چرا مردم ناراضی هستند – 5 قدم برای خوشبختی


چرا مردم ناراضی هستند

چرا مردم ناراضی هستند؟

آیا بیشتر اوقات احساس ناراحتی یا خوشحالی می کنید؟

هم ناراحتی و هم شادی تاثیر زیادی بر سلامت عاطفی ما دارند.

هر زمان که احساس کنیم چیزی از زندگیمان کم شده است، ناراحتی به زندگی ما نفوذ می کند. هر لحظه ممکن است اتفاق بیفتد و بهانه زیادی هم نمی خواهد.

اگر بی دلیل شروع به این سوال می کنید که چرا احساس ناراحتی می کنید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که سوالات عمیق تری در مورد زندگی و احساسات خود بپرسید. حقیقت زودتر از آنچه فکر می کنید شما را آزاد می کند.

افرادی که شاد هستند تمایل دارند روی چیزهایی که دارند تمرکز کنند. به عبارت دیگر، به جای نگرانی در مورد نداشتن پول کافی یا عدم یافتن شریک زندگی، افرادی که خوشحال هستند، تمایل دارند به همه چیزهای شگفت انگیزی که در زندگی دارند نگاه کنند.

همیشه از هر موقعیتی، خوب یا بد، چیز خوبی وجود دارد. مسئله نگرش است.

مردم از چه چیزی احساس نارضایتی می کنند؟

چرا مردم ناراضی هستند؟ چه چیزی باعث می شود آنها احساس ناراحتی کنند؟

اگر احساس ناراحتی می کنید، ارزشش را دارد که کمی عمیق تر بگردید و بفهمید که واقعاً چه چیزی شما را آزار می دهد.

برای انجام این کار، اولین قدم این است که با خودتان صادق باشید. به عبارت دیگر، شما باید به اندازه کافی شجاع و خودآگاه باشید تا به آنچه واقعا در درون شما می گذرد نگاه کنید.

اگر از نداشتن شغل پردرآمد یا عدم ارتقای شغلی احساس نارضایتی می کنید، شاید ارزش داشته باشد که به این فکر کنید که چرا این موضوع شما را آزار می دهد. شاید بهترین کار خود را انجام نمی دهید، یا شاید به اندازه کافی از شما قدردانی نمی شود. این را می توان با یک برنامه خوب برطرف کرد یا فقط می توانید به دنبال شغل جدیدی باشید.

این در مورد هر موقعیت دیگری که شما را ناراضی می کند صادق است.

ناراحتی به دلیل نارضایتی، سلامتی بد، رابطه بد، شکست یا انتظارات بسیار زیاد است.

گام هایی برای توقف احساس ناراحتی و آوردن شادی به زندگی شما

کارهای مختلفی وجود دارد که می توانید برای متوقف کردن عادت ناراحتی انجام دهید، مانند جایگزین کردن تفکر منفی با تفکر مثبت، تلاش برای لبخند زدن بیشتر، یا تمرین مدیتیشن به طور منظم.

ورزش کردن، تماشای کمدی ها یا حتی خواندن جملات الهام بخش می تواند روحیه شما را تغییر دهد و شادی بیشتری را وارد زندگی شما کند.

از آنجایی که موضوعات فوق را در سایر مقالات و کتاب های خود پوشش داده ایم، در اینجا بر روی 5 مرحله ساده برای غلبه بر عادت ناراحتی و ایجاد عادت شادی تمرکز خواهیم کرد.

1. یافتن هدف در زندگی و ارتباط با دیگران

ناراحتی اغلب ناشی از فقدان معنا و هدف در زندگی است.

ممکن است فکر کنید که ناراضی هستید زیرا به اندازه کافی به دست نمی آورید یا به این دلیل که پول یا چیزهایی برای رضایت شما ندارید.

با این حال، اغلب اینطور نیست. در واقع، اگر در حالی که غذا، سرپناه و پول کافی دارید، ناراضی هستید، احتمالاً از زندگی خود ناراضی هستید. شادی، اغلب هیچ ارتباطی با موقعیت یا موفقیت شما در زندگی ندارد.

تنها راه برای یافتن معنا و هدف بیشتر در زندگی، نگاه متفاوت به آن است. همیشه کارهایی وجود دارند که می توانید انجام دهید که معنی دار هستند، حتی اگر در حال حاضر اینطور به نظر نرسند.

به عنوان مثال، می توانید در یک موسسه خیریه محلی داوطلب شوید، می توانید یک مهارت جدید یاد بگیرید یا می توانید زمانی را با خانواده و عزیزان خود بگذرانید. می توانید بنویسید، می توانید نقاشی کنید یا به یک باشگاه ورزشی بپیوندید.

مشغول بودن به انجام کاری که دوست دارید و از آن لذت می برید، شادی را در زندگی شما به ارمغان می آورد.

2. عزت نفس و تاب آوری را توسعه دهید

اگر ناراضی هستید، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که در مورد نحوه نگرش خود و زندگی خود فکر کنید. متأسفانه، تحقیقات زیادی نشان داده است که بسیاری از افرادی که ناراضی هستند، عزت نفس پایینی دارند.

مشکل عزت نفس پایین این است که اغلب نشانه آن است که شما نسبت به خودتان احساس خوبی ندارید.

