با پیامک، آهنربای جذب مشتری شو!


بازاریابی پیامکی یکی از بهترین رسانه‌ها برای جذب مشتری و تبلیغات در بسیاری از کسب‌وکارهاست. این روش با توجه به این که یک روش قدیمی تبلیغات به حساب می‌آید، اما بسیار پرطرفدار و پربازده است. 

از آنجایی که تعامل با مشتریان یکی از راه‌کارهای روانشناسی جذب مخاطب است و هم چنین بخش بزرگی از موفقیت یک کسب‌وکار محصوب می‌شود، صاحبان کسب‌وکارها با استفاده هدفمند از ارسال پیامک می‌توانند با مشتریان خود تعامل بیشتری برقرار کنند و احساس نزدیکی بین خود و مشتریان برقرار کنند. در این صورت سود کسب‌وکار نیز به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

اما پیامک چگونه می‌توان مشتریان را به برند خود وفادار نگه داریم و آن‌ها را به مشتریان دائمی تبدیل کنیم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا نکاتی را در این مورد برایتان توضیح دهیم.

image 29

چگونه با پیامک مشتری دائمی بسازیم؟

بازاریابی پیامکی یا همان اس ام اس مارکتینگ یکی از روش‌های بازاریابی زودبازده و البته به‌صرفه است که می‌توانید با استفاده از آن، پیامک مشتری دائمی بسازید.

شاید بعضی افراد فکر کنند جذب مشتری با استفاده از پیامک یا ارسال پیامک تبلیغاتی برای مشتریان و ترغیب ایشان به خرید به معنای فریب دادن مشتریان است، این تفکر، یک طرز فکر اشتباه در مورد پیامک‌های تبلیغاتی است. ارسال پیامک تبلیغاتی و جذب مشتری یک هنر است، هنر تبدیل کردن مخاطبان و مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل.

شما می‌توانید با استفاده از یک سامانه پیامکی معتبر که متداول‌ترین روش جذب مشتری است و با در اختیار داشتن بانک جامعی از مخاطبین، به جذب مخاطبان هدف خود بپردازید.

راهکارهایی برای تبدیل مخاطبان به مشتریان دائمی

در ادامه چند راهکار برای به دست آوردن مشتری دائمی با بهره بردن از ارسال پیامک را به شما خواهیم گفت. این روش‌ها در صورتی که به درستی اجرا شوند، تاثیرگذار خواهند بود و به احتمال زیاد مشتریان زیادی به سمت شما کشانده خواهند شد.

 بازار هدف‌تان را هدف قرار دهید.

به زبان ساده، بازار هدف افرادی هستند افرادی هستند که مشتریان بالقوه شما به حساب می‌آیند برای درک بهتر به مثال زیر توجه کنید:

فرض کنید شما یک سالن آرایش و زیبایی زنانه دارید، قطعا مردان نمی‌توانند جزء مشتریان بالقوه شما باشند. در چنین کسب و کاری خانم‌ها مشتریان بالقوه شما هستند. یعنی مشتریانی هستند که قصد استفاده از خدمات شما را دارند که شما آن‌ها را عرضه می‌کنید. برای این که مشتریان بالقوه خودتان را پیدا کنید باید پارامترهای اساسی کسب و کارتان را مشخص کنید. یا مثال برای فروشگاه لوازم التحریر، افراد 7 تا 22 سال که دانش آموزان و دانشجویان هستند،پارامتر اصلی محسوب می‌شود.

مشتری بالقوه به زبان ساده افرادی هستند که به محصولات یا خدمات شما نیاز دارند، اما هنوز از شما خرید نکرده‌اند. قدم اول این است که مشتریان بالقوه را به مشتری بالفعل تبدیل کنیم. مشتری بالفعل همان مشتری بالقوه است که یکبار از شما خریده کرده. همین مشتری اگر برای دفعات بعد هم از شما خرید کند به مشتری دائم و وفادار شما تبدیل می‌شود.

کسب و کارتان را تبلیغ کنید.

تبلیغات موثر، سریع‌ترین راه برای پیدا کردن مشتری است. حالا چطور تبلیغ کنیم؟ اولین نکته در تبلیغات کسب و کار این است که تبلیغ باید هدفمند باشد. به این معنا که جایی و به شکلی تبلیغ کنید که بیشترین تاثیر را داشته باشد و مشتریان زیادی جذب شوند. یکی از در دسترس‌ترین راه‌های تبلیغاتی استفاده از پنل‌های پیامکی برای تبلیغات است. طبق آمار به دست آمده حدود 85 درصد افراد طی 15 دقیقه ابتدایی پس از دریافت پیامک آن را مطالعه می‌کنند و اگر متن جذابی و مورد نیازی باشند با آن کسب‌وکار تعامل برقرار می‌کنند.

استفاده از بازاریابی دهان به دهان 

یکی دیگر از راه‌های جذب مشتری تبلیغات دهان به دهان است. اگر کیفیت محصولات و خدمات‌تان ایده‌آل باشد، مشتریان فعلی برای شما مشتریان جدیدی را پیدا می‌کنند. به این ترتیب بدون هیچ زحمت و هزینه‌ای مشتری جدید برای کسب و کارتان پیدا می‌کنید.

