آیا عادات غذایی شما نیاز به تعدیل دارد؟


زمان خواندن: 4 دقایق

وقتی صحبت از غذا می شود ، بسیاری از مردم چرخ دستی های خود را جلوی اسب می گذارند. به عبارت دیگر ، آنها قبل از توجه و توجه به نحوه غذا خوردن ، روی آنچه می خورند تمرکز می کنند. برای استفاده از قیاس متفاوت ، مانند تصمیم گیری در مورد چگونگی چیدن مبلمان در خانه قبل از ساختن خانه است.

این الگویی است که بارها و بارها می بینم. یکی بر بهبود رژیم غذایی خود متمرکز است زیرا آنها می خواهند وزن خود را کاهش دهند یا نگران کلسترول یا قند خون خود هستند ، اما معلوم می شود که آنها وعده های غذایی را حذف می کنند ، بدون فکر می روند ، یا در چرخه ای از رژیم جوجو قرار می گیرند.

رسیدن به جایی که غذای خود را دوست دارید ، اما درعین حال شما را به عقب باز می گرداند – از نظر نیاز بدن به سوخت و نیاز به خوردن رضایت – تمرکز کمتری بر روی چیزها و بیشتر بر نحوه نیاز دارد. این ممکن است در فرهنگ رژیم غذایی امروزی غیرعادی به نظر برسد ، اما یادگیری گوش دادن و اعتماد به خرد بدن در مورد نیازهای آن – این در واقع شهودی است. خوشبختانه ، سه چارچوب عالی وجود دارد که به شما کمک می کند ارتباط خود را با غذا بهبود بخشید: خوردن با مهارت ، خوردن بصری و خوردن آگاهانه.

صلاحیت خوردن

شایستگی غذا خوردن مغز رژیم شناس ثبت شده الین ساتر ، RD ، MS ، LCSW ، و در کتاب خود “اسرار خوردن یک خانواده سالم: چگونه غذا بخوریم ، چگونه غذای خوب بخوریم ، چگونه آشپزی کنیم” توضیح داده شده است و در وب سایت خود شرح داده شده است. چند سال پیش وقتی برای مقاله ای با ساتر مصاحبه کردم ، از او خواستم بزرگترین سوءتفاهمی را که مردم در مورد مهارت های غذا خوردن دارند ، نام ببرد. او گفت: “این مربوط به خوردن غذاهای مناسب و اجتناب از غذاهای اشتباه است.” آنها مستقیماً وارد آن “غذای خوب ، غذای بد” می شوند. “

مانند سلسله مراتب نیازهای مازلو ، ساتر دارای سلسله مراتب ضروریات زندگی است. “نکته اصلی برای همه ما این است که به اندازه کافی غذا بخوریم. این موضوعی است برای افرادی که با ناامنی زندگی می کنند همراه با کسانی که به طور مزمن رژیم کاهش وزن دارند. او گفت اگر کسی به اندازه کافی غذا بخورد ، می تواند سلسله مراتب را بالا ببرد. تا مطمئن شوید غذای خوشمزه کافی دارند. “شما باید بتوانید آن پایه را برای خود فراهم کنید. اگر غذای کافی دارید که از آن لذت می برید و آنقدر خوب هستید که بتوانید آن را برای خودتان تهیه کنید ، بهتر است از قبل برنامه ریزی کنید. بنابراین ، با هر چیزی که مناسب یا در دسترس است ، بازی صید را بازی نکنید.

“وقتی آنها این کار را انجام دادند ، مردم معمولاً دیوانه می شوند. در نهایت ، آنها به جایی می رسند که به غذاهای ناشناخته علاقه مند هستند. ” “مردم غذای مفید را می خورند زیرا از آن لذت می برند ، نه به این دلیل که مجبور هستند. سنگ بنای صلاحیت غذا این است که شما از خوردن لذت می برید و از آن احساس خوبی دارید.

غذای شهودی

ریشه های غذاخوری بصری در دهه 1980 آغاز شد و در سال 1995 رسمی شد وقتی متخصصان تغذیه Evelyn Tribole ، MS ، RD و Elyse Resch ، MS ، RDN ، اولین چاپ کتاب خود را با عنوان “غذای شهودی” منتشر کردند. آنها یک کتاب کار همراه در سال 2017 منتشر کردند و امسال “خوردن بصری هر روز” را منتشر کرد که شامل 365 قطعه خرد به اندازه یک لقمه ، یک کارتن غذا خوردن بصری و “The Intuitive Eating Journal” است.

