بهترین روش ها برای افزایش وزن علمی و م effectiveثر


کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. علاوه بر این ، برخی از افراد می خواهند ماهیچه های بیشتری داشته باشند ، حتی اگر وزن آنها کم باشد. این که آیا شخص می خواهد به طور داوطلبانه وزن خود را افزایش دهد یا به دلیل کمبود وزن یکسان است. در اینجا یک استراتژی ساده و سالم برای افزایش سریع وزن سالم برای بدن است.

وزن سالم بدست آورید

تمرینات ورزشی مناسب برای چاقی

شاید هنوز معنای واقعی کمبود وزن را نمی دانیم. کمبود وزن به معنای داشتن شاخص توده بدنی (BMI) زیر 18.5 است. این برآورد بدین معناست که توده بدن برای حفظ سلامت مطلوب کم است. با این حال ، مسائل زیادی در مورد این شاخص وجود دارد ، از جمله این واقعیت که این شاخص فقط قد و وزن را در نظر می گیرد و توده عضلانی را در نظر نمی گیرد. برخی از افراد به طور طبیعی لاغر هستند و ممکن است این مقیاس برای این افراد پایین باشد ، اما این دلیل کمبود سلامتی نیست.

دلایل متعددی برای کم وزن وجود دارد. دلایل پزشکی زیادی می تواند باعث کاهش وزن شود که برخی از آنها عبارتند از:

  • اختلالات اشتها: حاوی بی اشتهایی عصبی است که یکی از اولین اختلالات روانی است.
  • بیماریهای تیروئیدپرکاری تیروئید متابولیسم را افزایش داده و منجر به کاهش وزن بیش از حد و کاهش وزن ناسالم می شود.
  • بیماری اسلاید : یکی از علائم این بیماری کاهش وزن شدید است که اکثر افراد مبتلا به این بیماری از بیماری خود اطلاع ندارند.
  • دیابتداشتن دیابت کنترل نشده (عمدتا نوع 1) می تواند منجر به کاهش شدید وزن شود.
  • سرطانتومورهای سرطانی اغلب مقدار زیادی کالری می سوزانند و منجر به کاهش شدید وزن می شوند.
  • عفونت ها: عفونت های مختلف در بدن می توانند باعث کاهش شدید وزن شوند ، از جمله انگل ها ، سل و ویروس ایدز.

بنابراین ، بسیار مهم است که بدانید کاهش وزن چگونه اتفاق می افتد و اگر کاهش وزن ناگهانی و شدید باشد ، توصیه می شود به پزشک مراجعه کنید.

روشهای افزایش وزن سالم

چاقی و مواد مفید برای آن

1کالری بیشتری نسبت به متابولیسم خود مصرف کنیدیکی از مهمترین راه های افزایش وزن ، دریافت کالری بیشتر از نیاز بدن است. بدون دریافت کالری بیشتر نمی توانید وزن اضافه کنید.

2- غذاهای پروتئینی زیادی بخورید. پروتئین مهمترین ماده مغذی برای افزایش وزن سالم است. ماهیچه ها از پروتئین تشکیل شده اند. بنابراین ، افرادی که در رژیم چاقی خود فقط مقدار زیادی کالری مصرف می کنند در حالی که رژیم آنها فاقد پروتئین است ، بدن آنها در نهایت این کالری ها را به چربی تبدیل می کند. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که رژیم غذایی سرشار از پروتئین می تواند کالری اضافی را به ماهیچه تبدیل کند. غذاهای پر پروتئین شامل گوشت ، ماهی ، تخم مرغ ، بسیاری از محصولات لبنی ، حبوبات و آجیل است.

3- مقدار زیادی کربوهیدرات و چربی مصرف کنید. این غذاها باید حداقل سه بار در روز در طول رژیم غذایی شما استفاده شوند. بسیاری از افراد چاق و دارای اضافه وزن ، مصرف کربوهیدرات ها و چربی ها را در رژیم غذایی خود محدود می کنند. استفاده از فقط این گروه از غذاها برای افزایش وزن ایده خوبی نیست و بهتر است پروتئین ، چربی و کربوهیدرات را در هر وعده غذایی برای افزایش وزن سالم قرار دهید.

