چگونه در مواجهه با مشکلات در زندگی مثبت بمانیم؟


چگونه مثبت اندیش بمانیم

هر فردی در مقطعی از زندگی خود با ناملایمات روبرو می شود. در حالی که به راحتی می توان فکر کرد که دیگران در حال پیشرفت هستند و تنها شما هستید که احساس ناراحتی می کنید، این نمی تواند دور از واقعیت باشد.

هر لحظه ای که به مشکلاتمان می گذرانیم، مانع از دیدن فرصت های پیش رویمان می شود. در نتیجه، مثبت بودن در زمانی که شرایط سخت می شود مانند همیشه مهم است.

مثبت ماندن در مواجهه با مشکلات مهم است. هرچه زودتر این موضوع را بپذیرید و یاد بگیرید چگونه با منفی گرایی کنار بیایید، دیدگاه شما بهتر خواهد بود.

چگونه در هنگام مواجهه با مشکلات یا زمانی که احساس ناراحتی می کنید مثبت بمانید؟ برای یافتن چند پیشنهاد به ادامه مطلب مراجعه کنید.

روی آنچه می توانید در هنگام مواجهه با مشکلات تغییر دهید تمرکز کنید

وقتی صحبت از افکار منفی می شود که ذهن ما را آزار می دهد، یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهیم این است که دیدگاه خود را تغییر دهیم.

ما نمی‌توانیم هر چیزی را که برایمان اتفاق می‌افتد کنترل کنیم، اما می‌توانیم یاد بگیریم که نگرش و نحوه واکنش خود را به موقعیت‌ها تغییر دهیم.

مهم نیست که در چه شرایطی هستید، همیشه می توانید مثبت بودن را انتخاب کنید.

اولین قدم برای انجام این کار این است که بدانید همیشه چیزی وجود دارد که می توانید تغییر دهید. این بدان معنا نیست که گاهی ناراحت نمی شوید، بلکه نباید اجازه دهید شما را از بین ببرد. در عوض، روی کارهایی تمرکز کنید که می توانید برای بهتر کردن اوضاع انجام دهید.

یاد بگیرید چگونه دوباره بخندید و لذت ببرید

وقتی همه چیز به آرامی پیش می رود، بیشتر ما برای توقف و قدردانی از همه چیزهای کوچک وقت نمی گذاریم. وقتی این کار را انجام دادیم، متوجه می‌شویم که وقتی دائماً استرس نداریم، زندگی اغلب سرگرم‌کننده‌تر است.

زمانی که احساس ناراحتی می کنید، به راحتی می توانید در آن لحظه گرفتار شوید و تفریح ​​را فراموش کنید.

وقت گذاشتن برای قدردانی از صبحانه، نسیم روی پوست و احساس شن و ماسه هنگام قدم زدن در ساحل، می تواند برای خلق و خوی شما معجزه کند.

کمدی ها را تماشا کنید، به دنبال همراهی با افراد شاد باشید، کارهایی را انجام دهید که از انجام آنها لذت می برید و در کارهایی شرکت کنید که باعث خنده شما می شود.

یک چشم انداز برای جایی که می خواهید باشید ایجاد کنید

به راحتی می توان فراموش کرد که آنچه هر روز می بینید، می شنوید و احساس می کنید محصول افکار شماست.

در حالی که نمی توانید آنچه را که برای شما اتفاق می افتد کنترل کنید، می توانید نحوه واکنش خود را به آن کنترل کنید.

مهم است که به یاد داشته باشید که زندگی همیشه طبق برنامه پیش نمی رود. همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که می توانید انتخاب کنید که چگونه می خواهید احساس کنید.

طرز فکر شما بر احساس شما تأثیر می گذارد، بنابراین مهم است که از آنچه مغزتان به شما می گوید آگاه باشید.

اگر احساس ناراحتی می کنید، سعی کنید یک چشم انداز برای جایی که می خواهید باشید بنویسید. این می تواند به هر اندازه که شما می خواهید خاص یا کلی باشد. هنگامی که این چشم انداز را در ذهن داشته باشید، چیزی برای تمرکز روی آن خواهید داشت.

ورزش به از بین بردن جریان منفی کمک می کند

برای اینکه مثبت بمانید و خلق و خوی خود را بالا نگه دارید، مهم است که ورزش کنید. اندورفین‌هایی که در طول یک تمرین شدید آزاد می‌شوند می‌توانند برای کسانی که با منفی‌گرایی دست و پنجه نرم می‌کنند، نجات بخش باشد.

ورزش همچنین با ایجاد حس قدرت درونی و مثبت اندیشی به از بین بردن جریان منفی کمک می کند.

