تصورات غلط دکتر انوشه متخصص تغذیه در مورد اندازه و اندازه بدن


باورهای غلط در مورد اندازه و اندازه بدن

افراد بسیار دقیق و دقیق بدترین دشمن آنها هستند زیرا همیشه درباره خود حرف های منفی می زنند. آنها از بدن خود خجالت می کشند و فکر می کنند تناسب اندام از ارزش و قیمت آنها نمی کاهد. چنین افرادی فکر می کنند که ارزش آنها بستگی به ترازویی دارد که در آن قدم می گذارند یا به آینه ای که در آن نگاه می کنند بستگی دارد. در حالی که ارزش آنها در چیزی است که برای آنها واقعی است یا آنچه انجام می دهند.

آنها از نظر اندازه بدن و مقیاس ارزشی که دارند مشکل دارند و این بر روابط اجتماعی ، کار و تصمیمات روزانه آنها تأثیر می گذارد.

در جامعه ای که کاهش وزن مورد توجه و ارتقا قرار می گیرد ، جای تعجب نیست که نارضایتی از فرم بدن در میان افرادی که اضافه وزن یا چاقی دارند رایج باشد.

تفاوت بین “ایده آل” و “واقعی” اغلب بر اساس اندازه بدن ، ظاهر فیزیکی و اجتناب از موقعیت ها و مکان های اجتماعی تعریف می شود.

قسمت هایی از بدن که بیشتر دررفتگی دارند معمولاً در اطراف کمر ، شکم ، ران و باسن است. نارضایتی از اندازه و ابعاد بدن معمولاً با عزت نفس پایین و حتی علائم افسردگی همراه است.

خوشبختانه تصور اشتباه از اندازه بدن برای اقلیتی از افراد مشکل ساز است و معمولاً شامل کسانی می شود که می خواهند وزن زیادی از دست بدهند یا اندامی بسیار مناسب و استاندارد دارند.

نارضایتی شدید از شکل ، فرم و اندازه بدن یک عارضه بالینی به نام اختلال بدشکلی بدن (BDD) است که در درصد کمی از زنان چاق رخ می دهد.

افرادی که دید منفی نسبت به بدن خود دارند نسبت به افرادی که دیدگاه مثبتی نسبت به بدن خود دارند در برنامه کاهش وزن موفق نیستند. مطالعه ای بر روی دو گروه از افرادی که از فرم بدن خود ناراضی بودند و افرادی که از فرم بدن خود راضی بودند ، نشان داد که تنها 26 درصد از افرادی که از بدن خود ناراضی هستند ، موفق شدند BMI خود را دو واحد کاهش دهند. در حالی که این مقدار در گروه مقابل 63 درصد بود.

برنامه های کاهش وزن که بر بهبود ظاهر بدن تمرکز می کنند معمولاً پس از مدتی دنبال نمی شوند. در حالی که برنامه های کاهش وزن که بیشتر بر اصلاح رژیم غذایی و عملکرد سلامتی متمرکز است در حال پیگیری است ، افرادی که از آنها پیروی می کنند تغییرات رفتاری مثبتی در طولانی مدت از خود نشان می دهند.

مشکلات اندازه و ابعاد بدن می تواند بزرگترین مانع برای کاهش و حفظ وزن باشد. این به این دلیل است که نارضایتی از بدن در پایان برنامه کاهش وزن (در حالی که فرد در برنامه خود موفق بود) می تواند منجر به اقدامات شدید و اشتباه در نتیجه افزایش وزن شود.

رژیم گیران سخت گیر نسبت به افرادی که با رژیم غذایی خود سازگارتر هستند از شکل و اندازه بدن خود ناراضی هستند.

افرادی که سابقه رژیم غذایی سخت دارند علائم نوسانات خلقی و نارضایتی از اندازه بدن خود را دارند.

در مورد فرم بدن خود واقع بین باشید.

برای برخی افراد اندازه گیری دور کمر و باسن و میزان کاهش وزن آنها بسیار مهمتر از کاری است که برای یک زندگی سالم انجام می دهند. این می تواند به یک چرخه کاذب و منفی منجر شود. تصویر کاذب از بدن منجر به تصور اشتباه از خود ، عزت نفس پایین و احساس بی عدالتی می شود. عزت نفس پایین می تواند مانعی برای هر شیوه زندگی سالم باشد.