غذاهای پر انرژی بخورید و از سس ، چاشنی و ادویه استفاده کنید. خوردن طیف وسیعی از غذاها در هر گروه برای افزایش وزن مفید است. اما این مشکل وجود دارد که برخی از این غذاها به سرعت معده را پر کرده و مانع از خوردن غذای بیشتر می شوند. برای رفع این مشکل می توانید از ادویه جات ، سس ها و ادویه های ترش استفاده کنید تا میل به خوردن بیش از حد برطرف شود. داده شده.

تغذیه و چاقی

برخی از غذاهای پرانرژی که می توانند به شما در افزایش وزن کمک کنند عبارتند از:

  • آجیل: بادام ، فندق ، آجیل ، بادام زمینی و ….
  • میوه های خشک: کشمش ، خرما ، آلو و ….
  • لبنیات پرچرب: شیر ، ماست چرب ، پنیر ، خامه و …
  • چربی ها و روغن ها: روغن زیتون و چربی های حیوانی
  • دانه ها: غلات مانند جو و برنج قهوه ای و حبوبات و و
  • گوشت: مرغ ، گوشت گاو ، گوسفند و ….
  • سیب زمینی ، شکلات تلخ ، آووکادو، کره بادام زمینی ، شیر نارگیل و….

بسیاری از این غذاها کالری بالایی دارند و به سرعت معده را پر می کنند ، اما گاهی اوقات برای افزایش وزن نیاز به خوردن بیشتر است. استفاده از سبزیجات و میوه ها نیز برای سلامتی مفید و ضروری است. توصیه می شود استفاده از این گروه از مواد را فراموش نکنید.

وزنه های سنگین بلند کنید و قدرت خود را افزایش دهید. بلند کردن وزنه های سنگین برای اطمینان از تبدیل کالری اضافی دریافتی بدن به ماهیچه و نه چربی بسیار مهم و م effectiveثر است. برای این منظور ، هفته ای 2 تا 4 بار به باشگاه بروید و از تجهیزات سنگین برای افزایش وزن و عضله سازی استفاده کنید. انجام تمرینات هوازی نیز می تواند برای افزایش وزن مفید باشد ، فقط مراقب باشید تمام کالری دریافتی باید سوزانده شود.

ورزش در مورد چاقی

نکات بیشتر برای افزایش وزن سالم

ترکیبی از دریافت کالری بالا همراه با تمرینات قدرتی و ورزشی شدید دو عامل مهم برای افزایش وزن هستند. برخی نکات برای چاقی سریع عبارتند از:

  • هرگز قبل از غذا آب ننوشید. این باعث می شود که معده پر از آب شود و فضای کافی برای دریافت کالری بیشتر نداشته باشد.
  • بیشتر بخورید. اگر می خواهید قبل از خواب غذاها و میان وعده های بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
  • نوشیدن شیر. یکی از راه های رفع تشنگی نوشیدن شیر است. شیر علاوه بر داشتن پروتئین می تواند کالری بیشتری برای بدن تأمین کند.
  • از بشقاب های بزرگتر برای غذا خوردن استفاده کنید. غذاهایی که برای خوردن در ظروف بزرگ ریخته می شوند و فردی که سعی می کند غذای خود را آماده کند ، قطعاً کالری بیشتری دریافت می کند.
  • خامه را به قهوه اضافه کنید. یک راه آسان برای دریافت کالری بیشتر ، افزودن خامه به قهوه در هنگام چشیدن آن است.
  • خواب کافی. خواب مناسب برای رشد ماهیچه ها بسیار مهم است.

منبع: آرگا

برچسب ها:
رژیم چاقی

دیدگاهتان را بنویسید