کتوژنیک چیست – چیست؟

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از غیرمجازها در رژیم کتوژنیک چیست؟ ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

بدن برای سوخت از چربی ها استفاده می کند و در اثر سوختن چربی ها در کبد , کتون ها تولید می شوند. انسولین هورمونی است که بدن شما را قادر می سازد تا از گلوگز به عنوان منبع سوخت استفاده کند و مازاد آن را در کبد ذخیره کنید . در این مقاله به بررسی بهترین مکمل های غذایی پرداخته می شود که افراد دارای این رژیم جهت جلوگیری از کمبود مواد مغذی در بدن، کاهش عوارض جانبی و کمک به وفق دادن بدن با رژیم کتو و یا ماندن در حالت کتوزیس، باید از آنها استفاده نمایند.

دریافت رژیم کتوژنیک رایگان جهت کسب اطلاعات علمی، مقاله تاثیر کراتین و بررسی پودر کراتین مونوهیدرات پی ان سی را مطالعه نمایید. در این مقاله به معرفی این رژیم میپردازیم و فواید آن را بررسی میکنیم. با این کار می توان بدنتان را قبل از اینکه کل کربوهیدرات ها را کاملا حذف کنید، به بدنتان یاد دهید که می تواند چربی هایش را بسوزاند. در شرایط عادی و یک رژیم معمولی بدن انرژی مورد نیاز خود برای سوخت مورد نیاز سلول هایش را از گلوکز تامین می کند . Data h as  been created wi​th GSA C ontent Gen er᠎ator᠎ D emov᠎er​sion.

رژیم های کتوژنیک چیست رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی بسیار کمکربوهیدرات و پرچرب است که شباهت های زیادی با رژیمهای اتکینز دارد. بنابراین بسیار مهم است که قبل از هرگونه تغییر در رژیم غذایی ، با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید. دیابت با تغییر سوخت ساز بدن موجب می گردد تا قند خون افزایش پیدا کند. بنابراین اگر میخواهید با این رژیم لاغر شوید و یا به علت سایر بیماری ها ، مانند دیابت ، بیماریهای قلبی یا فشار خون بالا ، میخواهید این نوع رژیم را تجربه کنید ؛ حتما حتما قبل از هرگونه تغییر در برنامه غذایی خود با پزشکتان در این مورد مشورت کنید .

بیماری های قلبی: رژیم کتوژنیک می تواند فاکتور های خطر مانند چربی بدن، سطوح کلسترولHDL ، فشار خون و قند خون را بهبود ببخشد. همچنین کاهش وزن موجب می شود تا بیماری هایی مانند قند خون و فشار خون نیز درمان گردند. دریافت بیش از اندازه کربوهیدرات ها با بیماری آکنه مرتبط است ، بنابراین کاهش دریافت کربوهیدرات و به دنبال آن ترشح کمتر انسولین در یک رژیم غذایی کتوژنیک می تواند از بروز آکنه پیشگیری کند . کراتین یک اسیدآمینه است که نقش مهمی را در تولید انرژی و انقباضات عضلانی ایفا نموده و عاملی موثر در ساخت توده عضلانی لاغر می باشد، بنابراین جای تعجبی ندارد که نه تنها مورد علاقه بدنسازان جهت مصرف بوده، بلکه در رژیم های غذایی کتو نیز موثر است.

رژیم کتوژنیک به کاهش وزن، حفظ توده عضلانی و بهبود نشانه های بسیاری از بیماری ها کمک زیادی می کند. بسیاری از افراد بدشان نمیآید این رژیم لاغری را برای کاهش وزن امتحان کنند اما اطلاعات زیادی در مورد آن ندارند و همین کار را برایشان مشکل میکند. در مقادیر کم ، کتونها مشکلی را برای سلامتی ایجاد نمی کنند ، اما اگر سطح آنها در خون بیش از حد بالا رود ، بدن را مسموم می کنند و منجر به پروسه ای به نام کتواسیدوز می شود .

در رژیم کتو چه غذاهایی را نمی توان خورد؟ دکتر اتکینز میگوید هر چه فرد تمرینات بدنی بیشتری داشته باشد مقدار کربوهیدرات بیشتری نیز می تواند مصرف کنند. اگر دیابت دارید، به ویژه دیابت نوع 1، کتون های زیادی در خون شما می توانند وضعیت بیماری شما را بدتر کنند و منجر به کتواسیدوز دیابتی شوند . کربوهیدراتها تاثیر فراوانی روی نوع و کیفیت پوست میگذارند و در نتیجه به حداقل رساندن مصرف آنها میتوانند سبب بهبود وضعیت پوست و کاهش مشکلاتی مثل آکنه شود. بعلاوه این دو گروه از مواد غذایی دارای میزان زیادی پروتئین با کیفیت هستند که برای رشد و ترمیم عضلات و همچنین پیشگیری از تحلیل عضلات ضروری میباشند.