به این صورت که مشتری راضی، قطعا کسب‌وکار شما را به اطرافیان و دوستان خودش معرفی می‌کند. مردم معمولا حرف اطرافیان‌شان در مورد یک کسب‌وکار را قبول دارند. 

image 27

مسابقه پیامکی برگزار کنید.

شما می‌تواند با ایجاد یک مسابقۀ پیامکی تعامل خود را با مشتریان افزایش دهید. شاید فکر کنید این روش دیگر جواب نمی‌دهد و قدیمی شده است، اما برخلاف تصورات برگزاری مسابقه هنوز هم تاثیر خوبی در جذب مشتری بیشتر دارد.

شما می‌توانید برای بالا بردن شانس شرکت‌کنندگان و جذابیت جوایز وسوسه‌انگیزی در نظر بگیرید تا افراد بیشتری برای شرکت در مسابقه تشویق شوند.

برای مخاطبان خود ارائه کد تخفیف در نظر بگیرید.

یکی دیگر از موثرترین راهکارها برای ایجاد مشتریان دائمی ارائه کد تخفیف است. شما با توجه کردن به مشتریان فعلی می‌توانید افزایش فروش داشته باشید. شما با ارسال پیامک اطلاع رسانی از فروش ویژه، حراج‌های آخر فصل و … به مشتریان فعلی و کسانی که یک‌بار از شما خرید داشته‌اند و دعوت آن‌ها به خرید دوباره می‌توانید فروش خود را افزایش دهید و مشتریان فعلی خود را به مشتریان دائمی تبدیل کنید.

برای مخاطبان پیامک نظرسنجی ارسال کنید.

برای تبدیل مشتریان فعلی به مشتریان دائمی تاثیر پیامک نظرسنجی را نادیده نگیرید. سعی کنید پس از این‌که خرید مشتریان به پایان رسید یک پیامک نظرسنجی برایشان ارسال کنید و با توجه به نتایج به دست آمده از نطرسنجی کسب‌وکار خود را ارتقا دهید. در این صورت علاوه براین که توانسته‌اید انتقادات وارده را برطرف کنید، با مشتریان نیز تعامل برقرار کرده‌اید و به نظرات آن‌ها احترام گذاشته‌اید.

در متن تبلیغاتی خود خلاقیت به خرج دهید.

در روش جذب مشتری با پیامک، از دیگران تقلید نکنید! برای نوشتن محتوای پیامک تبلیغاتی خود، در کنار رعایت نکات ابتدایی و مهم، خلاقیت هم داشته باشید و متن‌های جذاب و مخاطب پسند بنویسید.

در متن پیامک‌ها لینک درج کنید.

اگر در حوزه کاری خود پیج اینستاگرام، کانال تلگرام یا سایت دارید، سعی کنید در متن پیامک خود لینک آن‌ها را درج کنید تا مشتریان بتوانند به صورت بصری با کسب‌وکارتان آشنا شوند، این کار یکی از روش‌های روانشناسی جذب مشتری است. چرا مشتریان بیشتر با دید محصولات و خدمات به استفاده از آ‌ها ترغیب می‌شوند.

همیشه آماده پاسخگویی باشید.

وقتی در پیامک تبلیغاتی خود اعلام می‌کنید که کارشناسان ما پاسخگوی سوالات شما هستند و شماره تلفن یا لینک پیج اینستاگرام را در پیامک خود می‌گذارید، طبیعتا مخاطبین انتظار پاسخگویی درست و به موقع را از تیم شما دارند، سعی کنید همیشه در دسترس باشید تا مشتریان راحت‌تر به شما اعتماد پیدا کنند.

به زمان ارسال پیامک توجه کنید

باید برای زمان ارسال پیامک‌های خود برنامه‌ریزی داشته باشید و پیامک‌ها را در زمان مناسب ارسال کنید. زمان‌بندی مناسب در بازاریابی پیامکی می‌تواند افراد زیادی را به مشتریان شما تبدیل کند.

در نظر گرفتن زمان‌بندی مناسب برای ارسال پیامک‌های شما برای مخاطبان بسیار مهم است. به‌طور مثال اگر پیامک خود را ساعت نامناسب مانند صبح زود یا اواخر شب برای مشتریان ارسال کنید نه تنها پیام شما شما خوانده نمی‌شود بلکه ممکن است شما را در لیست سیاه قرار دهند!

سخن آخر

بازاریابی پیامکی و ارسال پیامک یکی از راه‌های جذب مشتری و تبدیل مشتریان فعلی به مشتریان وفادار است. در این مطلب سعی کردیم به صورت مختصر بعضی از راه‌کارهای کاربردی را برای شما شرح دهیم. فرقی نمی‌کند کسب‌وکار شما چقدر کوچک یا بزرگ است، شما می‌توانید با به کاربردن صحیح این روش‌ها مشتریان وفادار زیادی در کنار خود داشته باشید.



Source link