اکنون شما ممکن است رژیم کتوژنیک و ریزش مو خود را تمام شد ایمن

بهعلاوه، در بسیاری از موارد نشان داده شده است که کتو احتمال باردارشدن را افزایش میدهد و به داشتن یک سبک زندگی کلی سالم کمک میکند. اما به طور کلی این یک مسئله بسیار جزئی است. البته این نکته به این معنی نیست که شما برای بهبود بیماری دیابت خود می توانید به طور خودسرانه رژیم غذایی کتوژنیک را شروع کنید. تا هر وقت به فروشگاه برای خرید مواد غذایی مراجعه میکنید، راه خود را پیدا کنید. پزشک خود را در جریان برنامه غذایی خود قرار دهید تا انتخاب های شما را راهنمایی کند.

رژیم کتوژنیک مناسب چه افرادی است کتونها نوعی مواد شیمیایی هستند و زمانی ساخته میشوند که بدن انسولین کافی در جریان خون نداشته باشد. هر تصمیمی که میگیرید، همیشه پزشک زایمان خود را در جریان نگه دارید. که می توانید با انجام آزمایش به طور دقیق بفهمید که آیا در وضعیت کتوزیس قرار دارید یا خیر. عوارض رژیم غذایی کتوژنیک به طور معمول خطرناک نیستند. به طور کلی، با آغاز رژیم کتوژنیک از سوء هاضمه و سوزش سر دل خلاص میشوید. حتی این بو را به هنگام ورزش کردن نیز می توان از طریق عرق کردن استشمام کرد.

همچنین خوب است پس از عرق کردن حمام کنید. برای حل این مشکل بهتر است لباس مناسبتری بپوشید و عرق کنید. با دنبال کردن یک برنامه ورزشی مانند دویدن و حرکات ورزشی حداقل دو بار در هفته وزن خود را حفظ کنید. اگرچه به عنوان یک درمان پزشکی برای گروههای خاصی از افراد فایده دارد؛ اما شواهد کمی وجود دارد که آن را به عنوان یک روش کاهش وزن طولانی مدت برای افراد سالم توصیه کند. خستگی، سردرد، تحریک پذیری، یبوست، مشکل در خواب، حالت تهوع، و مه آلودگی مغز از جمله علائم آن می باشند.

مصرف کافی ویتامینها و مواد معدنی برای جلوگیری از هر گونه عوارض جانبی منفی مانند سردرد، از دستدادن انرژی یا سرگیجه برای رژیم کتوژنیک در شیردهی بسیار مهم است. به احتمال زیاد در روزهای اول علایمی همچون سردرد، خستگی، سستی عضلات، گرفتگی و تپش قلب را تجربه خواهید کرد. علاوه بر مواد غذای که باید در این رژیم از مصرف آنها اجتناب کرد، برخی دیگر وجود دارند که می توان از آنها استفاده کرد. این بدن درد یا حس خستگی، پس از چند روز از هماهنگی بدن با رژیم از بین میرود و جای هیچ نگرانی برای آن نیست.

نگرانی اصلی بسیاری از افرادی

که در دوران شیردهی هستند این است که چگونه رژیم غذایی آنها ممکن است بر عرضه و کیفیت شیر آنها تأثیر بگذارد. جای نگرانی نیست، شما با همون رژیمی که متخصص براتون صلاح میدونن میتونید وزن کم کنید و به هدف دلخواهتون برسید. رژیم کتوژنیک ممکن است به کاهش وزن کمک کند، همانطور که رژیم های دیگر کمک می کنند، با محدود کردن انتخاب های غذایی تا کالری کمتری مصرف کنید. دسته دوم آن هایی هستند که در زیر خاک و ریشه دارند، و به همین دلیل کربوهیدرات بالایی دارند و باید در مصرف آن دقت کنید.

دلیل علمی خاصی درباره ی خارش برخی افراد در هنگام استفاده از رژیم غذایی کتوژنیک وجود ندارد. اگرچه ریزش مو در رژیم غذایی کتوژنیک بسیار نادر است، شما می توانید خطر ریزش مو را با داشتن 8 ساعت خواب در شبانه روز و محدود نکردن بیش از حد کالری ها، کاهش دهید. در طول برنامه غذایی مطمئن شوید که به اندازه کافی آب مینوشید و غذاهایی که دارای منابع مواد مغذی هستند را میخورید. خطر کلسترول LDL به اندازه و غلظت آن بستگی دارد که نشان داده شده که در کتوژنیک سالم هستند.

