بهترین و م mostثرترین راه های افزایش وزن را بشناسید


کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. وراثت ، تغذیه نامناسب ، جذب ناکافی مواد مغذی. یکی از دلایل اصلی کاهش وزن هستند. خوشبختانه با تغذیه مناسب می توان تا حد زیادی از این مشکل جلوگیری کرد. در این مقاله با بهترین و سالم ترین روش های افزایش وزن آشنا می شویم.

بهترین راه ها برای افزایش وزن

ورزش و افزایش وزن

یکی از مهمترین مسائل مربوط به چاقی میزان کالری مصرفی و میزان کالری مصرفی است. در واقع ، یکی از دلایل اصلی کاهش وزن ، کمبود کالری است. بنابراین یکی از بهترین راه های افزایش وزن ، افزایش کالری دریافتی است. برخی از غذاها نسبتاً کالری بالایی دارند ، بنابراین با شناسایی این مواد و گنجاندن آنها در رژیم غذایی خود ، می توانید کالری دریافتی خود را افزایش داده و چاق شوید. البته منظور از چاقی در این مقاله اضافه وزن نیست ، بلکه افزایش وزن طبیعی و مقابله با کاهش وزن مزمن است. زیرا این رژیم غذایی مانند چاقی مزمن ، سلامت افراد را به خطر می اندازد. قبل از اینکه به روش های افزایش وزن بپردازیم ، باید بدانید که اگر شما به دلیل بی اشتهایی وزن خود را کاهش می دهید ، این روش ها جواب نمی دهند. در این موارد ابتدا باید بی اشتهایی درمان شود و سپس راه هایی برای افزایش وزن وجود داشته باشد. اگرچه روشهای کاهش وزن بسیار بیشتر شناخته شده است ، اما روشهای زیادی برای افزایش وزن وجود دارد. در اینجا چند روش موثر و ایمن برای افزایش وزن آورده شده است.

ورزش مناسب برای افزایش وزن

ورزش یکی از روشهای تناسب اندام است که برای درمان کاهش وزن و چاقی مفید است. اکثر مردم از مزایای ورزش برای کاهش وزن آگاه هستند. به طور کلی ، ورزش برای سلامتی ضروری است. بنابراین ، یکی از بهترین روش های افزایش وزن است. با این حال ، افرادی که از کاهش وزن شدید رنج می برند ، نباید ورزش های سنگین انجام دهند. ورزش منظم می تواند به هضم ، جذب و سوزاندن غذا کمک زیادی کند. این امر بر افزایش اشتها تأثیر بسزایی دارد. علاوه بر این ، ورزش باعث نشاط و شادی می شود و بنابراین می تواند مشکلات معده را درمان کرده و منجر به افزایش وزن شود. یکی از بهترین ورزش ها برای این منظور کوهنوردی است.

موثرترین غذاها برای چاقی

راههای افزایش وزن

برخی از غذاها علاوه بر غنی بودن از ریز مغذی ها ، کالری بالایی نیز دارند. به افرادی که می خواهند وزن اضافه کنند توصیه می شود که این غذاها را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهند و از رژیم غذایی معمول چاقی پیروی کنند. برخی از این غذاها عبارتند از: کره بادام زمینی ، سیب زمینی (پخته ، بخارپز یا کبابی) ، کره ، تخم مرغ ، خامه ، پنیر پیتزا ، ماکارونی ، بادام ، پسته ، میوه های خشک ، سس سالاد ، شکلات تلخ و …. یک موضوع مهم وقتی مصرف این غذاها پخت سالم این مواد است. زیرا هدف از چاقی رسیدن به تناسب اندام و سالم ماندن است. به عنوان مثال ، سیب زمینی سرخ شده با وجود کالری زیاد ، برای سلامتی مضر است و بسیاری از ریزمغذی ها در آنجا از بین می روند و روغن آن می تواند سطح چربی خون را افزایش دهد. بنابراین ، توصیه می شود از روش های پخت سالم مانند پخته ، بخارپز و کبابی برای تهیه غذا استفاده کنید. علاوه بر این ، استفاده از روغن های سالم مانند روغن زیتون ، روغن کنجد و … هنگام پخت و پز بسیار مهم است.

آجیل و دانه های روغنی

علاوه بر ریز مغذی ها ، آجیل و برخی اسیدهای چرب کالری بالایی دارند. افزایش مصرف گروه های مختلف این دانه های مفید و سالم ، علاوه بر ایجاد چاقی ، برای سلامتی نیز بسیار مفید است. از آنجا که برخی از این آجیل ها کالری بالایی دارند ، مصرف بیش از حد آنها می تواند باعث بی اشتهایی شود ، بنابراین برای افزایش وزن ، توصیه می شود از این آجیل ها و روغن ها به عنوان میان وعده و بعد از انجام تمرینات ورزشی استفاده کنید.

برای افزایش وزن ، آب و مایعات م effectiveثرتری مصرف کنید

راههای افزایش وزن

یکی از راه های تکمیل چاقی نوشیدن الکل است. نوشیدن آب و مایعات دیگر فضای بیشتری برای کالری بیشتر فراهم می کند که به شما در افزایش وزن کمک می کند. به همین دلیل ، توصیه می شود 2 تا 3 لیوان آب یک ساعت قبل از غذا بنوشید. اگرچه مایعات در افزایش وزن بسیار مثر هستند ، اما همچنان توصیه می شود از نوشیدنی های سالم مانند آب ، شیر ، دوغ و غیره استفاده کنید و از نوشیدنی های ناسالم مانند نوشابه هایی که فقط کالری دارند اجتناب کنید.

با توجه به محتوا ، راههای افزایش وزن بسیار کاربردی و ساده. به همین دلیل ، حفظ رژیم غذایی متعادل و استفاده از همه گروه های غذایی (گروه شیر – گروه نان – گروه سبزیجات – گروه گوشت) برای افزایش وزن بسیار مهم است.

منبع: آرگا

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید