4 اشتباه مهم هنگام تلاش برای داشتن تناسب اندام


در حالت ایده آل ، همه ما باید برای تناسب اندام تلاش کنیم و یک سبک زندگی سالم داشته باشیم که اجزای جسمی ، روحی و روحی را با هم ترکیب کند. این مزایای زیادی دارد ، اما اگر مراقب نباشیم و کارها را درست انجام ندهیم ، می تواند عواقب ناخواسته ای را در پی داشته باشد.

شما می توانید ترک کنید زیرا نتایج را نمی بینید یا نتایج به اندازه کافی سریع اتفاق نمی افتد. یا بدتر ، شما می توانید به خودتان صدمه بزنید.


برای جلوگیری از این امر ، می خواهید از برخی اشتباهات رایج که افراد هنگام تناسب اندام مرتکب می شوند ، آگاه شوند. در اینجا چهار مورد است که من مدام می بینم.

1. بدون پنجه Ziler

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که افراد مرتکب می شوند ، تعیین اهداف مشخص نیست. اگر می خواهید موفقیت را ببینید ، باید دقیق باشید. آیا می خواهید تناسب اندام داشته باشید؟ بسیار عالی! اما دقیقاً می خواهید به چه چیزی برسید؟

هدف شما چیست؟ آیا می خواهید لاغر شوید؟ آیا می خواهید شکم شش بسته داشته باشید؟ آیا می خواهید استرس را از بین ببرید؟ آیا می خواهید در بدن خود احساس خوبی داشته باشید؟

مشخص بودن اهداف خود به شما کمک می کند تا تمرکز و مسئولیت پذیری بیشتری داشته باشید.

به عنوان مثال ، اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، دقیق باشید. چند کیلو می خواهید کاهش دهید و با چه تاریخی؟ یک عدد و بازه زمانی واقعی تنظیم کنید.

به عنوان مثال: “من می خواهم تا پایان ماه ژوئن 10 پوند وزن کم کنم (هدف باید کاهش 1-2 پوند در هفته باشد). من وعده های غذایی خود را برنامه ریزی می کنم و هفته ای 3 بار ورزش می کنم.

سپس تحقیقات خود را انجام دهید و تصمیم بگیرید که برای رسیدن به هدفتان چه کار می کنید.

2. بیش از حد یکباره انجام دهید

این یک اشتباه بسیار رایج است. در ابتدا ما پر از هیجان هستیم و تمایل داریم اهداف بزرگی را تعیین کنیم. ما برنامه ریزی می کنیم که هر روز به باشگاه برویم و هرگونه غذای ناخواسته ای را که دوست داریم از رژیم غذایی خود حذف کنیم.

اما حقیقت این است که بسیاری از ما نمی توانیم با چنین تغییرات شدید شیوه زندگی کنار بیاییم. برای تناسب اندام ، باید عادات مختلف را در زندگی خود ادغام کنیم. و عادات برای شکل گیری نیاز به زمان دارند.

اگر می خواهید در دو ماه 10 کیلو وزن کم کنید ، با سطح فعلی فعالیت خود شروع کنید. شما می توانید شدت تمرینات موجود خود را اضافه کنید یا تعداد تمرینات خود را افزایش دهید.

به عنوان مثال ، اگر هفته ای یکبار کلاس اسپین انجام می دهید ، سعی کنید هفته ای دو یا سه بار به آنجا بروید. یا نوع دیگری از کلاس مانند پیلاتس یا یک کلاس آموزشی مبتنی بر وزن را اضافه کنید.

پس از چند هفته ، هنگامی که بدن شما به روال تمرین جدید شما عادت کرده است ، در نظر بگیرید که یک تمرین دیگر را اضافه کنید یا یک کلاس شدیدتر را امتحان کنید.

افزایش تدریجی دفعات و شدت تمرینات شما بهترین راه برای انجام آن است. اگر بیش از حد مکرر انجام دهید ، می تواند منجر به فرسودگی شغلی شود. بعلاوه ، افراط در رفتن نیز می تواند منجر به آسیب شود.

اجازه دهید اکنون اهداف تغذیه سالم شما را بررسی کنیم. آیا می خواهید خوردن غذاهای شیرین را کنار بگذارید؟ به جای رفتن به ترکیه سرد ، قطع آن را در نظر بگیرید.

به عنوان مثال ، اگر دوست دارید هر شب بعد از شام دسر بخورید ، سعی کنید خود را به یک یا دو نوشیدنی در هفته محدود کنید. فقط آن مقدار را در خانه خود داشته باشید و دیگر هرگز. بهتر از این ، به دنبال دستور العمل های لذت بخش سالم باشید تا بتوانید این دندان های شیرین را راضی کنید و همچنان در مسیر خود باقی بمانید.

