ازدواج با بیمار قلبی (ضرر رابطه زناشویی برای بیماران قلبی)


بیماری‌های مختلفی در جهان امروزی مردم را درگیر خود کرده است. برخی از این بیماری‌ها زندگی آن‌ها را مختل کرده و برخی دیگر اینگونه نیستند. یکی از مشکلات و بیماری‌هایی که مردم اطلاعات زیادی راجع به آن‌ها ندارند و یک ترس و واهمه همه‌گیری بین مردم نسبت به آن وجود دارد، بیماری قلبی است. بسیاری از انسان‌ها فکر می‌کنند اگر کسی بیماری قلبی بگیرد، قطعا بعد از مدتی از این دنیا خواهد رفت.

یا اینکه دیگر نمی‌تواند مثل یک فرد نرمال به زندگی خود ادامه دهد و همیشه باید درگیر بیماری خود باشد. یکی از مشکلاتی که اکثرا اطلاعات کمی راجع به آن دارند، ازدواج یک بیمار قلبی و رابطه زناشویی وی است. بعضا فکر می‌کنند که بیماران قلبی توانایی ازدواج و برقراری رابطه با همسر خود را ندارند.

در این خبرنامه در کنار شما همراهان عزیز و گرانقدر می‌خواهیم به این ابهامات پاسخ دهیم. ببینیم که آیا ازدواج برای بیمار قلبی مفید است؟ این بیماران چقدر عمر می‌کنند و آیا می‌توانند رابطه جنسی داشته باشند؟ همراه ما باشید.

بیماری قلبی چیست؟

در ابتدای صحبت‌هایمان قبل از اینکه خدمت شما بخواهیم راجع به مسائلی که گفتیم حرف بزنیم، باید برای اینکه با یک دید وسیع‌تر بتوانیم به موضوع نگاه کنیم؛ باید بدانیم که اصلا بیماری قلبی چیست؟ به چه کسی بیمار قلبی می‌گویند‌؟

چیزی که در جامعه جا افتاده است این است که تا اسم بیماری قلبی می‌آید، همه به فکر حمله قلبی می‌افتند. درست است که حمله قلبی یک بیماری بسیار خطرناک است که ممکن است جان افراد را تهدید کند اما تنها بیماری قلب و عروق نیست.

سیستم قلبی عروقی می‌تواند درگیر بیماری‌های مختلفی با علل متفاوتی شود. مثلا اگر بخواهیم خدمت شما همراهان محترم چندین بیماری مهم و رایج قلبی را نام ببریم باید به آریتمی‌ها، مشکلات عروق کرونر، کاردیومیوپاتی، نارسایی قلب، آنژین و مواردی از این دست اشاره کنیم که هر کدام دلایل و علل، علائم و درمان خاص خودشان را دارند ‌و بسیار با یکدیگر متفاوت هستند.

به عنوان مثال مشکلات عروق کرونر، زمانی اتفاق می‌افتد که رگ‌های قلب به هر جهت می‌گیرد و خونرسانی به قلب را مختل می‌کند. در این بیماری یک درمان رایج، آ نژیوگرافی است که نام آن را قطعا شنیده‌اید‌. با روش های مثل تست ورزش و اکو قلب تهران می توان بیماری های قلبی را تشخیص داد.

هر کسی که درگیر این مشکلات باشد را بیمار قلبی می‌گوییم اما با همه به یک دید نباید برخورد کرد. این بیماری‌ها بسیار از یکدیگر متفاوت هستند و همچنین هر یک از آن‌ها مراحل و انواع مختلفی دارند.

پس مهم‌ترین مسئله که اینجا می‌توانیم به آن اشاره کنیم، این است که اصلا باید بدانید که این فرد دقیقا چه مشکلی دارد و با چه بیماری دست و پنجه نرم می‌کند؟ این کار نیز فقط با مراجعه به یک متخصص قلب و عروق امکان‌پذیر می‌باشد.

