مطالعه هرچی جدید از برنامه کتوژنیک به تازگی؟ ما درخواست کردیم، شما پاسخ دادید!

کتوژنیک به چه معناست یبوست. برنامه لاغری کتوژنیک مقدار کمی از غذاهای فیبری مانند غلات و حبوبات را شامل می شود. ویتامین های با ارزش و مواد معدنی که در غذا توسط سبزیجات، میوه ها، غلات تامین می شوند، بسیار کم خواهد شد. با این حال خیلی ها این سریع احساس سیری بهشون دست میده و نمیتونن تمام این غذا رو میل کنن. طبق نتایج مطالعات انجام شده این رژیم میتواند تاثیر چشمگیری در کاهش وزن و بهبود سلامتی داشته باشد. طبق یک مطالعه در سال 2019، رژیم غذایی کتو می تواند گزینه خوبی برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 باشد. C on᠎tent was cre at᠎ed ​with the ᠎he​lp ᠎of GSA Cont​en᠎t Generator DE᠎MO.

یکی دیگر از عوارض رژیم غذایی کتوژنیک می تواند افزایش کلسترول LDL باشد که آن هم می تواند بیماری های قلبی را به دنبال داشته باشد. در این شرایط، ماده ای به نام کتون در کبد تولید و بدن وارد مرحله کتوسیس می شود. با این حال ، مصرف زیاد پروتئین و کتون زیاد ممکن است به حداقل رساندن ریزش عضلات کمک کند. ممکن است برای ورزشکاران حرفه ای یا کسانی که مایل به اضافه کردن مقادیر زیادی ماهیچه یا وزن هستند، مناسب نباشد.

رژیمهای کتوژنیک بهطور تئوری میتوانند با بهبود دسترسی به مقادیر زیادی انرژی در ذخایر چربی، استقامت بدنی را افزایش دهند. با این حال، برخی از گونه ها به طور طبیعی با مقادیر کمی آب میوه طعم دار می شوند و ممکن است حاوی کربوهیدرات باشند. با این حال، فقط رژیم های غذایی کتوژنیک استاندارد و پروتئین بالا، به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته اند. رژیم کتوژنیک پروتئین بالا: این نوع رژیم شبیه به برنامه کتوژنیک استاندارد است. دوزهای مکملهای امگا 3 با هم متفاوت است اما اکثر آنها از روغن ماهی، روغن کرل، جلبک و تخم کتان تهیه شدهاند.

از خواص تخم مرغ پیش از این در یک مقاله مفصل صحبت کرده ایم پس توصیه می شود مقاله مورد نظر را مطالعه کنید.علاوه بر این، با توجه به داده های موجود در دست، تخم مرغ باعث تحریک هورمون هایی می شود که احساس سیری را افزایش می دهند. در این مقاله بخوانید. محتوای کربوهیدرات بسیار کم در این رژیم ممکن است قند خون شما را در حد نرمال کنترل کند. کتوزیس یک فرآیند نرمال بدن می باشد. رژیم کتوژنیک که به اختصار رژیم کتو هم نامیده می شود، یک برنامه غذایی پر از چربی با پروتئین متوسط و کربوهیدرات کم است.

آیا رژیم کتوژنیک باعث اسهال میشود به خصوص که متابولیسم بدن، ژن، انواع بدن، سبک زندگی و علایق شخصی متفاوت است. بعلاوه این رژیم می تواند منجر به افزایش از دست دادن آب بدن، سطح سدیم، پتاسیم و منیزیم و علائم تب کتو مانند سردرد، گرفتگی عضلات و خستگی شود. مصرف منیزیم را با 100 الی 200 میلیگرم در روز آغاز کنید زیرا مصرف زیاد منیزیم موجب ایجاد اسهال در فرد میشود. برای مواد معدنی، سعی کنید از 3000 تا 4000 میلی گرم سدیم، 1000 میلی گرم پتاسیم و 300 میلی گرم منیزیم در روز دریافت کنید، تا عوارض جانبی را به حداقل برسانید.

مواد معدنی: نمک و سایر مواد معدنی می توانند هنگام شروع رژیم، به دلیل تغییر در تعادل آب و مواد معدنی، مهم باشند. تحقیقات ارائه شده در اوایل سال جاری در کنگره انجمن قلب و عروق اروپا نشان داد افرادی که رژیم های کم کربوهیدرات با چربی بالا را دنبال می کنند، در طول دوره مطالعه، بیش تر در معرض خطر مرگ و میر ناشی از سرطان و سایر دلایل، هستند. از آنجا که تبدیل چربی به انرژی کالری بیشتری نسبت به تبدیل کربوهیدرات ها به انرژی می طلبد، این رژیم ممکن است در کاهش وزن نسبت به سایر رژیم ها مؤثر باشد.

