راهنمای مافیا برای انواع فست در کتوژنیک

به همین دلیل اگر به کمبود مواد معدنی مبتلا هستید، ممکن است این رژیم برایتان مفید نباشد. اگر شما غذاهای پر چرب را دوست ندارید اما عاشق کربوهیدرات هستید، ممکن است این رژیم برای شما سخت باشد. کتوژنیک، یک رژیم پر چرب با پروتئین متوسط است! رژیم کتوژنیک؛ شامل چربی زیاد، پروتئین متوسط و کربوهیدرات بسیار کم است. رژیم کتو محدود به مصرف غذاهای پرچرب با پروتئین متوسط و کربوهیدرات است و رژیم فستینگ تعداد ساعات خوردن غذا را محدود می کند.  Post h᠎as be᠎en g en erat ed with GSA Con te​nt G enerat᠎or ​DEMO!

با اینحال باید منظم باشید، غذاهای مناسب بخورید و از خوردن غذاهای با کربوهیدرات بالا اجتناب کنید.علاوه بر این، انتقال به رژیم کتوژنیک گاهی اوقات میتواند باعث علائم منفی شود که اغلب به آن “آنفولانزای کتو” گفته میشود. غذاهای اصلی در رژیم غذایی کتوژنیک شامل گوشت، ماهی، کره، تخم مرغ، پنیر، خامه، روغن، آجیل، آووکادو، دانهها و سبزیجات کم کربوهیدرات هستند. مصرف غذای مناسب: گوشت، پنیر، تخم مرغ کامل، آجیل، روغن، آووکادو، ماهی روغنی و خامه مصرف کنید، زیرا این مواد غذایی جزء رژیم کتوژنیک است. تخم مرغ،پنیر، آووکادو، ژامبون و کالباس، زیتون، ماکادمیا، پیکن و بادام برزیلی و همچنین می توانید از شکلات تلخ 86 درصد و 70% به مفدار کم استفاده کنید.

همچنین استفاده از آنها سبب تقویت سطوح انرژی فرد شده و حسی خوشایند را در او ایجاد می نماید. کاهش مقاومت به انسولین: مقاومت به انسولین میتواند باعث ایجاد مشکلاتی مانند التهاب، افزایش سطح تری گلیسیرید و افزایش چربی شود. معمولا رژیم کتوژنیک برای افراد سالم مشکلی ایجاد نمیکند، ولی ممکن است در برخی مواقع تا زمانی که بدن به آن عادت کند، عوارضی ایجاد کند. در مقابل، تقریباً تمام منابع کربوهیدرات از جمله دانه، برنج، لوبیا، سیبزمینی، شیرینی، شیر، غلات، میوه و حتی برخی سبزیجات با کربوهیدرات بالاتر از این رژیم حذف میشوند.

برخی محققان معتقدند که این نتایج صرفاً به دلیل دریافت پروتئین بالاتر است و برخی دیگر فکر میکنند که یک مزیت متابولیک متمایز برای رژیمهای کتوژنیک وجود دارد. هندیها، چینیها و ایرانیها از بزرگترین مصرف کنندگان روغن کره یا اصطلاحا روغن زرد است و در طب سنتی نیز در برخی ترکیبهای دارویی یا بعنوان مواد پایه برای تهیه پمادهای گیاهی در درمان سوختگی یا تورم مورد استفاده قرار میگیرد. کتوژنیک چرخهای (CKD): در رژیم کتوژنیک چرخهای، فرد به مدت ۵ روز رژیم کتوژنیک استاندارد را دنبال کرده و ۲ روز کربوهیدرات مصرف میکند.

 This h as been created ​by G​SA Cont ent  Generato​r  DEMO​.

کتوژنیک پر-پروتئین: این نوع رژیم هم مشابه کتوژنیک استاندارد است اما شخص پروتئین بیشتری در طول روز مصرف میکند. کتوژنیک استاندارد (SKD): این رژیم شامل ۷۵ درصد چربی سالم، ۲۰ درصد پروتئین و تنها ۵ درصد کربوهیدرات است. اگر برنامه غذایی رژیم کتوژنیک را انتخاب کردهاید، مصرف کربوهیدرات به کمتر از 50 گرم در روز کاهش پیدا میکند، چربیها جایگزین کربوهیدرات حذف شده میشوند و حدود 75 درصد کالری دریافتی از چربیهاست. یک پژوهش انجام شده نشان داد، افراد در رژیم کتوژنیک 2.2 کاهش وزن بیشتری نسبت به افرادی داشتند که یک رژیم با کالری و چربی پایین را انتخاب کرده بودند. Th᠎is con᠎tent has ​been c᠎re ated ​by G᠎SA Conte nt Generator Dem over si​on​.