در فصل محصولات تازه، همراه با سبزیجات منجمد، که می توانند به اندازه همتایان تازه خود سالم باشند، به کاهش هزینه های شما کمک خواهد کرد. برای اطمینان از دریافت برخی از فیتوکمیکالها و آنتیاکسیدانها مطمئن شوید که سبزیجات زیادی مصرف میکنید. این نوع سبزیجات کربوهیدرات ناچیزی دارند و از این بابت گزینه مناسبی برای رژیم کتوژنیک به حساب می آیند. گرفتن فیبر از سبزیجات این مشکل را حل میکند. سرطان: این رژیم غذایی در حال حاضر برای درمان انواع مختلفی از سرطان و کند شدن رشد تومور، مورد استفاده قرار میگیرد.

مصرف زیاد پروتئین در رژیم کتوژنیک می تواند فشار زیادی را به این عضو وارد کند و به وارد شدن آسیب به آن منجر شود. این مواد غذایی کربوهیدارت زیادی دارند. هیچ مدرک علمی مبنی بر اینکه رژیم کمکربوهیدرات بر میزان شیر شما تأثیر میگذارد وجود ندارد؛ اگرچه توجه به این نکته مهم است که اکثر متخصصان اطفال احتمالاً هیچ چیز دیگری را به جز یک رژیم غذایی متعادل در دوران شیردهی توصیه نمیکنند. آیا مصرف مکمل در رژیم کتوژنیک توصیه میشود؟

رژیم های بر پایه کتوژنیک مانند رژیم های پرچرب و کم کربوهیدرات می توانند باعث این مشکل شوند. بااینحال رژیم کتو کمی متفاوت است، زیرا حتی اگر کربوهیدراتها را کاهش دهد، بر مصرف زیاد غذاهای پرچرب تاکید دارد. بنابراین اگر رژیم کتوژنیک در شیردهی را انتخاب کردهاید، بهتر است حتی قبل از باردارشدن آن را شروع کنید. راه حل دیگر، کاهش تدریجی مقدار مصرف از کربوهیدرات در طی یک هفته است. شیر فقط به مقدار اندکی شیر پرچرب مجاز است. 1️⃣ رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات ، پروتئین متوسط و پرچرب است.

این رژیم شامل ۵ روز رژیم کتوژنیک استاندارد و ۲ روز رژیم آزاد، غیر کتوژنیک می باشد. دهانتان خشک شده و احساس تشنگی زیاد می شود؛ مگر اینکه به اندازه کافی آب بنوشید تا بدنتان الکترولیت هایی که نیاز دارد را به دست بیاورد، در غیر این صورت احساس می کنید که دهانتان خشک شده است و شاید دهانتان طعم فلز بدهد. اعداد ذکرشده، میزان کربوهیدرات خوراکی به واحد گرم کربوهیدرات خالص در هر 100 گرم (3.5 اونس) است.همچنین از غذاهای کاملاً فرآوری شده خودداری کرده یا آنها را محدود کنید و بهجای آن از کل غذاهای توصیهشده رژیم کتو پیروی کنید.

یکی از این دلایل، افزایش پروتئین مصرفی است که این امر بهنوبهی خود فواید زیادی برای سلامتی دارد. شیردادن به نوزاد مهم است و هیچ مادری نمیخواهد نوزاد خود را با تغذیه نامناسب به خطر بیندازد. البته به علت مصرف چربی بالا ممکن است خطر عوارض جانبی را نیز کمی افزایش دهد. بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک میتواند به بهبود عوامل خطر مانند چربی بدن، سطح کلسترول HDL (خوب)، فشار خون و قند خون کمک کند. نداشتن خواب خوب و رضایت بخش در طول شب برای افراد تحت رژیم های لاغری به علت کمبود انسولین و سروتونین است.

همچنین این رژیم احتمال ابتلا به برخی اختلالات سیستم عصبی مثل آلزایمر، پارکینسون و اختلالات خواب را کاهش می دهد. برنامه غذایی که مملو از چربی باشد مثل رژیم کتوژنیک معمولا اگر اجرا شود چاق کننده نیز می باشد. دیگر باورهای غلط: آیا رژیم کتوژنیک کلیههای شما را میکشد یا استخوانهای شما را از بین میبرد؟ یکی از رایجترین باورهای غلط در مورد رژیم کتو این است که میتوانید هر چقدر که میخواهید پروتئین بخورید، اما کتو نه تنها یک رژیم غذایی مبتنی بر چربی است، بلکه باید میزان پروتئین دریافتی خود را هم در آن متعادل نگه دارید، زیرا پروتئین میتواند تبدیل به گلوکز شود و در نتیجه خوردن بیش از حد پروتئین بدن شما را از حالت کتوز خارج می کند.