شکستن این چرخه می تواند با واقعی بودن اندازه بدن شروع شود.

بین اصطلاح “ظاهر ظاهری” (به معنی ظاهر یک شخص) و “درک فیزیکی” (نحوه فکر فرد در مورد بدن خود) تفاوت زیادی وجود دارد.

معمولاً کسی از برخی جنبه های بدن خود ناراضی است. اما اگر این نارضایتی درک فرد از خود و ارزش و قیمتی را که تعیین می کند برهم بزند و تعاملات اجتماعی او را مختل کند ، به درمان و مشاوره نیاز دارد.

در اینجا چند پیشنهاد در مورد نحوه ظاهر شدن یا گرفتن وقت ملاقات برای درمان آکنه وجود دارد ، مانند:

  • لیستی از ویژگیهای خوب یک فرد در زندگی که می تواند به آنها افتخار کند تهیه کنید. زیرا اینها ارزشهای واقعی هستند ، نه تصویر یک فرد از بدن خود یا عددی که ترازو نشان می دهد.
  • برای یک لحظه تصور کنید که شما به دنیای کارمی رانده شده ارل منتقل شده اید.
  • کنترل بدن خود را متوقف کنید. بررسی های روزانه بدن را متوقف کنید ، مانند نگه داشتن پهلوها با انگشتان دست یا دقیق بودن ران ، باسن و شکم در جلوی آینه. (این منجر به درک اشتباه و منفی بدن می شود).
  • از تمرکز روی یک نقطه تماس اجتناب کنید و در عوض کل بدن را بکشید.
  • طرفین شکم را بین دو انگشت نگه ندارید یا اندازه نگیرید. زیرا این عمل صحیح نیست و باعث تخیل کاذب بعدی می شود.
  • سعی کنید چشمان خود را روی بدن نگه دارید و جلوی آینه را زیر و رو کنید.
  • مثبت فکر کنید. نظرات انتقادی درباره بدن مانند “من چاق هستم” یا “من زشت و وحشتناک به نظر می رسم” فقط درک منفی شما از بدن را ارتقا می بخشد. این مکالمات منفی را مثبت کنید (این رفتار آگاهانه افکار را بر اساس دانش ، آگاهی و واقعیت بازسازی می کند). لیستی از کلمات مثبت درباره افکار و احساسات در مورد بدن تهیه کنید و از به کار بردن زبان منفی خودداری کنید. کلمات انتقادی اغلب گفته می شود. آنها باورپذیرتر می شوند و تأثیر آنها دائمی می شود. هنگام توصیف بدن خود ، از واژه های دیگر مانند بزرگ و بزرگ به جای کلمات منفی مانند چربی ، زشت و غیره استفاده کنید. به جای این که بگویید بدن من شبیه یک توده چربی است ، مثلاً بگویید که من 90 کیلو هستم ، یا بگویید که همیشه لباس های تمیز و مرتب می پوشم و امیدوارم لباس های شیک و شیک تری بپوشم.
  • مانند یک دوست محترم با خود محترمانه رفتار کنید.
  • از بدن خود لذت ببرید و غیره. افزایش تعاملات اجتماعی ، اعتماد به نفس و تشویق ، خرید لباس جدید ، ایجاد روابط جدید از اهداف مهم افرادی است که از فرم بدن خود ناراضی هستند. هدف آگاهانه به شما کمک می کند احساس بهتری نسبت به بدن خود داشته باشید. به سایر نکات مثبت و برجسته در ظاهر خود مانند مدل مو ، آرایش جدید ، لباس زیبا و … توجه کنید.
  • به فعالیتها و وظایفی فکر کنید که در گذشته از آنها لذت می بردید و اکنون آنها را رها کرده و کنار گذاشته و دوباره انجام می دهید.
  • مواردی را بنویسید که به شما کمک می کند از بدن خود لذت بیشتری ببرید ، مانند تمرین ، شرکت در کلاس یوگا ، گوش دادن به موسیقی آرامش بخش ، حمام گرم ، استفاده از عطر و غیره. این به شما کمک می کند احساس کنید بدن خوبی دارید.

دیدگاهتان را بنویسید