3) یکی دیگر از فواید رژیم کتوژنیک در رابطه با سطح انسولین در خون است. همچنین این رژیم باعث یبوست و افزایش مقاومت به انسولین است. رعایت رژیم کتوژنیک به صورت کوتاه مدت ممکن است برای افزایش کارایی و توان ورزشی در ورزشکاران استقامتی – دونده ها و دوچرخه سواران مفید باشد . رژیم کتوژنیک از جمله رژیمهای غذایی مفید برای ورزشکاران به خصوص دوچرخهسواران و دوندگان دوی استقامت است. از جمله فواید این رژیم برای ورزشکاران کمک به عضلهسازی بیشتر و افزایش سطح اکسیژن مورد نیاز بدن به خصوص در زمان تمرینات سخت و فشرده است.

رژیم کتونیک روی چربی های با کیفیت از جمله اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 تمرکز دارد که برای پوست مفید است و می تواند از آسیب های آفتاب پیشگیری کند. 3- چربی ها ی خوب مصرف کنید اطمینان از کیفیت چربی قبل از خوردن غذا بسیار مهم است. در این رژیم چربی ها سوخته می شود و کتون ها به جای قند , به عنوان سوخت سلول مصرف می شوند. این امر سبب تولید مولکول هایی به نام کتون می شود که بدن از آنها برای سوخت استفاده می کند.

یکی دیگر از نتایج این تحقیق آن است که افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ پس از استفاده از رژیم کتوژنیک مصرف داروهایشان را متوقف می کنند. کاهش انسولین در اثر استفاده از این رژیم برای بانوانی که مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند نیز مفید است. مخصوصا اگر مبتلا به دیابت نوع 1 هستید این نکته را فراموش نکنید . اگر می خواهید از این رژیم نتیجه بهتری دریافت کنید بهتر است در روزهای آزاد رژیم از کربوهیدرات های سالم نظیر میوه و سبزیجات استفاده کنید. و در ابتدا نیز برای درمان این بیماری مورد استفاده قرار می گرفت.

ممکن است پیروی از این رژیم موجب کاهش وزن شود ولی پیروی از آن بسیار مشکل و عوامل خطر بیماری های مختلف مانند دیابت نوع ۲ افزایش می یابد. همچنین با افزایش میزان اکسیژن بدن توان ورزشی ورزشکار افزایش می یابد . پس با توجه به این که در این رژیم غذایی، مصرف موادی مانند کربوهیدرات ها و قند بسیار ناچیز است. آیا رژیم کتوژنیک فایدهای دارد؟ این بدان معنی است که بدن شما به انسولین کمتری نیاز دارد و انسولین کمتری هم ترشح میکند. این بدان معنی است که بدن شما نیاز به تولید انسولین کمتری دارد .

البته این رژیم غذایی لاغری مخالفین خاص خود را نیز دارد. از آنجا که در تمام طول عمر بدن شما از کربوهیدرات ها برای تامین انرژی و انجام فعالیت های فیزیکی استفاده کرده، ممکن است تا یک هفته در فعالیت های فیزیکی خود دچار مشکل شوید، تا زمانی که بدن شما به استفاده چربی ها جهت فعالیت های فیزیکی عادت کند. که همگی ادعا میکنند سریعترین رژیم لاغری هستند، یک رژیم لاغری این روزها حسابی سر و صدا کرده است. یک رژیم کتوژنیک ممکن است باعث شود در طول 3 تا 6 ماه اول نسبت به سایر رژیم های لاغری وزن بیشتری کم کنید . Th is ᠎po᠎st was gener at ed  wi th the  he᠎lp of GSA C on tent Gene rato​r DEMO᠎!

