انواع غذاهای تقویتی گربه در دوران بیماری


یکی از مشکلاتی که ممکن است در نگهداری از حیوانات خانگی مانند گربه با آن روبرو شوید بیماری حیوان است. گربه ها مانند انسان ممکن است بیمار شوند و در این دوران نیازمند مراقبت خاصی هستند تا هر چه زودتر بهبود یابند. اولین کاری که در رابطه با یک گربه بیمار می توانید انجام دهید مراجعه به یک دامپزشک است تا مشکل گربه شما به خوبی بررسی و درمان های لازم تجویز شود. پس از آن درمان دارویی و تغذیه گربه اهمیت بسیاری دارد. یکی از مشکلاتی که بیشتر افراد ممکن است در دوران بیماری گربه خود با آن مواجه باشند از دست دادن اشتهای گربه است که چاره آن می تواند استفاده از غذاهای تقویتی در این دوران باشد.

پیدا کردن یک غذای مناسب برای گربه بیمار کمی چالش برانگیز است. گربه ها در این دوران به دلیل گرفتگی بینی و نداشتن حال جسمانی مناسب چندان علاقه‌ای به غذاهایی که تا دیروز مصرف می کردند ندارند. برای رفع این مشکل شما باید از خوراکی های مناسب گربه بیمار که برای گربه اشتهاآور هستند استفاده کنید.

اضافه کردن مالت ها یا اسنک های خمیری به رژیم غذایی گربه می تواند او را کمی به غذا خوردن ترغیب کند. این میان وعده ها به دلیل اینکه طعم های اشتهاآوری همچون ماهی و مرغ دارند می توانند باعث افزایش اشتهای گربه شوند. به طور مثال اسنک خمیری گربه بیفار تقویت کننده گوارش قلب و بینایی است، اسنک خمیری گربه دکتر کلادرز با طعم ماهی به دلیل داشتن فیبر و هضم آسان می تواند باعث بهبود اشتهای گربه شما شود و سوپ های آماده گربه که سرشار از ویتامین، پروتئین و فیبر هستند می توانند به افزایش قدرت سیستم ایمنی گربه کمک نمایند.

همانطور که می بینید با استفاده از غذاهای تقویتی شما می توانید نه تنها ویتامین های لازم بدن گربه خود را در دوران بیماری تامین نمایید بلکه می توانید اشتهای او را به غذا خوردن تحریک کنید.

غذای گربه جوسرا چه خواصی دارد؟

امروز در بازارِ غذای گربه، تنوع بسیار زیادی دیده می شود. یکی از برندهای بسیار قدیمی و بی رقیب بازار برند آلمانی جوسرا است که غذای خشک گربه را با کیفیت بسیار بالا یعنیSuper Premium تولید می کند. غذای گربه جوسرا فاقد گلوتن و شکر است و در آن از املاح معدنی و ویتامین های مختلف استفاده شده تا گربه شما به شکل روزانه انرژی کافی برای فعالیت های خود داشته باشد. این غذا قابلیت هضم مناسبی دارد و می تواند به خوبی برای گربه شما اشتها برانگیز باشد و تجربه لذت بخشی از غذا خوردن به او بدهد. در غذای خشک گربه جوسرا از پروتئین نیز استفاده شده که برای رشد و سلامت بدن گربه بسیار مفید است. از طرفی ترکیبات دیگری همچون روغن های طبیعی امگا 3 و امگا ۶ باعث تقویت موها و پوست گربه شما می شود.

غذای گربه جوسرا توسط این برند آلمانی برای انواع نژادها و شرایط سنی در طعم های متنوع و متناسب با ذائقه گربه ها ارائه شده است و حتی گربه هایی که نسبت به طعم و مزه غذا بسیار حساس هستند می توانند به راحتی از این غذای گربه استفاده کنند. از آنجا که امروزه موارد تقلبی غذای گربه جوسرا در بازار دیده می شود توصیه می‌کنیم این برند را از پت شاپ های آنلاین معتبر مانند پت آباد تهیه نمایید.

image 94

از بیماری های گربه چه می دانید؟

گربه ها نیز مانند انسانها در معرض انواع بیماری ها هستند و از آنجا که آنها نمی توانند علائم بیماری خود را برای ما توضیح دهند شاید تشخیص و درمان بیماری آنها کمی سخت تر از انسان باشد. به همین دلیل لازم است با دیدن تغییراتی در وضعیت گربه خود، توجه بیشتری به او داشته باشید تا در صورت ابتلا به بیماری هرچه سریعتر او را به دامپزشک برسانید. بیماری های گربه انواع مختلفی دارند؛ گاهی بیماری گربه می تواند ناشی از انگل ها باشد، بسیاری مواقع بخش فوقانی دستگاه تنفسی گربه عفونت می کند و همچنین قارچ پوستی و عفونت های ویروسی نیز از دیگر بیماری های رایج در گربه ها و خصوصا بچه گربه ها هستند.

بیماری های ناشی از انگل ها در بیشتر مواقع به راحتی قابل پیشگیری هستند؛ آنها می‌توانند به شکل کرم ها و تک یاخته های گوارشی، انگل های خارجی مانند کک و کنه و جرب گوش دیده شوند.

عفونت های بخش فوقانی دستگاه تنفسی ناشی از مجموعه ای از باکتری ها و ویروس ها هستند که بر روی بخش فوقانی دستگاه تنفسی و چشم های گربه تاثیر می گذارند و می توانند به بخش تحتانی دستگاه تنفسی نیز سرایت کنند و باعث عفونت ریه ها شوند.

از جمله عفونت های قارچی نیز می‌توان به درماتوفیتوز اشاره کرد که بین انسان و حیوانات مسری است.

عفونت‌های ویروسی نیز می‌توانند ناشی از چند نوع ویروس مانند ویروس لوسمی گربه سانان، ویروس نقص ایمنی گربه­سانان و پنلکوپنی باشند که درمان کاملا موثری ندارند و فقط علائم آن ها قابل کنترل است.

علاوه بر موارد فوق، بیماری تحتانی دستگاه ادراری گربه، بیماری و عفونت های لثه و دندان، سرطان، مشکلات عفونتی چشم و دیابت نیز از جمله بیماری های رایج در میان گربه ها هستند.

خرید از پت شاپ در تهران چگونه است؟

امروزه نگهداری از حیوانات خانگی در میان مردم رواج بسیاری پیدا کرده است. نگهداری از این حیوانات دوست داشتنی نیازمند لوازم خاصی است که در پت شاپ ها موجود هستند. پت شاپ به مراکز فروش لوازم حیوانات خانگی گفته می شود که شما می توانید انواع خوراکی ها و غذاهای حیوانات خانگی، مکمل های دارویی، انواع تشویقی، لوازم آرایشی بهداشتی، انواع قفس و باکس حیوانات و بسیاری موارد دیگر را به راحتی از آنها تهیه نمایید.

فروشگاه های پت شاپ در تهران تعداد بسیار زیادی دارند که هم به شکل حضوری و هم آنلاین محصولات خود را به خریداران عرضه می کنند. شما می توانید به راحتی هر کدام از محصولات این فروشگاه ها را در زمانی کوتاه سفارش دهید و توسط پیک تحویل بگیرید. پت آباد از جمله پت شاپ های آنلاین معتبر در تهران است که شما می توانید لوازم مورد نیاز حیوان خانگی دوست داشتنی خود را از این فروشگاه آنلاین به راحتی خریداری نمایید.



Source link