هر آنچه که باید در مورد عمل ترمیم بینی بدانید


گاهی عمل بینی به راند دوم کشیده می‌شود. در این هنگام است که شما برای رسیدن به نتیجه دلخواهتان باید عمل ترمیم بینی را انجام دهید. در این گفتگو نگاهی به این عمل و نکته‌های پنهان در آن می‌اندازیم. با ما همراه باشید.

چه کسانی به جراحی ترمیم بینی نیاز پیدا می‌کنند؟

انجام عمل ترمیم بینی فقط محدود به کسانی که قبلا جراحی زیبایی بینی کرده‌اند نمی‌شود. در این میان افراد دیگری هم وجود دارند که به دلیل‌های متفاوت‌تری به این عمل نیاز پیدا می‌کنند. بیایید سری به آنها بزنیم:

افرادی که مشکلات تنفسی دارند

گاهی افراد از عمل بینی انتظار زیبایی ندارند. چون از شکل بینی‌شان راضی هستند. چیزی که آنها را ناراحت می‌کند وجود مشکلاتی در حفره بینی‌شان است که باعث می‌شوند کشیدن نفس راحت برای آنها به یک آرزو تبدیل شود. چنین افرادی با انجام عمل ترمیم بینی، مشکل تنفسی خود را بدون دستکاری ظاهر بینی‌شان برطرف می‌کنند.

افرادی که بینی‌شان در اثر حادثه آسیب دیده است

این دسته از متقاضیان عمل ترمیم بینی، نه مشکل تنفسی داشته‌اند و نه از شکل بینی‌شان ناراضی بوده‌اند. ولی در اثر یک حادثه، بینی‌شان آسیب دیده و نیاز دارند که با انجام عمل ترمیم بینی، آن را تا جای ممکن به حالت قبل برگردانند.

افرادی که قبلا عمل بینی زیبایی یا درمانی انجام داده‌اند

دلیلی که این افراد را به سمت ترمیم بینی می‌کشاند برطرف نشدن مشکل تنفسی‌شان یا برآورده نشدن خواسته‌شان از عمل بینی است. البته بخشی از این ماجرا هم به مهارت نداشتن جراحشان برمی‌گردد.

کدام ساده‌تر است؟ عمل بینی یا ترمیم بینی؟

هدف اصلی جراح و مراجعه کننده این است که تمام مشکلات مربوط به بینی را در همان عمل اول برطرف شود. چون بینی تا قبل از این ماجرا دستکاری نشده و غضروف‌ها، استخوان و بافت‌های بینی آماده تغییر هستند. در واقع، انجام عمل اول، راحت‌تر و عمل ترمیم بینی، پیچیده‌تر و سخت‌تر است.

در عمل ترمیم بینی، باید جراح از مهارت و تجربه بسیار بیشتری برخوردار باشد تا بتواند اشتباه‌های قبلی را تا جای ممکن اصلاح کرده و به بینی، ظاهری قابل قبول دهد.

از طرفی، مشکلات تنفسی هم باید در همین عمل برطرف شوند تا فرد مجبور به انجام سومین عمل ترمیم بینی نشود. بسیاری از افراد برای انجام عمل ترمیم بینی، جراح خود را عوض می‌کنند. چون اعتمادشان به جراح قبلی را از دست داده‌اند و نمی‌خواهند دوباره این ریسک را بپذیرند.

وجود چه علائمی فرد را به انجام جراحی ترمیم بینی سوق می‌دهند؟

image 4

معمولا افرادی که نشانه‌های زیر را دارند، کاندیدای بسیار قدرتمندی برای انجام ترمیم بینی هستند:

  • یک سال از عمل بینی قبلی آنها گذشته اما نتیجه نهایی به آن چیزی که می‌خواستند نزدیک نشده
  • افرادی که در اثر جراحی بینی قبلی‌شان دچار مشکلات تنفسی شده‌اند و نمی‌توانند تنفس با کیفیتی داشته باشند
  • افرادی که تیغه بینی آنها سوراخ شده، دچار فرورفتگی یا برآمدگی غیر طبیعی شده
  • نوک بینی آنها بعد از یک سال دچار افتادگی شده
  • در حفره بینی با مشکل «چسبندگی» کلنجار می‌روند
  • دو طرف بینی‌شان قرینه نیست
  • نوک بینی، بیش از اندازه باریک یا پهن شده
  • جای زخم‌های عمل قبلی، بسیار آزار دهنده و آشکار هستند
  • و …

مزیت‌های عمل ترمیم بینی چیستند؟

انجام عمل ترمیم بینی، می‌تواند مشکلاتی که در طول عمل ناموفق اولیه بینی به وجود آمده‌اند را تا حدودی برطرف کند. این مشکلات می‌توانند در مورد زیبایی یا سختی تنفس باشند. هر دوی آنها روی اعتماد به نفس فرد، کیفیت زندگی، بهره‌وری کاری و … او تاثیر مستقیم می‌گذارند.

