معرفی انواع توزیع های لینوکس ویژگیهای آنها مجله مبین هاست

اینها همگی از جمله عوامل کلیدی هستند که سرورهای لینوکس را از همتایان دیگری خود متمایز مینماید. به همین دلیل است که بسیاری از شرکتهای بزرگ، سرورهای لینوکس را برای استفاده از این قابلیتها استفاده کردهاند. وقتی که برنامه کاربردی برای اجرا روی سیستم عاملی دیگر انتقال داده میشود، قابلیتهای عملکردی مورد نیاز برای آن برنامه کاربردی ممکن است بهطور متفاوتی به وسیله آن سیستم عامل پیادهسازی شوند (مثلاً نام توابع، مفهوم آرگومانها و بسیاری از موارد دیگر ممکن است به صورت متفاوتی پیادهسازی شوند). کاربران میتوانند با جامعه پرجمعیت این سیستم عامل و منابع بسیاری که برای آن در دسترس قرار داده شده است، بسیاری از مشکلات خود را اتصال به سرور مجازی [آموزش اتصال در ویندوز و مک] برطرف کنند. از سوی دیگر، این نوع پلتفرمها، قابلیت شخصی سازی خوبی داشته و میتوانید به کمک آن، دادهها و اطلاعات خود را کنترل کنید. میزبانی وب: همچنین امکان میزبانی وب با سرعت بالاتر از هاستهای اشتراکی در این نوع پلتفرمها وجود دارد.

آموزش لینوکس اوبونتو همچنین ظرفیت و قدرت آن بهبود یافته و میتوانید وب سایتها را به سرعت بارگیری کنید. اگر با فضای مجازی سر و کار داشته باشید، حتما نام سرورهای مجازی یا را شنیدهاید. بنابراین اگر با توزیعهای لینوکس () آشنایی ندارید یا نیاز است آنها را از هم تمایز بدهید یا بهترین توزیع لینوکس برای فرآیندهای موردنظرتان را انتخاب کنید، تا انتهای مطلب همراه لیمومگ باشید. شما می توانید این کار را از طریق شرکت های مختلف ارائه دهنده خدمات هاستینگ و دیتاسنتر ها انجام دهید. اکنون سیستم عاملی پیشرو در سرورها و سیستمهای مانند رایانههای بزرگ است و تنها سیستم عامل مورد استفاده در ابررایانه های میباشد. () همانطور که از نام آن پیداست یک پروتکل برای جابجایی فایل است که میان کاربر و سرور مورد استفاده قرار میگیرد. درست همانند سیستمعاملهای ویندوز ()، مک او اس ()، گنو/لینوکس نیز یک سیستم عامل محسوب میشود. امکان ایمپورت موسیقی از پوشههای مختلف، ایجاد و ویرایش پلیلیستها، اتصال به دستگاههای ذخیرهسازی اکسترنال و گوش دادن به ایستگاههای رادیویی آنلاین از جمله امکانات این برنامه محسوب میشود. از سوی دیگر، از زبانهای برنامه نویسی متن باز به خوبی پشتیبانی نمیکنند. چنین سرویسی برای کاربرانی که قصد دارند تنها بر روی توسعهی حقیقی برنامه تمرکز کرده و مجبور نباشند بار سنگین مدیریت و پیکربندی مسائل سختافزاری و نرمافزاری سیستم میزبان را که موجب فعالیت ابر میشود بر دوش بکشند بسیار مناسب است.

این کلاینت اغلب قابلیتهایی که در محیط دسکتاپ خانگی مورد نیاز است را عرضه کرده است. مقدار و منابع مطابق با نیاز مشتری ارائه میشود و همیشه نسخههای پشتیبان در دسترس هستند؛ بنابراین اگر یکی از سرورهای مجازی از کار بیفتد، میتوان سرور دیگر را مورد استفاده قرار داد. اگر بجای دستور از دستور استفاده کنید هم ساعت سیستم به نمایش در میاید هم ساعت کاربر. بالا بودن کارایی، کم بودن هزینه، پایداری با خطر کمتر خرابی، عملکرد بالا در مدیریت حجم کاری و نیازهای ذخیره سازی، بهبود امنیت در برابر تهدیدات سایبری ناخواسته و انعطاف پذیری سفارشی سازی از نظر پیاده سازی و عملکرد سرور، همگی جزوی از برجستگیهای این نوع سرورها است. سرورهای لینوکس به دلیل ثبات، امنیت و انعطاف پذیری که دارند، بسیار محبوب شدهاند. نیاز به افزایش دانش فنی برای مدیریت سرور، قیمت بالاتر نسبت به هاست اشتراکی و نیاز به اعمال تنظیم برای افزایش امنیت را میتوان از معایب دانست.​!

سرور لینوکس چیست

در ایجاد چنین پلتفرمهایی، ابزار نرم افزار مجازی سازی مشترک به نام نقش مهمی دارد تا منابع سرورها را تقسیم کند. در یک تعریف کلی باید گفت سرور مجازی، فضای ذخیره سازی است که توسط نرم افزاری به نام ایجاد میشود. در واقع سرور یک سرویس دهنده ی مرکزی است، هر کامپیوتر میتواند یک سرور باشد، اما از آنجا که هزینههای مورد نیاز برای فراهم کردن تجهیزات و نرمافزارهای لازم و یا نیروی پشتیبانی برای صاحبان همه وب سایتها به صرفه نیست، لذا شرکتهایی این مسئولیت را میپذیرند و با فراهم آوردن لوازم کار در سطح وسیع بخشی از فضای دیسک سخت سرورهای خود را به صورت اجارهای در اختیار متقاضیان قرار میدهند. فضای ذخیره سازی ارائه شده از نکات مهمی است که روی قیمت سرورهای مجازی اختصاصی تاثیر گذار خواهد بود و در کنار آن، نوع سیستم عامل نیز ممکن است در این مورد نقش داشته باشد. سرورهای مجازی لینوکس چه نوع سیستمهایی هستند؟