرگی از مصرف روزانه کودک را تشکیل می دهند ، می توان آنها را “وعده های غذایی کوچک” در نظر گرفت و مستحق توجه تغذیه ای مشابه شما برای وعده اصلی غذا هستند. به عبارت دیگر ، یک میان وعده چیزی بیشتر از چیزی است که کودک شما را تا شام سیر نگه می دارد. این فرصتی برای افزودن برخی میوه ها ، سبزیجات ، منابع پروتئین و سایر اجزای رژیم متعادل است.

گونه های آنها خونریزی می کند ، لبخند آنها در خانه طنین انداز می شود و لباس های آنها سریعتر از آنچه انتظار دارید جمع می شوند. اگر به تغذیه فرزند خود توجه داشته باشید ، جایی برای غذاهای ارگانیک در رژیم غذایی او بگذارید و انواع غذاهای ضروری را در رژیم غذایی او بگنجانید ، نه تنها از رشد خوب فرزند خود اطمینان حاصل می کنید ، بلکه می توانید سلامت روانی و هوش خود را نیز ارتقا دهید. برای سالهای آینده محققان و متخصصان تردیدی ندارند که تغذیه کودکان از سنین پایین بر سلامت جسمی و روانی آنها در سالهای آینده تأثیر می گذارد. بنابراین با جزئیات تغذیه سالم در 10 سال اول زندگی همراه باشید.

اصول تغذیه کودکان در سال اول زندگی

برای انتخاب میز ناهارخوری رنگارنگ و امتحان دستور العمل های مختلف زود است. در اولین سال زندگی ، غذای اصلی نوزاد شما شیر مادر یا شیر خشک است. در طول 12 ماه اول ، نوزاد شما بیشتر کالری خود را از شیر مادر یا شیر خشک دریافت می کند.

در طول چهار ماه اول ، می توانید اولین علائم آلرژی را در نوزاد خود با واکنش بدن به شیردهی تشخیص دهید.

در طول این مدت ، ممکن است متوجه شوید که کودک شما به پروتئین گوشت گاو حساسیت دارد یا ممکن است احساس کنید بدن او به ترکیبات خاصی در شیر مادر واکنش نشان می دهد.

توجه کافی به این موضوع نه تنها خطر ابتلا به عوارض حاد در فرزند شما را کاهش می دهد ، بلکه مشکلات گوارشی فرزند شما را نیز کاهش داده و خس خس سینه و بی قراری را کاهش می دهد.

در مورد خوردن نوزاد تا شش ماهگی چه باید بدانید؟

در طول چهار ماه اول ، کودک شما حتی آب را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه نمی کند و در سنین چهار تا شش ماهگی ، فقط به توصیه پزشک ، به سادگی موادی مانند لعاب برنج را به شیر مصرفی خود در طول روز اضافه می کند.

پس از شش ماه ، او به آرامی طعم های مختلف را می چشد و شما باید به خوبی آگاه باشید که افزودن تدریجی غذاهای مختلف در رژیم غذایی کودک شما راه را برای آشنایی او با عطرها در چند ماه هموار می کند. در این مرحله ، عجله را کنار بگذارید و به بدن کودک خود فرصت دهید تا در برابر آن غذای تازه واکنش نشان دهد. افزودن صبر مرحله به مرحله به رژیم غذایی روزانه فرزندتان به شما این امکان را می دهد تا حساسیت های فرزند خود را بهتر شناسایی و کنترل کنید.
در مورد تغذیه کودک از شش ماهگی تا یک سال چه باید بدانید؟

از شش ماهگی تا یک سالگی ، کودک خود را برای غذاهای کمکی آماده کنید و اگر بتواند انواع غذاها را به مرور بلعیده و هضم کند ، می توانید او را با غذای انگشتی آشنا کنید. اکثر مادران در این دوران نگران سوء تغذیه فرزند خود هستند. اگر بدانید فرزند شما به چه مقدار غذا در روز احتیاج دارد و کدام غذاها برای رشد کودک مناسب هستند ، با خوردن او سلامت کودک را به خطر نمی اندازید و اگر مواد مغذی ضروری را از او سلب کنید ، نمی توانید از رشد مناسب او جلوگیری کنید.

اصول تغذیه برای کودکان از یک تا دو سال

با بزرگتر شدن فرزند شما ، تنوع غذاها در رژیم غذایی روزانه او افزایش می یابد ، بنابراین تغییر در رژیم غذایی کودک دو ساله ضروری می شود. اکنون نقش شیر مادر یا شیر خشک در رژیم غذایی آنها کاهش می یابد و جایی برای شیر غنی شده وجود دارد.

چربی های سالم در طول این عمر بر سلامت نوزاد شما تأثیر می گذارد و با افزودن کربوهیدرات و پروتئین کافی به سبد غذایی نوزاد ، می توانید به سلامت بدن و رشد بهتر مغز کمک کنید. در حالی که گنجاندن انواع غذاها در رژیم غذایی کودک بسیار مهم است ، گاهی اوقات شما چاره ای جز مراجعه به مکمل های کودک ندارید.

در این دوره ، شما باید بیشتر با غذاهای مضر برای کودکان آشنا باشید تا بتوانید یک رژیم غذایی سالم برای فرزند خود طراحی کنید. تغذیه کودک یک ساله دارای برچسب خاص خود است. شما می توانید بیشتر از قبل از نوزادان آماده کمک بگیرید و برای رشد کودک باید از میوه ها و سبزیجات ضروری استفاده کنید. اگر اصول تغذیه نوزاد را در سالهای اولیه رعایت کنید ، دیگر نگران قد و وزن نوزاد در دو سالگی نخواهید بود.

تغذیه در دوران کودکی یکی از مشکلات تغذیه ناسالم است. کوتاهی قد در کودکان کوتاهی قد در کشورهای در حال توسعه به دلیل کمبودهای تغذیه ای بیشتر از سایر کشورها شایع است. عوامل متعددی از جمله قد ، نژاد و سلامت عمومی جامعه بر ارتفاع تأثیر می گذارد. در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، سوء تغذیه و کوتاهی قد در مقایسه با سال های اولیه انقلاب به میزان قابل توجهی بهبود یافت ، اما هنوز در این زمینه به سر نمی برد. وضعیت خوب هر والدینی باید بدانند که فرزندشان در مورد تغذیه ، سلامتی و رشد چگونه عمل می کند. به والدین توصیه می شود از فرزند خود در مورد منحنی رشد مراکز بهداشتی بپرسند. متأسفانه باید توجه داشت که این مراکز قد و وزن کودکان را مانند قبل دقیق و دقیق نمی سنجند و نقش وزارت بهداشت در نظارت بر کار چنین مراکزی باید برجسته تر باشد. مراکز بهداشتی همچنین باید به مادران آموزش دهند که چگونه ترفندهای تغذیه ای و سلامتی را برای رسیدن به قد و وزن مناسب کودک به کار گیرند. تعادل در تغذیه کودک بسیار مهم است و از این زمان است که می توان کمبودهای تغذیه ای کودکان را تشخیص داد. اقدامات مکمل را برای بهبود رژیم غذایی خود تشخیص داده و انجام داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید