تب گوارشی خود را نادیده بگیرید: چرا به عامل ذاتی نیاز دارید


اکثر شما از اهمیت خوردن غذاهای سالم قرمز مانند شیر خام و غذاهای تخمیر شده از سبزیجات خام آگاه هستید. نمونه های دیگر شامل سالاد مخلوط و کلم پیچ است که عنصر مهمی از رژیم غذایی سالم را فراهم می کند: آنزیم ها. و صفرا را فراموش نکنیم ، یک ماده حیاتی برای هضم چربی ها و جلوگیری از یبوست و سایر مشکلات روده.

همه این اجزای ضروری به طور خاص به بدن کمک می کنند غذاها را تجزیه کند ، که سپس توسط دستگاه روده جذب می شوند و سلامت کلی ما را تغذیه و حفظ می کنند. اگر هر کدام از علائمی را که من در این پست وبلاگ در مورد آنها صحبت می کنم تجربه می کنید ، احتمال اینکه دستگاه گوارش شما دچار اختلال شود وجود دارد. اینجاست که “عامل ذاتی“بفرمایید تو، بیا تو.” بنابراین به خواندن ادامه دهید ، حتی اگر فکر می کنید بیشتر فرآیند گوارش را آموخته اید. (خنده)

وب سایت دانشگاه سلامت فلوریدا می گوید: “فقدان فاکتور ذاتی منجر به کم خونی خطرناک و کمبود ویتامین B12 می شود که می تواند باعث کم خونی در مغز و سیستم عصبی (عصبی) شود.”

علاوه بر این ، اکثر افرادی که مشکلات کلی روده دارند علائم را همانطور که در مقاله “چگونه آتش هضم خود را افزایش دهیم” نوشته Jeannie Oliver ، CHC ، CPT نشان می دهند. این علائم اغلب به اشتباه تشخیص داده می شوند و سپس درمان به اشتباه انجام می شود. یک مشاهده مهم دیگر می گوید: “برداشتن جراحی یا دور زدن معده و برخی دیگر از شرایط سلامتی نیز می تواند باعث شود که شما یک عامل ذاتی را متوقف کنید.”

این باید برخی از لرزها را برای مهره های شما ارسال کند و به شما هشدار دهد که فاکتور ذاتی خود را تکمیل کنید. در اینجا علائمی وجود دارد که من مستقیماً از جانی الیور نقل می کنم مقاله در بالا ذکر شد:

  • بیماری های پوستی مانند آکنه ، اگزما ، روزاسه و غیره.
  • حساسیت ها یا حساسیت های غذایی و محیطی
  • سوزش سر دل ، رفلاکس اسید و GERD
  • گاز و گند
  • غذا را در مدفوع هضم نکنید
  • درد شکم یا درد بعد از غذا خوردن
  • SIBO (رشد بیش از حد باکتری های روده کوچک)
  • عفونت ها (مخمر ، باکتری ، انگل)
  • اسهال یا یبوست
  • کمبود مواد مغذی (به ویژه ویتامین های A ، B ، D ، E ، K و کوآنزیم Q10)
  • کم خونی

به من اجازه دهید از موسسه تحقیقاتی دکتر راث نقل قول کنم: “بعد از 50 سالگی ، ظرفیت بدن برای جذب بسیاری از مواد مغذی ضروری تضعیف می شود زیرا معده اسید معده کمتری تولید می کند و سایر کوفاکتورهایی که برای جذب موثر ریز مغذی ها مورد نیاز است. عامل ذاتیبه این یک پروتئین است که توسط سلولهایی که شکم را روشن می کنند حذف می شود و برای جذب ویتامین B12 در روده ضروری است. سیستم ایمنی بدن ما به عنوان یک مکانیزم دقیق تنظیم شده عمل می کند و هرگونه اختلال در هر قسمتی از آن می تواند کل سیستم را تحت تأثیر قرار دهد. سیستم ایمنی بدن بدون آن نمی تواند به طور م functionثر عمل کند عامل ذاتی ، و حیاتی است که عامل ذاتی شامل مکمل هایی است که فرد مصرف می کند.

(مکمل های توصیه شده من را در زیر مشاهده کنید.)

قبل از اینکه در مورد نیاز حیاتی ویتامین B12 صحبت کنیم ، باید درباره ترکیب شیمیایی این ماده مبتکرانه بیشتر بدانیم. نقل قول زیر برگرفته از این برگه اطلاعات است که توسط موسسه ملی بهداشت منتشر شده است. ممکن است برای پزشکان و سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی جالب باشد ، اما توصیف عالی از اجزای تشکیل دهنده این ویتامین فوق العاده را ارائه می دهد. (لطفاً برای پیوندهای نقل قول های زیر مقاله را مطالعه کنید.)