عزت نفس بخش مهمی از بهزیستی عاطفی است. می تواند به شما کمک کند تا احساس خوبی نسبت به خود و زندگی خود داشته باشید. وقتی نسبت به خودتان احساس خوبی دارید، احتمال اینکه احساس ناراحتی و گرفتاری کنید، بسیار کمتر است.

هیچ شرمی وجود ندارد که روی عزت نفس خود کار کنید. ایجاد یک ذهنیت مثبت و تلاش برای یافتن نقاط قوت و استعدادهای منحصر به فرد برای شما مهم است.

3. دوستانی را پیدا کنید که از شما حمایت می کنند

اگر ناراضی و تنها هستید، شاید ارزش آن را داشته باشد که به نحوه ارتباط خود با دیگران نگاه کنید. در بسیاری از موارد، افرادی که احساس ناراحتی و تنهایی می کنند، تمایل دارند فکر کنند که برای داشتن دوستان به اندازه کافی خوب نیستند.

با این حال، به ندرت چنین است. ممکن است سعی کنید کسی باشید که نیستید و این می تواند باعث درد زیادی در شما شود.

برای کاهش میزان دردی که احساس می کنید، مهم است که واقعی باشید و به آنچه هستید وفادار بمانید. این بدان معناست که به ارزش ها، باورها، نقاط قوت و ضعف خود صادق باشید.

هنگامی که شروع به وفادار ماندن به خود کردید، متوجه خواهید شد که با دوستان احساس راحتی بیشتری می کنید و آنها بیشتر به شما احترام می گذارند.

این مهم است زیرا به این معنی است که احتمال بیشتری وجود دارد که افرادی را پیدا کنید که از گذراندن وقت با شما خوشحال باشند. به احتمال زیاد دوستانی را پیدا می‌کنید که از شما حمایت می‌کنند و با آنها احساس راحتی می‌کنید.

4. عادت شادی را در خود ایجاد کنید

اگر ناراضی هستید، ارزش این را دارد که به این فکر کنید که آیا کارهایی را در زندگی خود انجام می دهید تا احساس خوشبختی کنید. به عبارت دیگر، آیا کاری وجود دارد که می توانید انجام دهید که برای شما شادی ایجاد کند؟

وقتی شروع به تغییر دیدگاه خود و برداشتن گام هایی برای یافتن شادی می کنید، تقریباً بلافاصله متوجه تفاوت خواهید شد.

مهم است که به این فکر کنید که برای یافتن خوشبختی چه می کنید. این ممکن است شامل انجام کاری باشد که شامل ارتباط با دیگران، داوطلب شدن، یادگیری چیزی جدید، ورزش، مدیتیشن یا ساختن هنر باشد.

هر کاری که انجام می دهید که علاقه، اشتیاق و اشتیاق شما را برانگیزد می تواند به شادی بیشتر منجر شود. سرگرمی های جدید، مسافرت، مطالعه یا توسعه مهارت های جدید می تواند شادی شما را افزایش دهد.
تا حد زیادی شادی یک انتخاب است. شما می توانید انتخاب کنید که احساس خوشبختی کنید، حتی زمانی که مشکلات و مشکلاتی در اطراف شما وجود دارد. این ممکن است آسان نباشد، اما ممکن است، و پاداش عالی است.

5. خوب را در هر موقعیتی ببینید

وقتی ناامید و ناراضی هستید، دیدن خوبی ها در هر موقعیتی چندان آسان نیست. در چنین شرایطی، آن ذهن تمایل دارد تا بدی ها و مشکلات را ببیند.

وقتی روی شکست، ناامیدی، ناامیدی و خشم تمرکز می کنید، باعث رشد آنها می شوید. شما با توجه خود به آنها غذا می دهید.

وقتی به گیاهان آب می دهید، رشد می کنند و شکوفا می شوند. وقتی به آنها آب ندهی پژمرده می شوند. در مورد افکار و احساسات هم همینطور است.

این بدان معناست که شما باید تمام تلاش خود را انجام دهید، هر چقدر هم که سخت باشد، برای دیدن خوبی ها در هر موقعیتی و تمرکز روی آن.

نتیجه

ناراحتی تأثیر نامطلوبی بر رفاه همه دارد. به همین دلیل است که باید عادت شادی را در خود ایجاد کنید.

اگر احساس ناراحتی می کنید، ارزش دارد به چیزهایی که شما را آزار می دهد فکر کنید و اینکه آیا کاری برای تغییر آنها انجام می دهید یا نگرش خود را نسبت به آنها تغییر می دهید.

آنچه روی آن تمرکز می کنید رشد می کند، بنابراین باید روی چیزهای خوب، روی نگرش مثبت و تفکر مثبت تمرکز کنید.

رویدادهای خارجی ممکن است همیشه مورد پسند شما نباشد، اما می توانید نگرش خود را نسبت به آنها تغییر دهید. ممکن است هنوز اتفاقات ناخواسته رخ دهد، اما می توانید یاد بگیرید که اجازه ندهید روی شادی شما تأثیر بگذارد.

با تشکر از شما برای خواندن! برای حمایت از وب سایت و کار من، لطفا روی دکمه زیر کلیک کنید! پیشاپیش متشکرم
برای من یک قهوه بخر