شما برای مدت طولانی در این کار هستید. به آرامی و پیوسته مسابقه برنده می شود.

3. به بدن خود گوش ندهید

گوش دادن به بدن شما می تواند تفاوت زیادی در نتایج شما ایجاد کند. اگر این کار را نکنید ، می توانید به خودتان صدمه بزنید ، بسوزانید ، دلسرد شوید و غیره. و ، بقیه روز شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد!

بنابراین هنگام ورزش یا رژیم ، به بدن خود توجه کنید.

بله ، ماهیچه های شما پس از تمرین دچار تنش می شوند و این مشکلی ندارد. اما اگر درد شدید و مداومی را تجربه می کنید ، به ویژه پس از انجام تمرین یا تمرین جدید برای مدت زمان طولانی ، ممکن است زمان توقف و کاهش سرعت فرا رسیده باشد.

اگر هنگام تمرین با تنفس مشکل دارید یا رژیم جدیدی را شروع کرده اید و احساس سرگیجه دارید یا معده بدی دارید ، به پزشک مراجعه کنید و ببینید در حال انجام چه کاری هستید.

و اگر مشکلات سلامتی دارید ، قبل از انجام تمرینات سنگین با پزشک خود مشورت کنید.

4. در آخرین مورد وارد شوید و از اینجا بروید

در اینجا یک اشتباه رایج دیگر وجود دارد که می توانید مرتکب شوید. “یک برنامه رژیم غذایی جدید به تازگی منتشر شده است. آن را امتحان کنید” یا “بیایید این تمرین جدید را امتحان کنیم. بسیاری از مردم از آن هیجان زده شده اند.”

با بازاریابی که وجود دارد ، به راحتی می توان تحت تأثیر همه چیز قرار گرفت. در بالای آخرین روندها اشکالی ندارد ، اما اگر به تغییر برنامه از برنامه ای دیگر ادامه دهید ، ممکن است به نتایج دلخواه خود نرسید.

حدود 6 تا 8 هفته ورزش منظم طول می کشد تا نتایج قابل توجهی را مشاهده کنید. وقتی تمرین را متوقف کرده و شروع می کنید ، ممکن است نتایج مورد نظر خود را مشاهده نکنید. یا ممکن است در نهایت به بدن خود استرس وارد کنید.

این امر در مورد غذاها و رژیم های سالم نیز صدق می کند. اگر رژیم های دیگری را تغییر دهید یا رژیم را شروع و متوقف کنید ، رژیم جوجو را تمرین می کنید و این می تواند بر بدن شما تأثیر منفی بگذارد.

به تدریج سعی کنید غذاهای ناسالم را حذف کرده و از رژیم غذایی متعادل استفاده کنید ، در حالی که به خودتان اجازه می دهید از برنامه ریزی لذت ببرید.

همه ما اشتباه می کنیم

اگر برخی از این اشتباهات را انجام داده اید اشکالی ندارد. هیچ کس کامل نیست!

پیشرفت بر روی کمال!

اکنون که آنها را می شناسید ، می توانید برای اجتناب از آنها تلاش کنید. شیوه زندگی سالمی که می خواهید فقط در دست شماست.

آیا هیچ کدام از این اشتباهات شما را از رسیدن به اهداف تناسب اندام باز می دارد؟ یا در حال تلاش هستید و مطمئن نیستید که در حال اشتباه هستید؟ در نظرات به من اطلاع دهید ، و مطمئناً پاسخ خواهم داد.

برای راهنمایی های منظم سلامتی ، منابع ، چالش ها و غیره به گروه Aging with Vitality یا صفحه مربی من Anita Duwel بپیوندید.

به زندگی که داری عشق بورز،


آنیتا دوول

مربی تغذیه جامع
دارای مجوز مشاور بهداشت و سلامت در محیط کار
پیری گروه FB با سرزندگی
مربی آنیتا دوول صفحه FB

PS اگر 45 سال یا بیشتر دارید ، من از شما دعوت می کنم که بپیوندید افزایش سن با گروه FaceBook Vitalityبه این مکان برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و استراتژی ها برای زندگی با کیفیت و سرزندگی است. اولین نفری باشید که به رایگان ، چالش ها و غیره دسترسی دارید. همچنین مکانی برای به اشتراک گذاشتن چند مورد جالب!


دیدگاهتان را بنویسید