نکات مهمی که هنگام خرید عطر و ادکلن باید بدانید!


خرید عطر مردانه و یا زنانه برای بسیاری از ما از جمله افرادی که به ظاهر و بوی خوش علاقه دارند، یک انتخاب مهم و لذت بخش است. اما گاهی اوقات، با انبوهی از برندها و روایح مختلف مواجه شده و انتخاب یک عطر یا ادکلن مناسب، ممکن است تبدیل به یک چالش دشوار شود. در این مقاله، به بررسی نکات مهمی که هنگام خرید عطر و ادکلن باید به آن‌ها توجه داشته باشید، خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید تا از تجربه متخصصانه در این زمینه استفاده کنید و بهترین تصمیم را در خرید عطر و ادکلن بگیرید.

چرا عطر می زنیم؟!

اگر کسی از شما دلیل عطر زدنتان را بپرسد، احتمالا اولین جوابی که به ذهن‌تان می رسد، خوشبو شدن است؛ اما این تنها دلیل و مزیت عطر زدن نیست و دلایل مختلفی را می توان برای عطر زدن بیان کرد:

1) افزایش جذابیت

عطرها علاوه بر اینکه شما را از رایحه خوبی برخوردار می کنند، جذابیت شما را نیز افزایش می دهند. طبق یک تحقیق روانشناسی، افراد پیش از اینکه چهره شما را ببینند و با شما هم کلام شوند، ابتدا رایحه شما را حس می کنند؛ اگر این رایحه، جذاب و دوست داشتنی باشد، باعث بالا رفتن جایگاه و شخصیت شما می شود و در غیر این صورت ممکن است اثر معکوس داشته باشد.

2) افزایش اعتماد به نفس

وقتی شما لباس‌ها خوب می پوشید و آراسته هستید، اعتماد به نفس شما بالا می رود. این موضوع در مورد عطر و ادکلن‌ها نیز صدق می کند. خرید ادکلن زنانه یا مردانه با کیفیت، باعث افزایش اعتماد به نفس شما می شود. البته لازم به ذکر است که برخی از نت‌های به کار گرفته در عطرها نیز باعث افزایش اعتماد به نفس می شوند.

3) آروماتراپی

آروماتراپی که از آن به عنوان عطر درمانی یا رایحه درمانی نیز یاد می شود، یکی از دیگر مزایای استفاده از عطرها است. در این روش با استفاده از عطرها و برخی از روایح خاص به مدیتیشن پرداخته و برای بهبود برخی از امراض استفاده می شود.

چه نکاتی را هنگام خرید عطر و ادکلن باید بدانید؟!

مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید عطر و ادکلن باید به آن توجه داشته باشید تا بتوانید یک خرید خوب و مناسب داشته باشید عبارتند از:

1) فقط عطر اورجینال بخرید!

image 14

متاسفانه با افزایش قیمت ارز و در پی آن افزایش قیمت عطرهای اورجینال از برندهای مشهور، بسیاری از افراد به سراغ استفاده از عطرها تقلبی که با نام‌هایی همچون تستر، های کپی (High Copy)، طرح اصلی و … در بازار موجود هستند، می روند. این عطرها به هیچ عنوان کیفیت عطر اصلی را ندارند و با توجه به مشکلاتی همچون آلرژی و حساسیت که ممکن است برای شما ایجاد کنند، توصیه نمی شوند.

پیشنهاد ما با شما این است که اگر نمی خواهید برای خرید عطرهای اورجینال از برندها مشهور پول خرج کنید، به سراغ عطرهای برندهای کمتر شناخته شده بروید. برندهایی همچون امپر، اجمل، آرماف، جگوار، سریس اسپلندور و … برندهای مشهور بازار ایران با قیمت مناسب هستند. راه حل دیگر خرید عطرهای دستریز و یا سمپل است؛ یعنی به جای خرید ادکلن ایفوریا زنانه با قیمت حدود 2 میلیون تومان، نسخه دستریز و حجم کمتر آن را با قیمت 200 هزار تومان خریداری نمایید.

2) توجه به غلظت عطرها

عطرها از نظر غلظت به 5 دسته تقسیم می شوند: پرفیوم، ادوپرفیوم، ادوتویلت، ادوکلن و ادوفرش. عطرهای با غلظت پرفیوم بیشترین درصد اسانس به کار رفته در خود را دارند و در نتیجه دارای غلظت بالایی هستند؛ در مقابل عطرهای با غلظت ادوفرش دارای کمترین غلظت اسانس به کار رفته و بسیار سبک هستند.

پیشنهاد ما به شما این است که اگر می خواهید عطر شما علاوه بر ماندگاری از پخش بوی خوبی نیز برخوردار باشد، به سراغ عطرهای با غلظت ادوپرفیوم و یا ادوتویلت بروید. البته اکثر عطرهای موجود در بازار نیز در این غلظت‌ها تولید شده اند.

