بهترین رژیم لاغری نوجوانان برای کاهش وزن _من در رژیم غذایی هستم


هر مرحله از رشد انسان یک فرایند شگفت انگیز و تحسین برانگیز است و افراد برای زندگی سالم و خوشبخت در هر زندگی نیاز به مراقبت های ویژه دارند. نوجوانی شاید یکی از حساس ترین دوره های زندگی باشد ، زیرا در این مرحله نوجوان تغییرات فیزیکی زیادی را تجربه می کند ، این تغییرات به این دلیل است که ریشه های درخت سلامت آینده او را تقویت می کند ، قطعاً به مراقبت های ویژه و رژیم غذایی نیاز دارد. سالم و متعادل.

بنابراین دریغ نکنید و اگر بچه جلبک دریایی جدیدی در خانه دارید ، حتماً رژیم غذایی متنوع و متعادل را برای او در نظر بگیرید تا تمام انرژی و مواد مغذی مورد نیاز خود را از خوردن و آشامیدن گرفته تا عادات رفتاری و غذایی دریافت کند. برای اینکه بدانید چگونه به نوجوان خود اجازه دهید به درستی رشد کند تا شاهد رشد او در سنین پایین باشد ، حتماً مقاله زیر را بخوانید.

امروزه ، به دلیل زندگی مدرن و صنعتی ، متأسفانه چاقی در بین کودکان و نوجوانان گسترده است و بسیاری از خانواده ها نگران افزایش وزن نوجوانان خود هستند ، به ویژه در این دوره ، به دلیل مرحله رشد و بلوغ ، از حساسیت خاصی برخوردار است. به نظر می رسد که تنها کلید سلامت و جوانی جوانان می تواند یک رژیم غذایی سالم و سالم باشد. اگر می خواهید از بچه های چاق و تناسب اندام بالا بروید ، با ما همراه باشید.

بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن نوجوانان چیست؟

خوب است بدانید که تغذیه سالم به این معنا نیست که غذاهای خوشمزه و به خصوص مورد علاقه نوجوانان را کنار بگذارید. فقط به نوجوان خود بیاموزید که غذاهای چرب و نوشیدنی های بدون قند ، مانند نوشابه بدون قند ، کیک و شکلات را کاهش دهد. به یاد داشته باشید که این غذاها نباید برای یک نوجوان حذف شوند ، فقط باید کمتر مصرف شوند و از روش جایگزینی آنها با مواد مغذی و ویتامین ها استفاده کنید. برخی از مهمترین مواد مغذی برای رشد جوان شامل آهن ، ویتامین D و کلسیم است. شما باید توجه داشته باشید که چه غذاهایی در رژیم غذایی شما وجود دارد که در نوجوان خود قرار دهید.

اگر نگران وزن نوجوان خود هستید ، رژیم غذایی سالم و متعادل برای کاهش وزن نوجوانان تنها راهی است که باید آن را دنبال کنید. در اینجا نکاتی برای کمک به نوجوانان برای داشتن رژیم غذایی سالم و کاهش وزن در دوران بلوغ آورده شده است:

رژیم لاغری نوجوانان

صبحانه نخورید

رژیم ها صبحانه را حذف نمی کنند و گرسنه نمی شوند. خوردن غذاهای کم مصرف به کاهش وزن شما کمک نمی کند و همچنین برای رشد شما در دوران نوجوانی و بلوغ مضر است ، زیرا مواد مغذی مهم را از دست می دهید و به دلیل گرسنگی ، در طول روز تحریک پذیرتر می شوید. میان وعده بدهید. خوردن صبحانه همچنین به شما کمک می کند تا برخی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامتی را دریافت کنید.

روزانه 5 وعده میوه و سبزیجات بخورید

میوه ها و سبزیجات منابع عالی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما در دوران جوانی هستند. خوردن حداقل 5 وعده میوه و سبزیجات در روز اشتهای شما را کاهش می دهد. بنابراین بهترین غذاها برای رژیم گرفتن در سنین نوجوانی است.

تنقلات سالم تری بخورید

غذاها و نوشیدنی های پر کالری که دارای چربی ، قند و نمک زیاد هستند مانند شیرینی ، شکلات ، کیک ، کلوچه و نوشیدنی های شیرین را کاهش دهید. مصرف بیش از حد کالری می تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود.

بدن خود را هیدراته کنید

به یاد داشته باشید که در دوران نوجوانی بدن شما نیاز به نوشیدن 6 تا 8 لیوان مایعات در روز دارد. آب و شیر بدون چربی هر دو از نوشیدنی های سالم هستند. برای کاهش وزن در دوران نوجوانی ، هنگام نوشیدن آبمیوه مراقب باشید زیرا اگرچه طبیعی است اما دارای قند است. کل نوشیدنی های مخلوط آب میوه ، آب سبزیجات و اسموتی نباید بیش از 150 میلی لیتر در روز باشد که تقریباً به اندازه یک لیوان کوچک است.

رژیم چاقی برای نوجوانان

همانطور که افزایش وزن در نوجوانی باید کنترل شود ، درمان نوجوانان نیز باید شامل کاهش وزن و بلوغ باشد. یکی که در زیر ذکر شده است.

آیا نوجوان شما احساس خستگی می کند؟

یکی از دلایل اصلی کاهش وزن و ضعف جسمانی نوجوانان ، به ویژه در دوران بلوغ ، کمبود آهن و سایر ویتامین های مورد نیاز بدن است. اگر نوجوان شما ، به ویژه دختران نوجوان ، زود خسته شود ، ممکن است کمبود آهن داشته باشد. دختران نوجوان به ویژه در معرض کمبود آهن هستند زیرا در دوران قاعدگی آهن خود را از دست می دهند. بنابراین آنها باید سعی کنند آهن مورد نیاز خود را از منابع غذایی غنی از آهن دریافت کنند. برخی از این منابع خوب عبارتند از گوشت قرمز ، غلات و نان قهوه غنی شده با آهن. کلسیم و ویتامین D همچنین مواد مغذی بسیار مهمی برای درمان کاهش وزن و ضعف در نوجوانان هستند که در شیر و بسیاری از محصولات لبنی یافت می شوند. همچنین ، منبع غنی ویتامین D را از دست ندهید علاوه بر نور خورشید ، غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو نیز سرشار از ویتامین D هستند.

به طور کلی ، کمبود سه ویتامین یکی از دلایل کاهش وزن نوجوانان در نوجوانی است: (عکس اینفوگرافیک)

  • کمبود آهن ، به ویژه در نوجوانان
  • ویتامین D کافی نیست
  • کمبود کلسیم

از رژیم های لاغری شیک اجتناب کنید!

رژیم های لاغری که نوید کاهش وزن سریع را می دهند امروزه به دلیل تبلیغات ناسالم در دنیای مد محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. اما مراقب باشید زیرا اغلب از نظر تغذیه و مواد مغذی متعادل هستند. این بدان معناست که ممکن است در نتیجه این رژیم ها ویتامین ها و مواد معدنی مهمی را از دست بدهید. رژیم های مد روز نیز بیشتر بر نتایج کوتاه مدت تمرکز می کنند ، به طوری که در نهایت وزن شما کاهش می یابد. برای دریافت رژیم غذایی سالم ، خوشبختانه می توانید از متخصصان سایت من در رژیم غذایی کمک بگیرید ، آنها با توجه به قد ، وزن ، جنسیت و سن شما رژیم های استاندارد و سالم را به شما ارائه می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید