فیلم باربی به همراه بازگشت رنگ صورتی در استایل ها


در چند روز گذشته پس از انتشار تریلر و پوسترهای فیلم باربی، میزان جستجوهای آنلاین برای “مد باربی” یا “Barbiecore” در سطح جهانی افزایش قابل توجهی داشته است.

این فیلم در ژانر کمدی فانتزی به کارگردانی گرتا گرویگ و بازی مارگو رابی در نقش باربی و رایان گاسلینگ در نقش کن ساخته شده است که پس از اخراج از آرمان شهر باربی‌لند، به سفر خودشناسی می‌روند. دیگر بازیگران این فیلم آمریکا فررا، کیت مک کینون،  ایسا رای ، رئا پرلمان و ویل فرل هستند.

تاثیر فیلم باربی بر صنعت مد

بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های جستجوی گوگل که توسط سایت Flaunt Your Fashion  انجام شده است، چند ساعت پس از انتشار تریلر فیلم باربی، جستجوهای آنلاین برای “مد باربی” 106 درصد افزایش یافت!! این مطالعه همچنین نشان داد که تعداد جستجوها برای “مد باربی” تنها در یک روز بیش از دو برابر از میانگین گذشته خود بیشتر شده است. این افزایش نشان‌دهنده‌ی علاقه‌ی مخاطب برای برای نزدیک شدن به عروسک باربی و سبک زندگی آن است.

علاوه بر “مد باربی”، جستجو برای “سبک باربی” در سراسر جهان 142 درصد افزایش یافته است. جستجو برای «لباس صورتی» که رنگ مشخص باربی است، از زمان انتشار تریلر به میزان خیره کننده‌ای 174 درصد افزایش یافته است. همچنین در همان شب جستجو برای “رنگ موی بلوند” تا 157 درصد افزایش یافت که نشان می‌دهد حتی موهای بلوند نمادین باربی به این چرخه اضافه شده است.

عکس از وبسایت آستین
عکس از وبسایت آستین

به گفته یکی از سخنگویان Flaunt Your Fashion، «باربی با ظاهری که فوراً قابل تشخیص است، برای دهه‌ها جزء اصلی فرهنگ عامه بوده است». تریلر منتشر شده و پوسترهای فیلم باعث سر و صدای زیادی در فضای آنلاین شده است و طرفداران مشتاقانه منتظر تماشای این فیلم هستند که قرار است در روزهای پیش رو  اکران شود. همانطور که این یافته‌ها نشان می‌دهد، هیجان از فضای مد نیز فراتر رفته است، و بسیاری از طرفداران می‌خواهند سبک نمادین باربی را تقلید کنند، که نشان می‌دهد رنگ‌های صورتی، چکمه‌های کابویی و الگوهای روشن در تابستان امسال بازگشت بزرگی خواهند داشت.

طرفداران می‌خواستند رویای باربی را با لباس‌های تابستانی خود زندگی کنند – چه به معنای پر زرق و برق ناخن‌ها و دستکش های صورتی باشد چه رنگ صورتی ملایم برای انواع اکسسوری‌ها. 

عکس از وبسایت آستین
عکس از وبسایت آستین

باربیکور چیست؟

همان‌طور که مشاهده می‌کنید در سال ‌های اخیر سبک نوستالژی در حال بازپیدایی دوباره‌ی خود بوده و  امروزه، نوستالژی بخشی از مد شده است.

وقتی تصویر ذهنی از باربی به ذهنتان خطور می‌کند، احتمالاً به لباس‌های صورتی آدامسی تاب‌دار دهه 80 فکر می‌کنید. این دقیقاً همان چیزی است که “باربیکور” قصد دارد تجسم کنید.

یکی از ویژگی های کلیدی باربیکور استفاده از رنگ صورتی است. صورتی رنگ مشخص باربی است و رنگ غالب در زیبایی شناسی باربیکور محسوب می‌شود. علاقه مندان به باربیکور اغلب از لباس، لوازم جانبی و آرایش صورتی استفاده می‌کنند و ظاهری تک رنگ به وجود می‌آورند  که به دیده شدن بیشتر رنگ کمک می‌کند.

یکی دیگر از جنبه های باربیکور تاکید بر مد کلاسیک و الهام گرفتن از سبک قدیمی است. روند زیبایی شناسی این سبک از دهه های 1950 و 1960 الهام می‌گیرد که دوران اوج محبوبیت باربی بود. مدل هایی مانند لباس های A-line، دامن های مدادی و شلوارهای کمر بلند در مد باربیکور رایج هستند. لوازم جانبی مانند مروارید، هدبند و عینک آفتابی چشم گربه ای نیز نقش برجسته ای در زیبایی آن دارند.

باربیکور علاوه بر صنعت فشن بر دیگر جنبه ها مثل طراحی داخلی هم تاثیر گذاشته است برای مثال خانه‌هایی الهام گرفته از خانه‌ی باربی با اشیایی فانتزی که بیشتر آن‌ها صورتی رنگ هستند.

باربیکور را به استایل خود اضافه کنید

اگر شما هم به همراه شدن به این مُد علاقه دارید می‌توانید قطعه‌هایی از این سبک را که با سلیقه‌ی شخصیتان سازگاری دارد به استایلتان بیاورید.

می‌توانید برای نزدیک شدن به باربیکور نکات زیر را در نظر بگیرید:

صورتی را در آغوش بگیرید

رنگ صورتی عنصر کلیدی زیبایی‌شناسی باربیکور است. سایه‌های صورتی را در کمد لباس، آرایش و لوازم جانبی خود بگنجانید. می‌توانید از استایل مونوکروم( تک رنگ) صورتی استفاده کنید.

اکسسوری‌های کلاسیک

باربیکور از سبک های قدیمی دهه های 1950 و 1960 الهام گرفته است بنابراین از وسایلی الهام گرفته از سبک وینتیج استفاده کنید تا استایل منحصر‌به‌فرد‌تری داشته باشید.

در باربیکور همه چیز در مورد زرق و برق و پیچیدگی است. پارچه‌های باکیفیت مانند ابریشم و ساتن و جواهراتی مانند گوشواره‌های لوستری یا گردن‌بند مروارید.

 در اینجا برای شما گلچینی از محصولات مناسب با این سبک را داریم تا بتوانید به راحتی آن‌ها را مشاهده کنید. 

عکس از وبسایت آستین
عکس از وبسایت آستین

آرایش مو و صورت

باربیکور به موهای بلند و بلوند و آرایش صورتی معروف است. سعی کنید رنگ مو یا کلاه گیس بلوند  به همراه دستمال سر صورتی را برای این استایل انتخاب کنید.

برای آرایش، رژ لب صورتی، رژگونه و سایه چشم را امتحان کنید.

نتیجه‌گیری

شکی نیست که باربیکور نیز در تابستان امسال به یکی از اصلی‌ترین محصولات مد تبدیل شده است، شما می‌توانید با خرید و پوشیدن لباس‌های صورتی وارد این چرخه شوید  و یک تابستان شگفت‌انگیز را با این استایل تجربه کنید.



Source link