3) دقت به فصل

عطرها از نظر طبع به سه دسته تقسیم می شوند: خنک، گرم و ملایم. عطرهای با طبع خنک مناسب استفاده در روزهای گرم همچون فصول بهار و تابستان هستند؛ در مقابل عطرهای با طبع گرم مناسب استفاده در روزهای سرد پاییز و زمستان هستند. البته این به آن معنی نیست که شما نتوانید از عطرهای گرم در فصول گرم استفاده کنید اما باید توجه داشته باشید که در این صورت نمی توانید توقع بازدهی کامل را از عطر خود داشته باشید.

4) توجه به مناسبت عطر

برخی از عطرها به گونه‌ای طراحی شده اند که مناسب استفاده در مهمانی‌ها و مجالس رسمی هستند؛ در مقابل برخی از عطرها مناسب استفاده در دورهمی‌های خودمانی و مصارف روزمره هستند. دقت به این موضوع نیز هنگام خرید عطر و ادکلن مهم است.

5) توجه به رایحه مورد علاقه و متناسب با شخصیت شما

عطرها دارای روایح مختلفی هستند؛ برخی از آن‌ها شیرین هستند و برخی دیگر تند و تلخ. شما می توانید با شناخت رایحه مورد علاقه خود، تنوع عطرهای موجود را کمتر کنید. به عنوان مثال بیشتر آقایان استفاده از روایح تند و تلخ را ترجیح می دهند و در مقابل بانوان به روایح گلی و شیرین علاقه مند هستند.

6) تمام نت‌های عطر را تست کنید

عطرها دارای سه نت اولیه، میانی و پایانی هستند. نت‌های اولیه بلافاصله پس از اسپری کردن عطر پدیدار می شوند. پس از سپری شدن مدت زمان کوتاهی نوبت به نت‌های میانی می رسد که از راه رسیده و جایگزین نت‌های اولیه شوند. در انتها پس از گذشت مدت زمان نسبتا کوتاهی نت‌های میانی جای خود را به نت‌های پایانی می دهند. ممکن است شما از نت‌های اولیه عطری خوشتان بیاید اما نت‌های میانی یا پایانی آن را نپسندید. بنابراین حتما قبل از خرید عطر تمامی نت‌های آن را تست کنید.

7) قیمت عطر و ادکلن

به نظر شما برای خرید عطر و ادکلن باید به سراغ فروشگاهی رفت که کمترین قیمت را می دهند یا فروشگاهی که بیشترین قیمت را می دهد؟!

8) خرید از یک فروشگاه مطمئن

با افزایش نسخه‌های فیک و تقلبی از عطرها در بازار، بارها دیده شده است که افراد با وجود صرف هزینه‌های زیاد و خرید بهترین عطر مردانه یا زنانه، اما از خرید خود رضایت نداشته اند! دلیل این موضوع وجود افراد کلاهبردار و سودجویی است که عطرهای تقلبی و طرح اصلی را به عنوان اورجینال به فروش می رسانند. ظاهر این عطرها بسیار مشابه نسخه اورجینال است و تشخیص نسخه اصل از تقلبی برای افراد غیرمتخصص دشوار است.

به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم اگر قصد خرید عطر و ادکلن اورجینال دارید، به سراغ یک فروشگاه معتبر و مورد تایید بروید تا به شما گارانتی دهد.

معرفی بهترین فروشگاه خرید عطر اصل در تهران!

فروشگاه‌های آنلاین و حضوری زیادی در سطح کشور و از جمله تهران وجود دارند اما یکی از بهترین این فروشگاه‌ها، فروشگاه اینترنتی درین عطر است. درین عطر به عنوان اولین مرجع تخصصی فروش عطر و ادکلن در ایران است که تمامی عطرهای اورجینال موجود در بازار را به همراه کارت گارانتی مادام العمر اصالت به دست خریداران می رساند. با وجود این گارانتی خیال مشتریان کاملا راحت و آسوده است و هر زمانی که به اصالت عطر خود شک نمایند می توانند این موضوع را پیگیری نموده و در صورا اثبات عدم اصالت عطر، وجه پرداختی شما به صورت کامل عودت داده خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید عطرهای اورجینال با گارانتی مادام العمر اصالت می توانید به وب سایت درین عطر به نشانی www.dorinatr.com مراجعه نموده و یا با شماره تلفن 22868978-021 تماس بگیرید.

کلام پایانی‌

خرید عطر و ادکلن می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش باشد، اما باید مطمئن باشید که خریدتان مطابق با نیازهایتان و مناسب برای سلیقه‌ی شخصیتان است. در این مقاله به نکات مهمی که باید هنگام خرید عطر و ادکلن در نظر داشته باشید، اشاره شد. امیدواریم این مطلب مورد توجه‌تان قرار گرفته باشد. در صورت وجود ابهام و یا هر گونه سوالی می توانید در قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید.



Source link