ویتامین B12 برای توسعه ، میلین سازی و عملکرد سیستم عصبی مرکزی ، تشکیل سالم گلبول های قرمز خون و سنتز DNA ضروری است. [1,4,5]به ویتامین B12 به عنوان کوفاکتور دو آنزیم متیونین سنتاز و L-methylmalonyl-CoA mutase عمل می کند. [1–3,5]به متیونین سنتاز تبدیل هموسیستئین به اسید آمینه ضروری متیونین را کاتالیز می کند [1,2]به متیونین برای تشکیل S-adenosylmethionine ، اهدا کننده جهانی متیل برای تقریبا 100 بستر مختلف از جمله DNA ، RNA ، پروتئین ها و لیپیدها ضروری است. [3,5]به L-Methylmalonyl-CoA Mutase L-methylmalonyl-CoA را در متابولیسم پروپیونات ، یک اسید چرب زنجیره کوتاه ، به سوکسینیل-CoA تبدیل می کند. [2]به “

پاسخ کوتاه پتاسیم است. سلولهای جداری در معده عامل ذاتی و اسید کلریدریک تولید می کنند چه زمانی معده سالم است و وقتی پتاسیم کافی در رژیم غذایی وجود دارد. (کل مکمل غذایی Zypan از فرآیند استاندارد HCl را تحویل می دهد و به بهبود معده در زمان کار کمک می کند.) عصب واگ این است که چگونه سلولهای آهیانه ما قادر به ایجاد فاکتور داخلی و HCl هستند. به نوبه خود ، عصب واگ به لطف مواد معدنی پتاسیم به درستی کار می کند. (اینجا را نگاه کن صنوبر یک لیست بزرگ با محتوای پتاسیم بالا.)

به راحتی می توانید اطلاعات بیشتری در مورد غذاهای زیر به صورت آنلاین جستجو کنید. همچنین می توانید لیست کاملی از سایر غذاهای غنی از مواد مغذی را در TraditionalCook.com بیابید.

  1. کبد و کلیه حیوانات
  2. صدف
  3. ساردین
  4. گوشت گاو
  5. ماهی تن ، ماهی قزل آلا و ماهی آزاد
  6. مخمر تغذیه ای
  7. شیر کامل قرمز
  8. تخم مرغ سگ بید

اگر نمی توانید با توصیه های غذایی خاصی که در بالا ذکر شد کنار بیایید ، من خبرهای خوبی برای شما دارم. فرآیند استاندارد بهترین محصولی را که می توانید با عامل ذاتی مصرف کنید ، ارائه می دهد: Cataplex B12.

همانطور که در راهنمای مرجع بالینی: “هنگامی که B12 برای اولین بار معرفی شد ، B12 باید به بیمار تزریق می شد. دکتر رویال لی سر خود را خاراند و فکر کرد که دلیل آن باید وجود داشته باشد. اینطور نیست که آنزیمی B12 را در شکم از بین ببرد ، همانطور که برخی احساس کرده اند. بلکه ، در فقدان عوامل خاصی در معده. B12 به سادگی جذب نمی شود ، بنابراین دکتر لی عوامل هم افزایی خاصی را در cataplex B12 قرار داد.

[Please note: the Clinical Reference Guide is available only to practitioners and members of the International Foundation for Nutrition and Health (IFNH).]

وبقیه ماجرا تاریخ است! بنابراین ما بسیار خوش شانس هستیم که عامل ذاتی را در این مکمل واحد داریم! با این وجود ، من شما را تشویق می کنم که غذاهای ذکر شده را بخورید و آگاه باشید که بدون عامل ذاتی ، سلامت روده شما یک جزء مهم را که برای رفاه کلی خود نیاز دارید از دست می دهد.

در نتیجه، دوست دارم همکاری شما این مقاله را به دوستان و خانواده ای که ممکن است داشته باشند ، منتقل کند جایی از علائم فوق به نظر من ، توضیحات اولیه در مورد آن بسیار دیر شده است عامل ذاتی در یک مقاله کوتاه ، ساده و در عین حال جامع نوشته شده است. امیدوارم ناامید نشوید.

در زیر به نقل از “هر بیماری در روده شروع می شود” ، یک پست وبلاگ نوشته شده توسط کریستال اسپرینگ ، NTP ، نویسنده در مرکز سلامت و تندرستی SAGE.