کشاورزی این سیستم غذایی مردمان را اصلاح داد را انتخاب کنید و انتخاب کنید لبنیات، غلات را انتخاب کنید و انتخاب کنید حبوبات را بخش بی نظیر رژیم انسان ها دانست. مطالعهای در سال ۲۰۱۶ نشان داد دنبال کردن رژیم کتوژنیک باعث کاهش بیشتر وزن و افزایش سلامت قلب میشود. در مطالعه ایی که در سال 2020 انجام شد نیز افزایش قدرت در حرکت اسکات و پرس سینه ملاک قرار گرفت. طالعه انجام شده به مدت 16 هفته مشخص کرد که رژیم کتوژنیک باعث میشود تا قند خون 16 درصد کاهش پیدا کند.

در واقع حجم پروتئین به ۳۵ درصد و چربی به ۶۰ درصد میرسد. البته از آنجا که چربی نسبت به پروتئین و کربوهیدرات، کالری بیشتری دارد پس قبل از آنکه از رژیم کتو دست بکشید حتما حجم کالری مصرفیتان را بررسی کنید. اگر انواع رژیم های غذایی را امتحان کرده اید و نتیجه نگرفته اید مقاله عمل لاغری مارا از دست ندهید. در واقع در رژیم کتو، کربوهیدرات مصرفی کاهش یافته و با چربی جایگزین میشود در نتیجه سطح کربوهیدرات بدن کم شده و به مرحلهای از سوخت و ساز به نام کتوزیس میرسد.

رژیم کتوژنیک برای کاهش سطح انسولین، به ویژه برای مبتلایان به دیابت نوع 2 یا پیش دیابت بسیار مؤثر است.ک مطالعه نشان داد که تنها پس از 2 هفته از رژیم کتوژنیک، حساسیت به انسولین 75٪ بهبود یافته و قند خون از 7.5 میلیمول در لیتر به 6.2 میلیمول در لیتر کاهش یافته است. یک مطالعه نشان داد فرزندان زنانی که از رژیم غذایی مدیترانهای استفاده میکنند، کمتر به آسم و سایر بیماریهای التهابی در دوران کودکی مبتلا میشوند. کسانی که به اصول رژیم کتوژنیک به طور کامل عمل میکنند، وزن کم میکنند و لاغر میشوند.

علاوه بر این، 7 نفر از 21 فرد حاضر در مطالعه به طور کامل مصرف تمام داروهای دیابت خود را متوقف کردند. روزی پسری به همراه دو نفر دیگر از اقوامشان به دفتر مشاوره تغذیه من آمدند. به مدت ۲ هفته باید به هیکل شخصی زمان بدهید به همان اندازه همراه خود سیستم جدید چربیسوزی انطباق پیدا تدریجی. اما اگر هدفتان کاهش وزن است و بعد از یک هفته همچنان وزن کم نکردید، احتمالا این رژیم غذایی برایتان مناسب نیست. اگر رژیم کتو برایتان مناسب نباشد، علائمی مانند یبوست، تهوع، استفراغ و یا اسهال را تجربه خواهید کرد که به صورت کلی مشاهده این علائم در طول دوره رژیم به آنفولانزای کتوژنیک معروف است.

این مطالعات رژیم غذایی کتوژنیک نشان دادهاند که افراد در صورت عدم کنترل یا محدودیت در مصرف چربی میتوانند، کاهش چربی و کاهش وزن را تجربه کنند. طبق تحقیقاتی که توسط مرکز PubMed صورت گرفته، از هر ۲۱ نفری که به دیابت نوع ۲ مبتلا بوده و از این رژیم استفاده کردهاند، ۷ نفر دیگر نیازی به مصرف دارو نداشتهاند. چاقی عوارض زیادی دارد و جالب است بدانید که سالیانه میلیونها نفر بر اثر چاقی میمیرند! برای این که بدانید آیا شروع و یا ادامه رژیم کتو برایتان کارساز است به ۶ مورد زیر توجه کنید.

