آموزش آرایش صورت از صفر تا صد یک میکاپ حرفه ای


آموزش آرایش صورت یکی از حرفه های بسیار پر درآمد کشور است  که در حال حاضر افراد زیادی به دنبال یادگیری آن هستند. به دلیل همین محبوبیت بالا، در حال حاضر در فضاهای مجازی شاهد دوره میکاپ مختلف از جانب افراد زیادی هستیم که گاها بسیار بی کیفیت بوده است و برای کاربران گمراه کننده است. اگر شما نیز از آن دسته کسانی هستید که در پی آموزش آرایش صورت هستید، در این مقاله همراه بنده، شیما وفایی باشید تا راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار بدهم. توصیه ما به شما این است که هرگز از چندین منابع آموزشی استفاده نکنید و در هنگام تهیه دوره آموزش میکاپ به اندازه کافی تحقیق کنید تا از کیفیت آن مطمئن شوید.

مراحل آموزش آرایش صورت

همانطور که در بخش های قبلی گفته ایم، آموزش آرایش صورت  اصولی دارد که حتما باید به طور کامل و به ترتیب آنها را بیاموزید. آموزش صفر تا صد میکاپ حرفه ای، از مهم ترین مباحثی است که در دوره میکاپ شیما وفایی به آن به طور مفصل پرداخته شده است. این مراحل در آموزش شامل مواردی مانند آماده سازی پوست، استفاده از کانسیلر و پرایمر، کرم پودر، آموزش آرایش چشم همچنین آموزش آرایش لب و اصولی ترین مبحث یعنی آموزش کانتورینگ صورت می باشد. برای یادگیری این مراحل با دوره میکاپ آموزشگاه آرایشگری شیما وفایی همراه شوید :

گام اول: آماده سازی پوست صورت:

آماده سازی پوست قبل از اعمال آرایش صورت یکی از مهم‌ترین قسمت های عملیات آرایش است. این مرحله شامل انجام چند مرحله مختلف برای آماده کردن پوست می‌شود. در زیر مراحل اصلی آماده سازی پوست برای آرایش را توضیح خواهیم داد:

شستشوی صورت و استفاده از مرطوب کننده:

:ابتدای هر آرایشی باید پوست صورت به خوبی تمیز شده و آماده بهره‌گیری از محصولات آرایشی شود. برای این‌کار پوست صورت با یک شوینده ملایم شستشو داده شود. پس از تمیز کردن پوست، از یک مرطوب کننده مناسب استفاده شود تا پوست نرم شود و آماده سازی شود.

استفاده از پرایمر: 

پس از تمیز کردن پوست و استفاده از مرطوب کننده، پرایمر را روی پوست صورت اعمال می‌کنیم. پرایمر باعث ایجاد پایه محکم و هموار برای قرار گیری محصولات آرایشی روی پوست می‌شود. قبل از استفاده از پرایمر باید مطمئن شوید که پرایمر شما با نوع پوست شما سازگار است.

استفاده از کرم پودر: 

پس از استفاده از پرایمر، کرم پودر را با همان رنگ پوست خود اعمال کنید تا پوست صاف و بدون چروک شود. کرم پودر در صورت استفاده صحیح و نازک، باعث کشیده شدن و مشکلات پوستی را پوشش می‌دهد.

استفاده از کانسیلر:

 کانسیلر برای رفع افتراق رنگی در پوست و کم‌کردن ظاهر عریضی در نواحی چشمی استفاده می‌شود. درواقع، کانسیلر رنگ تیره‌تر را در نواحی تیرگی‌دار پوست صورت استفاده می‌کند.

استفاده از هایلایتر:  

استفاده از هایلایتر برای تقویت نور پخشی پوست در بخشی خاصی از صورت استفاده می‌شود. هدف از استفاده این محصول، ایجاد جلوه‌ای درخشان و چشم‌گیر بر روی پوست است.

کانتورینگ صورت:

کانتورینگ صورت یک تکنیک آرایشی است که به منظور تغییر شکل ظاهری صورت استفاده می‌شود. در این تکنیک از رنگ‌های سایه و روشن (کانتور، هایلایت) برای تقویت و یا کم‌کردن برجستگی‌های موجود در صورت استفاده می‌شود.

