دریابید که چگونه سخاوت به فراوانی منجر می شود


سخاوت منجر به فراوانی می شود

سخاوتمند بودن یک صفت شریف است. علاوه بر این، سخاوت فقط به دیگران کمک نمی کند. همچنین می تواند منجر به دریافت فراوانی در ازای آن شود.

همانطور که در مقاله روشنگر زیر خواهیم دید، سخاوت می تواند به فراوانی در تجارت و زندگی شخصی شما منجر شود. و از نظر معنوی، سخاوتمند بودن می تواند به فراوانی منجر شود، از طریق این ایده که آنچه را که می دهید پس می گیرید.

فراوانی نیز می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. این فقط در مورد ثروت فراوان نیست. اگرچه، با سخاوتمندی، مطمئناً می توانید پول را به زندگی خود جذب کنید.

بنابراین، بیایید با جزئیات بیشتر بررسی کنیم که چگونه سخاوت می تواند به فراوانی منجر شود.

سخاوت می تواند به فراوانی در تجارت منجر شود

از نظر عملی، سخاوت می تواند به فراوانی منجر شود.

به عنوان مثال، اگر در یک شرکت مدیر هستید، با سخاوتمندی نسبت به کارمندان خود می توانید به آنها کمک کنید تا از شغل خود رضایت بیشتری داشته باشند. که منجر به افزایش ماندگاری کارکنان و بهره وری بالاتر می شود. به نوبه خود، شرکت می تواند سودآورتر شود.

به عنوان مثال، اگر به کارمندان جوایزی بدهید تا دستاوردها و موفقیت‌هایشان را بشناسند، مطمئناً در دریافت‌کنندگان جوایز احساس غرور ایجاد می‌کنید و سایر کارمندان را تشویق می‌کنید تا برای نتایج بهتر تلاش کنند.

بنابراین، در حالی که خرید جوایز و حکاکی آنها ممکن است هزینه کمی داشته باشد، سخاوت شما نتیجه خواهد داد زیرا کارمندان شما برای ایجاد سود فراوان بهره وری بیشتری خواهند داشت.

اگر ایده اعطای جوایز برای قدردانی از کارمندان برای شما جذاب است، به awards.com مراجعه کنید، که مجموعه زیادی از جوایز برای کارمندان دارد و خدمات حکاکی رایگان ارائه می دهد.

سخاوت می تواند منجر به فراوانی در زندگی شود

اصل فوق را می توان در خارج از دنیای تجارت اعمال کرد.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید تعداد فالوورهای زیادی در اینستاگرام داشته باشید، می‌توانید با سخاوتمندانه در لایک‌ها و اشتراک‌گذاری‌های محتوای اینستاگراممرهای دیگر، فالوورهای بیشتری جذب کنید.

مثال دیگر این است که برای افرادی که می شناسید احسان کنید. هرچه در مواقع نیاز به افراد کمک بیشتری کنید، احتمال اینکه آن افراد به شما برگردانند بیشتر است.

به عنوان مثال، اگر در جامعه محلی خود کار داوطلبانه انجام دهید، می توانید متوجه شوید که در ایام کریسمس هدایای فراوانی از افرادی که در طول سال به آنها کمک کرده اید دریافت می کنید.

آموزه های معنوی نشان می دهد که سخاوت به فراوانی منجر می شود

امثال 11:24-25، در کتاب مقدس، بیان می‌کند: «یک نفر مجانی می‌دهد، اما بیشتر به دست می‌آورد. دیگری بی جهت خودداری می کند، اما به فقر می رسد. شخص سخاوتمند موفق خواهد شد. هر که دیگران را شاداب کند، شاداب می شود.»

و این گونه اصول در سایر کتب آسمانی و معارف معنوی آمده است.

فرض ساده است: وقتی نسبت به دیگران سخاوتمند هستیم، کائنات با فرستادن فراوانی برای ما به ما تبریک می گوید.

بنابراین، چه با اهدای پول به خیریه، دادن هدایایی به دوستان و همکاران، دادن وقت به افرادی که نیاز به صحبت در مورد مسائل دارند، یا هر نوع رفتار سخاوتمندانه دیگری، سخاوتمند باشید، اعمال شما می تواند منجر به پاداشی از سوی کائنات شود.

این بدان معنا نیست که برای دریافت فراوانی باید صرفاً سخاوتمند باشید، زیرا سخاوتمند بودن به خودی خود یک ویژگی ارزشمند است که همه باید از آن استفاده کنند. اما وقتی سخاوتمند باشید، کائنات توجه می کند و می توانید ده برابر آنچه را که می دهید، پس بگیرید.

با سخاوتمندی، می‌توانید علاوه بر موارد مادی، چیزهای زیادی نیز دریافت کنید

سخاوتی که منجر به فراوانی می‌شود، فقط به معنای دریافت وفور پول یا اقلام مادی نیست. شما می توانید به روش های دیگر پاداش بگیرید.

به عنوان مثال، وقتی سخاوتمند باشید، احساس خوبی نسبت به خودتان خواهید داشت. از اینکه بتوانید به دیگران کمک کنید احساس رضایت خواهید کرد. همچنین خواهید دید که هر چه سخاوتمندتر شوید، مهربان تر خواهید شد.

در حالی که بسیاری به دنبال وفور پول هستند، بهتر است که انبوهی از مهربانی، حسن نیت و مراقبت دریافت کنید. اگرچه، این بدان معنا نیست که شما نمی توانید در ازای سخاوت خود پول و سایر چیزهای ملموس را جذب کنید.

راه هایی برای سخاوتمند بودن

ما به طور خلاصه به این واقعیت اشاره کردیم که چندین راه برای سخاوتمندی وجود دارد، اما بیایید با جزئیات بیشتری به این روش ها نگاه کنیم.

شما می توانید با پول خود سخاوتمند باشید. برای مثال، این فقط به معنای اهدای پول برای اهداف خوب و دادن هدایایی به همکاران کار نیست. همچنین می تواند به معنای انجام کارهایی مانند خرید نوشیدنی برای دوستان خود در زمانی که در شهر هستید، پذیرایی از اعضای خانواده با وعده های غذایی خوب در رستوران ها و خرید یک فنجان قهوه برای یک فرد بی خانمان باشد.

انواع راه هایی وجود دارد که می توانید با پول سخاوتمند باشید. اما شما همچنین می توانید سخاوت خود را به روش هایی که شامل پول نمی شود نشان دهید.

این راه‌های دیگر در نهایت به شما برمی‌گردد که وقت خود را صرف کنید.

می توانید وقت خود را برای ملاقات با فردی در بیمارستانی که خانواده ندارد، گوش دادن به مشکلات یک همکار، داوطلب شدن در پناهگاه بی خانمان های محلی، مراقبت از حیوان خانگی دوستان خود در حالی که آنها در تعطیلات هستند اختصاص دهید، یا برای خرید کمک کنید. مواد غذایی برای یک همسایه سالخورده، به عنوان مثال.

درباره نویسنده
ساریلایا کادا یک نویسنده محتوای آزاد است. او به طیف گسترده ای از زمینه ها، از مدیریت پروژه، آموزش و مهندسی، علاقه مند است.