چگونه اراده و انضباط شخصی می تواند به کاهش وزن شما کمک کند


اراده و انضباط برای کاهش وزن

میلیون‌ها نفر هر سال تلاش می‌کنند وزن خود را کاهش دهند، اما تنها تعداد کمی موفق به اجرای برنامه‌های خود می‌شوند. مردم اغلب به دنبال استراتژی رژیم غذایی بهینه برای کمک به کاهش وزن می‌گردند، اما این روش‌ها معمولاً با سبک زندگی آن‌ها مناسب نیستند یا از آن‌ها می‌خواهند به محدودیت‌هایی متوسل شوند.

رژیم‌های کم کالری، کربوهیدرات و چربی کمتر، زمان‌بندی وعده‌های غذایی و روزه‌داری روش‌هایی هستند که افراد برای کاهش وزن و حفظ وزن تلاش می‌کنند، اما تفاوت‌های فردی را در نظر نمی‌گیرند.

فعالیت بدنی نیز یکی دیگر از موارد دشوار است که می توان با آن همراهی کرد، زیرا ممکن است برخی پس از مدتی آن را بسیار پر زحمت بدانند و ورزش را کنار بگذارند.

برای دستیابی به اهداف کاهش وزن، نیازی نیست هفت روز در هفته به آبمیوه‌گیری بروید یا ورزش کنید. یکی از بهترین راه ها برای کمک به کاهش وزن، تغییر طرز فکر است. به جای اینکه انگیزه های اشتباه یا تفکر ضعیف رانده شوید، از موانع به عنوان سنگ پله استفاده کنید تا به شما کمک کند تا به سفر خود ادامه دهید.

متوجه خواهید شد که تغییر در طرز فکر شما می تواند همه تفاوت ها را ایجاد کند و عزم درونی شما در نهایت در بیرون ظاهر می شود.

در اینجا دلیلی است که باید منفی‌گرایی را کنار بگذارید و اراده و انضباط خود را تقویت کنید تا این وزن‌ها را کاهش دهید:

تاثیر منفی

راه کاهش وزن در حال حاضر مسیر آسانی برای پیمودن نیست، و این که اغلب با منفی گرایی هموار می شود کمکی نمی کند. انگ وزن به خصوص آنلاین شایع است و محتوا یا نظراتی که در شبکه‌های اجتماعی می‌بینید می‌تواند بر نحوه نگاه شما به بدنتان تأثیر بگذارد.

ویدیوها یا پست‌هایی که می‌بینید می‌توانند هنجارهای مشکل‌ساز در مورد وزن را ایجاد کنند. ممکن است اغلب مطالبی در مورد اینکه چرا چاقی ناسالم است، چه روش‌های تغذیه‌ای را می‌توانید امتحان کنید، کدام قسمت‌های بدنتان غیرجذاب به نظر می‌رسد و غیره ببینید.

کاهش وزن شما پس از آن توسط این منفی‌گرایی تقویت می‌شود، که اغلب می‌تواند منجر به استفاده از اقدامات شدید یا رژیم‌های غذایی ساده شود تا به سرعت به نتیجه برسید تا خودتان را اصلاح کنید.

پیگیری لاغر بودن یا تناسب اندام نیز بر تلاش برای سلامتی و تندرستی برتری دارد. همچنین می‌توانید در نهایت به جای پیشرفت خود، روی وضعیت ضعیف خود تمرکز کنید و از خودتان انتقاد کنید.

وقتی دائماً روی نتایج متمرکز می‌شوید، تفکر شما می‌تواند مخرب شود، به اراده شما آسیب برساند و شما را برای شکست آماده کند.

جست‌وجوی نکات مثبت در کاهش وزن می‌تواند شما را تشویق کند که به دنبال روش‌های سالم‌تری باشید تا راحت‌تر به برنامه‌های کاهش وزن خود پایبند باشید. در اینجا آنچه می توانید انجام دهید تا در سفر خود نظم داشته باشید:

اهداف مشخصی را تعیین کنید

اهداف برای کاهش وزن حیاتی هستند، اما ناتوانی در دستیابی به آنها در بازه زمانی مورد نظر می تواند دلسرد کننده باشد.

به جای تسلیم شدن، برای تحریک انگیزه و تقویت مثبت اندیشی، با آنها دقیق تر رفتار کنید. بسیاری از نکات کاهش وزن طبیعی اهمیت داشتن اهداف دقیق برای دستیابی به کاهش وزن را برجسته می کند. به عنوان مثال، داشتن یک هدف خاص مانند “حداقل 15 دقیقه بعد از کار روزانه پیاده روی” بهتر از این است که به خود بگویید “بیشتر ورزش کنید”.

زبانی که استفاده می کنید نیز برای تعیین اهداف قابل دستیابی بسیار مهم است.

به جای استفاده از کلمات منفی مانند «نه» یا «نکن»، آن را به گونه‌ای بیان کنید که شما را تشویق کند که فعالانه برای آن تلاش کنید.

بنابراین به جای اینکه دیگر غذاهای سرخ شده نخورید، متعهد شوید که روزانه یک وعده سبزیجات بخورید. به نظر می رسد بسیار عملی تر است، و شما زمان آسان تری برای انجام آن خواهید داشت و اراده و انگیزه خود را برای ادامه راه افزایش می دهد.

با خود مهربان باشید

سخت گیری مداوم برای کوچکترین چیزها به شما کمکی نمی کند تا به اهدافتان برسید.

نظم و انضباط و سخت گیری برای کاهش وزن حیاتی است، اما عدم مهربانی و شفقت نسبت به خود بر وضعیت روحی شما تأثیر می گذارد و کاهش وزن را به چالش بزرگ تری تبدیل می کند.

قدری لطف به خودتان بکنید و به یاد داشته باشید که شما ماشینی نیستید که هرگز تمرینی را از دست نمی دهید یا همیشه سالم غذا می خورید. شما به این مهربانی نیاز دارید تا اراده خود را برای سفر حفظ کنید.

این طرز فکر همچنین به بهبود عادات شما کمک می کند. شفقت به خود با خوردن آگاهانه مرتبط است و ممکن است زمینه ساز تغذیه سالم تر و نگرش سالم تر نسبت به غذا باشد.

وقتی با خودتان مهربان باشید، به دنبال بهترین روش هایی خواهید بود که برای شما و بدنتان مفید است.

روی شکست ها تمرکز نکنید

اگر همیشه به این فکر کنید که ورزش کردن چقدر سخت است یا اینکه چگونه غذا خوردن سالم سرگرم کننده نیست، از سفر خود لذت نخواهید برد.

یک نکته برای استفاده حداکثری از هر لحظه این است که به جنبه های مثبت نگاه کنید. آزمایش ها اجتناب ناپذیر هستند، اما از آنها به عنوان نیروی محرکه استفاده کنید تا به جایی که می خواهید برسید.

زیاد روی تعداد روی ترازو یا تناسب لباس‌هایتان تمرکز نکنید، اما به یاد داشته باشید که در مسیر سلامتی و زندگی بهتر هستید. در نظر گرفتن این موضوع می تواند شما را تشویق کند تا از پس چالش ها برآیید.

حفظ اراده و انضباط نفس آسان نیست، به خصوص زمانی که با کاهش وزن دست و پنجه نرم می کنید.

رهایی از ذهنیت منفی آسان نیست، اما برداشتن گام های کوچک برای مهربانی با خود و بهبود عادات می تواند شما را ادامه دهد و به موفقیت منجر شود.