10 اصل برای خوردن بصری وجود دارد که شامل طرز فکر رژیم غذایی ، احترام به گرسنگی ، احترام به سیری ، صلح با خوردن ، کشف رضایت و احترام به بدن است. تحقیقات نشان داده است که غذاهای شهودی از سلامت روانی بهتری برخوردارند و بیشتر مستعد عادات ارتقاء دهنده سلامت هستندبه آنها همچنین تصویر بدنی بهتری دارند و کمتر دچار اختلال خوردن می شوند.

همانطور که در مورد مدل شایستگی غذای Satter ، بسیاری از مردم سعی می کنند از خوردن بصری و “رژیم سیری کامل” استفاده کنند. در حالی که غذای شهودی در یادگیری – و احترام گذاشتن – به گرسنگی و کامل بودن نقش دارد ، این به شما کمک می کند تا خود را تغذیه کرده و از غذای خود راضی باشید. بله ، تغذیه بخشی از خوردن بصری است ، اما Tribole و Resch اصل “به سلامت خود با رژیم غذایی ملایم احترام بگذارید” را برای آخرین بار حفظ می کنند ، زیرا صادقانه بگویم ، بسیاری از مردم در حال حاضر وسواس تغذیه را دارند و برای یادگیری نحوه اعتماد باید روی غذاهای جدید تمرکز کنند. بدن آنها ، ابتدا

تغذیه ملایم چیست؟ “در حین کار ، غذاهایی را انتخاب کنید که به سلامت و جوانه های چشایی شما احترام بگذاردell به یاد داشته باشید که برای سالم ماندن نیازی به رژیم غذایی کامل ندارید. شما به طور ناگهانی از طریق یک میان وعده ، یک وعده غذایی یا یک وعده غذایی روزانه دچار کمبود مواد مغذی یا کاهش وزن نمی شوید. این چیزی است که شما به طور مداوم در طول زمان می خورید مهم است ، پیشرفت مهم نیست بلکه کمال است.

غذای ذهن آگاه

ذهن آگاهی و خوردن آگاهانه از اجزای صلاحیت غذایی و خوردن بصری است ، اما به عنوان یک عمل مستقل ، غذا خوردن آگاهانه بیشتر مبهم است. اصطلاح “خوردن آگاهانه” اغلب استفاده می شود ، اما تفاسیر آن بسیار متفاوت است. مرکز تغذیه آگاهانه (TCME) ، که منابع زیادی را ارائه می دهد ، غذا را آگاهانه به صورت زیر تعریف می کند:

  • به خود اجازه دهید از امکانات مثبت و فیزیکی که از طریق انتخاب و تهیه غذا در دسترس است آگاه شوید به خرد درونی خود احترام بگذارید
  • از تمام حواس خود استفاده کنید غذاهایی را انتخاب کنید که هم برای شما و هم برای بدن شما راضی کننده باشدبه
  • پاسخهای غذا (مانند ، دوستدار یا خنثی) را بدون قضاوت تشخیص دهید.
  • از گرسنگی و سیری جسمانی آگاه باشید تا انتخاب های خود را برای شروع و خوردن راهنمایی کنید.

متأسفانه ، مانند مهارت خوردن و خوردن بصری ، بسیاری از مردم آگاهانه سعی می کنند غذا را در رژیم غذایی قرار دهند ، و حتی توسط چندین شرکت رژیم غذایی از جمله Weight Watchers انتخاب شده است. در حقیقت ، متأسفانه بسیاری از تحقیقات در مورد تغذیه آگاهانه بر کاهش وزن متمرکز شده است که برخلاف روحیه ذهن آگاهی است. اگر می خواهید آگاهانه به تنهایی غذا را کشف کنید ، من کتابهای “بخور آنچه دوست داری ، دوست داشته باش آنچه می خوری” نوشته میشل می ، MD و “خوب تغذیه شده” توسط آندره لیبرشتاین ، MPH ، RDN را به شدت توصیه می کنم.

این پست شامل پیوندهای وابسته آمازون است. به عنوان یک همکار آمازون ، از خریدهای واجد شرایط درآمد کسب می کنم.


کری دنت یک متخصص تغذیه ، نویسنده مستقل ، مشاور غذای شهودی ، نویسنده و سخنران مستقر در شمال غربی اقیانوس آرام است. دارای ابرقدرت های خود هستند افسانه های رژیم غذایی را بشکنید در توانمندسازی زنان احساس بهتری در بدن خود داشته باشند و غذاهایی را انتخاب کنند که از شادی ، تغذیه و سلامتی پشتیبانی می کند.

این پست را چاپ کنید این پست را چاپ کنید

دیدگاهتان را بنویسید