وضعیت ثبت نام لاتاری افرادی که همسرشان شهروند آمریکاست


اگر همسر شما شهروند آمریکاست و شما نیز می‌خواهید به این کشور مهاجرت کنید باید بدانید که با ثبت نام در قرعه کشی لاتاری شما همراه با فرزندان زیر ۲۱ سال و مجرد خود می‌توانید اقامت دائم این کشور را کسب کنید و به این کشور مراجعه کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوید. در این مقاله ما قصد داریم شما را به صورت کامل با وضعیت ثبت نام لاتاری افرادی که همسرشان شهروند آمریکاست آشنا کنیم برای آشنایی بیشتر با این موضوع در ادامه مطلب با ما همراه شوید.

لاتاری آمریکا چیست؟

لاتاری آمریکا یک برنامه مهاجرتی می‌باشد که توسط وزارت خارجه آمریکا اجرا می‌‌گردد. این برنامه به شهروندان کشورهایی که میزان مهاجرت آن‌ها به آمریکا پایین است، اجازه می‌‌دهد تا از طریق قرعه‌ کشی شانس دریافت ویزای مهاجرتی به آمریکا را کسب کنند.

هر سال، تعداد محدودی ویزای لاتاری برای شهروندان از مناطق جغرافیایی مشخصی در نقطه‌های مختلف جهان در نظر گرفته می‌‌شود. افرادی که طبق شرایط دارای شرایط لاتاری باشند و در قرعه‌ کشی برنده شوند، قادر خواهند بود درخواست خود را جهت اخذ ویزای مهاجرتی به آمریکا ارائه نمایند و در صورت تأیید و اخذ مدارک لازم، می‌توانند به آمریکا مهاجرت کنند.

ثبت نام لاتاری در سایت کارت سبز و مزایای آن

 اگر متقاضی بتواند در برنامه لاتاری آمریکا برنده شود، در این کشور به عنوان یک شهروند شناخته شده و از تمام مزایای شهروندی آمریکا بهره‌مند شود. درست است که در کمترین زمان ممکن می‌توان در لاتاری ثبت نام کرد ولی با توجه به اینکه سالانه افراد زیادی در لاتاری ثبت نام می‌کنند سایت‌ها بسیار شلوغ شده و همین مسئله موجب می‌شود تا اغلب مردم با مشکل مواجه شوند. این مسئله به خصوص در مناطقی که سرعت اینترنت پایین می‌باشد بسیار کلافه‌کننده است. اما افراد می‌توانند از خدمات سایت کارت سبز به نشانی http://www.cartesabz.net/register برای ثبت نام لاتاری استفاده نمایند و بدون درد سر در این قرعه کشی ثبت نام کنند. مهم‌ترین مزایای ثبت نام لاتاری در سایت کارت سبز این می‌باشد که ثبت نام لاتاری با سرعت بسیار بالا و در زمان مقرر انجام می‌‌شود. از طرفی کارشناسانی که سال‌هاست در زمینه مهاجرت فعالیت می‌کنند وظیفه ثبت نام اصلی شما را در لاتاری برعهده می‌گیرند بنابراین بدون هیچ گونه مشکلی فرآیند ثبت نام پیش می‌رود.

متولدین چه کشورهایی دارای شرایط ویزای تنوع نژادی هستند؟

تنها اتباع کشورهایی که در جامعه مهاجرت کنندگان به آمریکا سهم کمی داشته‌اند دارای شرایط شرکت در لاتاری تنوع نژادی می‌باشند.

بومیان کشورهایی که به صورت معمول تعداد زیادی مهاجر به کشور آمریکا می‌فرستند، مثل مکزیک، هند و چین، معمولا دارای شرایط نمی‌باشند.

اما ایرانی‌ها قادر هستند در قرعه کشی یا لاتاری تنوع نژادی آمریکا شرکت نموده و در صورت برنده شدن و واجد شرایط بودن، به ایالات متحده مهاجرت نمایند، چراکه معمولا هر سال ایرانیان کمتری به این کشور مهاجرت می‌کنند.

image 8

وضعیت ثبت نام لاتاری افرادی که همسرشان شهروند آمریکاست.

اگر شما نیز همسرتان شهروند آمریکا است برای ثبت نام در لاتاری به سایت کارت سبز به نشانی http://www.cartesabz.net/register مراجعه نموده و بعد از انتخاب گزینه متأهل، گزینه شهروند آمریکایی را انتخاب کنید.