البته وعده های غذایی با توجه به فعالیت بدنی شما تعیین می شود و در صورتی که فعالیت بدنی شما بسیار کم است بهتر است از یک میان وعده غذایی استفاده نمایید. این رژیم متناسب با بدن شماست و منحصربهفرد است، پس استفاده از توصیه دیگران و رژیمهای آنها عملی نادرست است و ممکن است عواقب جبرانناپذیری برای بدن شما داشته باشد.در این مطلب به سوال رژیم کتوژنیک چیست پاسخ دادیم. درست است رژیمهای غذایی معتبر و جذابی را میتوان در سرتاسر اینترنت یافت که خیلی از متخصصان تغذیه هم به آنها باور دارند، اما یک نکته مهم هیچگاه از یادتان نرود: این رژیمها معمولا توسط متخصصان تغذیهی غربی ترویج یافتهاند و بنابراین ممکن است در خیلی از موارد یا با ذائقهی بانوان ایرانی در تضاد باشند یا برخی از دستورالعملهای آنها بسیار گرانقیمت باشد.

البته این بلیست به برنامه غذایی هفتگی یا یک ماهه شما بستگی دارد. پس خطراتی که به دلیل میزان بالای HDL و کلسترول بد وجود دارد از بین می رود. به نظر میرسد یکی از دلایل این امر سطح بالای انسولین در بدن باشد. این سطوح پایین انسولین ممکن است به محافظت بدن در برابر انواع سرطان ها کمک کند و یا حتی جلوی رشد سلول های سرطانی را بگیرد . دلیل این امر احتمالا سطح پایین ترشح هورمون انسولین و در نتیجه جلوگیری از ساخت و تجمع کلسترول بد در خون است.

در حین انجام این فرآیند بدن شما به دلیل افزایش هدر رفت آب ناشی از کتوئیک و آب ناشی از تخلیه منابع گلیکوژن ، موارد زیر را تجربه خواهد کرد، خستگی، مه مغزی و کمبود آب. این دو راه به شما می گوید: یا چاقی یا لاغری را انتخاب کن. اگر تمایل به خوردن میوه دارید، گزینه های کم قند مانند توت فرنگی، تمشک و زغال اخته را انتخاب کنید و آنها را در حد اعتدال مصرف کنید. پس باید حتماً در انتخاب نوشیدنی ها حساسیت بیشتری به خرج دهید.

اگر شما از افرادی هستید که عادت به نوشیدن نوشیدنی های گازدار دارید می توانید آب گازدار را جایگزین آن نمایید. در نتیجه راحت تر می توانید رژیم غذایی خود را ادامه دهید. درست است که رژیم های غذایی با کربوهیدرات پایین نسبت به سایر رژیم ها، قند خون خود را پایین می آورند . در سریع ترین زمان ممکن برنامه رژیم تخصصی و اختصاصی خودتان را به صورت کاملا آنلاین و فقط با پرکردن فرم اطلاعات دریافت کنید . رژیم شما توسط سارا چیذری مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران با شماره نظام پزشکی : ت – ۱۸۸۲ آماده و برای شما ارسال خواهد شد و تا پایان دوره رژیم پشتیبانی آنلاین خواهید داشت !

رژیم غذایی کتوژنیک، رژیمی با کربوهیدرات کم و چربی زیاد است. محصولات کم چربی یا رژیمی: این خوراکی ها بسیار پردازش شده اند و اغلب حاوی کربوهیدرات بالایی هستند. محصولات کتوژنیک یا کتویی، محصولاتی هستند که دارای کربوهیدرات به شدت پایین و در عین حال چربی بالایی هستند. نکته عجیب این است که در این رژیم غذایی با توجه به اینکه چربی بیشتری مصرف میشود اما می تواند کلسترول “خوب” را افزایش و کلسترول “بد” را پایین بیاورد . بنابراین طبیعی هست که غذاهای این برنامه با غذاهای روزمره ما ایرانی ها متفاوت باشه.

غذاهای شیرین: نوشابه، آبمیوه، اسموتی، کیک، بستنی، آب نبات و … بهترین و موثرترین نوشیدنی آب است که باید به صورت فراوان و در زمان های مختلف روز استفاده کنید. یکی از مهمترین مزایای رژیم کتوژنیک و صرع این است که در حالی که هنوز کنترل عالی را ارائه می دهد ، امکان استفاده از داروهای کمتری را فراهم می کند. در چند هفته اول رژیم کتوژنیک بدن شما باید تغییرات متابولیکی را طی کند. بعد از این مدت بدن برای تامین انرژی مورد نیاز خود مصرف پروتئین و چربی ذخیره شده در بدن را آغاز میکند و این امر در نهایت منجر به کاهش وزن شما میشود که به آن در اصطلاح «کتوز» میگویند.