آداب برنامه کتوژنیک

سطح انرژی ام هنوز به حد قبل از رژیم نرسیده است، ولی خودم هم دیگر مثل سابق اصرار ندارم در باشگاه وزنه های غیرمجازها در رژیم کتوژنیک چیست؟ سنگین بلند کنم. البته باشگاه می رفتم و وزنه میزدم. البته رژیمهای کتوژنیک، بدون عوارض هم نیستند و ممکن است در طولانی مدت، آسیبزا شوند. این رژیم از سال 1920 مورد استفاده قرار گرفته و

خوشبختانه به دلیل عمر طولانی این رژیم تمام جوانب آن از جمله عوارض و فواید آن توسط کارشناسان مختلفی مورد بررسی قرار گرفته است. در 2 یا 3 ماه بعدی میتوانید در موارد خاص از کربوهیدرات استفاده کنید اما نباید مدت زمان آن طولانی شود و باید فورا به رژیم برگردید. Art icle has be᠎en c​reat​ed ​by GSA Conte​nt Generator DE᠎MO.

با این حال، نسبت دقیق این مواد غذایی به نیازهای خاص شما بستگی دارد. گفت دارد یک رژیم جدید امتحان می کند و در عرض چند ماه، 40 کیلو وزن کم کرده است! رفلکس اسید معده خیلی خیلی کم شده است! رژیم کتوژنیک یکی از رژیم های قدیمی محسوب می شود که توسط متخصصان تغذیه طراحی شده است. این رژیم به این صورت است که شما باید اکثر غذاهای کربوهیدرات دار را از برنامه تغذیه خود خارج کنید. برخلاف بسیاری از رژیم های غذایی بی پایه و اساس که پس از مدت محدودی ناپدید می شوند رژیم کتوژنیک یا رژیم کتو بیش از ۹ دهه ( از سال ۱۹۲۰ میلادی ) تجویز شده است و براساس درک جامعی از علوم فیزیولوژی و تغذیه تنظیم شده است .

اگر شما جزو افرادی هستید که تا به حال از این رژیم نتیجهای نگرفتهاید احتمالا این موارد را رعایت نکرده اید: 1. حواستان به مصرف کالری نمیباشد 2. تقلب کردهاید 3. استرس دارید 4. بیش از حد شیرینی و یا مواد قندی مصرف کردهاید 5. دائم غذاهای آماده میخورید. کتواسیدوز یک وضعیت خطرناک است که وقتی بدن شما انسولین کافی نداشته و کتون بیش از حد تجمع می یابد ، اتفاق می افتد. یکی از این رژیمهای غذایی، رژیم کتوژنیک است که بجز کاهش وزن، فواید دیگری هم برای سلامت بدن دارد. Th᠎is con te᠎nt was wri tten  by GS A ​Co nten t ​Generator ᠎DE MO .

این رژیم انواع مختلفی دارد که هر یک از آن ها برای افراد خاصی طراحی شده است. وزنم کمتر از اوایل بیست سالگی شده است که عالی است. آیا در رژیم کتوژنیک نیاز است که از غذاهایی با کربوهیدرات بالا مصرف کنیم؟ میوه سرشار از قند و کربوهیدرات است، بنابراین معمولاً در رژیم کتوژنیک برای لاغری ممنوع است. رژیم کتوژنیک چرخه ای (CKD): این رژیم شامل دوره های پرخوری با میزان کربوهیدرات بالا است، مانند ۵ روز رژیم کتوژنیک و به دنبال آن ۲ روز با مصرف کربوهیدرات بالا.

برخیاز سبزیجات مانند سیبزمینی، هویج و سیبزمینی شیرین. چنین مواردی شامل مواد غذایی شیرین (نوشابه، آبمیوه، انواع اسموتی، کیک، بستنی و آبنبات) ، غلات و مواد نشاستهدار (محصولات گندم، رنج، پاستا و غلات صبحانه)، میوهها (شامل تمامی انواع میوه، به غیر از میوههایی همچون بلوبری، تمشک، یا توت فرنگی)، ریشه سبزیجات و تجهها (سیب زمینی، سیبزمینی شیرین، هویج و زردک) ، محصولات کم چرب یا رژیمی (مایونز کم چرب و سس سالاد کم چرب) و بعضی سسها و چاشنیها انواع ناسالم چربی (روغن گیاهی فراوری شده و مایونز) میشود. غذاهای شیرین: نوشابه، آبمیوه، کیک، آبنبات، بستنی و …