دقت کنید که در صورت انتخاب این گزینه نیازی به وارد کردن اطلاعات همسرتان نیست چراکه همسر شما شهروند آمریکا بوده و دیگر نیازی به شرکت در لاتاری ندارد. اما نیاز است که اطلاعات تمام فرزندان زیر ۲۱ سال مجرد خود را در فرم لاتاری وارد کنید.

مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری

خب اکنون که با وضعیت ثبت نام لاتاری افرادی که همسرشان شهروند آمریکاست آشنا شدید نیاز است که با مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری آشنا شوید‌.

برای بسیاری از افراد این سوال پیش می‌آید که آیا دقیقا بعد از برنده شدن در لاتاری می‌توان به آمریکا مهاجرت کرد؟ در پاسخ این سوال باید بگوییم که بعد از اینکه موفق به ثبت‌نام در لاتاری آمریکا شدید، نیاز است که چند ماه منتظر بمانید تا نتایج لاتاری اعلام گردد. اگر موقع اعلام نتایج، نام شما در بین برندگان خوش‌شانس لاتاری بود، باید مراحلی را جهت دریافت گرین کارت آمریکا طی کنید که این مراحل شامل موارد زیر می‌باشند:

  • تکمیل فرم DS-2602
  • مرحله مدیکال
  • انجام مصاحبه
  • اخذ ویزا

در صورتی که بتوانید تمام مراحل ذکر شده را با موفقیت سپری نمایید، می‌توانید گرین کارت آمریکا را دریافت کنید.

سوالات درمورد وضعیت ثبت نام لاتاری افرادی که همسرشان شهروند آمریکاست.

با توجه به اینکه از طریق قرعه کشی برندگان لاتاری آمریکا انتخاب می‌شوند و در واقع این قرعه کشی توسط سیستم کامپیوتری بین تمامی ثبت نام کنندگان انجام می‌شود تمام افراد دارای شانس یکسانی هستند.

  • آیا افراد زیر 21 سال نیز می‌توانند در لاتاری ثبت نام کنند؟

افراد زیر ۲۱ سالی که مجرد هستند و دیپلم دارند هم همراه با والدین و هم به صورت مستقل می‌توانند در لاتاری ثبت نام کنند.

  • آیا در فرم ثبت نام لاتاری ذکر تمام‌ اعضای خانواده ضروری است؟

بله. باید متأهلین اطلاعات همسر و تمام فرزندان مجرد و زیر ۲۱ سال خود را در فرم ثبت نام لاتاری درج کنند، حتی اگر این افراد با این شخص قصد مهاجرت را نداشته باشند.

  • آیا می توان در ثبت نام لاتاری دوره جدید از عکس لاتاری سال گذشته استفاده کرد؟

خیر، بر اساس دستورالعمل‌های لاتاری آمریکا، استفاده از عکسی که بیش از ۶ ماه پیش گرفته شده باشد ممنوع بوده و سبب رد شدن پرونده برندگان لاتاری در مصاحبه می‌شود.

  • آیا برای ثبت نام لاتاری آمریکا به کارت پایان خدمت نیاز است؟

 هیچ بخشی برای درج اطلاعات خدمت سربازی در فرم ثبت نام لاتاری آمریکا، وجود ندارد. پس اگر برای ثبت نام لاتاری در یک دوره، داشتن پایان خدمت اجباری نباشد، کسانی که خدمت سربازی خود را طی نکرده باشند هم بدون داشتن این مدرک می‌توانند ثبت نام کنند.

  • من مدر‌ک تحصیلی دیپلم ندارم چه کنم؟

برای آن دسته از برندگانی که برای دریافت ویزای لاتاری آمریکا نتوانند شرط تحصیلی را ارائه دهند، از طریق اثبات شرط شغلی، می‌توانند واجد شرایط شناخته شوند. شرط شغلی لاتاری به این معنا می‌باشد که فرد در ۵ سال گذشته حداقل ۲ سال سابقه کار داشته باشد.

  • آیا در فرم ثبت نام‌ لاتاری نیازی به وارد کردن اطلاعات همسر شهروند آمریکا است؟

خیر، تنها لازم است، فرد اطلاعات تمام فرزندان زیر ۲۱ سال و مجرد خود را در فرم ثبت نام لاتاری وارد کند.

  • آیا امتیاز برنده شدن در لاتاری آمریکا قابل خرید و فروش است؟

خیر، به هیچ وجه شانس برنده شدن در لاتاری آمریکا قابل انتقال به فرد دیگری نمی‌باشد و فقط برنده‌ی اصلی و زیرمجموعه‌های او می‌توانند مراحل کاری پرونده و دریافت ویزای لاتاری آمریکا را انجام دهند.



Source link