نکاتی برای تعیین هدف واقعی برای نتایج طولانی مدت


هدف گذاری واقع بینانه

برای بسیاری، شروع سال جدید زمانی است برای اندیشیدن و هدف گذاری برای سال پیش رو. برخی دیگر در زمان تغییر فصل بیشتر با خود تماس می گیرند تا اولویت های خود را ارزیابی و تنظیم کنند.

صرف نظر از اینکه چه زمانی این کار را انجام می دهید، مهم است که به خاطر داشته باشید که روشی که به هدف گذاری خود نزدیک می شوید به اندازه خود اهداف مهم است.

معمول است که بخواهید اهدافی را تعیین کنید که مطابق با یک نسخه ایده آل از خودتان باشد. اگرچه بهبود شخصی بسیار مهم است، مهم است که از تعیین اهداف غیرواقعی برای سبک زندگی خود اجتناب کنید.

وقتی اهدافی را تعیین می کنیم که با ظرفیت ها و خواسته های واقعی ما همخوانی ندارد، خود را برای شکست آماده می کنیم.

ناتوانی در دستیابی به اهداف شخصی مان می تواند بر دید ما از خود تأثیر منفی بگذارد و به خود شک و تردید دامن بزند. به همین دلیل بسیار مهم است که اهدافی را انتخاب کنید که منعکس کننده آنچه شما شخصاً می خواهید باشد – نه آنچه فکر می کنید باید بخواهید.

در اینجا، ما نکاتی را در مورد نحوه نزدیک شدن به هدف خود از جایی که واقع‌گرایی و عشق به خود است، ارائه می‌کنیم.

ما در مورد سه هدف مشترک صحبت خواهیم کرد: ورزش کردن، زمان بندی زمان و خوردن غذای سالم. سه هدف مثالی وجود دارد که نشان می دهد چگونه هر هدف دیگری را که ممکن است داشته باشید انجام دهید.

به یاد داشته باشید: همه ورزش های مشابه را دوست ندارند

بیش از یک راه برای نزدیک شدن به هر چیزی وجود دارد. اگرچه صدها تمرین برای حفظ سلامت بدن و ذهن ما وجود دارد، اغلب مردم فکر می‌کنند اگر از انجام آن‌ها لذت نبرند، مشکلی وجود دارد.

به عنوان مثال، افرادی که از دویدن لذت نمی‌برند، می‌توانند احساس کنند که این جنبه‌ای از خودشان است که باید اصلاح شود، بنابراین برای یک مسابقه 5k یا سایر مسابقات سازمان‌یافته به عنوان انگیزه ثبت‌نام می‌کنند.

اما برای کسی که دویدن را دوست ندارد، روند تمرین برای یک مسابقه می تواند به جای چالش مانند یک مجازات باشد.

این به نوبه خود ممکن است باعث شود که آنها از دویدن های برنامه ریزی شده خود دوری کنند و در نهایت به احساس شکست در آنها ختم شود.

اگر با دویدن ارتباط برقرار نمی کنید، می توانید با ورزش دیگری مانند بالا رفتن از پله یا پیاده روی سریع، هدف گذاری کنید.

ورزش نیاز به نظم و انضباط دارد، اما نباید چیزی باشد که از آن وحشت داشته باشید. اگر گزینه ای را پیدا کنید که از آن لذت می برید، به احتمال زیاد این عادت را در دراز مدت حفظ خواهید کرد.

به هر حال، فواید ورزش بسیار فراتر از صرف فیزیکی است. آنها به سلامت روان و عملکرد شناختی شما نیز کمک می کنند. بنابراین، هرچه بیشتر بتوانید این عادت سالم را رعایت کنید، بهتر است.

شما نمی توانید وانمود کنید که برنامه خود را از دست داده اید

بیشتر بزرگسالان برنامه‌های فشرده‌ای دارند، که می‌تواند باعث شود تا کارهای مهم را تا زمان نامشخصی در آینده به تعویق بیاندازند که امیدوارند کمتر مشغول باشند.

اغلب، مشغله ها تسلیم نمی شوند و این مسئولیت ها به کلی کنار می روند. متأسفانه، به عنوان مثال، قرار ملاقات های بهداشتی اغلب به همین روش به تعویق می افتد.

اگر می‌خواهید در مورد سلامتی خود فعال‌تر باشید، اما برنامه‌تان پر است، قرارهای مجازی ممکن است راه‌حل عالی برای شما باشد. سلامت از راه دور ممکن است شبیه چیزی خارج از یک فیلم علمی تخیلی به نظر برسد، اما راهی موثر برای دستیابی به اهداف سلامتی و تندرستی شما از آسایش خانه است.

از موارد ساده بهداشتی گرفته تا درمان‌های ارتودنسی، تعجب خواهید کرد که چه تعداد از قرار ملاقات‌ها را می‌توانید بدون خروج از خانه بررسی کنید. به این ترتیب می توانید از بارگذاری بیش از حد برنامه خود و تمام استرس های ناشی از آن جلوگیری کنید.

تعیین هدف برای مدیریت صحیح زمان و برنامه ریزی وظایف، هدف شایسته ای است.

تغذیه سالم به معنای نادیده گرفتن ذائقه شما نیست

البته، ما می دانیم که خوردن سبزیجات مهم است، اما برخی از افراد به خود فشار می آورند تا همه سبزیجات را صرف نظر از اینکه از آنها لذت می برند یا نه.

هر کسی می تواند یک چوب کرفس را برای مدت کوتاهی خفه کند. اما اگر خودتان را مجبور به خوردن غذاهایی کنید که دوست ندارید، این عادت دوام نخواهد آورد.

برای اینکه تغذیه سالم را به بخشی از زندگی خود تبدیل کنید، مهم است که غذاهای سالمی را پیدا کنید که واقعاً از آن لذت می برید.

نیازی نیست که از همه غذاهای سالم به طور یکسان قدردانی کنید، بنابراین تصمیم گیری در مورد اینکه کدام یک را واقعاً دوست دارید، می تواند تغذیه سالم را به تجربه ای شادتر و پایدار تبدیل کند.

نتیجه

بهبود خود بدون بدبختی امکان پذیر است.

به جای اینکه میله را آنقدر بالا قرار دهید که تصادف کنید و بسوزید، تنظیمات کوچکی را در نظر بگیرید که می تواند به شما کمک کند تا به اهداف خود برسید و به هدف گذاری بالا ادامه دهید.

اگر هنگام تعیین اهداف خود به ترجیحات طبیعی خود احترام بگذارید، شانس بسیار بیشتری برای حفظ این تغییرات در دراز مدت خواهید داشت.