در چه مواردی انجام عمل ترمیم بینی توصیه نمی‌شود؟

متاسفانه نمی‌توان در تمام موارد از عمل ترمیم بینی برای حل کردن مشکلات کمک گرفت. گاهی میزان آسیب به ساختار بینی به حدی زیاد است که پزشک از انجام دستکاری دوباره پرهیز می‌کند. گاهی هم فرد از نظر روحی و جسمی توانایی تحمل یک عمل جدید را ندارد.

بینی برای انجام عمل ترمیم باید چه شرایطی داشته باشد؟

دو چیز اساسی برای انجام عمل بینی ترمیمی لازم هستند:

اول: وضعیت جریان خون در بینی

قبل از عمل بینی ترمیمی، بسیار مهم است که جریان خون در بینی مناسب باشد. چون وجود این جریان به ترمیم سریع‌تر دستکاری‌های عمل ترمیم بینی کمک زیادی می‌کند.

به همین دلیل پزشک در این مورد به فرد توصیه می‌کند که چند هفته قبل از عمل، کشیدن سیگار را کنار بگذارد تا از اختلالی که سیگار روی گردش خون بر جای می‌گذارد پیشگیری کند.

دوم: وضعیت قابلیت ارتجاعی پوست

برای به دست آوردن بهترین نتیجه از جراحی بینی، پوست باید قابلیت ارتجاعی خوبی داشته باشد تا در مقابل دستکاری‌هایی که جراح با هدف ترمیم بینی انجام می‌دهد دوام بیاورد.

اگر بافت بینی بیش از اندازه دچار آسیب شده و بدن فرد هم در مقابل این آسیب‌ها اسکار تولید کرده باشد، از میزان خاصیت ارتجاعی بینی کاسته می‌شود. معمولا افرادی که دچار این مشکل هستند نمی‌تواند کاندید مناسبی برای عمل ترمیم بینی باشند.

چطور از تشکیل دوباره اسکار بعد از عمل ترمیم بینی جلوگیری کنیم؟

این احتمال وجود دارد که بعد از عمل ترمیمی، بافت بینی دوباره به سمت تولید اسکار تمایل داشته باشد. خوشبختانه با انجام چند کار می‌توانید این احتمال را کمرنگ‌تر کنید.

  • در دوره نقاهت بعد از ترمیم بینی از انجام فعالیت‌هایی که باعث جمع شدن خون در بینی می‌شوند مثل انجام فعالیت‌های فیزیکی شدید، بلند کرد چیزهای سنگین، خم کردن سر و … خودداری کنید
  • تا می‌توانید جلوی نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. حتی در خانه هم از کرم ضد آفتاب استفاده کنید
  • اگر پوست چربی دارید حتما با استفاده از شوینده‌ها و لوسیون‌های مخصوص پوستتان، میزان چربی آن را کنترل کنید

آیا برای عمل ترمیم بینی به بیهوشی کامل نیاز است؟

تشخیص این موضوع به وضعیت بینی شما و تصمیم جراحتان بستگی دارد. ولی در حالت کلی، عمل بینی ترمیمی، هم می‌تواند با استفاده از بی‌حسی موضعی و هم با بیهوشی کامل انجام می‌شود.

در انتخاب جراحتان بسیار دقت کنید

بسیاری از مشکلاتی که شما را به سمت داشتن عمل بینی ترمیمی سوق می‌دهند با انتخاب یک جراح با تجربه و با مهارت در اولین جراحی بینی‌تان قابل پیشگیری هستند. بنابراین، دوباره و دوباره روی این موضوع زمان بگذارید. در این زمینه، پیشنهاد ما به شما انتخاب « دکتر علی قارونی » است.

دکتر قارونی، متخصص گوش و حلق و بینی و جراح پلاستیک صورت و بینی است که تجربه و مهارت زیادی در زمینه انجام عمل ترمیم بینی دارد. با سر زدن به وب‌سایت دکتر قارونی و بررسی دقیق عکس‌های قبل و بعد از عمل ترمیمی افرادی که به او اعتماد کرده‌اند می‌توانید از نزدیک با مهارت و تخصص او آشناتر شوید.

از این گذشته، می‌توانید در کنار عمل ترمیم بینی‌تان به زیباتر کردن بخش‌های دیگر صورتتان هم فکر کنید و مواردی مثل «پروتز گونه»، «پروتز چانه»، «جراحی پلک»، «لیفت صورت و گردن»، «تزریق ژل» و «تزریق بوتاکس» را به دکتر قارونی بسپارید.



Source link