“بقراط معتقد بود که هر بیماری از روده شروع می شود ، بنابراین یک سیستم گوارش نامتعادل عامل یا حداقل عامل اصلی بسیاری از بیماری ها و علائم است. این بدان معناست که هرگونه سلامت در روده شروع می شود ، بنابراین احیای سلامت روده باید اولین قدم برای بازیابی سلامتی

پست وبلاگ در مورد برخی از نقشهای اساسی که دستگاه گوارش در سلامتی ما ایفا می کند بحث می کند. برای مثال:

  1. دستگاه گوارش مواد مغذی را که برای انرژی ، رشد و ترمیم سلول ها به آن نیاز داریم ، وارد جریان خون می کند: “همه مواد مغذی نقش مهمی در بهزیستی کلی دارند. فقط فقدان مواد مغذی می تواند حفظ هاستوستاز را غیرممکن کند. رژیم غذایی غنی از مواد مغذی وقتی هضم و جذب آن در حد پایین باشد ، فایده ای ندارد. “
  2. 2به حاوی 70-80 درصد از سیستم ایمنی بدن ما است: “اچt داشتن اکثریت سیستم ایمنی در دستگاه گوارش مهم است زیرا این اولین برخورد بدن ما با جهان خارج است. هنگامی که ما غذاهای ملتهب می خوریم یا استرس مزمن داریم ، واکنش ایمنی ایجاد می کند که باعث التهاب در روده می شود. التهاب گوارشی مدیریت نشده ، نفوذپذیری روده را افزایش می دهد و منجر به نشت روده و بیماری خود ایمنی می شود.

داشتن تعادل مناسب میکروب ها به عنوان بخشی از میکروبیوم ، سیستم ایمنی بدن شما را قوی و سالم نگه می دارد. میکروبیوم شما همچنین می تواند به جلوگیری از بیماری هایی بسیار فراتر از روده کمک کند! مطالعات در حال حاضر نشان می دهد که تا 90 درصد از تمام بیماری ها می توانند به میکروبیوم روده بازگردند.

  1. حاوی میکروبیوم است: “میکروبیوم بسیار شبیه به اکوسیستم های زمین است ، باکتری ها در جامعه ای که در آن زندگی می کنند (روده ما) با یکدیگر تعامل دارند. ما در طول زندگی خود به طراحی میکروبیوم خود کمک می کنیم. بسته به محیط ، غلظت آنها تغییر می کند. بنابراین آنها به غذاهایی که می خورید ، نحوه خواب ، میزان استرس شما نسبت به خودتان و استفاده از داروها / آنتی بیوتیک ها بسیار پاسخگو هستند. این باکتری ها در تقویت سیستم ایمنی بدن ، مایع نگه داشتن سیستم گوارش ، تعادل هورمون ها و عملکرد صحیح مغز نقش دارند.
  2. سروتونین و دیگر انتقال دهنده های عصبی را تولید می کند: “باکتری های مفید می توانند به مدیریت فعالیت انتقال دهنده های عصبی کمک کرده و آنها را به طور طبیعی ضد افسردگی و ارگانیسم های ضد اضطراب تبدیل کنند.

نظر شخصی: چیزهای خارق العاده ، درست است؟

سلب مسئولیت توسط ماریا اتوود ، CNHP: من یک متخصص بهداشت طبیعی (CNHP) بدون پزشک هستم. من تشخیص ، تجویز ، درمان یا ادعای پیشگیری ، کاهش یا درمان هر گونه بیماری انسانی را نمی کنم. لطفاً قبل از پیروی از توصیه هایی که در پست های وبلاگ یا وب سایت خود انجام می دهم ، با پزشک یا پزشک خود مشورت کنید.

تصاویر از iStock / dolgachov (اصلی) ، CharlieAJA (پتاسیم) ، newannyart (B12).

ماریا اتوود ، CNHP

ماریا اتوود یک مجرب نیمه حرفه ای دارای گواهینامه بهداشت طبیعی و Weston A. Price Chapter Leader در کلرادو اسپرینگز ، CO است. از وب سایت آنها در TraditionalCook.com دیدن کنید. کوکت و ماریا راه خود را برای سلامتی بپزید DVD (همچنین به عنوان دوره آموزش الکترونیکی در دسترس است) و حتماً او را دنبال کنید نکاتی از سرآشپز سنتی وبلاگ.
محصولات ماریا اتوود

راه خود را برای سلامتی بپزید



دیدگاهتان را بنویسید