چگونه برای خودآموزی زمانی پیدا کنیم: عادات مفید


خودآموزی

آیا تا به حال خواسته اید که تحصیلات خود را ادامه دهید؟ شاید برای رشد شغلی خود؟ اما زمان بسیار کمی برای اختصاص دادن به تحصیل، کار یا خانواده دارید.

با پیشرفت‌های اخیر در سیستم آموزشی، اکنون می‌توانید دوره‌ای را بگذرانید و آن را بدون نیاز به قدم گذاشتن در کلاس واقعی به پایان برسانید.

این یعنی خودآموزی. با این حال، برای اطمینان از موفقیت، به فداکاری و نظم زیادی از جانب خود نیاز خواهید داشت.

بنابراین، این مقاله نکاتی را در مورد چگونگی ایجاد زمان برای سفر خودآموزی به شما ارائه می دهد.

بیا شروع کنیم.

برای آموزش بدون اختلال برنامه ریزی کنید

وقتی به جابجایی ادامه می دهید، درس خواندن سخت است. یا زمانی که به تلاش برای انجام چند کار ادامه می دهید. بنابراین، برای کاهش حواس‌پرتی، برای کارهای مدرسه خود وقت بگذارید. آن را طوری بسازید که وقتی برای تکالیف مدرسه وقت می گذارید، کار دیگری برای انجام دادن نداشته باشید.

این اطمینان حاصل می کند که بر روی کار مدرسه خود تمرکز کرده و کارهای زیادی را بدون احساس خستگی انجام می دهید.

عادات مطالعه خود را بیاموزید

اکنون که متوجه شدید که ممکن است نیاز داشته باشید برای آموزش خود زمانی را برنامه ریزی کنید، همچنین باید یاد بگیرید که چگونه به طور موثر مطالعه می کنید. بهترین زمان برای شما چه زمانی است؟

اگر صبح بهتر مطالعه می کنید، باید صبح مطالعه کنید و بقیه وقت خود را برای کارهای دیگر بگذارید.

همچنین باید بدانید که آیا عادات مطالعه شما مستلزم یادداشت برداری زیاد است یا فقط به حل مسئله می پردازید. به این ترتیب، می‌دانید که چقدر زمان باید به تحصیل خود اختصاص دهید و همچنین می‌دانید که چه زمانی باید برای مطالعات خود برنامه ریزی کنید.

علاوه بر آن، همچنین دریابید که چه مدت می توانید بدون از دست دادن بهره وری مطالعه کنید. توصیه می شود مکرر استراحت های کوتاه مدت داشته باشید.

منظم بمانید

نکته دیگر سازماندهی است. حال، اگر چیزی وجود دارد که ممکن است خودآموزی شما را دشوار کند، عدم سازماندهی است.

شما باید مواد مناسب را در مکانی داشته باشید که به راحتی بتوانید به آن دسترسی پیدا کنید. همچنین باید فهرستی از کارهایی که انجام داده اید و کارهایی که باید انجام شوند داشته باشید.
علاوه بر آن، ایده ای داشته باشید که چه چیزی برای شما بهتر است. به عنوان مثال، اگر به یادآوری نیاز دارید، آیا با یک تقویم فیزیکی کار می کنید یا یادآوری آنلاین را ترجیح می دهید؟

همچنین راهی برای تعیین اهداف ساعتی، هفتگی و ماهانه خود داشته باشید. برای این کار می توانید از دفترچه خاطرات استفاده کنید.

در انجام وظایف خود واقع بین باشید

احتمالاً چیزهای زیادی در بشقاب خود دارید، درست است؟

کاری که نیازی به انجام آن ندارید این است که در مورد تمام وظایفی که باید انجام دهید واقع بین نباشید. ممکن است متوجه شوید که زیر بار وظایف دیگرتان غرق شده اید و ممکن است وقت کافی برای صرف آموزش خود نداشته باشید.

اگرچه ادامه تحصیل خوب است، اما اگر فرزندانتان هنوز خیلی کوچک هستند، یا اگر حجم کاری شما کمی بیش از حد باشد، ممکن است نتوانید این کار را انجام دهید.

دریافت پشتیبانی

بسیاری از شیوه های خودآموزی یا آموزش مجازی یا آموزش از راه دور هستند.

متوجه خواهید شد که به ندرت با همکلاسی های خود برای راهنمایی یا کمک دور هم جمع می شوید. بهترین توصیه این است که هر زمان که به آن نیاز داشتید راهی برای تماس با مربی خود برای کمک پیدا کنید.

می توانید به برخی از گروه های آنلاین با افراد دیگر بپیوندید تا از شما در آموزش خود حمایت کنند.

با این حال، تسلط بر برخی جنبه ها، مانند نوشتن مقالات برای تکالیف، مدتی طول می کشد. و اگر مشکل دارید، می توانید برای مقالات ترم هزینه کنید و مقالات حرفه ای نوشته شده را برای راهنمایی خود دریافت کنید.

از منابع موجود استفاده کنید

نکته خوب دیگر این است که از منابع موجود استفاده کنید. مزیت این است که می توانید منابع دیگر را جستجو کرده و از آنها استفاده کنید. به عنوان مثال، برای اهداف تحقیقاتی، می توانید از اینترنت برای یافتن منابع معتبر و قابل اعتماد استفاده کنید.

بسیاری از راه های دیگر یادگیری شامل نشستن در کلاس برای یک روز کامل نیست. شما می توانید آنچه را که برای شما مفید است پیدا کنید و از آنها استفاده کنید.

کار خود را به تکه تکه کنید

این نکته بسیار ساده است اما احتمالاً بیشترین اهمیت را خواهد داشت.

به جای اینکه به مطالعات خود به عنوان کوهی از کار نگاه کنید، آنها را به بخش های کوچکتر تقسیم کنید که بتوانید ذره ذره از عهده آنها برآیید.

کار را راحت تر می کند. علاوه بر این، ارزیابی میزان موفقیت شما به اهدافتان آسان تر می شود. همچنین، می‌توانید توجه داشته باشید که در کجا نیاز به بهبود بیشتر دارید.

علاوه بر آن، در حین انجام تمام مسئولیت‌ها و آموزش‌های خود احساس خستگی نخواهید کرد.

بسته بندی

تحصیل کردن یک چیز عالی است. این یکی از چیزهایی است که به زندگی شما ارزش می بخشد و شغل شما را ارتقا می دهد.

بنابراین، اگر تصمیم به دنبال کردن خودآموزی بگیرید، خوب است. فقط از نکات بالا استفاده کنید و این روند برای شما آسان تر خواهد شد.

درباره نویسنده
نام من آرون اسپنسر است و من یک نویسنده مستقل هستم. از دوران کودکی، نویسندگانی را که به دور دنیا سفر می کنند و در مورد آن می نویسند، تحسین کرده ام. بنابراین، جای تعجب نیست که اکنون که بزرگ شده ام، تقریباً از تمام کشورهای جهان بازدید کرده ام و سعی می کنم از تجربیاتم بنویسم.