 

ازدواج برای بیماران قلبی مفید است؟

این سوال شاید در ذهن شما و اطرافیان شما باشد که آیا ازدواج برای بیماران قلبی مفید است یا مضر. ما اینجا هستیم تا جواب این سوال را به شما همراهان محترم دکتر ریاستی بدهیم. در این موضوع تحقیقات بسیاری در سراسر جهان روی تمامی بیماری‌های قلبی صورت گرفته است. روش‌های ارزیابی متفاوتی روی جمعیت‌های مختلفی تست شده است. در نهایت یک نتیجه جالب حاصل این تحقیقات شده است.

نتیجه‌ای که یک پاسخ محکم به این ابهامات بوده و باعث تعجب اکثر افراد خواهد شد. این تحقیقات ثابت کردند که ازدواج در بیماران قلبی باعث می‌شود که آن‌ها عمر طولانی‌تری داشته باشند. بیماران قلبی در دسته افرادی هستند که علاوه بر اینکه باید زیر نظر یک پزشک متخصص زندگی خود را مدیریت کرده و ادامه دهند، نیاز دارند که مورد حمایت یک شریک عاطفی در زندگی خود باشند.

این حمایت و دلگرمی که می‌توانند از همسر خودشان بگیرند و حضور فردی که آن‌ها را دوست داشته باشد یک پوینت مثبت برای آن‌ها است و باعث می‌شود تا روند درمانی آن‌ها بهبود یابد و طول عمر مفیدتر و طولانی‌تری را تجربه کنند.

البته باید این را در نظر بگیرید که همه این موارد که گفتیم برای یک اشتباه درست و با عشق و منطقی است. در مقابل این داستان یک ازدواج و انتخاب اشتباه می‌تواند هر کسی را از پای دربیاورد و حال و روزش را بدتر کند.

بیماران قلبی چقدر عمر می‌کنند؟

یکی از نگرانی‌ها که درباره آن صحبت کردیم این است که بیماران قلبی چقدر عمر می‌کنند. خدمت شما همراهان محترم دکتر ریاستی باید عرض کنیم که این سوال خیلی کلی است و نمی‌توان به آن یک پاسخ داد و یک عددی بیان کرد.

به خیلی از مسائل بستگی دارد مثل اینکه چه بیماری دارد، از چه سنی بیمار شده است، بیماری در چه مرحله‌ای است، آیا زیر نظر پزشک هست یا خیر، آیا مواردی که باید رعایت کند را مراعات می‌کند و موارد دیگری از این دست. فقط یک نکته مهم وجود دارد که تمامی بیماران قلبی اگر زیر نظر یک پزشک متخصص قرار بگیرند، روند درمانی خود را دنبال کنند، لایف استایل خود را عوض کرده و سالم زندگی کنند قطعا عمر طولانی‌تر و بهتری خواهند داشت.

آیا رابطه جنسی برای بیماران قلبی ضرر دارد؟

کسانی که بیماری قلبی جدی ندارند و می‌توانند از پله به راحتی بالا بروند، نرم بدوند، بدون مشکلی راه بروند و مواردی از این دست هیچ مشکلی برای رابطه جنسی خود ندارند. اما همه بیماران قلبی باید نشانه‌های عود بیماری و حمله قلبی را بدانند که اگر در حین رابطه برایشان اتفاق افتاد، رابطه خود را متوقف کنند. نشانه‌هایی چون تهوع، تنگی نفس، درد قفسه سینه، تعریق سرد و … از جمله این موارد هستند.

سخن پایانی

خدمت شما همراهان دکتر ریاستی در این مقاله از ازدواج بیماران قلبی حرف زدیم و سعی کردیم که به ابهامات و سوالاتی که در رابطه با این مسئله وجود دارد پاسخ دهیم. در پایان باید بگوییم مهم‌ترین گام برای این عمل مشورت با یک پزشک متخصص قلب و عروق بوده و بعد از تایید وی ازدواج کنید و رابطه جنسی داشته باشید.

البته بیماران قلبی همچنان باید زیر نظر پزشکشان به زندگی ادامه دهند و در کنار این مسئله نیز باید یک لایف استایل سالم را برای خود انتخاب کنند تا بتوانند در کنار همسرشان یک زندگی خوب و بدون نگرانی را داشته باشند‌.



Source link