تغذیه جامع و سلامت روان – 5 مرحله آسان برای شروع


اکثر مردم ارتباط رژیم غذایی و بیماری جسمی را درک می کنند ، اما fمردم از ارتباط بین تغذیه و سلامت روان آگاه هستند.

ارتباط تغذیه و سلامت روان:


– مغز عضوی با نیازهای غذایی بسیار بالا است ، به طور متوسط ​​20 درصد از کالری دریافتی روزانه فرد را مصرف می کند. این ماده 60 درصد چربی دارد و حاوی غلظت بالایی از کلسترول و اسیدهای چرب غیر اشباع (PUFAs) مانند امگا 3 است.

– تقویت روحیه انتقال دهنده های عصبی در مغز به عناصر سازنده (مواد مغذی) از غذایی که می خوریم نیاز دارند ، مانند پروتئین ها ، مواد معدنی و ویتامین های گروه B. متأسفانه ، بسیاری از مردم از غذاهای فرآوری شده بدون این مواد مغذی ضروری استفاده می کنند.

– ما همچنین اکنون می دانیم که سلامت روده نقش مهمی در سلامت روان دارد ، که به آن ارتباط روده / مغز نیز می گویند. این جایی است که پروتئین های پیش التهابی می توانند از روده به مغز منتقل شوند و به علائم بیماری روانی کمک می کند.

اما شما از کجا شروع می کنید؟ وقتی احساس آبی ، بی انگیزگی ، اضطراب یا بی نظمی و غرق شدن نمی کنید ، چگونه می توانید همه اینها را مدیریت کنید؟

تغذیه جامع و سلامت روان – 5 مرحله آسان برای شروع


1 رژیم غذایی کامل داشته باشید، که به معنای طبیعی مشتق شده ، محلی (در صورت دریافت) و ارگانیک (در صورت امکان) است. این به شما کمک می کند تا از مصرف مواد شیمیایی مضر اجتناب کنید و در عین حال مطمئن شوید که مواد مغذی مورد نیاز بدن و مغز برای رشد را تامین می کنید.

2 مراقب روده خود باشید با مصرف غذاهای تخمیر شده با باکتری های خوب و غذاهای پری بیوتیک (طیف گسترده ای از غلات کامل ، میوه ها و سبزیجات) که حاوی فیبرهایی هستند که ما نمی خوریم اما باکتری های خوب را ایجاد می کنند (میکروبیوتا)!

3 مدیریت استرس با ادغام یک تمرین ذهن آگاهی روزانه. اگر این برای شما چیز جدیدی است ، می توانید یادگیری تنفس عمیق و آگاهانه را برای چند دقیقه در اینجا و آنجا در طول روز شروع کنید. این تمرین ساده در واقع می تواند به تغییر بدن شما از حالت عصبی سمپاتیک (درگیری یا فرار) به حالت عصبی پاراسمپاتیک (استراحت ، هضم و ترمیم) کمک کند.

4- مطالعات این را نشان داده است مکمل های غذایی اغلب در کاهش علائم یک بیماری روانی موثر هستند.با وبلاگ بعدی من در مورد مکمل های مختلف که می توانند به حمایت از عملکرد مغز و مدیریت علائم کمک کنند ، همراه باشید. با این وجود ، من توصیه می کنم با یک پزشک متخصص واجد شرایط همکاری کنید تا یک پروتکل مکمل مناسب برای برآوردن نیازهای فردی خود تنظیم کنید.

5 ورزش روزانه به / یا حرکت می تواند به کاهش تنش و استرس ، افزایش انرژی ذهنی و بهبود روحیه کمک کند. مهم نیست که چیست ، آیا راه می روید ، می دوید ، می رقصید ، یوگا ، شنا … فقط هر روز در حال حرکت هستید.

راه های زیادی برای ارتقاء سلامت روان و بهبودی از بیماری های روانی وجود دارد. با آنچه برای شما راحت تر است شروع کنید. ایجاد تغییرات کوچک می تواند منجر به ایجاد عادات سالم تری شود که روحیه ، انرژی و شناخت آنها را بهبود می بخشد.

اما شگفت انگیزترین چیز این است … احساس توانمندی که فقط از دانستن اینکه چه باید بکنید ناشی می شود!

++++++++++++++++++++++++

منابع:


https://www.singlecare.com/blog/news/mental-health-statistics/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6170050/

https://www.globaldata.com/global-sales-of-psychiatric-drugs-could-reagre-more-than-40bn-by-2025-due-to-coronavirus-says-globaldata/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2738337/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2738337/




دیدگاهتان را بنویسید