به یک برنامه تناسب اندام بپیوندید، در یک ورزش تیمی شرکت کنید یا در مرکز اجتماعی محلی خود ایروبیک انجام دهید.

پیاده روی کنید، شنا کنید یا هر ورزش دیگری انجام دهید.

اگر بیشتر وقت خود را در داخل می گذرانید، بیرون آوردن خود شما را وادار می کند تا ارتباطات جدید ایجاد کنید و احساس مثبت شدیدی داشته باشید.

طرز فکر خود را تغییر دهید

طرز فکر شما بر احساس شما تأثیر می گذارد، بنابراین اولین قدم برای تغییر طرز فکرتان این است که از آنچه مغزتان به شما می گوید آگاه باشید.

قدم بعدی تلاش برای ارائه یک استدلال متقابل است. گرفتار شدن در افکار منفی که ذهن ما را آزار می دهد می تواند آسان باشد، اما شما این قدرت را دارید که روش متفاوتی برای تفکر انتخاب کنید.

ساده ترین راه برای انجام این کار گوش دادن به یک پادکست قدرتمند است. یک میلیون پادکست در اینترنت وجود دارد، بنابراین اولین قدم این است که یکی را پیدا کنید که با شما طنین انداز شود.

وقتی یکی را پیدا کردید که دوست دارید، تا جایی که می توانید به آن گوش دهید. این به حذف جریان منفی کمک می کند و به شما کمک می کند تا طرز فکر خود را تغییر دهید.

برای خودت وقت بگذار

وقتی احساس ناراحتی و استرس می کنید، می توانید به راحتی فکر کنید که باید در کنار دیگران باشید. در حالی که این اغلب درست است، شما همچنین به زمان دوری از آنها نیاز دارید.

مهم است که به یاد داشته باشید که شما در احساس خود حق انتخاب دارید و همیشه این قدرت را دارید که طرز فکر خود را تغییر دهید.

زمانی را برای انجام کارهایی که شما را خوشحال می کند و به شما کمک می کند انرژی خود را دوباره پر کنید، پیدا کنید. خواه چرت زدن، شستن ظروف یا خواندن کتاب مورد علاقه تان باشد، چیزی را بیابید که به شما کمک کند انرژی خود را دوباره پر کنید.

در همه چیز به دنبال خوبی باشید

یکی از مهم ترین نکات برای مثبت اندیشی در زمانی که همه چیز سخت می شود، یافتن خوبی ها در همه چیز است.

هر چه بیشتر برای یافتن چیزهای خوب در هر چیزی باز باشید، بیشتر متوجه آن خواهید شد.

دنیا پر از چیزهای خوب است و حتی می توان از کوچکترین چیزها لذت برد.

اگر متوجه شدید که به چیزهای منفی زندگی فکر می کنید، سعی کنید توجه خود را به چیزهای مثبت معطوف کنید. این می تواند به سادگی تمرکز بر چیزهای خوب زندگی یا فکر کردن در مورد اینکه چقدر پیشرفت کرده اید، باشد.

آهنگ های مورد علاقه خود را بپوشید و برقصید

اگر قبل از غوطه ور شدن در اعماق بدبینی و منفی بافی باید یک کاری انجام دهید این است که آهنگ های مورد علاقه خود را بگیرید و برقصید.

شادی ناشی از رقصیدن سخت است.

رقصیدن باعث ترشح اندورفین در مغز می شود که همان هورمون هایی است که هنگام انجام کاری که باعث خوشحالی شما می شود ترشح می شود. به همین دلیل است که رقص راه بسیار خوبی برای بازگرداندن شادی شما به مسیر است.

اگر احساس ناراحتی می کنید، بیرون بروید و کفش های رقص خود را بپوشید. این کار برای خلق و خوی شما معجزه می کند و به شما کمک می کند شاد و مثبت بمانید.

کلمات پایانی

زمان هایی وجود خواهد داشت که به نظر می رسد همه چیز در حال فروپاشی است و شما احساس می کنید که دیگر هرگز خوشحال نخواهید شد.

در این مواقع مهم است که سر خود را بالا نگه دارید و به یاد داشته باشید که دنیا آنقدرها هم که به نظر می رسد بد نیست. این امر به ویژه زمانی که احساس ناراحتی می کنید و هنگام مواجهه با مشکلات صادق است.

بهترین راه برای عبور از یک دوره سخت این است که ذهن خود را کنترل کنید و مثبت باشید. این به معنای یافتن خوبی ها در هر موقعیتی، یافتن خوبی ها در کارتان، انجام یک کار چالش برانگیز یا به دنبال همراهی با یک دوست خوب و حامی است.