اما غذاهای مجاز در رژیم کتوژنیک و شیرینی های مجاز در رژیم کتوژنیک چه هستند؟ فواید دیگر رژیم غذایی HCG: حسب تحقیقات باشگاها صرف نظر از کاهش وزن، هیچ فایده و تاثیر مثبت ثبت شده در رژیم HCG وجود ندارد. نکته جالب این بود که با وجود رعایت کردن نکات به اصطلاح علمی “تغذیه سالم”، هر روز بدتر از روز قبل می شدم و مشکلات گوارشی تشدید می شدند. اصطلاح رژیم کتوژنیک را حتما در این روز ها زیاد میشنوید. این رژیم قند خون و انسولین را کاهش میدهد و در سوختوساز بدن، چربی و کتونها را جایگزین کربوهیدراتها میکند.

کربوهیدراتها یک ماده مغذی مهم هستند. خیر. مصرف غذاهایی غیر از کربوهیدراتها که کالری دارند میتوانند نیاز روزانه شما را تامین کنند. از حدود هفته چهارم دیگر دلتنگ غذاهایی که قبلاً دوست داشتم، نبودم. باید قبول کنیم که غذاهایی که کربوهیدرات دارند، خیلی خوشمزه هستند! محققان در چند تحقیق دریافتند که پیروی از رژیم کتوژنیک در کاهش روند بیماری آلزایمر و بهبود علائم آن نقش دارد. در این رژیم هم با توجه به کاهش وزن احتمال از دست دادن عضلات نیز وجود دارد.

احتمال کاهش وزن

در هر رژیمی وجود دارد. ورزش و فعالیت بدنی اجباری در این رژیم غذایی وجود ندارد. شبها در خواب، خفه می شدم و از خواب می پریدم. یک بار به توصیه یک پزشک، روغن و گوشت قرمز را از وعده های غذایی حذف کردم. تجربه شخصی: چطور در سه ماه 25 کیلو وزن کم کردم! وزنم داشت کم می شد، البته نه به سرعت چند روز اول. معمولاً تنها اتفاقی که می افتاد این بود که چند روز اول چند کیلو وزن کم می کردم و سطح انرژی ام آنقدر پایین می آمد که نمی توانستم به کارهای عادی روزانه برسم.

چند ساعت بعد ارتباط برقرار کردم و پرسیدم ماجرا چیست. بعد از 2-3 ماه ، شما می توانید کربوهیدرات را در موارد خاص بخورید. علاوه بر این دیدهشده کدام ممکن است باعث افزایش میزان خاص ۴ ژن حاوی در اتوفاژی را انتخاب کنید و انتخاب کنید اندازه عمر را انتخاب کنید و انتخاب کنید افزایش ترشح BDNF کدام ممکن است عالی مسئله محافظ در مخالفت با تحمیل بیماریهای عصبی است میشود. آغاز همراه خود روزهداری: در این راه فرد مبتلا پس اجتناب کرده اند بستری ناشتا مانده را انتخاب کنید و انتخاب کنید علاوه بر این آب، غذایی بلعیدن نمیکند، قند خون فرد مبتلا هر ۶ ساعت چک میشود.

به ویژه اگر فرد ورزش میکند ممکن است انرژی لازم را برای انجام تمرینات خود نداشته باشد. اما به طور کلی افت قند به ویژه در مصرف کنندگان انسولین با پیروی از این رژیم مشاهده خواهد شد. در صورتی که تمایل به استفاده از برنامه کتوژنیک با غذاها و ذائقه ایرانی رو دارین پیشنهاد میکنم سری به صفحه رژیم Z217 بزنید. در واقع، نباید بیشتر از 20 گرم کربوهیدرات در برنامه غذایی خود داشته باشید. یک روز عکس یکی از دوستانم را که ساکن آمریکا است در پروفایلش دیدم. مشکلات شدید گوارشی داشتم و کافی بود یک بار پرخوری کنم؛ تا چند روز پشت سر هم از درد معده خوابم مختل می شد.