از آنجایی که سطوح بالای چربی حیوانی در رژیم غذایی با افزایش سطح کلسترول مرتبط است، هدف قرار دادن انواع خوبی از چربی های گیاهی می تواند مفید باشد. اگر به رژیم کتو عادت دارید یا قصد دارید بعد از پایان شیردهی از رژیم غذایی کتو استفاده کنید، میتوانید رژیم کمکربوهیدرات را در دوران بارداری امتحان نمایید. با اینکه طبق نظر محققان، هیچ عجلهای برای کاهش وزنی که در دوران بارداری به دست آوردهاید وجود ندارد، اما ممکن است حین شیردهی وزن خود را حفظ کنید که بعد از بارداری دچار اضافه وزن نشوید.

رژیم کتوژنیک میتواند برای افرادی که اضافه وزن یا دیابت دارند مفید باشد. به عنوان مثال، یک بررسی قبلی نشان داده است که محدودیت رژیم غذایی کربوهیدرات ها ممکن است نیاز به دارو را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش دهد یا از بین ببرد. کتواسیدوز به ویژه در افرادی که دیابت ندارند، نادر است. این امر به ویژه در مراحل اولیه شیردهی، قبل از اینکه کودک شما بتواند موادمغذی را از غذای جامد دریافت کند، صادق است. یک رژیم کمکربوهیدرات میتواند حاوی 130 گرم کربوهیدرات در روز باشد که بسیار بیشتر از محدودیتهای رژیم کتوژنیک در شیردهی است.

وقتی شما از این رژیم به منظور چربیسوزی و یا سبک زندگی تبعیت میکنید، مغز کتون را بیشتر از گلوکوز برای تامین انرژی ترجیح میدهد. از آنجا که رژیم کتوژنیک خوراکی های بسیاری را در برنامه غذایی خود محدود می کند باید برای بدست آوردن برخی از آنها و جلوگیری از فقر ویتامین ها به مکمل ها روی بیاورید. رژیم کتوژنیک برای افراد دارای اضافه وزن و بیماران دیابتی و یا افرادی که به دنبال بهبود متابولیسم خود هستند، مفید است. در مسیر کاهش وزن افراد به سراغ رژیم های متعددی می روند تا هرچه سریعتر وزن خود را کاهش دهند و لاغر شوند.

به همین دلیله که خیلی ها سر خود عمل میکنن و درنهایت نتیجه نمیگیرن. چیزی که خیلی خیلی اهمیت داره این هست که شما در طول روز بیشتر از 50 گرم کربوهیدرات مصرف نکنید. اگر خیلی اصرار بر حفظ رژیم کتوژنیک در شیردهی دارید، اولا با یک متخصص تغذیه مشورت کنید و ثانیا، قسمت بعدی از این مطلب را حتما مطالعه بفرمایید. مطالعات نشان داده است که مصرف التانین به عنوان یکی از مکملهای کتوژنیک علاوه بر بهبود تمرکز، به بهبود کیفیت خواب، کاهش اضطراب و بهبود شناخت ذهنی کمک کند. ᠎This ​data was generated with t he ​he᠎lp ​of GSA Con​tent G᠎ener᠎at or DEMO.

در رژیم غذایی کتوژنیک، بدن شما نوع سوختی را که استفاده می کند تغییر داده و بدین صورت سطح انسولین در بدن پایین بوده و ذخیره چربی در بدن به طرز چشمگیری کاهش می یابد. رژیم کتو ممکن است میزان انسولین تولید شده توسط بدن را کاهش دهد زیرا نیازی به ذخیره قند ندارید. رژیم کتوژنیک، یک برنامه غذایی عالی برای کاهش وزن و کاهش قند خون است اما میتواند عوارض جانبی برای سلامت بدن در پی داشته باشد. دریافت سبزیجات و فیبر کافی هم برای سلامتی شما و هم برای سلامت و رشد کودکتان بسیار مهم است.

علیرغم اینکه این رژیم برای افرادی که از نظر جسمی در سلامت هستند مشکلی ایجاد نمیکند اما این امکان نیز وجود دارد که در مواردی عوارضی نیز به دنبال داشته باشد. از کجا بفهمید که در وضعیت کتوزیس قرار دارید؟ طرفداران رژیم کتو فستینگ معتقدند این رژیم نقش مهمی در کاهش وزن آنها دارد. این مساله برای کاهش وزن اهمیت زیادی دارد، ولی این تنها فایده رژیم غذایی کتوژنیک نیست، می توان به گرسنگی کمتر، عرضه متوازن انرژی در بدن، هوشیاری و سطح تمرکز بیشتر به عنوان مزیت های این برنامه غذایی نگاه کرد.