آموزش کانتورینگ صورت در چند مرحله صورت می‌گیرد. این مراحل به شرح زیر هستند:

  1. پیدا کردن شکل صورت: در ابتدا، شکل صورت خود را شناسایی کرده و بر اساس آن قسمت‌های مختلف صورت را به زیر چشم‌ها، قوس مو، ستون بینی و قسمت‌های دیگر پوست تقسیم‌بندی کنید.
  2. استفاده از کانتور: سایه روشن و تیرگی رنگ به حجم قبلی نواحی مختلف پوست اضافه می‌کند و شکل صورت شما را تغییر می‌دهد. ابتدا، از یک پک کانتور استفاده کنید تا ناحیه چانه و ناحیه پایینی چانه را تغییر دهید. برای این‌کار، از یک سایه‌تیره و سرد استفاده کنید.
  3. استفاده از هایلایت: پس از ایجاد سایه‌ها بر روی نواحی مختلف پوست صورت، می‌توانید با استفاده از هایلایتر، نواحی مختلفی از پوست را مشخص کرده و درخششی شکل‌دهنده در آن‌ها ایجاد کنید. می‌توانید برای این‌کار از رنگ روشن وسرد استفاده کنید.
image 10

استفاده از رژ گونه:

استفاده از رژ گونه برای ایجاد شکل زیبایی در شکل صورت، جلوه خوبی به پوست صورت می‌دهد. از رژ گونه با رنگ‌های خنثی‌تر یا رسمی خاکستری در روش‌های کانتورینگ و از رنگ‌های داغ و روشن در روش‌های هایلایتر استفاده می‌شود.

گام دوم آموزش آرایش صورت: کشیدن ابرو

آموزش ابرو کشیدن یکی از مهم ترین مباحث آموزش آرایش صورت شیما وفایی است که هم در آموزشگاه آرایشگری و هم در دوره میکاپ شیما وفایی توجه ویژه ای به ان شده است و به طور مفصل انواع روش های طراحی ابرو با مداد و قلمو و پودر و … آموزش داده شده است. 

گام سوم: آموزش آرایش چشم:

1. پرایمر سایه چشم: 

پرایمر سایه چشم کمک می کند که سایه مدت زمان بیشتر روی پوست شما باقی بماند.

2. سایه چشم:

سایه چشم باعث می شود که چشم های شما زیباتر به نظر برسد و همخوانی صورت با لباس و اکسسوری شما حفظ شود. در دوره میکاپ و بخش آموزش آرایش چشم شیما وفایی به طور کامل با مباحث آموزش انواع سایه چشم آشنا خواهید شد.

3. خط چشم: 

خط چشم امری کاملا سلیقه ای است. اما ناگفته نماند که مهم ترین نکته در خط چشم زدن توجه به فرم و حالت چشمان است. در دوره آموزش خط چشم شیما وفایی به طور کامل با انواع خط چشم ها آشنا خواهید شد.

4.ریمل زدن:

ریمل زدن باعث افزایش حجم دهی به چشمان می شود و جذابیت خاصی به آن می بخشد.

گام چهارم: آموزش آرایش لب

این مرحله که شامل مراحلی مانند آماده سازی لب ها، خط لب کشیدن و رژ لب زدن می باشد، اخرین مرحله از یک میکاپ محسوب می شود. 

1. آماده سازی لب ها:

با استفاده از اسکراب ها و روش هایی مثل مسواک زدن و … باعث نرمی لبها می شویم که آن را آماده رژ لب زدن می کند.

2. کشیدن خط لب:

خط لبی که انتخاب می شود باید با رنگ رژ لب همخوانی داشته و یک یا دو درجه تیره تر باشد. شما در دوره میکاپ و بخش آموزش آرایش لب با روش اصولی خط لب کشیدن آشنا خواهید شد. 

3. رژ لب زدن:

برای رژ لب زدن می توانید از انواع رژ لب استفاده کنید اما سعی کنید که حتما این رنگ با خط لب و سبک آرایش و همچنین لباس همخوانی داشته باشد. 

آموزشگاه آرایشگری شیما وفایی:

آموزشگاه آرایشگری شیما وفایی با بیش از ۱۰ سال سابقه در زمینه آموزش آرایشگری برای علاقه‌مندان به این حرفه فعالیت می‌کند. این آموزشگاه با استفاده از بهترین مواد و ابزارآلات آموزشی، دوره‌های مختلف آرایشگری از جمله دوره میکاپ را برای خانم‌های عزیز و آرایشگران حرفه‌ای برگزار می‌کند. آموزشگاه شیما وفایی دروسی همچون تمرین اسموکی آی، آرایش بلوند، روش تکنیکی رژلبی، مکیاژ عروس و… را در دوره میکاپ ارائه می‌دهد. این دوره به صورت تئوری و عملی برگزار می‌شود و علاوه بر آرایش میکاپ مدلینگ، مراحل مختلف پوست و محصولات آرایشی نیز به همراه دارد. و در نهایت یک مدرک بین الملی را در اختیار کاربران قرار می دهد. استادان این آموزشگاه از جمله آرتیست‌های برجسته در حوزه آرایشگری هستند که با تجربه خود و برخورداری از آخرین تکنولوژی آرایشی، برای شما آموزش می‌دهند..

منبع : https://shimavafaeiacademy.com



Source link