تازه میدونستید که مشاوره اولیمون هم رایگان هست؟ در این رژیم منبع سوخت و ساز بدن از کربوهیدرات به چربی تغییر می کند که به آن کتوزیس میگویند. چربی های ناسالم: روغنهای گیاهی فرآوری شده، سس مایونز و … دیگر فواید این رژیم برای درمان بیماری های عصبی مثل صرع مفید است مطالعات نشان داده اند که این رژیم در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها تاثیر به سزایی دارد که عبارتند از : بیماری های قلبی :این رژیم عوامل خطرناکی مانند چربی بدن سطح کلسترول بد فشار خون و قند را بهبود می بخشد و برای پیشگیری از بیماری قلبی مفید است .

آنفولانزا یک بیماری ویروسی است که دستگاه تنفسی را آلوده میکند و علائمی از قبیل تب، لرز، سرفه، دردهای عضلانی، سردرد، خستگی و گلودرد دارد. خوراکیهای بدون قند و رژیمی: این محصولات اغلب میزان زیادی الکل قند دارند که در برخی مواقع میتواند تاثیر منفی روی میزان کتونها داشته باشد. محصولات کمچرب یا محصولات رژیمی: این محصولات به شدت فرآوری شدهاند و اغلب مقدار بسیار زیادی کربوهیدرات دارند. اگر با این روش میخواهید کار کنید، مصرف چه مقدار از کربوهیدرات را باید هدف قرار دهید؟

هدف این است که به بدن خود یاد دهیم به جای استفاده از کربوهیدرات به عنوان منبع اصلی انرژی از چربی استفاده کند. در حالی که انتظار میرود اکثر روغنهای خوراکی فرآیند هضم بدن را متوقف کنند، چربیهای سالم موجود در روغن کره خالص میتوانند فرآیند هضم را در بدن تحریک کند و از آن جایی که هر چه سرعت هضم بهتر باشد، سرعت جذب مواد مغذی نیز افزایش مییابد، از این رو، شما از حداقل مزایای افزایش چربی حیوانی در بدن، بهرهمند خواهید شد.

رژیم کتوژنیک و کبد چرب در واقع ، یک بررسی در سال 2017 نشان داد که رژیم کتو با کنترل بهتر گلوکز و کاهش مصرف دارو مرتبط است. توجه داشته باشید که حتما آب کافی در رژیمتان استفاده کنید زیرا مصرف مکملهای فیبردار بدون مصرف آب کافی میتواند اوضاع یبوست را وخیمتر کند. اصرار کرد که رژیم خیلی خوبی است. دیگر قبول کرده بودم که سیستم بدنی من مشکل دارد و نمی شود کاری کرد. رژیم غذایی کتوژنیک رژیم غذایی است که چربی آن بالاست و کربوهیدرات کمی دارد.

نگران شدم: گفتم شاید مشکل پزشکی دارد. در اصل، هرم معروف غذایی را باید وارونه کنید و تجویزهای رایج پزشکی را نادیده بگیرید. مواد معدنی: بدلیل تغییر در تعادل آب و مواد معدنی می توانید نمک و سایر املاح معدنی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. حدود یک هفته به این صورت طی شد. با این که مطالعات بیشتری روی رژیم کتوژنیک استاندارد و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا صورت گرفته است،رژیم های کتوژنیک هدفمند و دورهای، پیشرفته تر هستند و بدنسازان و ورزشکاران از این روش ها استفاده می کنند.

رژیم های غذایی مختلفی را امتحان کرده بودم. هر روز حدود 250 گرم کاهش وزن داشتم و از این جهت خیلی خوشحال بودم. در قسمت قبل نمونه برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری در 7 روز براتون قرار داده شد. راستش نظر خود من رو بخوایید من خودم بیشتر CKD رو میپسندم که دو روز میتونیم برنج و نون و شیرینی بخوریم. دانستیم که پایه اصلی این رژیم مصرف زیاد چربی، پروتئین نرمال و کربوهیدرات کم است. تنوع غذا در این رژیم کم نیست و شما میتوانید غذاهای دلخواهتان را در آن بگنجانید، البته اگر حاوی چربی سالم باشد.