میوه های کتوژنیک آیا این رژیم برای کاهش وزن و مبارزه با بیماریهای متابولیکی گزینه خوبی است؟ آیا باید رژیم غذایی کتوژنیک را امتحان کنیم؟ چربیهای ناسالم.، تنها چربیهایی که باید مصرف کنید، روغنهای گیاهی و چربیهای مفیدی است که در موادی مانند آووکادو یافت میشود. در این صورت مصرف پروتئین و کربوهیدرات کافی برایتان مناسبتر خواهد بود. طبق تحقیقات صورت گرفته مشخص شده است که امگا 3 کمک زیادی به جلوگیری از افزایش وزن دارد. است و در مقابل افزایش مصرف پروتئین و چربی توصیه می شود.

مصرف انار شیرین یا رب انار شیرین توسط زنان باردار و مادران شیرده، موجب تقویت مادر و فرزند شده و به رشد آیندۀ کودک کمک می کند. حتما برچسب روی بطری را بررسی کنید زیرا کربوهیدرات اضافه ممکن است رژیم شما را خراب کند. در این رژیم می­توانید برای ورزش کردن به رژیم غذایی خود کربوهیدرات اضافه کنید. اگر میخواهید بدون عوارض جانبی از این رژیم غذایی بهره ببرید، بهتر است از یک برنامه غذایی مناسب با شرایط حسمانی خودتان استفاده کنید. تحلیلهای مختلفی دربارهی اثرات مثبت و منفی این برنامه بر سلامتی، وجود دارد.

رژیم کتوژنیک و ریزش مو چندین عامل کلیدی وجود دارد که اثرات مثبت رژیم کتوژنیک را بر روی بیماریهای متابولیک را تایید میکند. در حقیقت، همچنان در مورد میزان مصرف چربی کل بهخصوص در مورد مبتدیها، چالشها و اختلاف نظرهایی وجود دارد. کربوهیدرات سوخت بدن برای تولید انرژی است، زمانی که مقدار کافی از این ماده وجود نداشته باشد، بدن بهصورت خودکار مجبور به سوزاندن چربی برای تولید انرژی میشود. به عنوان مثال، برخی از کاربران در انجمنهای آنلاین میگویند میتوانند حین شیردهی تا زمانی که کالری خود را بالا نگه داشته و مایعات زیادی مینوشند، در رژیم کتوژنیک باشند.

کتوژنیک هدفمند (TKD): در این نوع از رژیم، میتوانید زمانی که ورزش میکنید، کربوهیدرات مصرف کنید. اگر مشکلی داشتید، خوب است چربی مصرفی خود را محدود کنید و به تدریج مقداری را که در روز مصرف میکنید، افزایش دهید. تحقیقات نشان داده است که عملکرد انسولین سالم میتواند با التهاب مقابله کند، در حالی که عملکرد انسولین ضعیف میتواند باعث افزایش آن شود. رژیم کتوژنیک ممکن است در کوتاه مدت نیز برای از دست دادن چربی و کاهش وزن برای شما مناسب باشد.

سبزیجات ریشهای و غدهای: سیبزمینی، هویج و از این دست خوراکیها. سبزیجات کم-کربوهیدرات: اکثر سبزیجات سبز رنگ، پیاز، فلفل و گوجه. به طور کلی دیابت سوختوساز بدن را دگرگون میکند. در چنین شرایطی، بدن برای سوختوساز و تأمین انرژی، چربیها را میسوزاند. آنفولانزای کتو میتواند علائمی مثل: کم شدن انرژی، کاهش عملکرد ذهنی، افزایش گرسنگی، مشکلات خواب، حالت تهوع، ناراحتی گوارشی داشته باشد. وقتی سطح قند خون در پاسخ به خوردن یک وعده غذایی افزایش می یابد ، لوزالمعده انسولین آزاد می کند که با هدایت قند از جریان خون به داخل سلول های کبد ، برای کاهش قند خون کار می کند.

کربوهیدرات کمتری دارد: یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا میتواند مرتباً قند خون و انسولین را بالا ببرد، که میتواند منجر به عملکرد ضعیف سلولی و آسیب در طول مدت شود. این یکی از دلایل پرطرفدار بودن این رژیم در سطح جهان هست. چربیهای سالم: چربیهای سالم اضافی که در رژیم غذایی کتوژنیک میخورید، میتواند به بهبود سطح کلسترول HDL “خوب” کمک کند. رژیم کتوژنیک می تواند به شما، در از دست دادن چربی اضافی، که با دیابت نوع 2، پارا دیابت و سندرم متابولیک مرتبط است، کمک کند.