اطلاعات جالب غیر دوگانه، غیردوگانه و دوگانگی


دیدگاه غیر دوگانه

شاید در مورد دوگانگی و غیر دوگانگی شنیده باشید. معنی این لغات جیست؟

در این مقاله می‌خواهم چند واقعیت و تعریف را به زبان ساده در مورد فلسفه غیردوگرایی برای شما بیان کنم.

قبل از شروع، ایده خوبی است که چند کلمه در مورد معنای Duality بگوییم. به این ترتیب، درک اینکه غیردوگانگی چیست آسان تر خواهد بود.

دوگانگی چیست

دوگانگی به این ایده اشاره دارد که واقعیت از دو عنصر یا نیروی اساسی تشکیل شده است که در یک حالت متقابل یا تقابل دائمی هستند. از مصادیق دوگانگی می توان به نور و تاریکی، خیر و شر، علم و جهل اشاره کرد.

دوگانگی همچنین به دوگانگی ذهن و بدن اشاره دارد، جایی که ذهن و بدن به عنوان دو موجودیت مجزا اما به هم پیوسته دیده می شوند.

آموزه های غیر دوگانه، تفکر و دیدگاه

غیر دوگانگی که به نام غیر دوگانه گرایی نیز شناخته می شود، یک باور فلسفی و معنوی است مبنی بر اینکه هیچ جدایی بین خود و جهان وجود ندارد و همه چیز در نهایت یکی هستند.

این دیدگاه نشان می‌دهد که خود فردی و دنیای بیرونی دو نهاد مجزا نیستند، بلکه آنها دو جنبه از یک واقعیت واحد و تغییرناپذیر هستند.

در سنت‌های غیردوگانه، هدف این است که این وحدت را مستقیماً تجربه کنیم و جهان را آنگونه که واقعاً هست، فراتر از دوگانگی خیر و شر، خود و دیگری، و موضوع و ابژه درک کنیم.

این شیوه زندگی اغلب شامل مراقبه، تأمل در خود، و کنار گذاشتن تفکر دوگانه به نفع یک دیدگاه جامع تر و به هم پیوسته تر از واقعیت است.

در دیدگاه غیردوگانه، دوگانگی‌هایی مانند خیر و شر، خود و دیگری، سوژه و ابژه، به‌عنوان توهمی در نظر گرفته می‌شوند که ذهن ایجاد می‌کند. هدف نهایی، درک ماهیت واقعی خود به عنوان آگاهی لایتغیر و نامتناهی است که زیربنای همه تجربه ها است.

این درک اغلب به عنوان روشنگری، تحقق خود یا رهایی توصیف می شود. گفته می شود که پایان دادن به رنج و احساس عمیق صلح، عشق و یگانگی با همه چیز است.

غیر دوگانگی اغلب با سنت های معنوی شرقی، مانند آدوایتا ودانتا، ذن بودیسم و ​​تائوئیسم مرتبط است. شما همچنین می توانید این دیدگاه از زندگی را به اشکال مختلف در معنویت و فلسفه غربی بیابید.

این فلسفه به یگانگی همه اشاره دارد. مردم خود را واحدهای مجزا و جدا از دنیا و از افراد دیگر می دانند. پس از برداشتن حجابی که ذهن ایجاد می کند، شما قادر خواهید بود به یگانگی همه چیز پی ببرید و بدین وسیله متوجه شوید که غیر دوگانگی چیست.

نقل قول های غیر دوگانه گرایی

اغلب، خواندن نقل قول ها در مورد یک موضوع خاص می تواند وضوح و درک بیشتری از موضوع به ارمغان بیاورد. نقل قول ها می توانند برخی از حقایق را در یک جمله بسیار مختصر اما واضح بیان کنند.

در اینجا چند نقل قول از معلمان Nonduality آورده شده است:

“حقیقت چیزی نیست که بتوان آن را پیدا کرد، آن از قبل اینجا و اکنون است و همیشه بوده است.” – رامانا ماهارشی

“بیداری چیزی نیست که باید به آن دست یافت، بلکه همیشه وجود دارد.” – پاپاجی

“خود داستانی است که توسط فکر خلق شده است.” – نیسارگادتا ماهاراج

“در حقیقت، هیچ فردی وجود ندارد، تنها یک است.” – سری نیسارگادتا ماهاراج

“شما در حال حاضر همان چیزی هستید که به دنبال آن هستید.” – موجی

“تنها چیزی که بین شما و درک حقیقت وجود دارد، داستانی است که مدام برای خودتان تعریف می کنید.” – اکهارت توله

“نه خود وجود دارد، نه دیگری، نه جدایی.” – آدیاشانتی

“ذهن توهم یک خود مجزا را ایجاد می کند.” – روپرت اسپیرا

“تنها راه برای یافتن حقیقت تسلیم شدن به آن است.” – گنگجی

“شما از کل جدا نیستید، شما کل هستید.” – ژان کلاین.

ممکن است دوست داشته باشید نقل قول های روشنگرانه بیشتری در مورد عدم دوگانگی بخوانید.

با تشکر از شما برای خواندن! برای حمایت از وب سایت و کار من، لطفا روی دکمه زیر کلیک کنید! پیشاپیش متشکرم
برای من یک قهوه بخر