سه نکته مهم که  قبل از جراحی بینی باید بدانید !


از آنجایی که عمل بینی یکی از شایع ترین جراحی های زیبایی در تهران است ، ممکن است بسیاری از افراد این تصور را داشته باشند که پروسه رینوپلاستی بسیار راحت و آسان است و با مراجعه به هر نوع پزشکی می توانند از مزیت های بی شمار این فرآیند برخوردار شوند ! اما اگر نگاه دقیقی به این موضوع داشته باشید ، متوجه می شوید همه افراد از نتیجه عمل زیبایی بینی خود راضی نیستند و یا دوره نقاهت آسانی را نداشتند ! اما علت این موضوع چیست و چگونه می توان با دوره نقاهت کوتاه و آسان به بهترین نتیجه از این جراحی دست پیدا کرد ؟ برای دریافت پاسخ این سوال با ما همراه باشید !

افزایش آگاهی مهم ترین امر در اقدامات قبل از جراحی بینی

موضوع بسیار مهمی که باید در اقدامات پیش از عمل بینی نسبت به آن توجه داشته باشید ؛ این است که افزایش دانش و آگاهی شما در این خصوص کمک می کند تا دید باز و واقع بینانه تری نسبت به جراحی بینی پیدا کنید. برای این کار می توانید مقالات معتبری که در سایت بهترین جراح بینی تهران منتشر می شود را مطالعه نمایید و یا در شبکه های اجتماعی و یوتیوب در خصوص پروسه رینوپلاستی ، دوران نقاهت و نکات مهم دوران مراقبت های بعد از جراحی زیبایی بینی تحقیق کنید. کسب این اطلاعات موجب می شود تا شما با انواع جراحی بینی ، تیپ بندی مختلف بینی ، عوارض و خطرات این جراحی آشنایی پیدا کنید که این موضوع کمک می کند تا انتظارات و اهداف خود را به صورت واقع بینانه تری مشخص نمایید. برای مثال اگر تا پیش از آنکه اطلاعی در رابطه با جراحی بینی گوشتی و استخوانی داشته باشید ، تصور می کردید که می توانید با جراحی بینی نتیجه خوبی از فرم فانتزی به دست آورید ، متوجه خواهید شد که بینی شما مناسب این شکل از بینی نبوده و سپس تصمیم گیری منطقی تری خواهید داشت. همچنین کسب اطلاعات در رابطه با عوارض جراحی بینی موجب می شود تا با دیدن هر نوع عارضه در این دوران دچار تشویش و نگرانی نشوید ؛ چرا که بسیاری از عوارض مثل خونریزی ، کبودی ، تورم ، خشکی دهان و کاهش حس بویایی از عوارض موقتی این جراحی بوده که پس از مدتی با رعایت دستورالعمل های پزشکی برطرف می شود.

برای انجام عمل بینی عجله نداشته باشید !

نکته بسیار مهمی که متقاضیان جراحی بینی باید به آن توجه داشته باشند این است که نباید برای انجام این عمل عجله کنند ؛ چرا که عمل زیبایی بینی یک جراحی غیر ضروری بوده که با در بیشتر موارد با هدف زیبایی و بهبود جذابیت های چهره انجام می شود ؛ از این رو باید در انتخاب جراح بینی خوب در شهر تهران دقت کافی داشته باشید. برخی از افراد تنها ملاک خود را برای انجام این پروسه هزینه پایین در نظر می گیرند ، هر چند که بالا بودن هزینه جراحی بینی یک پزشک به معنای موفقیت و دستیابی به نتیجه ایده آل نیست اما در بیشتر موارد پزشکانی که با هزینه های بسیار کم این جراحی را انجام می دهند ، از تخصص و دانش کافی برخوردار نبوده و برای کسب تجربه بیشتر ، این فرآیند را با هزینه های پایین انجام می دهند که این موضوع ریسک بروز خطرات و عوارض ناشی از عمل بینی را تا حد زیادی افزایش می دهد و موجب می شود درصد بسیار زیادی از افراد بعد از عمل به نتیجه دلخواه خود نرسند و نیاز به عمل ترمیمی بینی پیدا کنند ؛ همچنین از آنجایی که این دسته از پزشکان با تکنیک ها و اصول جراحی به خوبی آشنا نیستند ، موجب می شود تا افراد درد ، خونریزی و ناراحتی زیادی را در دوران نقاهت خود بعد از عمل بینی تجربه نمایند.

بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا به خوبی در رابطه با پروسه جراحی بینی تحقیق نمایید ، سپس در گام دوم یک جراح بینی خوب که دارای تخصص ، مدرک معتبر و سابقه کاری مرتبط با این زمینه است را انتخاب نمایید و پس از آن خود را برای عمل بینی آماده کنید.

راز داشتن دوره نقاهت آسان بعد از عمل بینی !

حتما شما هم برخی از افراد را دیده اید که بعد از گذشت 2 الی 3 روز از انجام جراحی بدون کوچکترین کبودی و با میزان تورم کم به فعالیت های روزانه خود باز می گردند اما گروه دیگر تا یک ماه همچنان متورم و کبود بوده و حال عمومی خوبی ندارند ! در واقع شما نیز  برای آنکه در پروسه عمل بینی دچار مشکل نشوید و دوره نقاهت آسانی را تجربه نمایید ، لازم است به برخی نکات کلیدی کوچک اما مهم توجه داشته باشید :

  1. اگر داروی خاصی مصرف می کنید ، حتما با مشورت پزشک مصرف داروها را یک هفته قبل از جراحی قطع نمایید ؛ چرا که بسیاری از داروها می تواند ریسک خونریزی و خطرات جراحی را افزایش دهد.
  2. نکته بسیار مهم در این امر توجه به رژیم غذایی از دو هفته قبل از عمل بینی است ؛ بدان معنا که شما باید در طی این مدت از مصرف مواد غذایی حساسیت زا خودداری کرده و بیشتر مواد غذایی مفید که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود را مصرف نمایید که در این خصوص می توان به پروتئین ها ، ویتامین ها و میوه و سبزیجات تازه اشاره نمود.
  3. شب قبل از جراحی حتما دوش بگیرید و اگر روی انگشتان دست لاک دارید ، آن را پاک کنید و اگر آقا هستید لازم است موهای صورت خود را بتراشید.
  4. لازم است برای انجام عمل زیبایی بینی و بیهوشی حداقل برای 8 ساعت ناشتا باشید ، به همین دلیل توصیه می شود شام سبکی میل نمایید و از نوشیدن آب و حتی جویدن آدامس در طی این مدت خودداری کنید.

منبع : دکتر محمد حسین طاهریان




Source link