در دنیای امروزی داشتن تناسب اندام و هیکل عالی به یک رویای دست نیافتنی تبدیل شده است و هر رزوه شاهد این هستیم که رژیمهای متعددی با ادعای لاغری فوری در کل جهان سر و صدا میکنند، یکی از معروفترین آنها، رژیم کتوژنیک است. است. اگر قصد کاهش وزن با یک روش سالم و اصولی را دارید با ما همراه باشید تا با رژیم کتوژنیک و غذاهای مجاز و غیر مجاز در رژیم کتوژنیک بیشتر آشنا شوید. با درک اینکه بیشتر روزها چه تعداد کربوهیدرات مصرف می کنید شروع کنید.

در این مقاله، ما درمورد داروهای واقعی اطلاعاتی را به شما ارائه می دهیم و کمک می کنیم تا در مورد آن بیشتر بدانید. اگر بخواهیم با اعداد و ارقام بگوییم، شما بر اساس این نوع رژیم لاغری روزانه باید ۷۰% چربی، ۲۰% پروتئین و فقط ۱۰ درصد کربوهیدرات مصرف کنید. بر اساس نتایج تحقیقات، کسانی که از رژیم کتوژنیک کم کربوهیدرات پیروی می کنند (نسبت به رژیم های غذایی متعادل تر) در ۳ تا ۶ ماهه اول وزن بیشتری را از دست می دهند. اگر دچار سرگیجه و بیحالی مخصوصا در روزهای اول شدید، مصرف غذاهای با الکترولیت بالا توصیه میشود.

به هیچ وجه توصیه

نمیکنیم که افراد با مشکل قلبی با تشخص خودشون اقدام به گرفتن رژیم کتوژنیک اصولی کنن. با این وجود، تأثیر رژیم کتو بر دیابت نوع 1 هنوز بحث برانگیز است، بنابراین لازم است که مطالعات و تحقیقات بیشتری انجام شود. این به این معنی است که تعداد زیادی از افراد تمایل به ترک رژیم غذایی دارند که به رفتارهای ناسالم رژیم غذایی کمک میکند. کارشناسان تغذیه ما در سیرا تغییرات بیوشیمیایی شما را کاملا تحت نظر قرار می دهند و یک برنامه غذایی متناسب با شرایط سلامتی تان تنظیم می کنند.

رژیم کتو باید

دارای پروتئین متوسطی باشد و از نظر چربی غنیتر باشد، زیرا چربی انرژی شما را تأمین میکند. پیش آمده است، باید بگوییم این رژیم عوارض خاصی ندارد اما بهطورکلی اگر مبتلا به بیماری دیابت هستید و انسولین مصرف میکنید یا برای فشارخون بالا دارو مصرف میکنید یا در دوران شیردهی هستید، گرفتن این رژیم توصیه نمیشود. اما اینکار چندان هم راحت نیست؛ توجه داشته باشید که یک موز متوسط حدود ۲۷ گرم کربوهیدرات دارد و شما در طول برنامه رژیم کتوژنیک کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات را می توانید مصرف کنید.

یک فنجان بروکلی خرد شده حدود شش کربوهیدرات دارد. این ممکن است یک انگیزه برای شما باشد که مدت طولانی از رژیم کتو پیروی کنید. اما قطعا پس از مدت کوتاهی از رعایت آن خسته خواهید شد. همه میوه ها منبع سرشار از کربوهیدرات تلقی می شوند اما می توانید میوه های ریز مانند توت را به مقدار کم میل نمایید. اگر تمایل به خوردن میوه دارید، گزینه های کم قند مانند توت فرنگی، تمشک و زغال اخته را انتخاب کنید و آنها را در حد اعتدال مصرف کنید. میوه: تمام میوه ها به جز انواع توت ها مانند توت فرنگی.

شاید برایتان سوال باشد که آیا میوه ها و سبزیجات نیز در این رژیم جایگاهی دارند یا خیر. سبزیجات و میوه ها برای سلامتی مفیدند. شاید رژیم کتوژنیک برای بعضی از کسانی که در کاهش وزن با روشهای دیگر موفق نبوده اند، گزینه مناسبی باشد. رژیم کتوژنیک چرخهای یا هدفمند روشهای پیشرفتهتری هستند و در درجه اول توسط ورزشکاران و بدنسازان مورد استفاده قرار میگیرند. برای به حداقل رساندن این مسئله ، می توانید برای چند هفته اول رژیم منظم کم کربوهیدرات را امتحان کنید. روغن های سالم: در درجه اول روغن زیتون فوق العاده ، روغن نارگیل و روغن آووکادو.

به عنوان مثال توی یک وعده گفته شده سینه مرغ سرخ شده توی روغن زیتون رو به همراه 100 گرم سالاد کاهو با ترکیب یک مقدار خیلی کمی آب لیمو ( برای مزه دار شدن و البته روغن زیتون ) میل بشه. روغن زیتون فواید چشمگیری برای قلب شما دارد. برای مقابله با این، مصرف کربوهیدرات خود را کاهش دهید و نکات بالا را دوباره بررسی کنید. البته این نکته به این معنی نیست که شما برای بهبود بیماری دیابت خود می توانید به طور خودسرانه رژیم غذایی کتوژنیک را شروع کنید.

This post was done  with the he᠎lp  of G SA C᠎onte nt᠎ Generator ᠎DEMO !

محققان دریافته اند اگر میخواهید یک رژیم غذایی موثر داشته باشید، بهترین راه برای ورود به حالت متابولیک کتوز استفاده از چربی با میزان بالا و پروتئین کم است. مطالعات نشان داده است که مصرف التانین به عنوان یکی از مکملهای کتوژنیک علاوه بر بهبود تمرکز، به بهبود کیفیت خواب، کاهش اضطراب و بهبود شناخت ذهنی کمک کند. در حالی که تحقیقات نشان می دهد که این رژیم به کاهش وزن و لاغری یا کنترل بیماری کمک می کند، اما بهتر است بدانید که عوارض رژیم کتوژنیک چیست.

انواع مختلفی از رژیم کتو وجود دارد، اما بطور کلی، باید ۷۵% از کالری روزانه را چربی، ۲۰% پروتئین و ۵% کربوهیدرات تشکیل دهند. مثلاً هر 1 تخم مرغ 0.7 کربوهیدرات خالص و 6.3 پروتئین داره که باید از مقدار مصرف روزانه کسر کنید. چربی های اشباع نشده، که شامل چربی های امگا 3 و امگا 6 است، در گردو، تخمه آفتابگردان، تخم کتان، روغن سویا و برخی ماهی ها مانند ماهی قزل آلا، ماهی خال مخالی، قزل آلا، ماهی تن، آلباکور و شاه ماهی وجود دارد.

کافئین: کافئین می تواند فوایدی برای افزایش انرژی، کاهش چربی و عملکرد آن داشته باشد. این حرکت می تواند باعث کاهش وزن شود. وقتی به سراغ این مطلب آمده اید، یعنی قصد کاهش وزن دارید و چیزهایی درباره رژیم کتوژنیک شنیده اید. وقتی بدن شما در وضعیت کتوژنیک قرار دارد به این معناست که سوخت و ساز انرژی لیپبد دست نخورده است و این یعنی بدن شما برای فعالیت شروع به تجزیه چربیها خواهد کرد. اخیرا، این رژیم به عنوان رژیم کاهش وزن توسط یک استاد جراحی، دکتر جیانفرانکو کاپلو از دانشگاه ساپینزا در رم، معرفی شده است.

زیرا تمام چربی هایی که در این رژیم مصرف می کنید در سیر نگه داشتن شما نقش موثری دارند. AFib، شایع ترین اختلال ریتمی قلب است و خطر سکته مغزی و نارسایی قلبی را بالا می برد. سندرم تخمدان پلی کیستیک: رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش سطح انسولین کمک کند،که ممکن است در سندرم تخمدان پلی کیستیک نقش اساسی داشته باشد. سپس بدنه کتون گلوکز را به انرژی در مغز تبدیل می کند. بدن ما گلوکز (قند) موجود در کربوهیدرات ها را به عنوان سوخت استفاده و به انرژی تبدیل می کند.

در نتیجه، بدن از چربی های موجود به عنوان سوخت و تبدیل به انرژی استفاده می کند. رژیم کتو باعث کمبود مواد مغذی می شود. رژیم کتو و محصولات کتوزیست به کاهش وزن شما و بهبود سلامت شما کمک می کند. ۳- آیا می توان در رژیم کتو عضله ساخت؟ در رژیم کتو چه غذاهایی را نمی توان خورد؟ اما این رژیم برای ورزشکاران و کسانی که به دنبال عضله سازی و افزایش وزن هستند، مناسب نیست. دوز خاصی برای مصرف آن وجود ندارد، اما میزان توصیه شده برای آن 100 الی 400 میلی گرم در روز است.